top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε: BMW iX2 eDrive20 – Peugeot E-3008 213 PS

Το νέο Peugeot 3008 αλλάζει ρότα, με την ηλεκτρική για την περίσταση παραλλαγή του να δίνει την υπέρ πάντων μάχη σε μια νέα αρένα, προκαλώντας με αξιώσεις την αφρόκρεμα του ανταγωνισμού στην ανερχόμενη κλάση των κουπέ SUV.

Ομολογουμένως, το μάτι χρειάζεται ένα εύλογο -πλην όμως σύντομο- χρονικό διάστημα προκειμένου να συνηθίσει στη θέα του νέου «3008»· που τώρα πια δεν είναι το SUV που όλοι γνωρίσαμε (και σχεδόν όλοι αγαπήσαμε) από το μακρινό πλέον 2016 μέχρι σήμερα, αλλά ένα crossover όχημα νέας κοπής, με κουπέ χαρακτηριστικά σε επίπεδο αισθητικής και διαμόρφωση τύπου fastback στο πίσω μέρος. Βλέπετε, οι Γάλλοι της Peugeot θέλησαν να ανακατέψουν εκ νέου την τράπουλα προκειμένου να προσδώσουν στο μεσαίο best-seller μοντέλο τους έναν ακόμα πιο αποκλειστικό χαρακτήρα, επανατοποθετώντας το ταυτόχρονα σε μια κατηγορία οχημάτων την οποία επί χρόνια μονοπωλούσαν -και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό- οι Γερμανοί· με αιχμή του δόρατος την Audi, τη Mercedes και φυσικά την BMW.

H τελευταία είναι αυτή που έχει «πειραματιστεί» με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία και με περισσότερη ένταση από κάθε άλλον premium κατασκευαστή στη mainstream πλέον κατηγορία των κουπέ SUV. Εκεί, με άλλα λόγια, όπου ο Βαυαρός κατασκευαστής έχει ήδη ανανεώσει στα χαμηλότερα κλιμάκια της προϊοντικής του ατζέντας την Χ2, που πλέον, όπως και το νέο «3008», είναι διαθέσιμα σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Όπως οι βασικές προσθιοκίνητες με τις «μικρές» μπαταρίες που συναντώνται σε αυτήν τη δοκιμή.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Μέσα και έξω

Οι ομοιότητες των δύο crossover τόσο σε αισθητική όσο και σε σχέση με το πραγματικό αποτύπωμά τους στο δρόμο κάθε άλλο παρά έκπληξη προκαλούν. Με σχεδόν ταυτόσημο συνολικό μήκος που αποκλίνει μόλις κατά μία ντουζίνα χιλιοστά του… μέτρου, το E-3008 είναι οριακά ψηλότερο από την iX2. Η τελευταία προτάσσει, πριν από οτιδήποτε άλλο, ένα επιβλητικό και πιο «macho» παρουσιαστικό, με πιο «επίπεδο» εμπρός μέρος που συνολικά δημιουργεί πιο έντονους σπορτίφ συνειρμούς, δικαιολογώντας απόλυτα τον όρο «Sport Activity Coupe» που της έχουν προσδώσει οι δημιουργοί της. Απέναντι στο ομολογουμένως πιο μυώδες look της Γερμανίδας, η πρόταση των Γάλλων αντιπαραβάλλει μια ξεχωριστή σχεδιαστική φινέτσα, που δεν ορίζεται τόσο από την εξίσου έντονη κλίση του τελειώματος της οροφής στο πίσω μέρος και το κατά τι μεγαλύτερο μεταξόνιο, αλλά πρωτίστως από την πιο «κλασάτη» διαμόρφωση του εμπρός μέρους με τη μάσκα-πλέγμα, τα λοξότμητα φώτα και τις χαρακτηριστικές φωτιστικές «νυχιές» στα άκρα. Τον δικό τους σχεδιαστικό ρόλο στο πρώτο μοντέλο της Stellantis, το οποίο «πατά» στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα STLA Medium, γνωστή με το παρατσούκλι «Stella», διαδραματίζουν και οι εμφανώς πιο προτεταμένοι ώμοι, που με τη σειρά τους διαμορφώνονται χάρη σε ένα πλήθος έντονων ακμών που διατρέχουν τις πλευρικές επιφάνειες. Τόσο ίδια (σε μέγεθος), λοιπόν, αλλά και συνάμα τόσο διαφορετικά (σε εκτέλεση).

