top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε το Renault Austral Full Hybrid των 200 ίππων, με το plug in hybrid Citroen C5 Aircross και την υβριδική Toyota Corolla Cross 2.0

Σε αυτή την αμιγώς υβριδική αντιπαράθεση, το Renault Austral των 200 ίππων, τα βάζει με το plug in Citroen C5 Aircross και την Toyota Corolla Cross 2.0

Μέχρι την ολοκληρωτική επικράτηση των ηλεκτρικών, η υβριδική τεχνολογία θα κατακτά ολοένα και περισσότερο έδαφος, όπως για παράδειγμα στη συγκεκριμένη τριάδα των οικογενειακών SUV. Αφορμή για την εν λόγω αναμέτρηση αποτέλεσε η δοκιμή της κορυφαίας υβριδικής έκδοσης του Austral. Με δεδομένο ότι η τιμή του φλερτάρει με τα 50.000 ευρώ, νομιμοποιείται να συμπεριληφθεί στο κάδρο των ανταγωνιστών μία αντίστοιχου κόστους plugin υλοποίηση, ενώ από αυτή την παρέα δε θα μπορούσε να λείπει ο επαΐων σε ό,τι αφορά τον υβριδισμό, που δεν είναι άλλος από την Toyota.

Austral

H φρεσκάδα του Austral απέναντι στους υπόλοιπους

Παρατηρώντας το Austral, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τα στοιχεία της πιο πρόσφατης εταιρικής ταυτότητας της Renault, με χαρακτηριστικότερα τα φωτιστικά τεχνολογίας Full LED εμπρός και πίσω (εδώ το όνομα εμπλουτίζεται με ένα «e» στο τέλος, καταδεικνύοντας την κορυφαία εξηλεκτρισμένη έκδοση), όπως και τη σχεδόν κάθετη μάσκα, με το νέο λογότυπο της εταιρείας.

Austral

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

Παρά το συνωστισμό στην γκάμα της Toyota, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μπερδέψεις το Corolla Cross με τα υπόλοιπα SUV της Toyota, ή να βρεις κάποια σύνδεση με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Corolla. Πιο πολύ θα έλεγε κανείς ότι φέρνει στο νου κάτι από RAV4, με την προτεταμένη διπλή τραπεζοειδή μάσκα και τη μορφή του προφυλακτήρα, καθώς και τα μεγάλα φουσκώματα στους θόλους των τροχών, που καταλήγουν στα προεξέχοντα πίσω φώτα.

itroen C5 Aircross phev 225

Το C5 είναι ο πιο παλιός της παρέας, αλλά με φρεσκαρισμένο παρουσιαστικό και κεντρικό θέμα τη διχαλωτή μάσκα. Οι καμπύλες συνεχίζουν να έχουν τον πρώτο λόγο, καθώς και το χαρακτηριστικό εφέ με την πίσω κολόνα και το ενιαίο σκουρόχρωμο σύνολο των πίσω πλευρικών παραθύρων και του παρμπρίζ.

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0

Χωροταξική ψηφιοποίηση

Ο εντυπωσιασμός δεν μπορεί και δεν πρέπει να σταματά στην εξωτερική σχεδίαση. Με όπλα την ψηφιοποίηση, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και το προσεκτικό φινίρισμα, κάθε κατασκευαστής προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις. Εδώ, αυτή η κορυφαία έκδοση του Austral έχει το προβάδισμα, καθώς διατίθεται μόνο με το πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.

