Σε μια μάχη αντιθέσεων με μοναδική φαινομενική ομοιότητα την τετραγωνισμένη σιλουέτα τους, το νεοφερμένο υβριδικό Kia Niro βρίσκει απέναντί του έναν από τους πλέον καταξιωμένους ανταγωνιστές στην κατηγορία των B-SUV, το Peugeot 2008, στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του.
Οι υποψήφιοι αγοραστές με το δίκιο τους νιώθουν μπερδεμένοι, καθώς έχει διαμορφωθεί ένα περιβάλλον όπου ξεπετάγονται διαρκώς κάθε λογής SUV και crossover, ενώ έχει καθιερωθεί μια λογική χρηματιστηριακής διαπραγμάτευσης σε ό,τι έχει να κάνει με το κόστος των καυσίμων, αλλά και των ίδιων των αυτοκινήτων.
Μπορεί λοιπόν σήμερα αυτή η «δημιουργική ασάφεια» να θολώνει τα νερά, παλαιότερα όμως τα πράγματα ήταν πιο ξεκάθαρα. Τα ντίζελ εφοδίαζαν κατά κύριο λόγο αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού με πληθωρικά αμαξώματα, η βενζίνη ήταν ο κανόνας σε ξεκάθαρες κλάσεις μεγέθους (τότε όλα τα ερωτήματα ξεκινούσαν και κατέληγαν στο δίπολο «χιλιαράκι ή 1.4», εκτός και αν ήσουν πλούσιος και κοιτούσες το 1.6), ενώ εξαίρεση από τον κανόνα αποτελούσε η Toyota, με το Prius να προσπαθεί τότε να πείσει για αυτά που θα έρχονταν.
Στη συνέχεια, όταν πλέον οι πετρελαιοκινητήρες έδειχναν ότι θα κυριαρχήσουν, η βενζίνη απαντούσε με τούρμπο και downsizing και το Prius απλώς άλλαζε γενιά. Σήμερα, όμως, τα ντίζελ δέχονται μεγάλες πιέσεις λόγω ρύπων και κόστους, ενώ όλα τα υπόλοιπα υβριδοποιούνται.
Ουδείς μπορεί να μειώσει τη διορατικότητα της Toyota, υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι που, έστω και συγκριτικά (πολύ) αργότερα, αντιλήφθηκαν τα οφέλη του υβριδισμού. Ένας εξ αυτών ήταν και το κορεατικό γκρουπ των Hyundai-Kia, με την πρώτη γενιά του Niro (μεταξύ άλλων μοντέλων), ειδικότερα. Ύστερα από πέντε χρόνια το Niro περνά πλέον στη δεύτερη γενιά του, πάντοτε με μια τριπλέτα εξηλεκτρισμένων εκδόσεων, υβριδικού, plug-in υβριδικού και αμιγώς ηλεκτρικού, όπου ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς, η εταιρεία θα αποφασίζει τι ταιριάζει καλύτερα.
Στα δικά μας, το χορό ανοίγει η συγκεκριμένη υβριδική έκδοση, για να ακολουθήσει άμεσα, μέσα στο μήνα, η ηλεκτρική παραλλαγή του νέου Kia Niro.
Από τη μεριά τους, ο όμιλος Stellantis, και η Peugeot ειδικότερα, ακολουθεί μια στρατηγική που εστιάζει στους θερμικούς κινητήρες (βενζίνης και πετρελαίου), εμπλουτίζοντας την γκάμα με plug-in υβριδικά (στα μοντέλα που ξεκινούν από 3) ή αμιγώς ηλεκτρικά (όπως συμβαίνει σε εκείνα που έχουν το 2 εμπρός), αφήνοντας επί του παρόντος στην άκρη mild και full hybrid υλοποιήσεις.