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Η φινέτσα και η εκ βαθέων ανανέωση είναι τα δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν και το ευφάνταστο και ομολογουμένως high-end εσωτερικό του E-3008. Που πλέον είναι ακόμα πιο «φαντεζί» και αναβαθμισμένο, εφ’ όλης της ύλης μάλιστα, σε εργονομία και πρακτικότητα. Εδώ βασικός πυλώνας της νέας προσέγγισης των Γάλλων είναι το «πανοραμικό» i-Cockpit, μια διάταξη που έχει στον πυρήνα της μια κυρτή οθόνη 21 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται – αυτή βρίσκεται εγκατεστημένη πιο ψηλά σε σχέση με το παρελθόν και πίσω από το μεγαλύτερο αλλά πάντοτε «τετράγωνο» τιμόνι, που τώρα κρύβει πολύ λιγότερο τις ενδείξεις που βρίσκονται στο κάτω άκρο της.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Το όλο «πακέτο» ολοκληρώνει τόσο η κονσόλα… δαπέδου, που οριοθετεί με σαφήνεια τους εμπρός επιβάτες, όσο και μια επιπλέον μικρή οθόνη αφής που παρέχει άμεση πρόσβαση σε δέκα συντομεύσεις βασικών λειτουργιών του οχήματος. Επίσης, ο χαρακτηριστικός νέος διακόπτης για τον έλεγχο του κιβωτίου έχει μετακομίσει στο ταμπλό, δίπλα από το κουμπί που θέτει στη ζωή το σύστημα κίνησης. Κάτι που αποδεικνύεται αρκετά πρακτικό και αρκούντως ευπρόσδεκτο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την περαιτέρω βελτίωση της προσλαμβάνουσας ποιότητας, καθώς τα μαλακά υλικά κυριολεκτικά βρίθουν στο εσωτερικό του νέου E-3008.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Από τη μεριά της, η iX2 προτάσσει έναν γνώριμο για τα δεδομένα των φίλων της BMW εσωτερικό διάκοσμο – με μικρές μάλιστα αποκλίσεις σε σχέση με εκείνον της αδελφής της με τον κωδικό «1». Για την ποιότητα λίγα μπορεί να πει κανείς, καθώς, παρά τα συγκριτικά περισσότερα σκληρά πλαστικά, η συνολική εικόνα στο κόκπιτ της iX2 παραμένει στα γνώριμα, πολύ υψηλά επίπεδα του Βαυαρού κατασκευαστή.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Από εκεί και πέρα, ο λεπτός πίνακας οργάνων που φιλοξενεί την κυρτή οθόνη BMW Curved Display βρίσκεται πίσω από το τριάκτινο τιμόνι με τη χορταστική στεφάνη, ενώ τη συνολική εικόνα… έμπροσθεν συμπληρώνει για την περίσταση ένα «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο έναν πίνακα ελέγχου μιας πλειάδας βασικών λειτουργιών. Στο εμπρός τμήμα υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μία κεκλιμένη βάση για smartphone με έμμεσο φωτισμό και ασύρματη φόρτιση.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Χωροταξικά, πέντε επιβάτες θα φιλοξενηθούν με μικρούς συμβιβασμούς στην καμπίνα της iX2, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του E-3008, στο οποίο οι πίσω θα έχουν στη διάθεσή τους λίγο περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Λόγω της έντονης κλίσης της οροφής στο πίσω μέρος, η ορατότητα προς αυτή την κατεύθυνση μοιραία δεν αποτελεί το φόρτε των δύο κουπέ SUV – πολλώ δε μάλλον στην περίπτωση της iX2, όπου το στενό πίσω παράθυρο περιορίζει αρκετά τα πράγματα. Ας είναι καλά βέβαια οι κάμερες οπισθοπορείας και οι σχετικοί αισθητήρες τους, που καθιστούν το παρκάρισμα και τους σχετικούς ελιγμούς παιχνίδι…