Με το που ανοίξεις την πόρτα, η πρώτη ματιά πέφτει στις δύο ενοποιημένες ψηφιακές οθόνες, εκείνη του πίνακα οργάνων (12,3΄΄) και την κάθετα τοποθετημένη 12άρα του συστήματος πολυμέσων OpenR Link, που ενσωματώνει το λογισμικό της Google και, πέρα από συνδεσιμότητα, προσφέρει υπηρεσίες όπως Google maps, Google assistant και Google play, ενώ στο τελείωμά της βρίσκεται μία σειρά από διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

Μην ψάξετε να βρείτε τον επιλογέα στην κλασική του θέση. Αυτός μετακόμισε στην κολόνα του τιμονιού (προκαλώντας, είναι η αλήθεια, έναν μικρό συνωστισμό σε αυτά που καλείται να διαχειριστεί το δεξί χέρι του οδηγού), και τη θέση του έχει πάρει μία λαβή η οποία λειτουργεί ως βάση στήριξης του χεριού, αλλά και μοχλός για τη συρόμενη επιφάνεια, που καλύπτει μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

Το πολυμορφικό παρελθόν της Renault δεν ξεχνιέται, και κάτι τέτοια ευρήματα μπορούν να λύσουν τα χέρια του οδηγού στην καθημερινότητα, μαζί με μια πλειάδα αποθηκευτικών χώρων, που φτάνουν σχεδόν τα 35 λίτρα. Μία ακόμα ξεχωριστή νότα έρχεται να δώσει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, που μπορεί να αφορά μόνο το ταμπλό και τις πλαϊνές πόρτες, αλλά διαθέτει μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης της απόχρωσης.

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

Η κορυφαία αυτή έκδοση διατίθεται αποκλειστικά στο πλουσιότερο επίπεδο Τechno, που περιλαμβάνει πολλά καλούδια στις επενδύσεις και στα στοιχεία εξοπλισμού, όπως το προηγμένο ηχοσύστημα, τις τέσσερις θύρες USB, την ασύρματη σύνδεση κινητού τηλεφώνου με apple car play και android auto, ενώ στα έξτρα υπάρχουν το σύστημα εισόδου virtual key με κινητό τηλέφωνο, πανοραμική ηλιοροφή και ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών.

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0

Μπορεί και οι συγκεκριμένοι αντίπαλοι του Austral να διαθέτουν από ένα ζευγάρι ψηφιακών οθονών, το νέο SUV Renault όμως καταφέρνει να δώσει έναν τόνο πολυτέλειας, που υπερέχει οριακά αυτού της Citroen και πιο ξεκάθαρα της Toyota, όπου τα σκληρά στην υφή πλαστικά μετριάζουν τις εντυπώσεις, όσο άφθαρτα και αν φαντάζεται κανείς ότι θα αποδειχθούν στο πέρασμα του χρόνου.

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0

Αξιοσημείωτες είναι οι διαφορές στους χώρους αλλά και στην αίσθηση που εισπράττουν οι επιβαίνοντες, παρά το παραπλήσιο μήκος αμαξώματος των 4,5 μέτρων. Χωροταξικά, λοιπόν, αμέσως ξεχωρίζει το C5 Aircross, βασιζόμενο στη γνώριμη αξία της άνεσης, που πηγάζει από το πρόγραμμα Advanced Comfort της γαλλικής εταιρείας.

Citroen C5 Aircross Hybrid 136

Citroen C5 Aircross

Αυτή γίνεται αμέσως αντιληπτή με την αφθονία χώρων, απόρροια και του συγκριτικά μεγαλύτερου μεταξονίου των 2.730 χλστ., πλήρως αξιοποιήσιμου από τα τρία(!) ανεξάρτητα καθίσματα και τη δυνατότητά τους να μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα του οχήματος σε μια διαδρομή μήκους 15 εκ.

Έτσι, οι πίσω επιβάτες στο C5 απολαμβάνουν μια ευρύτερη περιφερειακή ορατότητα, καθώς κάθονται πιο ψηλά σε σχέση με τους εμπρός επιβάτες (κάτι που πάντως φέρνει αυτούς που θα βρεθούν στις εξωτερικές θέσεις πιο κοντά στην πλαϊνή καμπύλη της οροφής).

itroen C5 Aircross phev 225

Αρκετά ευρύχωρο, με αντίστοιχη δυνατότητα μετακίνησης είναι και το πίσω κάθισμα του Austral, που διαιρείται σε δύο τμήματα, ενώ συγκριτικά πιο στριμωγμένοι θα νιώσουν οι επιβάτες στο Corolla Cross. Πάντως κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις περιπτώσεις είναι η σχεδόν απόλυτα ομαλή διαμόρφωση του δαπέδου.

