Το ανανεωμένο VW T-Roc θέλει να διατηρήσει τα κεκτημένα και η αντιπαράθεση με τους κορυφαίους ανταγωνιστές στην κατηγορία των B-SUV είναι αναπόφευκτη, καθώς Ford Puma, Peugeot 2008 και Toyota Yaris Cross κυνηγούν την κορυφή.
Το VW T–Roc πάντοτε ακροβατούσε μεταξύ μικρών και μικρομεσαίων SUV, και η ανανεωμένη γενιά συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο. Κάτι που ισχύει ακόμα περισσότερο για την έκδοση με τον 1.5 TSI κινητήρα των 150 ίππων, που βρίσκει απέναντί της καταξιωμένους ανταγωνιστές, όπως το Ford Puma, το Peugeot 2008 αλλά και το Toyota Yaris Cross, με κοινή συνισταμένη το αυτόματο κιβώτιο.
VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG
Η ανανεωμένη γενιά του T–Roc βελτιώνεται στα σημεία, θέλοντας να διατηρήσει τα κεκτημένα – και όχι μόνο. Μπορεί πίσω στο 2017, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το T–Roc να οριοθετούσε το κατώτερο άκρο της γκάμας των SUV μοντέλων της VW, κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει πια, αφού στο ενδιάμεσο η γκάμα εμπλουτίστηκε με το μικρό SUV Τ-Cross και πρόσφατα με το κουπέ crossover Taigo.
Αυτό αντικατοπτρίζει τη δυναμική της κατηγορίας των compact SUV, που είχε ήδη φανεί από τα εμπορικά πεπραγμένα του T–Roc, το οποίο σημείωσε μεγάλη επιτυχία, σπάζοντας σε μικρό χρονικό διάστημα το φράγμα του ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων, τα 650.000 από αυτά στην Ευρώπη, ενώ και σε εγχώριο επίπεδο καθιερώθηκε πολύ γρήγορα στην κατηγορία του.
Η επιτυχία του βασίστηκε κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι ενώ διατηρούσε τις compact διαστάσεις του (δημιουργώντας την απαραίτητη απόσταση από το T–Cross), απέπνεε μια εικόνα που παρέπεμπε στα καταξιωμένα μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας. Βέβαια, υπήρχαν κάποιες γκρίνιες, στις οποίες έρχεται να δώσει λύση η ανανεωμένη γενιά.
Η σχεδίαση δεν έχει διαφοροποιηθεί ουσιαστικά, με τις όποιες επεμβάσεις να περιορίζονται στη μάσκα και στους LED προβολείς, όπου ειδικά οι τελευταίοι, εάν αναβαθμιστούν με το σύστημα IQ.Light, αποκαλύπτουν μια χαρακτηριστική φωτιζόμενη μπάρα που διχοτομεί τη μάσκα.
Η σημαντικότερη αλλαγή όμως έγινε στο εσωτερικό, και του προσδίδει αρκετούς επιπλέον πόντους, ανεβάζοντας την εικόνα εκεί που άξιζε να βρίσκεται εξαρχής. Μιλάμε φυσικά για το ταμπλό, το οποίο διαθέτει πλέον μαλακά στην υφή πλαστικά (μάλιστα ένα ψεύτικο γαζί δίνει την ψευδαίσθηση δέρματος), με το εσωτερικό των θυρών να καλύπτεται από ύφασμα υψηλής ποιότητας στην έκδοση Life ή δερματίνη στις εκδόσεις Style και R-Line.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αποτελεί πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού (διατίθεται και το προαιρετικό Digital Cockpit Pro, με μεγαλύτερη οθόνη και πρόσθετες λειτουργίες), η οθόνη των 8 ή 9,2 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ΜΙΒ3 δεν είναι πια ενσωματωμένη στο ταμπλό, ενώ με ένα ξεχωριστό πάνελ με διακόπτες αφής γίνεται ο χειρισμός του αυτόματου κλιματισμού.
Οι χώροι παραμένουν αρκετά καλοί, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι κάθονται ελαφρώς ψηλότερα, απολαμβάνοντας μια ατμόσφαιρα που γίνεται ακόμα πιο φωτεινή χάρη στην (έξτρα) μεγάλη ανοιγόμενη ηλιοροφή.