Από εκεί και πέρα, χάρη στις γενναιόδωρες διαστάσεις των αμαξωμάτων, ο χώρος φόρτωσης συγκαταλέγεται στα «συν» και των δύο κατασκευών, με την τελική ζυγαριά να μη γέρνει προς καμία κατεύθυνση (525 λίτρα για την iX2, 520 λίτρα για το E-3008).

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Κινούμαι ηλεκτρικά

Κρατώντας ως δεδομένο ότι οι πλατφόρμες και των δύο κουπέ SUV υποστηρίζουν όλες τις λύσεις συστημάτων κίνησης, το ενδιαφέρον στις βασικές «e-παραλλαγές» τους στρέφεται στις μπαταρίες και, φυσικά, στον μονό ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς. Εν προκειμένω, η Peugeot έχει επιλέξει μια μονάδα για την κίνηση του μοντέλου εκκίνησης του νέου E-3008 με ονομαστική ισχύ 157 kW και ροπή 343 Nm, η οποία υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα 400 V και έναν συσσωρευτή ενέργειας με χημεία NMC και 73 ωφέλιμες kWh (μικτή χωρητικότητα: 77 kWh).

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Αυτό το πακέτο βρίσκει απέναντί του ένα αντίστοιχο στην περίπτωση της iX2 eDrive20, με χαρακτηριστικά απόδοσης που φτάνουν τα 150 kW και τα 250 Nm, σε συνδυασμό με μία μπαταρία ιόντων λιθίου με «καθαρό» ενεργειακό περιεχόμενο 64,8 kWh (μικτή χωρητικότητα: 66,5 kWh). Η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε παροχή DC είναι 160 kW στην περίπτωση του γαλλικού crossover -το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα να ρυθμίσει κανείς τα επίπεδα της αναγεννητικής πέδησης σε τρεις σκάλες μέσω των paddles στο τιμόνι- και 130 kW στο γερμανικό SAC, που διαθέτει την κλασική επιλογή «B» για την αύξηση της ποσότητας της ανακτώμενης κατά την κίνηση ενέργειας.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Κατά την οδήγηση «εντός και εκτός», κανένα από τα δύο δε θα κολλήσει το σώμα του οδηγού στην πλάτη του καθίσματος με τέρμα γκάζι, καθώς οι «λελογισμένες» τιμές ισχύος των μονάδων -αλλά κυρίως το βάρος των 1.960 κιλών της iX2 και των 2.114 κιλών του E-3008– θέτουν εξ ορισμού τα όρια. Αν διυλίσουμε τον κώνωπα σε επίπεδο πραγματικής απόδοσης, θα επισημαίναμε την οριακά καλύτερη «ελαστικότητα» του γαλλικού μοτέρ και το πολύ μικρό προβάδισμα του γερμανικού σε επίπεδο ικμάδας, αμφότερων στα σπορ προγράμματα λειτουργίας. Αντίθετα, εκεί όπου η μεταξύ τους κόντρα… βγάζει ξεκάθαρο νικητή είναι στην κατανάλωση. Εδώ, οι 17 με 18 kWh για κάθε 100 χλμ. κίνησης του E-3008 υπερτερούν σαφώς των σχεδόν 20 kWh της μικρής iX2, πάντοτε σε πραγματικό κύκλο οδήγησης μικτών συνθηκών, εξασφαλίζοντας πραγματική αυτονομία αρκετά πάνω από τα 400 χλμ. για τη γαλλική πρόταση και λιγότερο από 350 χλμ. για τη γερμανική.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ωστόσο, η iX2 έχει το προβάδισμα. Μπορεί να μη διαθέτει την ευκινησία και το «μπρίο» των θερμικών παραλλαγών της, μολαταύτα κρύβει καλύτερα το βάρος της και είναι η πλέον οδηγοκεντρική ανάμεσα στα δύο, χάρη στο «οξύ» τιμόνι και στη δεμένη της ανάρτηση, που παρά το σφιχτό set-up δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Απέναντί της, το Ε-3008 ακολουθεί μια πιο… αγχολυτική οδό σε επίπεδο συμπεριφοράς, καθώς καθετί εκτυλίσσεται με χαρακτηριστική ομοιογένεια και προοδευτικότητα, χωρίς γωνίες και εξάρσεις, με εξαίρεση ίσως την τάση της ανάρτησης να αντιδρά κάπως νευρικά στις έντονες ανωμαλίες. Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, τα φρένα αποδεικνύονται επαρκή, η ηχομόνωση κάτι παραπάνω από υποδειγματική, ενώ σε υψηλά και «ισοβαρή» επίπεδα κυμαίνεται και η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Στο διά ταύτα