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

Η επικράτηση του C5 Aircross συνεχίζεται και στο χώρο αποσκευών, που ξεκινάει από τα 460 λίτρα (έναντι 430 των αντιπάλων) και μπορεί να φτάσει έως τα 1.510 λίτρα (έναντι 1.455 λίτρων του Austral και 1.337 του Corolla Cross), κάτι που έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία εάν αναλογιστούμε την πολύ μεγαλύτερη μπαταρία που έχει να βολέψει στα σωθικά του το plugin C5.

Austral

Σε ό,τι αφορά τέλος τη θέση οδήγησης, η αλήθεια είναι ότι βολευτήκαμε καλύτερα στο Austral (αν και θα περίμενε κανείς περισσότερες ρυθμίσεις του καθίσματος σε αυτή την κατηγορία τιμής), παρά στο κάθισμα του Corolla Cross, ενώ η C5 ακολουθεί τη δική της φιλοσοφία, με τα αφράτα πολυθρονέ καθίσματά της.

Οι τεχνολογικές αντιπαραθέσεις μεταξύ full hybrid και plug in hybrid

Ο υβριδισμός εστιάζει κατά κόρον στο συνδυασμό θερμικών και ηλεκτρικών συνόλων, όπου το πλήθος των κινητήριων μονάδων και η αρχιτεκτονική της εκάστοτε διάταξης διαφέρουν ανάλογα με τον κατασκευαστή. Οι πιο «εξωτικές» λύσεις, όπως αυτές της Nissan και της Honda, εστιάζουν πρωτίστως στο ηλεκτρικό μοτέρ για την κίνηση, και κατά δεύτερον στο θερμικό μοτέρ για τη φόρτιση.

Austral E-Tech Full Hybrid 200 4Control

Renault E-Tech Hybrid

Τα plugin με έναν ηλεκτροκινητήρα εκπροσωπούνται εδώ από τον όμιλο Stellantis, και πιο συγκεκριμένα το Citroen C5, με τη διάταξη να περιλαμβάνει έναν 1.600άρη τούρμπο κινητήρα 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων που έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (αντί για κλασικό μετατροπέα ροπής εδώ χρησιμοποιείται πολύδισκος συμπλέκτης), ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου (με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική εποχή) έχει περίπου εξαπλάσια χωρητικότητα σε σχέση με αυτές που υπάρχουν στα αυτοφορτιζόμενα συστήματα των δύο αντιπάλων.

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

Austral E-Tech Full Hybrid 200

Τα τελευταία δε χρειάζονται μεγάλες μπαταρίες για να συνδεθούν σε εξωτερική πρίζα, μιας και το σύστημα φροντίζει μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα να «βρίσκει» την απαραίτητη ενέργεια. Τα συστήματα των Austral και Corolla Cross μοιάζουν στη βασική τους αρχιτεκτονική, όπου το θερμικό μοτέρ κινεί το όχημα συνεπικουρούμενο από το βασικό ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ ένας μικρός δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας εκτελεί χρέη μίζας/φορτιστή.

Οι διαφορές εντοπίζονται στο θερμικό μοτέρ (ένα downsized 1.200άρι υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο σύνολο της Renault, έναντι ενός μεγάλου 2λιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα κύκλου Άτκινσον της Toyota), και κυρίως στο κιβώτιο, το οποίο είναι καθ’ ύλην υπεύθυνο για τη συνολική «ενορχήστρωση». Το multimode κιβώτιο της Renault διαθέτει 2 σχέσεις, για τις περιπτώσεις που το Austral κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και 4 σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα, με συνολικά δεκαπέντε συνδυασμούς, μέσα από τους οποίους επιλέγει την ιδανική σχέση ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και οδήγησης.