Στη «ζούγκλα» της σχεδίασης των Niro και 2008
Κάπως έτσι μοιάζει η κατάσταση, αφού από τη μία έχουμε μια τίγρη, και από την άλλη έναν λέοντα. Δε γνωρίζουμε αν θα μπορέσει κάποιος να διακρίνει μια τίγρη στο ρύγχος του Niro ή τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας θα του θυμίσουν κάτι από καρδιογράφημα, το σίγουρο όμως είναι ότι, παρά το φαινομενικά ουδέτερο γωνιώδες σχήμα, το Niro κεντρίζει το ενδιαφέρον και δε θυμίζει σε τίποτε τη χλιαρή σχεδίαση του προκατόχου του.
Δεν είναι μόνο το πρωτόγνωρο ρύγχος με τις ασορτί επιλογές προφυλακτήρων και μαρσπιέ, καθώς το σήμα κατατεθέν της σχεδίασης είναι αναμφίβολα η αισθητική του πίσω μέρους, και ειδικότερα της τρίτης κολόνας, η οποία μπορεί να ξεχωρίζει με διαφορετικό χρωματισμό από αυτόν του υπόλοιπου αμαξώματος.
Το κερασάκι είναι η αεροδυναμικά βελτιωμένη «τρισδιάστατη» διαμόρφωση της μπούμερανγκ κολόνας, όπου κρυμμένοι αεραγωγοί επιτρέπουν τη διέλευση του αέρα, ενώ τα πίσω φώτα ακολουθούν σε σχήμα και εκτείνονται βαθιά μέσα στην οροφή.
Στο αντίπαλο «κλουβί» βρυχάται ένας λέων, επιδεικνύοντας τους εμπρός φωτιστικούς χαυλιόδοντες και τα σημάδια από τις νυχιές στα πίσω φώτα.
Ό,τι και αν σου φέρνει στο νου, το σίγουρο είναι ότι η σχεδίαση του «2008» συνεχίζει να ξεχωρίζει, ειδικά όταν συμπληρώνεται από τις πιο φανταχτερές εναλλακτικές της χρωματικής του παλέτας. Πριν από μία δεκαετία ένα μήκος 4,3 μ. με 2,6 μ. μεταξόνιο θα ανήκε σε ένα μεγάλο SUV, αλλά σήμερα το Peugeot 2008 εντάσσεται στην κατηγορία Β. Οι Γάλλοι από την αρχή βγήκαν κερδισμένοι με το μικρό τους SUV, αφού το «ξεχείλωσαν» τόσο ώστε να μείνει εντός πλαισίου «Β», φλερτάροντας όμως με τις χωροταξικές ανέσεις των μοντέλων της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.
Αυτής δηλαδή στην οποία θα συμπεριληφθεί το κορεατικό crossover, το οποίο με μήκος 4.420 χλστ. καταφέρνει μέσα στην γκάμα της Kia να στριμωχθεί ανάμεσα στο XCeed και στο Sportage.
Παρά τη φαινομενική διαφορά κατηγορίας, οι πραγματικές διαφορές στις διαστάσεις μεταξύ των δύο μοντέλων της συγκριτικής αυτής δοκιμής είναι μικρές. Το Niro υπερέχει ελαφρώς σε όλες τις μετρήσεις (4.420×1.825×1.585 χλστ., έναντι 4.300×1.815×1.550 χλστ. του «2008» για το μήκος, το πλάτος και το ύψος, αντίστοιχα), με το προβάδισμα να γίνεται ξεκάθαρο στο μήκος του μεταξονίου, με 2.720 χλστ. έναντι 2.605 χλστ. του «2008».
Αυτό μεταφράζεται, όπως είναι αναμενόμενο, σε μια ελαφρώς καλύτερη ευρυχωρία του Niro έναντι του «2008», με κοινό στοιχείο στις πίσω θέσεις την ομαλότατη διαμόρφωση του δαπέδου, που θα επιτρέψει τη φιλοξενία ενός πέμπτου επιβάτη. Μικρή είναι η διαφορά και σε ό,τι έχει να κάνει με το πορτ μπαγκάζ των 451 λίτρων, έναντι 434 λίτρων του «2008», με ένα απόλυτα τετραγωνισμένο σχήμα να λειτουργεί βοηθητικά και στις δύο περιπτώσεις.