H πλούσια γκάμα εκδόσεων του VW T-Roc
Μπορεί στη βάση να υπάρχει ο 1.000άρης TSI των 110 ίππων, είναι φανερό όμως ότι η VW έχει μεγαλύτερες βλέψεις. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται ο 1.500άρης των 150 ίππων, ενώ υπάρχουν και 2λιτρα σύνολα βενζίνης με 190 ίππους και πετρελαίου με 150 ίππους, τα οποία μάλιστα συνδυάζονται και με τετρακίνηση. Στην προκειμένη περίπτωση, ο 150άρης κινητήρας στην αυτόματη παραλλαγή προσφέρει συγκριτικά τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτή την παρέα, με μια μέση κατανάλωση που μπορεί να διατηρηθεί κάτω από τα 8 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο το T–Roc εμπνέει εκείνη τη χαρακτηριστική σιγουριά στο πάτημα που χαρακτηρίζει ένα τυπικό VW, με μια ωραία κύλιση, αλλά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Για το κάτι παραπάνω θα πρέπει να περιμένουμε να πέσει στα χέρια μας κάποια από τις νέες εκδόσεις R–Line, για μια νότα σπορτίφ χαρακτήρα.
VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.236x1.819x1.584 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.590 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 445 λτ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,9 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 144 γρ./χλμ. > TIMH: Από 27.950 ευρώ
Ford Puma 1.0T mHEV 125 auto
Το μικρό μοντέλο της Ford, από τη στιγμή που αναγεννήθηκε ως ένα μικρό SUV crossover με αύρα από κουπέ, κατάφερε να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω σε σχέση με το σουπερμίνι μοντέλο στο οποίο βασίζεται (το Fiesta δηλαδή), με δεδομένο ότι το Ecosport έχει πια γεράσει, ενώ το Fiesta Active δεν κατάφερε να «χρυσώσει» την απλοϊκότητα του σουπερμίνι με την ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των Puma που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι έκδοσης ST Line, σε φανταχτερούς χρωματικούς συνδυασμούς. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές έχουν απόλυτη επίγνωση του σπορτίφ χαρακτήρα που έτσι και αλλιώς αποτελεί σήμα κατατεθέν των περισσότερων δημιουργιών του «Μπλε Οβάλ», κάτι που θέλουν μάλιστα να εξαργυρώνεται στην εμφάνιση.
Περνώντας στο εσωτερικό, οι οικογενειακοί δεσμοί με το Fiesta είναι προφανείς. Μπορεί η αρχική έκδοση ST Line Design να μη διαθέτει τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα των πλουσιότερων εκδόσεων, ο εξοπλισμός όμως είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων το σύστημα πολυμέσων SYNC3 με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση και φυσικά το ενσωματωμένο modem Ford Pass Connect.
Στις εμπρός θέσεις ακόμα και οδηγοί με μεγάλο ανάστημα έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι, στις πίσω θέσεις όμως το Puma -συγκριτικά- παρέχει λιγότερο χώρο για τα γόνατα. Το πορτ μπαγκάζ μπορεί να φαίνεται ρηχό, υπάρχει ωστόσο αρκετός χώρος κάτω από το δάπεδο, κάτι που οφείλεται και στο στάνταρντ MegaBox, έναν χώρο 80 λίτρων ο οποίος δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με ύψος έως 1,15 μ.
O σπορτίφ χαρακτήρας του Ford Puma
Υπάρχουν και άλλα τετράτροχα με ένα τονισμένο body kit και ευσεβείς πόθους, το Puma όμως μπορεί να προσφέρει στο ακέραιο αυτά που υπόσχεται. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα νιώθεις ότι κάτι τρέχει με τα μηνύματα που φτάνουν στα ακροδάχτυλά σου, καθώς το μικροκαμωμένο Ford σε «τσιγκλάει» διαρκώς, κάτι που οφείλεται στην αμεσότητα του τιμονιού και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται οι αναρτήσεις τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Αναπόφευκτα υπάρχει ένα μικρό κόστος στην απορρόφηση των πιο έντονων ατελειών του δρόμου, κάτι που μπορεί να προβληματίσει μόνο μέσα σε ένα αυστηρό οικογενειακό πλαίσιο, ενώ δεν μπορεί να μη σημειώσει κανείς τα ταμπούρα πίσω.