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0 197 ps

Το eCVT της Toyota μπορεί να διαθέτει πλανητικά γρανάζια, η λειτουργία του όμως παραπέμπει σε συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, κάτι που αυξάνει τις σ.α.λ. (αλλά και το βουητό) σε υψηλό φορτίο λειτουργίας, όταν δηλαδή ο οδηγός πατάει έντονα το δεξί πεντάλ. Το σύστημα του Austral πάντως αποδεικνύεται καλύτερα προσαρμόσιμο στις καθημερινές συνθήκες, ήπιο στις αλλαγές με χαμηλές ταχύτητες (που είναι και το μεγαλύτερο ατού του Corolla) και σβέλτο σε υψηλότερους ρυθμούς, ενώ τα paddles στο τιμόνι ελέγχουν τις τέσσερις βαθμίδες ανάκτησης της ενέργειας (στο C5 και στο Corolla Cross υπάρχει μόνο η θέση Β στον επιλογέα του κιβωτίου).

itroen C5 Aircross phev 225

Citroen C5 Aircross PHEV 225ps

Χωρίς να ανοίξεις τα τεφτέρια των τεχνικών, θα ορκιζόσουν ότι το plugin C5 είναι το πιο σβέλτο, λόγω του δυνατού βενζινοκινητήρα, της χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου (στο σπορ πρόγραμμα) και της αναμφισβήτητα υψηλότερης τελικής ταχύτητας (225 χλμ./ώρα έναντι 175 χλμ./ώρα του Austral και 180 χλμ./ώρα του Corolla Cross). Το μεγαλύτερο βάρος όμως των C5 (1.760 κιλά) και Austral (1.627 κιλά) έναντι των μόλις(;) 1.440 κιλών χαρίζει στο Corolla Cross περισσότερη ζωντάνια και τελικά την ταχύτερη επίδοση στα 0-100 χλμ./ώρα (7,6 δλ. έναντι 8,7 δλ. του C5 PHEV και 8,4 δλ. του Austral).

Το εντυπωσιακό επίτευγμα της Toyota είναι ότι αυτά τα καταφέρνει με τη χαμηλότερη κατανάλωση. Εντός πόλης είναι σχετικά εύκολο να διατηρείς τη μέση τιμή γύρω στα 5 λτ./100 χλμ., τη στιγμή που εκείνη του Austral βρίσκεται στα 6 λτ./100 χλμ., ενώ με βαρύ πόδι οι τιμές αυτές αυξάνονται κατά 1 με 1,5 λτ./100 χλμ.

Austral

«Χωρίς να ανοίξεις τα τεφτέρια των τεχνικών χαρακτηριστικών, θα ορκιζόσουν ότι το plug-in C5 Aircross είναι το ταχύτερο, το 2λιτρο Corolla Cross όμως κάνει την έκπληξη».

Στην περίπτωση του PHEV αντιπάλου, η σύγκριση δεν μπορεί να έχει μία συγκεκριμένη τιμή, καθώς είναι απόλυτα εξαρτημένη από τον τρόπο χρήσης. Με ευλαβικά τακτική φόρτιση (χάρη στον onboard φορτιστή των 7 kW η διαδικασία σε ένα wallbox ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 2 ώρες), μπορεί να διατηρείται μηδενική σε διαδρομές έως και περίπου 50 χλμ. (αυτή είναι η μέση ηλεκτρική αυτονομία), ενώ ανάλογα με το πόσα παραπάνω χιλιόμετρα θα πρέπει να διανυθούν με τη συμβολή του βενζινοκινητήρα, οι μέσες τιμές ξεκινούν από το 1,5 λτ./100 χλμ. και φτάνουν μέχρι τα 4,5 λτ./100 χλμ. Αφού αδειάσει η μπαταρία (στο ταξίδι στην εθνική με μ.ω.τ. 110 χλμ./ώρα αυτό γίνεται όπως διαπιστώσαμε ύστερα από 36 χλμ.) ή εάν ο οδηγός αδιαφορεί για το θέμα της φόρτισης, τότε η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται λίγο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ.