Ποιοτικά η πλάστιγγα δεν μπορεί να γείρει υπέρ του ενός ή του άλλου, κάτι που ισχύει και στο θέμα της αισθητικής. Όπως συμβαίνει στην εξωτερική εμφάνιση, έτσι και στο εσωτερικό η προσέγγιση της Peugeot σε σχέση με εκείνη της Kia είναι τόσο διαφορετικά ξεχωριστή, που καταλήγεις στο «take it or leave it».
Oι Γάλλοι με το i-Cockpit, τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων με τις τόσο εντυπωσιακές τρισδιάστατες ενδείξεις (έκδοση Allure) σε αυτό το διώροφο ταμπλό, την οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 10 ιντσών και τους διακόπτες τύπου πλήκτρων πιάνου που τη συνοδεύουν, δίνουν εδώ και πολύ καιρό το δικό τους στίγμα, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον το 2008 διατίθεται με έναν νέας σχεδίασης επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.
Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπει και η θέση οδήγησης, που συνεπάγεται τις δικές της ιδιαιτερότητες, καθώς θα πρέπει να τοποθετήσεις κάπως χαμηλότερα το τιμόνι, προκειμένου να έχεις απρόσκοπτη θέα στις ενδείξεις του πίνακα οργάνων.
Περνώντας στο άλλο στρατόπεδο, και μόνο το γεγονός ότι δεν απορρίπτεις αμέσως την προσέγγιση της Kia αποτελεί μια κατάκτηση για την εταιρεία, καθώς αποδεικνύει ότι υπάρχει πλέον εκείνο που έλειπε τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό δεν είναι άλλο από το χαρακτήρα και ένα σχεδιαστικό στίγμα αντάξιο της εξωτερικής σχεδίασης του νέου Νiro.
Σε σχέση με το αδιάφορο εσωτερικό παλαιότερων μοντέλων της Kia, το νέο Niro έχει κάνει τεράστια βήματα εξέλιξης σε ό,τι αφορά την εικόνα των υλικών, τη σχεδίαση, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και την τεχνολογία. Οι παραπομπές στο EV6 είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, καθώς δεσπόζει η παρουσία ενός ενιαίου πάνελ με δύο οθόνες 10,25 ιντσών (έκδοση Titanium) για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, η μακρόστενη μπάρα αφής στο κάτω τμήμα (που μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ των χειριστηρίων του κλιματισμού και των υπόλοιπων λειτουργιών) και φυσικά ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου.
Από τα πρώτα στοιχεία που προκαλούν εντύπωση είναι οι έντονες ακμές, ενώ αυτές οι νέες επιφάνειες με τη χαρακτηριστική υφή δεν καταφέρνουν να αναδειχθούν περισσότερο σε αυτή την γκρι απόχρωση της καμπίνας του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας.
Μόλις πάντως βολευτείς στο κάθισμα με τη σωστή στήριξη (ιδανικά πάντως θα θέλαμε και μία ρύθμιση οσφυϊκής υποστήριξης), αισθάνεσαι ότι η θέση οδήγησης δείχνει σχετικά διαφορετική από τα συνηθισμένα, καθώς νιώθεις ότι κάθεσαι ψηλά και πάνω στο αυτοκίνητο.
Στην πραγματικότητα, ούτε το Niro είναι τόσο ψηλό (1.545 χλστ.), ούτε η απόσταση από το έδαφος είναι ιδιαίτερα αυξημένη (160 χλστ.). Η «οφθαλμαπάτη» τελικά προέρχεται από το ταμπλό, όπου η σχεδίαση με την έντονη κλίση προς τα κάτω το κάνει να δείχνει πιο συρρικνωμένο από ό,τι συμβαίνει συνήθως σε ένα τυπικό SUV.
Στις πρακτικές λεπτομέρειες του νέου Niro συγκαταλέγονται τα καθίσματα με τις λεπτές πλάτες, όπου μπορούν να ενσωματωθούν θύρες φόρτισης USB-C (στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι οι επιβάτες για τη φόρτιση μικροσυσκευών, όπως τηλεφώνων και tablet). Όπως και στο «2008», υπάρχουν αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες και πολλές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα.