Ο 1.000άρης Ecoboost κινητήρας των 125 ίππων καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες, όντας αρκετά εύστροφος, χάρη και στη συνεισφορά του αυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων. Η θετική επίδραση του ήπιου υβριδικού συστήματος στην κατανάλωση φαίνεται κυρίως σε αστικό περιβάλλον (ο προσεκτικός οδηγός μπορεί να διατηρήσει την τιμή ακόμα και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ.), παρά στον ανοιχτό δρόμο, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 8,3 λτ./100 χλμ.
Ford Puma 1.0T mHEV 125 auto
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 125 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 210 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.186×1.805×1.537 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.588 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.348 κιλά > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 456 (376+80) λτ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 190 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,2 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 129 γρ./χλμ. > TIMH: Από 27.720 ευρώ
Peugeot 2008 1.2 130 EAT8
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μικρότερου μέλους της οικογένειας των SUV της Peugeot, κατάφερε να δημιουργήσει έναν πολύ επιτυχημένο συνδυασμό ξεχωριστής σχεδίασης και οικογενειακού χαρακτήρα, κάτι που μεταφράστηκε πολύ γρήγορα σε εμπορικά πεπραγμένα. Με στοιχεία από το «208» και το «3008», το «2008» άφησε κατά μέρος τις καμπύλες, όχι όμως και τον εντυπωσιασμό.
Από τη θέση του οδηγού, το «2008» δημιουργεί το πιο ξεχωριστό αποτέλεσμα στο μάτι, αρκεί να καταφέρεις να συμμορφωθείς με τις ιδιαιτερότητες της θέσης οδήγησης. Το i-Cockpit με τη «διώροφη» διαμόρφωση του ταμπλό, το εξαιρετικό φινίρισμα στην κατασκευή και την επιλογή των υλικών, παραμένει σταθερή αξία με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Την παράσταση κλέβουν ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρισδιάστατες απεικονίσεις, καθώς και η χαρακτηριστική σειρά διακοπτών αεροπορικού τύπου για τις βασικές λειτουργίες και τα κυρίως μενού του συστήματος πολυμέσων.
Για να τα απολαύσει ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να στραφεί στην έκδοση Allure Plus, που εκτός από τα ψηφιακά όργανα περιλαμβάνει και τη μεγαλύτερη οθόνη αφής HD των 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, με δυνατότητα πλοήγησης.
Με δεδομένο το μήκος των 4,3 μ. και το μεταξόνιο των 2,6 μ., το compact «2008» έχει τις διαστάσεις ενός μεγάλου SUV της προηγούμενης δεκαετίας. Αυτό έχει επιτρέψει στο γαλλικό μοντέλο να διαθέτει μια οικογενειακών προδιαγραφών εκμετάλλευση χώρων, προσφέροντας περισσότερη άνεση για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών, ενώ εκεί που κάνει τη διαφορά είναι στη μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη, με ατού το σχεδόν επίπεδο δάπεδο.
Ανοίγοντας τη μεγάλη πέμπτη πόρτα αποκαλύπτεται ένας απόλυτα τετραγωνισμένος και άρα εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών, που μπορεί να χωρέσει όλα τα οικογενειακά βάρη της καθημερινότητας, αλλά και της εξόρμησης του Σαββατοκύριακου.
Παραμένοντας άνετο
Οι Γάλλοι μηχανικοί έχουν βρει τη σωστή συνταγή στη ρύθμιση του ημιάκαμπτου άξονα, προκειμένου να προσφέρουν μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ακόμα και στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, το «2008» αντεπεξέρχεται με ευκολία, διατηρώντας εκείνο το επίπεδο άνεσης που θα ικανοποιήσει τους επιβαίνοντες.
Σε έναν σβέλτο ρυθμό το «2008» θα αντιδράσει με μια ρευστότητα στις συνεχόμενες εναλλαγές πορείας, τονίζοντας τις υποστροφικές τάσεις, μέσω και του ελαφρύτερου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. Στην προκειμένη περίπτωση, το «παρών» έδωσε η έκδοση του 130άρη βενζινοκινητήρα, ο οποίος κολακεύεται από το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, τόσο λόγω κλιμάκωσης όσο και χάρη στη συνολικά μεταξένια λειτουργία του.