H υβριδική κύλιση

Πολύ σοφά οι κατασκευαστές έχουν αφήσει στην άκρη τις όποιες σπορτίφ αναζητήσεις, εστιάζοντας κατά κόρον στην ποιότητα κύλισης. Αυτό ξεδιπλώνουν ως ιδανικό συμπλήρωμα της υβριδικής τους υπόστασης σε κάθε ευκαιρία τόσο το Austral όσο και το Corolla Cross, κυλώντας με μια μεταξένια αίσθηση, που ταιριάζει γάντι στα πολιτισμένα χαρακτηριστικά ενός εξηλεκτρισμένου συνόλου.

Οι μαλακές ρυθμίσεις που έχουν επιλέξει οι μηχανικοί της Toyota αξιοποιούν την ενδοτικότητα της διάταξης των πολλαπλών συνδέσμων (διπλά ψαλίδια με υστερούντες βραχίονες), ισοπεδώνοντας τις περισσότερες ατέλειες του οδοστρώματος.

Austral

Σε ό,τι αφορά το Austral, αυτό τα καταφέρνει εξίσου καλά στην κύλιση, υπερέχοντας στις αντιδράσεις όταν ανέβει ο ρυθμός. Εδώ όμως θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εξοπλισμένο με το προηγμένο σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control, κάτι που συνεπάγεται την αλλαγή της πίσω ανάρτησης από ημιάκαμπτο άξονα σε μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, με το κόστος να βρίσκεται κάτω από τα 2.000 ευρώ.

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

Πρόκειται για την τρίτη γενιά του εν λόγω συστήματος τετραδιεύθυνσης, που επεμβαίνει στη γωνία των πίσω τροχών, στρίβοντάς τους έως και κατά 5 μοίρες, αντίθετα από τους εμπρός τροχούς, σε ταχύτητες μικρότερες των 30 χλμ./ώρα για μεγαλύτερη ευελιξία, και στην ίδια κατεύθυνση κατά 1 μοίρα, σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα για καλύτερο κράτημα.

Austral E-Tech Full Hybrid 200 4Control

Την αυξημένη ευελιξία την αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα σε έναν επιτόπιο ελιγμό, όπου το αμάξωμα των 4,5 μ. διαγράφει μόλις 10,1 μ. κύκλο στροφής, όπου ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο ποσοστό εμπλοκής του (σε 13 στάδια!) μέσα από το μενού ρυθμίσεων των προγραμμάτων οδήγησης My Sense.

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0

Το C5, πιστό στις μητρικές του αξίες, επενδύει τα ρέστα του στην άνεση, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνουν ορισμένες παραχωρήσεις στις μαλακές ρυθμίσεις (κλίσεις αμαξώματος), στα καθίσματα (πλευρική στήριξη) και στην ανάλαφρη αίσθηση του τιμονιού, με αυτό το τελευταίο να αφορά και τον Ιάπωνα. Μπορεί να μην εμπνέει εάν ο οδηγός θελήσει να ανεβάσει ρυθμό, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως τα καταφέρνει με χαρακτηριστική άνεση, και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται η εκτός δρόμου μετακίνηση (η μεγάλη απόσταση από το έδαφος διευκολύνει, αλλά το όριο θέτουν τα ασφάλτινα ελαστικά).

Austral

Για τις όποιες offroad βλέψεις ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να γνωρίζει ότι: το C5 δε διαθέτει τετρακίνηση (όπως ισχύει στις ισχυρότερες παραλλαγές των 300 ίππων των άλλων μοντέλων του ομίλου Stellantis), στον έξτρα εξοπλισμό του Austral περιλαμβάνεται το πακέτο extended grip (περιλαμβάνει ελαστικά 4 εποχών και δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης), μόνο όμως το Corolla Cross προσφέρεται με τετρακίνηση (χάρη σε ένα μικρό επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ στους πίσω τροχούς), που βελτιώνει σημαντικά τα επίπεδα πρόσφυσης.