Όλα τα παραπάνω φέρνουν την ανατροπή στο θέμα του κόστους. Το παραδοσιακά οικονομικό προφίλ της Kia θυσιάζεται εδώ στο βωμό του αυξημένου κόστους που συνεπάγεται ένα υβριδικό σύστημα, καθώς το νέο υβριδικό Niro ξεκινάει από τα 33.490 ευρώ για την αρχική έκδοση Dynamic, ενώ η πλουσιότερα εξοπλισμένη έκδοση Titanium της δοκιμής μας ανεβαίνει στα 36.490 ευρώ, όπου θα πρέπει να τονίσουμε ότι σε αυτές τις τιμές συμπεριλαμβάνεται η 7ετής εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.
Έτσι, το Peugeot 2008 με το premium προφίλ που απέκτησε στην τελευταία του γενιά, ενώ ξεκινούσε συνήθως από δυσχερέστερη θέση, εδώ έχει να επιδείξει μια πολύ χαμηλότερη τιμή εκκίνησης των 28.900 ευρώ, αν και η αμέσως πλουσιότερη έκδοση Allure plus εκτινάσσεται στα 37.600 ευρώ.
Το τεχνολογικό προφίλ
Από τη στιγμή που η πρώτη γενιά του Niro είχε επιλέξει το δρόμο του εξηλεκτρισμού αφήνοντας στην άκρη τους καταξιωμένους πετρελαιοκινητήρες της Kia, το καινούργιο μοντέλο ήταν κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα υιοθετούσε και με το παραπάνω αυτήν τη στρατηγική.
Από τη μεριά της Peugeot, το μοναδικό δείγμα εξηλεκτρισμού αποτελεί η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του «2008», καθώς από εκεί και πέρα η εναλλακτική πρόταση της γαλλικής εταιρείας για ένα χαμηλό κόστος χρήσης δεν είναι άλλη από τον καταξιωμένο 1.500άρη BlueHDi πετρελαιοκινητήρα, που πλέον προσφέρεται μόνο στην έκδοση των 130 ίππων μαζί με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.
Σε ό,τι αφορά το Niro, το οποίο βασίζεται στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας «Κ» του κορεατικού ομίλου, η υβριδική έκδοση HEV συνδυάζει έναν 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 105 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 43 ίππων, με τη συνδυαστική τιμή να ανέρχεται στους 141 ίππους. Σε αντίθεση με full hybrid υλοποιήσεις άλλων εταιρειών, εδώ χρησιμοποιείται ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις, αλλά χωρίς κάποιο γρανάζι για την όπισθεν, καθώς η κίνηση προς τα… πίσω γίνεται αποκλειστικά με την αρωγή του βασικού ηλεκτροκινητήρα.
Το κέρδος από αυτή την περικοπή δεν είναι τόσο τα 2,3 κιλά που εξοικονομούνται, όσο η ομαλότητα που προσφέρει η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι συνήθως τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη αντιδρούν κάπως απότομα στις εντολές του γκαζιού.
Μπορεί σε σχέση με τη λειτουργία υβριδικών ανταγωνιστικών μοντέλων το κιβώτιο του Niro να μην είναι τόσο γραμμικό στις αλλαγές, από την άλλη όμως δε θα σε κουράσει ποτέ με αυτό το διαρκές βουητό που χαρακτηρίζει τους αντιπάλους.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 43 ίππων επιτρέπει στο Niro να κινηθεί ηλεκτρικά σε αρκετές περιπτώσεις, ειδικά σε αστικές συνθήκες, ενώ στον ανοιχτό δρόμο, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και τα 120 χλμ./ώρα. Ακριβώς κάτω από το μπράτσο του τιμονιού βρίσκεται ο διακόπτης επιλογής των δύο προγραμμάτων οδήγησης.
Η εκκίνηση γίνεται πάντοτε με το πρόγραμμα Eco, ενώ εναλλακτικά ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη Sport λειτουργία. Το παράδοξο είναι ότι στο Eco η συμβατική διάταξη του τιρκουάζ πίνακα περιλαμβάνει ένα κανονικό στροφόμετρο, ενώ στη Sport λειτουργία, με μια ομολογουμένως όμορφη χρωματική αλλαγή, το στροφόμετρο δίνει τη θέση του σε ένα οικονομόμετρο.
