Η Nissan λανσάρει το μικρότερο crossover μοντέλο της, το Juke, συναντώντας στο διάβα του το νέο Countryman. Με άλλα λόγια δηλαδή, την αντίστοιχη σε φιλοσοφία έκδοση του δημοφιλούς Mini.
[[PAGEBREAK]]
Οι Ιάπωνες από την πλευρά τους, πήραν από την υπάρχουσα γκάμα τους ό,τι έκριναν απαραίτητο και δημιούργησαν ένα αμάξωμα δύο σε ένα. Το Juke παντρεύει ιδανικά τα χαρακτηριστικά των SUV και των σπορ αμαξωμάτων σε ένα καλούπι που αν μη τι άλλο ξεχωρίζει. Ακόμα πιο ψηλό από το Countryman (180 χλστ. από το έδαφος), πατάει σε μεγάλους τροχούς 16 ή 17 ιντσών, με επίσης μεγάλα τόξα στα φτερά τους, και προβάλει ένα εντυπωσιακό καπό με τη μάσκα να φιλοξενεί τρία ζεύγη προβολέων: τα άνω α λα Micra τρίτης γενιάς για τα φώτα ημέρας και τα φλας και τα δύο ζευγάρια εμπρός για τα πορείας και τους προβολείς ομίχλης. Από το δάπεδο, το οποίο είναι η B-Platform των Renault-Nissan που χρησιμοποιείται και στο Cube, μέχρι και το ύψος των παραθύρων, το Juke κερδίζει τον τίτλο του SUV, ενώ από εκεί και πάνω οι γραμμές φέρνουν περισσότερο σε σπορ κατασκευές. Η κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, το «στένεμα» των πλαϊνών πίσω παραθύρων αλλά και οι πίσω «κρυμμένες» χειρολαβές, είναι όλα χαρακτηριστικά κουπέ αμαξωμάτων, όπως και τα πίσω φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο 370 Ζ.
[[PAGEBREAK]]
Στο πρακτικό της υπόθεσης, σε όποιο από τα δύο μοντέλα θα βολευτούν άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ αν μιλάμε για τρίτο επιβάτη στο πίσω κάθισμα, θα πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις λόγω του περιορισμένου πλάτους. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το Juke, δεν μπορούμε να μη σημειώσουμε το εντυπωσιακά στενό άνοιγμα των πίσω θυρών, που σχεδόν… ρατσιστικά αποκλείει την είσοδο εύσωμων στα κατά τ’ άλλα άνετα διαιρούμενα (σε ποσοστό 60:40) καθίσματα. Διαιρούμενα σε ίδιο ποσοστό είναι και τα πίσω καθίσματα του Countryman, τα οποία επιπλέον σύρονται αυξάνοντας κατά περίπου 100 λίτρα το χώρο αποσκευών, ενώ προαιρετικά διατίθενται και δύο ανεξάρτητα καθίσματα για τη δεύτερη σειρά επιβατών.
[[PAGEBREAK]]
Από τη μία το Juke θυμίζει παιχνιδιάρικο Mini (τρίθυρο όμως), κι από την άλλη το Cooper λόγω και του βάρους του χρειάζεται να πιεστεί για να ακολουθήσει. Οι μετρήσεις που ακολουθούν στο σχετικό πίνακα αποτυπώνουν και αριθμητικά την αίσθηση, ωστόσο δεν παύει να μας δυσαρεστεί το γεγονός ότι επρόκειτο για ακόμα ένα Mini που δεν καταφέρνει να προσεγγίσει τα νούμερα των εργοστασιακών μετρήσεων (10,5 δίνει το εργοστάσιο για τα 0-100, 12,5 ο χρόνος των 4Τ). Πίσω στη… χειροπιαστή απόδοση, η πίεση που πρέπει να ασκηθεί για να ανέβει ο ρυθμός του, σε καύσιμο μεταφράζεται σε περίπου 2 λίτρα/100 χλμ. εις βάρος του Countryman το οποίο μπορεί να εκμεταλλεύεται τα εξίσου καλά με του Juke όρια πρόσφυσής του και το οριακά καλύτερο σε κατευθυντικότητα τιμόνι του, δεν παύει όμως να παρουσιάζει έντονες κλίσεις και ένα σχετικό ψάρεμα στον πίσω άξονα αν βρεθεί με πολλά χιλιόμετρα σε κάποια καμπή με ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, τουλάχιστον σε στεγνό οδόστρωμα, τα όρια τους κάνουν τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας (στάνταρ και στα δύο) να μοιάζουν απλά με διακοσμητικά στοιχεία, αφού για την εμπλοκή τους… απαιτείται προσπάθεια. Τι μας άρεσε; Η απόδοση των φρένων και στα δύο. Αν και σημείωσαν τιμές μέσου όρου στη διαδικασία των μετρήσεων (60,7 μ. Το Mini 59,1 μ. το Juke), αποδείχτηκαν ακούραστα και στα δύο μοντέλα. Τι δε μας άρεσε; Οι έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, επίσης και στα δύο, σε υψηλές ταχύτητες.
[[PAGEBREAK]]
Μοντέλο | Nissan Juke 1.6i | Mini Cooper Countryman |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | 1.598 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 117/6.000 | 122/6.000 |
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.) | 16,1/4.000 | 16,3/4.250 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 | 12,5 |
0-400 μ. (δλ.) | 18,0 | 18,5 |
0-1.000 μ. (δλ.) | 33,3 | 34,2 |
50-80 χλμ./ώρα με 3η | 5,7 | 6,5 |
80-110 χλμ./ώρα με 4η | 8,4 | 11,0 |
120-140 χλμ./ώρα με 5η | 10,9 | 13,7 |
120-0 χλμ./ώρα (μ.) | 59,1 | 60,7 |
Βάρος (κιλά) | 1.224 | 1.361 |