Στις οικονομικές συμπληγάδες της χρήσης

Austral

«Σχεδιαστικά το Austral ξεχωρίζει αμέσως, το Corolla Cross έχει έντονη αύρα από RAV4, ενώ το C5 Aircross παραμένει φρέσκο».

Η προσθήκη των υβριδικών χαρακτηριστικών συνεπάγεται σημαντική αύξηση στο κόστος, αλλά ακόμα και έτσι οι διαφορές προκαλούν εντύπωση. Αν έχουμε να κάνουμε με εταιρικούς χρήστες, όπου η σχετική νομοθεσία ευνοεί τα plugin μοντέλα, τότε το C5 Aircross αποτελεί μονόδρομο, με το κόστος να τοποθετείται στα 46.800 ευρώ (δείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το μηνιαίο μίσθωμα στην ενότητα του ανταγωνισμού), ενώ για ιδιωτική χρήση, τα 32.000 ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Corolla Cross αποτελούν μια πολύ λογική βάση, δεδομένης και της συνολικότερης αποτελεσματικότητας του SUV της Toyota με το βαρύ όνομα.

Austral

Αυτές οι δύο ανταγωνιστικές συμπληγάδες, λοιπόν, κάνουν πολύ δύσκολο το εμπορικό έργο του Austral. Αναμφισβήτητα έχουμε να κάνουμε με μια ολοκληρωμένη υλοποίηση της Renault σε ποιοτικό και χωροταξικό επίπεδο, τα υβριδικά χαρακτηριστικά αυτής της δυνατότερης έκδοσης δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τον ανταγωνισμό, καθώς συνδυάζονται με ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά (με τη συνεισφορά του 4Control), το τελικό κόστος όμως των 49.700 ευρώ είναι πολύ υψηλό, παρά τον πλούσιο εξοπλισμό._ 4Τ

CITROEN C5 AIRCROSS PHEV 225

Austral

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 181 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 300 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 110 ίπποι/2.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 320 Nm/500-2.500 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 225 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 360 Nm >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,2 kWh >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.500x1.969x1.654 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460-600-1.510 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.760 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 225 χλμ./ώρα (135 χλμ./ώρα αμιγώς ηλεκτρικά) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ.* >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 32 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ (ΜΕΣΗ/ΠΟΛΗ): 48/57 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 2 ώρες (7,4 kW) >ΤΙΜΗ: 46.800 ευρώ

*ΜΕ ΑΦΟΡΤΙΣΤΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑ

RENAULT AUSTRAL ETECH FULL HYBRID 200 PS 4CONTROL

Reanult Austral E-Tech Full Hybrid 200 ps

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 130 ίπποι/4.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 67 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 199 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 410 Nm> ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο Multimode (2 σχ. για ηλεκτρικό + 4 σχ. για θερμικό) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.510x1.825x1.644 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.667 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 430-555-1.455 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.627 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 104 γρ./χλμ.

>ΤΙΜΗ: 49.700 ευρώ

TOYOTA COROLLA CROSS 2.0 HYBRID

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.987 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 152 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 190 Nm/4.400-5.200 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 111 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 206 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 197 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.460×1.825×1.620 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 433-1.337 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.440 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 114 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 32.700 ευρώ

CITROEN C5 AIRCROSS PHEV 225

ΥΠΕΡ//ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ//ΧΩΡΟΙ//ΑΝΕΣΗ//ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ//ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ

ΚΑΤΑ//ΒΑΡΟΣ

RENAULT AUSTRAL E-TECH FULL HYBRID 200 4CONTROL

ΥΠΕΡ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ//ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ//ΕΥΕΛΙΞΙΑ (4CONTROL)//ΧΩΡΟΙ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ

TOYOTA COROLLA CROSS 2.0 HYBRID

ΥΠΕΡ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΤΙΜΗ//ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ (ΕΞΤΡΑ)//ΑΠΟΔΟΣΗ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

Πέρα από την ξεχωριστή εμφάνιση μέσα και έξω, τους μεγάλους χώρους και την καλή οδική συμπεριφορά, τo δυνατότερο στοιχείο του Hyundai Tucson είναι η πολύ πλούσια γκάμα επιλογών, τόσο σε θερμικό όσο και σε υβριδικό επίπεδο. Είναι το μόνο μοντέλο του ανταγωνισμού (μαζί φυσικά με το αδελφό Kia Sportage) που διαθέτει fullhybrid (με ή χωρίς τετρακίνηση) αλλά και plugin υβριδική υλοποίηση, καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ υβριδικό φάσμα τιμών μεταξύ 40.000 και 50.000 ευρώ.