Παράλληλα, ο οδηγός έχει τη συμβολή ενός εξελιγμένου συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί μέσω των paddles που υπάρχουν στο τιμόνι. Μάλιστα, η Kia θέλησε να δώσει μία μεγάλη γκάμα επιλογών, αφού υπάρχουν τέσσερις βαθμίδες για το στάνταρντ πρόγραμμα και άλλες τόσες για το αυτόματο πρόγραμμα (σε κάθε περίπτωση, στην υψηλότερη βαθμίδα περιορίζεται δραστικά η χρήση του μεσαίου πεντάλ).
Στο Sport πρόγραμμα, μάλιστα, τα paddles στο τιμόνι αλλάζουν αντικείμενο, καθώς χρησιμοποιούνται για τις αλλαγές σχέσεων, αρκεί αυτές να έχουν τη σύμφωνη γνώμη της κεντρικής μονάδας ελέγχου.
Η αξιοποίηση του συστήματος κίνησης στο «2008» συγκριτικά χρειάζεται λιγότερη αποκωδικοποίηση. Η ανάλογη ηχητική υπόκρουση δηλώνει αμέσως το είδος του καυσίμου που αυτοαναφλέγεται στους τέσσερις κυλίνδρους. Διαθέτει επίσης άμεση απόκριση και υψηλότερη ροπή 300 χλγμ. (έναντι των συνδυαστικών 265 χλγμ. του Niro), που αξιοποιούνται πολύ αποτελεσματικά από την κλιμάκωση των 8 σχέσεων.
Υπάρχουν και εδώ διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), που μεταβάλλουν την απόκριση στο γκάζι και τις αλλαγές σχέσεων του κιβωτίου. Σε επίπεδο επιδόσεων θα περίμενε κανείς ότι το αναπόφευκτα μικρό εύρος λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα του δε θα άφηνε περιθώρια διάκρισης στο «2008».
Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει, αφού το «2008», χάρη και στο σημαντικά μικρότερο βάρος των 1.280 κιλών (έναντι 1.474 κιλών του Niro που κουβαλάει τα διάφορα τμήματα του υβριδικού συστήματος), προηγείται στην εργοστασιακή μέτρηση των 0-100 χλμ./ώρα με 9,3 δλ., έναντι 10,8 δλ. (10,4 δλ. με τους 16άρηδες τροχούς της βασικής έκδοσης) του Niro. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η διαφορά στην τελική ταχύτητα, καθώς το ντίζελ «2008» φθάνει στα 195 χλμ./ώρα, όταν το Niro περιορίζεται στα 165 χλμ./ώρα.
Διαφορετικό καύσιμο, με ζητούμενο την οικονομία
Η εποχή όμως που τον πρώτο λόγο είχαν οι επιδόσεις έχει περάσει, και πλέον το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ενεργειακή αποτελεσματικότητα. Εκεί το Niro παίρνει κεφάλι, τόσο στη θεωρία (με εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ. έναντι 132 γρ./χλμ. του «2008») όσο και στην πράξη. Στο υβριδικό Niro ο οδηγός μπορεί χωρίς μεγάλη προσπάθεια να διατηρεί τη μέση κατανάλωση στο εύρος 5-6 λτ./100 χλμ. σε αστικό περιβάλλον και ελαφρώς υψηλότερα σε διαδρομές εκτός πόλης, ενώ με λίγη αυτοσυγκράτηση η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. σε αστικές κατά βάση διαδρομές.
Στο «2008» η κατανάλωση βρίσκεται στις περισσότερες περιπτώσεις πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ. και θα χρειαστεί λίγη προσπάθεια για να κατέβει κάτω από αυτό το όριο. Παλιότερα, ακόμα και έτσι, το ντίζελ θα είχε το πλεονέκτημα λόγω χαμηλότερης τιμής λίτρου, κάτι τέτοιο όμως πια δεν ισχύει και το κέρδος αυτό έχει εξανεμιστεί.
