top icon
Οδοιπορικά

Suzuki Jimny: Οδοιπορικό στην Κύθνο

Το νέο Suzuki Jimny διατηρεί το γνήσιο χαρακτήρα του, προσφέροντας τα χαρακτηριστικά ενός σκληροπυρηνικού 4×4 σε μικρή συσκευασία. Πώς λοιπόν να αντισταθούμε και να μην το δοκιμάσουμε στον αυθεντικό του χώρο, σε ένα ανεμοδαρμένο νησί των Κυκλάδων;

Όταν έχεις στη διάθεσή σου το Suzuki Jimny, είναι λίγες οι γωνιές αυτού του πλανήτη, οι παραλίες ή οι ορεινές διαδρομές που δεν μπορείς να προσεγγίσεις. Αυτή, άλλωστε, ήταν και η φιλοσοφία των εμπνευστών του πριν από πενήντα ολόκληρα χρόνια, όταν σκέφτηκαν και δημιούργησαν ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο με πολύ κόμπακτ διαστάσεις, που θα μπορεί να πάει σε δύσκολους δρόμους και σε σημεία που άλλα αυτοκίνητα δε θα μπορούν να προσεγγίσουν. Και, ναι, το πέτυχαν!

Suzuki Jimny

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Με αυτές τις πρώτες σκέψεις φτάνουμε στον Μέριχα, το λιμάνι της Κύθνου, με κόστος μόλις 150 ευρώ για δύο άτομα και αυτοκίνητο (μετ’ επιστροφής), στοιχείο που μετατρέπει το πανέμορφο αυτό νησί των Δυτικών Κυκλάδων σε μια εξαιρετικά οικονομική πρόταση.
Το Jimny βρίσκεται πλέον στο στοιχείο του!

Θυμίζει όντως Samurai, ενώ υπάρχουν αναφορές και σε άλλα σκληροτράχηλα 4×4, αλλά με ένα μαγικό τρόπο είναι ταυτόχρονα τόσο μοναδικό, όσο κανένα άλλο. Σπάνιο για τη «στρογγυλοποιημένη εποχή» που διανύει η αυτοκίνηση, το τετραγωνισμένο του σχήμα χάρισε μια πινελιά διαφορετικότητας στην καθημερινότητά μας, μέσα από τη ρετρό σχεδίασή του, επιβεβαιώνοντας έναν απλό κανόνα της ζωής: μεγάλο προσόν να διαφοροποιείσαι, με την καλώς εννοούμενη έννοια, από το σύνολο. Το νέο Suzuki Jimny, λοιπόν, το ξεχωρίζεις αμέσως από τη χαρακτηριστική μάσκα, τα στρογγυλά φώτα, που θυμίζουν το μοντέλο της πρώτης γενιάς, αλλά και τους μαύρους προφυλακτήρες και την επίσης μαύρη οροφή.

Suzuki Jimny

Οι γυάλινες επιφάνειες είναι πλέον μεγαλύτερες, για να εξασφαλίζουν καλύτερη ορατότητα, ενώ οι συνολικές διαστάσεις του αμαξώματος παραμένουν σε μινιμαλιστικό επίπεδο, με το μήκος να φτάνει τα 3.645 χλστ., το πλάτος τα 1.645 χλστ. και το μεταξόνιο μόλις τα 2.250 χλστ., ενώ οι τροχοί των 15 ιντσών ακολουθούν στο ίδιο πνεύμα.

Η καμπίνα του είναι σωστά δομημένη, σημαντικά πιο άνετη και αισθητά πιο φιλόξενη από του προηγούμενου μοντέλου, με σαφέστατα μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο ανάμεσα στους δύο εμπρός επιβάτες, αλλά και μεταξύ των σωμάτων τους και των θυρών, την ίδια στιγμή που οι δύο πίσω, μετρίου αναστήματος, θα βολέψουν λίγο καλύτερα τα πόδια τους.