Αναπόφευκτα πάντως η κατανάλωση διατηρείται γύρω στα 8 λτ./100 χλμ. Όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε ετήσια βάση μπορούν να στραφούν στην εναλλακτική του ντίζελ BlueHDi (που συγκριτικά με το βενζινοκινητήρα μπορεί να επιτύχει ένα χαμηλότερο κόστος χρήσης), κάτι που πλέον δεν υφίσταται στους υπόλοιπους ανταγωνιστές αυτής της παρέας.
Peugeot 2008 1.2 130 EAT8
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.300x1.770x1.530 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.605 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 434 (405+29) λτ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,1 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 196 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 134 γρ./χλμ. >TIMH: Από 28.700 ευρώ
Toyota Yaris Cross Hybrid
Η Toyota έχει αποδείξει ότι όταν θέλει μπορεί να αντεπεξέρχεται εκεί όπου άλλοι δυσκολεύονται. Βασιζόμενη σε σταθερές αξίες, όπως την υβριδική τεχνολογία, χάρη στην ευελιξία της αρχιτεκτονικής TNGA και με μια γερή δόση σχεδιαστικής φρεσκάδας, μπορεί να δημιουργεί πρωταγωνιστές σε κάθε κατηγορία.
Το Yaris Cross δεν είναι λοιπόν απλώς μια ψηλωμένη παραλλαγή του best–seller σουπερμίνι της Toyota, αλλά ένα αυθυπόστατο μοντέλο με τη δική του προσωπικότητα. Ως προς το μήκος, τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας (4.180 χλστ.), κάτι που ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους, οι οποίοι είναι σαφώς βελτιωμένοι σε σχέση με εκείνους του απλού Yaris, παρά το γεγονός ότι μοιράζονται το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο (2.560 χλστ.).
Δεν έχει την ευρυχωρία του «2008», αλλά ακόμα και έτσι αυτοί που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα δε θα εκφράσουν παράπονα, χάρη και στο γεγονός ότι το κεντρικό τούνελ δεν προεξέχει.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 397 λίτρα, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, που στις πλουσιότερες εκδόσεις διαιρείται σε ποσοστό 40:20:40, το Yaris Cross μπορεί να μεταφέρει δύο ποδήλατα.
Σε αντίθεση με την εξωτερική σχεδίαση, στο εσωτερικό η εταιρεία προτίμησε να αναπαραγάγει την εικόνα του Yaris στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, με εξαίρεση το νέο σύστημα πολυμέσων (το οποίο αποδεικνύεται αρκετά εύχρηστο).
Ο οικονόμος
Μπορεί να υπάρχει και η βασική ατμοσφαιρική έκδοση, όλο το ζουμί των πλεονεκτημάτων του Yaris Cross όμως συνοψίζεται με τον καλύτερο τρόπο στην υβριδική έκδοση. Σε αυτό το αυτοφορτιζόμενο σύστημα, ένας 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.500άρης κινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον συνδυάζεται, μέσω ενός αυτόματου e–CVT κιβωτίου, με τον κυρίως ηλεκτροκινητήρα των 80 ίππων, που αντλεί ενέργεια από μια μικρής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία πλέον αποθηκεύει διπλάσια ενέργεια από ό,τι σε παλαιότερες εφαρμογές της Toyota.
Το συνδυαστικό αποτέλεσμα των 116 ίππων δεν έχει στόχο τις επιδόσεις (γεγονός που αντικατοπτρίζεται στα 11,2 δλ. που χρειάζονται για τα 0-100 χλμ./ώρα και στην τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα), κάτι που γίνεται προφανές και από τη λειτουργία του κιβωτίου, το οποίο πάντως μόνο υπό έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ θα παραπέμψει σε CVT. To μεγάλο πλεονέκτημα είναι η οικονομία καυσίμου, όπου με ένα προσεκτικό στυλ η αστική τιμή μπορεί να βρίσκεται κοντά στα 4 λτ./100 χλμ., με τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 5,5 λτ./100 χλμ.