Με ένα παρουσιαστικό που έχει τον τρόπο να τραβά τα βλέμμα και μ’ ένα εσωτερικό με μπόλικο στυλ και… φαντασία, το E-3008 έρχεται να κάνει αμέσως αισθητή την παρουσία του στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των μεσαίων κουπέ SUV. Πέραν όμως της αισθητικής, διαθέτει πρόσθετα όπλα στην πολυσχιδή του φαρέτρα, όπως τη συγκροτημένη συμπεριφορά στο δρόμο και τη συγκριτικά υψηλότερη ενεργειακή του απόδοση -ακόμα και στη standard range παραλλαγή του-, που δύσκολα μπορεί κανείς να αγνοήσει.

Απέναντί του, η iX2 προτάσσει αντίστοιχα χωροταξικά προνόμια και μια ποιότητα δίχως διακριτά ψεγάδια. Μα, πάνω απ’ όλα, αυτό που χρόνια τώρα κάνει τα περισσότερα μοντέλα της BMW να ξεχωρίζουν, που φυσικά δεν είναι άλλο από τη «ζωντανή» οδική συμπεριφορά της. Σίγουρα, η μέτρια αυτονομία δε συγκαταλέγεται στους άσους που κρύβει στο μανίκι της, σε αντίθεση με τη «man-to-man» αντιπαράθεση στον τομέα του κόστους, που έχει ως αφετηρία το ποσό των 48.970 ευρώ (χωρίς επιδότηση), έναντι 52.500 ευρώ για την αντίστοιχη entry-level εκδοχή Allure του νέου E-3008.

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

BMW iX2 eDrive20
ΥΠΕΡ Οδική συμπεριφορά, Τιμή
ΚΑΤΑ Αυτονομία

PEUGEOT E-3008 213 PS
ΥΠΕΡ Εικόνα εσωτερικού, Ενεργειακή απόδοση
ΚΑΤΑ «Ξερές» αντιδράσεις ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες

BMW iX2 eDrive20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 1 ηλεκτροκινητήρας > ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι > ΡΟΠΗ: 250 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μίας σχέσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα μονού συνδέσμου > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 64,8 kWh (ωφέλιμη) > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.554×1.845×1.560 χλστ. > ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 245/45 R19 > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 525 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.960 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 19,5 kWh/100 χλμ. > AYTONOMIA (WLTP): 439-456 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW > ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 130 kW

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

PEUGEOT E-3008 213 PS
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 1 ηλεκτροκινητήρας > ΙΣΧΥΣ: 213 ίπποι > ΡΟΠΗ: 343 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μίας σχέσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 73 kWh (ωφέλιμη) > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.542×1.895×1.641 χλστ. > ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 235/50 R20 > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.739 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 2.114 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,7 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 17,5 kWh/100 χλμ. > AYTONOMIA (WLTP): 527 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW > ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 160 kW

BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • BMW iX2 eDrive20 - Peugeot E-3008 213 PS
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