Suzuki Jimny

Ο χώρος αποσκευών φτάνει μόλις τα 85 λίτρα, όντας -παραδόξως- αισθητά μειωμένος, έτσι που όχι μόνο οι βαλίτσες, αλλά ακόμα και οι τσάντες πλάτης θα βολευτούν με δυσκολία. Εντούτοις, αυξάνεται στα 377 όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα, διαθέτοντας επιπλέον 53 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο στη 2θέσια διάταξη. Τα υλικά στο εσωτερικό της καμπίνας είναι σκληρά, αλλά έχουν σωστή συναρμογή, ενώ (σχεδόν) εν έτει 2019 εξακολουθούν να υπάρχουν ακάλυπτα σημεία λαμαρίνας.

Suzuki Jimny

Σε κάθε σπιθαμή του χάρτη!
Ξεκινάμε την περιήγησή μας ακολουθώντας πορεία προς τα αριστερά, όπου και βρίσκονται στη σειρά οι τρεις διασημότερες παραλίες του νησιού. Πρώτος σταθμός στην Επισκοπή, έναν πανέμορφο όρμο, οργανωμένο στη μία του πλευρά, ενώ για όσους δεν επιλέξουν τις ομπρέλες-ξαπλώστρες που υπάρχουν διαθέσιμες εκεί τους καλοκαιρινούς μήνες, τα αλμυρίκια παρέχουν ωραία, φυσική σκιά, για το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας.

Suzuki Jimny

Συνεχίζουμε παραλιακά, κατευθυνόμενοι προς την καλύτερη παραλία του νησιού, σύμφωνα πάντα με τα δικά μας γούστα. Αυτή είναι της Απόκρουσης, με τη μεγάλη σε πλάτος και μήκος αμμουδιά, τις δύο σωστές ταβέρνες στις δύο άκρες της και ένα ωραίο beach bar στη μέση της, το Coconuts.

Suzuki Jimny

Εκεί μπορείς να καθίσεις μέχρι μέχρι αργά, να απολαύσεις το ηλιοβασίλεμα και να αφήσεις για άλλη φορά την επόμενη παραλία -και πιο διάσημη καρτ ποστάλ του νησιού-, που βρίσκεται λίγο πιο μακριά, την περίφημη Κολώνα, η οποία σε κερδίζει μέσα από την ιδιαιτερότητα αλλά και την απλότητά της, όπως και ολόκληρος αυτός ο τόπος.

Suzuki Jimny

Εκεί, λοιπόν, στο πλέον φωτογραφημένο hot spot της Κύθνου, με τη θάλασσα να βρίσκεται τόσο στα αριστερά όσο και στα δεξιά της εντυπωσιακής αμμουδιάς των 240 μέτρων, ο ρυθμός αρχίζει να ανεβαίνει. Φωτογραφίζουμε ασταμάτητα (χόρευε στην άμμο το Jimny, αλλά και στη στενή χωμάτινη διαδρομή στην απέναντι βραχονησίδα, όπου βρίσκεται το εκκλησάκι του Αγίου Λουκά).

Suzuki Jimny

Το αυτοκίνητό μας κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει στο νησί, πόσω μάλλον με το ιδιαίτερο αυτό κίτρινο (Kinetic Yellow), και οι ιδιοκτήτες ειδικά προηγούμενων Jimny και Samurai μας σταματούν για κουβέντα και οι ερωτήσεις τίθενται με καταιγιστικό ρυθμό.

Suzuki Jimny

Πόσο καλύτερο είναι το νέο Suzuki Jimny;
Οδηγώντας το στην ελληνική άσφαλτο και πάνω απ’ όλα στα ελληνικά χώματα, το πρώτο πράγμα που συμπεραίνεις είναι η καλή ροπή από χαμηλά και η πιο σύγχρονη λειτουργία του κινητήρα του 1,5 λίτρου που χρησιμοποιεί σε αυτήν τη γενιά του.