Opel Grandland PHEV 225

Austral

Καθώς ανήκει στον όμιλο Stellantis, αποτελεί τον ετεροθαλή αδελφό του Citroen C5 Aircross. Αυτό σημαίνει ότι μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, με ταυτόσημα χαρακτηριστικά στην έκδοση των 225 ίππων, αφού ούτε το SUV της Opel εισάγεται πια στην ισχυρότερη τετρακίνητη παραλλαγή των 300 ίππων. Από εκεί και πέρα, όμως, οι ιθύνοντες της Opel έχουν καταφέρει να δώσουν στο Grandland το δικό του στίγμα, απόρροια των χαρακτηριστικών σχεδιαστικών επιλογών στην εξωτερική και εσωτερική εικόνα, αλλά και στην οδική συμπεριφορά.

VW Tiguan eHybrid 245

Austral

Η plugin υβριδική τεχνολογία του γκρουπ VW διατίθεται σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, στην περίπτωση όμως του Tiguan προσφέρεται μόνο η ισχυρότερη παραλλαγή των 245 ίππων. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από την οδική συμπεριφορά του συγκεκριμένου Tiguan, χάρη και στον σπορτίφ «αέρα» της έκδοσης RLine. Από εκεί και πέρα, όμως, το SUV της VW έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του σε ό,τι αφορά κινητήρα και κιβώτιο, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την εικόνα του εσωτερικού.

ΜΟΝΤΕΛΟ C5 Αircross         Hyundai Tucson     Opel Grandland     Renault Austral     Toyota Corolla Cross        VW Tiguan

ΚΥΒΙΣΜΟΣ  1.598 κ.εκ.                     1.598                      1.598                      1.199                        1.987                                 1.395

ΙΣΧΥΣ β/κ      181 ίπποι                      180                         180                         130                           152                                    154

ΙΣΧΥΣ η/κ      110 ίπποι                       60                           110                          67                            111                                     115

ΣΥΝΔ. ΙΣΧΥΣ 225 ίπποι                      230                          224                        199                            197                                   245

ΣΥΝΔ. ΡΟΠΗ 360 Nm                         350                          360                        410                              –                                      400

ΚΙΒΩΤΙΟ         8 σχέσεων                     6                              8                          4+2                            eCVT                                  6

ΒΑΡΟΣ           1.760 κιλά                    1.564                      1.807                      1.627                         1.440                                1.870

ΜΗΚΟΣ          4.500 χλστ.                  4.500                      4.477                      4.510                          4.460                                4.511

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 460-600 λίτρα                616                         390                      430-555                        433                                   420

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ** 8,7 δλ.                     8                            8,9                          8,4                             7,6                                     7,5

ΤΕΛ. ΤΑΧΥΤHTA** 225 χλμ./ώρα        194                          225                        175                             180                                    205

Μ. ΚΑΤΑΝ.        7,3 λτ./100 χλμ.           6,6                           7,1                          6,2                             5,3                                    6,3

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 32 γρ./χλμ.                130                          34                          104                             114                                    41

ΤΙΜΗ               46.800 ευρώ               40.540                   47.900                     49.700                          32.700                           45.900

Για τη φόρτιση των αυτοκινήτων χρησιμοποιούμε το δίκτυο ηλεκτροκίνησης ΦΟΡΤΙΖΩ (www.fortizo.gr).

Η μέση κατανάλωση βενζίνης μετρήθηκε με αφόρτιστη μπαταρία στα phev.

*ΤΙΜΕΣ 4ΤΡΟΧΟΙ

**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