Από εκεί και πέρα, όμως, το Toyota Yaris Cross σε κερδίζει αμέσως με τη στιβαρότητα του πλαισίου του και την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, την ώρα που οι κλίσεις στο αμάξωμα φανερώνουν τις σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις. Αξίζει βέβαια να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει και η εναλλακτική της τετρακίνητης έκδοσης (με ένα επιπλέον μικρό ηλεκτρικό μοτέρ στους πίσω τροχούς), που επίσης συμφέρει, με δεδομένες τις χαμηλές εκπομπές CO2.
Toyota Yaris Cross Hybrid
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.490 κ.εκ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι (ισχύς β/κ: 92 ίπποι, ισχύς η/κ: 80 ίπποι) > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – (ροπή β/κ: 120 Nm, ροπή η/κ: 141Nm) > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e–CVT > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.180×1.765×1.560 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.170 κιλά > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 397 (367+30) λτ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 98 γρ./χλμ. >TIMH: Από 21.120 ευρώ
Εν κατακλείδι
Το τετράπτυχο: απόδοση-χρηστικότητα-οικονομία-εμφάνιση,
αποτελεί το μυστικό της επιτυχίας για κάθε αυτοκίνητο, όπου όποιος κατάφερνε να αριστεύσει παντού, θα ήταν αυτό που ο λαός ονομάζει «κελεπούρι». Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, κάθε ανταγωνιστής δείχνει ιδιαίτερα δυνατός σε έναν τομέα, που θα λέγαμε ότι και τελικά τον περιγράφει.
VW T–Roc: Ο εικονολάτρης
Το VW T–Roc προσέχει πολύ την εικόνα του, δίνοντας μια νότα premium γερμανικής κουλτούρας, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που το ανανεωμένο μοντέλο φρόντισε να «ντυθεί» ανάλογα και στο εσωτερικό. Ανταγωνιστικός ο 1.000άρης, αλλά ο 1.500άρης είναι εκείνος που ταιριάζει γάντι, εκτός αν υπάρχει το περιθώριο για να σκαρφαλώσει κανείς στα ψηλά πατώματα της γκάμας.
Ford Puma: Ο σπορτίφ της παρέας
Δε χωράει αμφιβολία σε ποιον ανήκουν τα αγωνιστικά γονίδια, ειδικά τώρα πια που η Ford συμμετέχει με Puma στο WRC. Ζηλεύεις το ST, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα νιώσεις ριγμένος πίσω από το τιμόνι της απλής έκδοσης, η οποία «χρωματίζει» κάθε σου διαδρομή με μια σπιρτόζικη οδική συμπεριφορά και ένα κοφτερό τιμόνι.
Peugeot 2008: Ο οικογενειάρχης
Ξεχειλώνοντας τις διαστάσεις, αξιοποιώντας τους διαθέσιμους χώρους, εμπλουτίζοντας την πρακτικότητα και με μια απολαυστική ποιότητα κύλισης, η Peugeot με το «2008» δημιούργησε σε αυτή την κατηγορία το ιδανικό οικογενειακό όχημα, χωρίς μάλιστα αυτό να έχει αντίκτυπο στο θέμα της εμφάνισης. Ανταγωνιστικός ο βενζινοκινητήρας, ειδικά όταν συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, υπάρχει όμως πάντοτε και η εναλλακτική του πετρελαιοκινητήρα.
Toyota Yaris Cross Hybrid: O νοικοκύρης
Αν η κουβέντα έρθει στο πάντοτε επίκαιρο θέμα της οικονομίας, τότε η Toyota έχει καταφέρει και πάλι να δημιουργήσει ένα best–seller. To Yaris Cross και σε αυτή την SUV υλοποίηση εξαργυρώνει απόλυτα τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας σε ό,τι αφορά την κατανάλωση (ειδικά σε αστικό περιβάλλον) και δίνει τη χαριστική (εμπορική) βολή, με ένα συγκριτικά πολύ χαμηλότερο τιμολογιακό σημείο εκκίνησης.Το Toyota Yaris Cross αφήνει κατά μέρος τα σπορτίφ χαρακτηριστικά (κυρίως όταν πιέζεις το γκάζι και όχι όταν στρίβεις το τιμόνι), προς όφελος μιας αξιοζήλευτης κατανάλωσης, ειδικά σε ένα αστικό περιβάλλον όπου και θα περάσει τον περισσότερο χρόνο. Για αυτό και η υβριδική έκδοση θεωρούμε ότι αποτελεί μονόδρομο στη διαθέσιμη γκάμα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ, ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