Ο λόγος για ένα γνωστό μας από παλιά (τον είχαμε συναντήσει και στο Ignis) ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.462 κ.εκ., ο οποίος έχει τοποθετηθεί κάτω από το καπό του, με γνώμονα την καλύτερη απόδοση στις χαμηλές στροφές, για να βοηθάει και αυτός, κυρίως στις off-road δυνατότητες του συνόλου. Αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και διαθέτει ροπή 130 Nm στις 4.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα.

Suzuki Jimny

Πώς θα ήταν ένα Jimny με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1,0 λίτρου, για παράδειγμα, που διαθέτει η εταιρεία και εφοδιάζει και το ανανεωμένο Vitara; Σαφέστατα θα διέθετε πολύ καλύτερες επιδόσεις στην άσφαλτο και στο ταξίδι, που εξακολουθεί να είναι το μεμπτό σημείο του μοντέλου, το οποίο ταξιδεύει σίγουρα πιο άνετα και λίγο πιο αθόρυβα κάπου εκεί στα «130», σε σχέση με το προηγούμενο. Θα θέλαμε ωστόσο μια λιγότερο κοντή 5η, ενώ οι ρεπρίζ του και η επιτάχυνση από στάση, κακά τα ψέματα, εξακολουθούν να είναι μιας άλλης εποχής.

Suzuki Jimny

Βέβαια, μέσα στα «must» του σήμερα για όλες τις εταιρείες είναι η εξασφάλιση χαμηλότερων εκπομπών ρύπων και η όσο το δυνατόν περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου. Σημειώστε, λοιπόν, 6,8 λίτρα/100 χλμ. με το χειροκίνητο και εξαιρετικά κοντό στον κλιμάκωση 5άρι, καθώς και 178 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με το εργοστάσιο. Εμείς σημειώσαμε μέση 7,5 λίτρων/100 χλμ. τις ημέρες που είχαμε το Jimny στην κατοχή μας, και αντίστοιχη 8,4 λίτρων όταν το πιέσαμε στον ανοιχτό δρόμο, αλλά και με εκτός δρόμου δοκιμασίες.

Κύθνος

Τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά (δίσκοι εμπρός/ταμπούρα πίσω), ενώ η ανάρτηση προσφέρει βελτιωμένη άνεση με μικρότερες αναπηδήσεις, χάρη στις νέες ρυθμίσεις της. Βέβαια, οι κλίσεις υπάρχουν και είναι μεγάλες όταν το σύνολο πιεστεί, κάτι που βεβαίως οφείλεται και στην απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος, αλλά και γενικότερα στην αρχιτεκτονική του μοντέλου, με τους δύο άκαμπτους άξονες να θέτουν όρια στην οδική συμπεριφορά της κατασκευής. Αντίστοιχα, το σύστημα διεύθυνσης (καιρό είχαμε να διαβάσουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου τον ορισμό «επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια») μεταφέρει περισσότερες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού του σε σχέση με το παλαιότερο μοντέλο, αλλά μέχρις εκεί. Εντούτοις αποδεικνύεται ιδανικό στις κακοτράχαλες διαδρομές, χάρη και στο σύστημα που αποσβένει τους κραδασμούς που μεταφέρονται από τους τροχούς.

Suzuki Jimny

Το σύνολο ζυγίζει μόλις 1.090 κιλά, με το πλαίσιο τύπου σκάλας να εξακολουθεί να βρίσκεται στη ζωή μας, αποτελώντας (μαζί με το σύστημα επιλεκτικής τετρακίνησης (ALLGRIP PRO) με τις κοντές σχέσεις (4L), τους πολύ μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω και την αναθεωρημένη σχεδίαση της πίσω ανάρτησης) την παλιά, καλή συνταγή της επιτυχίας για εκτός δρόμου περιπέτειες.