Στο δρόμο και τα δύο αυτά SUV δείχνουν ότι το θέμα της άνεσης αποτελεί βασική προτεραιότητα, ακόμα και αν αυτό συνεπάγεται ορισμένες θυσίες αν ο οδηγός θελήσει να ακολουθήσει έναν πιο σβέλτο ρυθμό. Ρίχνοντας μια ματιά στις προδιαγραφές, θα περίμενε κανείς ότι το Niro θα είχε ένα πλεονέκτημα λόγω της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται απόλυτα.
Σίγουρα αυτή η ανάρτηση του εξασφαλίζει μια ωραία κύλιση, που συνδυάζεται αρμονικά με την προσεγμένη ηχομόνωση και τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος κίνησης. Από τη στιγμή, όμως, που το αδιάφορο σε αίσθηση τιμόνι και η ασάφεια των αντιδράσεων του αμαξώματος στις στροφές δεν προδιαθέτουν τον οδηγό για το κάτι παραπάνω, οι τροχοί των 18 ιντσών με τα πολύ καλά PremiumContact της Continental (έκδοση Titanium) μένουν ανεκμετάλλευτοι σε ό,τι αφορά την πρόσφυση, ενώ το 45άρι προφίλ προδίδεται σε αρκετές εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.
Από τη μεριά του, το «2008» εκμεταλλεύεται στο έπακρο το 60άρι προφίλ των 17άρηδων τροχών του, αλλά κυρίως τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης, για να προσφέρει μια αφράτη κύλιση, που ξεπερνά τις απαιτήσεις του μέσου οικογενειάρχη. Το τιμόνι έχει συγκριτικά καλύτερη αίσθηση σε σχέση με τον αντίπαλο, ενώ κανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίσαμε με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων πέδησης, με το μεσαίο πεντάλ να έχει καλύτερη αίσθηση στην περίπτωση του Niro.
Στοίχημα
Ξεκινήσαμε αυτήν τη συγκριτική αντιπαράθεση με κοινά σημεία επαφής τα SUV στοιχεία και έναν οικογενειακό χαρακτήρα, ενώ στην πορεία προέκυψε μια απολαυστική άνεση στην κύλιση και μια απόλυτα ικανοποιητική ευρυχωρία.
Από εκεί και πέρα, όμως, το νέο Kia Niro και το καταξιωμένο Peugeot 2008 κατέδειξαν τις διαφορές στη σχεδίαση, στην εικόνα του εσωτερικού και στο σύστημα κίνησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην κατανάλωση του διαφορετικού καυσίμου.
Παρ’ ότι το πετρέλαιο σταδιακά μπαίνει στο περιθώριο, εντούτοις η πλάστιγγα στη συγκεκριμένη αναμέτρηση γέρνει υπέρ του «2008», καθώς καταφέρνει να συνδυάζει αποτελεσματικότερα ένα πιο οδηγοκεντρικό προφίλ με μια ποιοτική κύλιση, ενώ δεν μπορεί να παραγνωριστεί η χαμηλότερη τιμή εκκίνησης του γαλλικού μοντέλου._ 4Τ
KIA NIRO HEV 141 PS
ΥΠΕΡ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΧΩΡΟΙ
ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ
PEUGEOT 2008 1.5 BLUE HDi 130 EAT8
ΥΠΕΡ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ//ΤΙΜΗ//ΡΟΠΗ/ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ
ΚΑΤΑ//ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
KIA NIRO HEV 141 PS
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.580 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 105 ίπποι/5.700 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 144 Nm/4.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 43 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 170 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 141 ίπποι/5.700 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 265 Nm/4.000 σ.α.λ. >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 1,32 kWh >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.420×1.825×1.585 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 451-1.445 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.474 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ. >TIMH: Από 33.490 ευρώ
PEUGEOT 2008 1.5 BLUE HDi 130 EAT8
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: π/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (π/κ): 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (π/κ): 130 ίπποι/3.700 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (π/κ): 300 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.300×1.815×1.550 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.605 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 434-1.496 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 132 γρ./χλμ. >TIMH: Από 28.900 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