Την ίδια ώρα, η γωνία προσέγγισης ανέρχεται στις 37 μοίρες, η γωνία ράμπας στις 28 μοίρες και η γωνία διαφυγής στις 49 μοίρες, νούμερα ελαφρώς βελτιωμένα, ακόμα και σε σχέση με εκείνα τα εξαιρετικά της προηγούμενης γενιάς. Σημειώστε ότι η τετρακίνηση εξακολουθεί να επιλέγεται και εν κινήσει από το μικρό επιλογέα, που βρίσκεται πίσω από τον μεγάλο στα δεξιά του χειρόφρενου, με ταχύτητα έως 100 χλμ./ώρα, ενώ χρέη μπλοκέ διαφορικού εκτελεί το σύστημα πέδησης (LSD), το οποίο ουσιαστικά φρενάρει τον τροχό που τη δεδομένη στιγμή έχει χάσει την πρόσφυσή του, και τη στέλνει σε αυτόν που έχει.

Suzuki Jimny

Πάντα χρήσιμα σε τέτοιες συνθήκες το Hill Hold που διαθέτει, και φυσικά το Hill Descent Control (με «κοντές» ρυθμίζει την ταχύτητα στα 5 χλμ./ώρα, «κανονικά» με 10 χλμ./ώρα).

Συμπέρασμα; Όπως ακριβώς θέλαμε, θέλατε και ελπίζαμε. Το καλό καλύτερο, και το αγρίμι στο θρόνο του. Σε αυτόν τον τομέα ήταν, είναι και θα είναι ο βασιλιάς, αφού με αυτά τα απλά αλλά σωστά χαρακτηριστικά δύσκολα θα βρεθεί έδαφος να του αντισταθεί, ακόμα και στη «μαμά» εκδοχή του. Πόσω μάλλον όταν οι περισσότεροι -απόλυτα συνειδητοποιημένοι ιδιοκτήτες του- το μετατρέπουν σε πραγματικό «κατερπίλαρ» τσέπης, με διάφορες after market επεμβάσεις.

Suzuki Jimny

Αισθητική, παραλίες και καλό φαγητό
Αφήνουμε την πανέμορφη Κολώνα, περνώντας γρήγορα τον πολύ στενό σε κάποια σημεία και δύσκολο για χαμηλά αυτοκίνητα χωματόδρομο, και πλέον βρισκόμαστε στο δρόμο για τα Λουτρά (γνωστά και για τις θερμές ιαματικές πηγές τους). Αξίζει να γνωρίζετε, μάλιστα, ότι το νησί ονομάζεται και «Θερμιά», εξαιτίας των θερμών αυτών πηγών, που υπάρχουν μέχρι και σήμερα στον όρμο των Λουτρών.

Κύθνος

Αν θέλετε να φάτε κάπου όμορφα και εγγυημένα, σε αυτήν τη διαδρομή εμπιστευθείτε την κουζίνα του «Κούτσικου», στη δεξιά πλευρά του δρόμου όπως κατεβαίνετε, με τα σπιτικά πιάτα του και τα σπεσιαλιτέ σαλιγκάρια του! Αν βέβαια θέλετε οπωσδήποτε να συνδυάσετε το γεύμα με την ωραία θέα, τότε τα γραφικά λιμανάκια των Λουτρών αριστερά στη διασταύρωση και της Αγίας Ειρήνης (αγαπημένο μας το «ΑΡΙΑΣ» εκεί δεξιά) θα σας αποζημιώσουν με το παραπάνω. Για βράδυ; Αρκετές οι επιλογές, τόσο για φαγητό όσο και για διασκέδαση, μέσα στη μίνιμαλ αλλά πανέμορφη Χώρα (ή Μεσσαριά) του νησιού, στη Δρυοπίδα (ή Σύλλακα) αλλά και κάποιες στον Μέριχα, στο λιμάνι που εμπιστεύονται συνήθως οι οικογένειες για να μείνουν στις διακοπές τους στην Κύθνο.

Suzuki Jimny

Παραλίες υπάρχουν πολλές (92 όρμοι και παραλίες) για το μέγεθος του νησιού (99,3 τ.χλμ.), με την ακτογραμμή να έχει μήκος 104 χιλιόμετρα και τις περισσότερες να είναι προσβάσιμες οδικώς. Πολλές μάλιστα μπορεί να μην είναι τόσο τουριστικές, αλλά έχουν τη δική τους άγρια ομορφιά. Σας προτείνουμε την Αλυκή (δεξιά στο χωματόδρομο, λίγο πριν από τον Άγιο Δημήτριο) και τη Γαϊδουρόμαντρα (22 χλμ. από τη χώρα) – με προσοχή, όμως, γιατί ο χωματόδρομος και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να αποδεικνύεται «εθνική οδός» για το Jimny μας, αλλά θα πρέπει να τον σεβαστείτε πολύ περισσότερο αν το δικό σας όχημα είναι πιο συμβατικό. Φυσικά, στο πρόγραμμά σας πρέπει να μπει και η παραλία της Μεγάλης Άμμου στην τοποθεσία Κανάλα, στην ανατολική πλευρά του νησιού. Στο δημοφιλή αυτόν οικισμό, που είναι χτισμένος γύρω από το μοναδικό πευκοδάσος του νησιού, βρίσκεται και η εκκλησία της Παναγιάς Κανάλας, με τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, που βρέθηκε από ψαράδες.

Suzuki Jimny

Δεν υπερβάλλουμε καθόλου όταν λέμε ότι η Κύθνος αυτήν τη στιγμή αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μας μέρη στην Ελλάδα. Προσφέρει απίστευτες επιλογές αυτός ο ευλογημένος τόπος ανάμεσα στην Τζια και την Σέριφο και σε απόσταση μόλις 2 με 2,5 ώρες από το Λαύριο και 3 με 3,5 από τον Πειραιά.

Αποστολή εξετελέσθη!
Εξαιρετική επιλογή το νησί της Κύθνου, το οποίο πρέπει να εντάξετε άμεσα στην ατζέντα των διακοπών σας, αλλά το χαμόγελό μας οφείλεται στην εκλεκτή παρέα που έχουμε μαζί μας.

Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πολύ καλά, έχοντας κάνει εξαιρετικά δύσκολη τη δουλειά μας στην εξεύρεση λεπτομερειών που κάνουν τη διαφορά, και σαφέστατα κουβαλούν πολύ περισσότερη τεχνολογία από αυτήν που φέρει το νέο Suzuki Jimny. Προσφέρουν δε και μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας, αφού δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι, παρά τη σημαντική δουλειά που έγινε σε αυτόν τον τομέα από τους Ιάπωνες, το μοντέλο κατέκτησε μόλις 3 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP.

Suzuki Jimny

Εντούτοις, καθώς έχουμε πάρει το πλοίο της επιστροφής, αναλογιζόμαστε πως στην προκειμένη περίπτωση η Suzuki έκανε τις επιλογές της αποφεύγοντας να νοθεύσει την πρωτότυπη συνταγή. Το νέο Jimny παραμένει αυθεντικό και τόσο γοητευτικό μέσα από την απλότητά του, που δεν μπορείς να του αντισταθείς με τίποτα, ακόμα και αν θεωρείς, χαριτολογώντας, ότι κάπως έτσι ίσως να είναι και το επόμενο, σε καμιά εικοσαριά χρόνια από τώρα.

Τότε που τα αυτοκίνητα θα πετούν στην κυριολεξία, οι Ιάπωνες θα παρουσιάζουν απλώς το Suzuki Jimny πέμπτης γενιάς, πιο μάχιμο από ποτέ, ίσως ακόμη με άξονα εμπρός και πίσω – και, μεταξύ μας, καλά θα κάνουν!_ Μ. Σαλ.

Suzuki Jimny
 

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny

Δείτε και το βίντεο από την παρουσίαση του Suzuki Jimny:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