Υπερταχεία-φαντασίωση… Ξυπνάς, πετάγεσαι και χαμογελάς, γιατί έχεις ονειρευτεί το ιδανικό! Ένα κουπέ με τέλειες αναλογίες, σε κόκκινο χρώμα, με εξαιρετικό ντίζελ κινητήρα και ημιαυτόματο κιβώτιο, να ταξιδεύει ταχύτατα και αρχοντικά, σαν τετράτροχη υπερταχεία, σε όμορφες διαδρομές της χώρας μας.
Κάπως έτσι το όνειρο παίρνει σάρκα και οστά, και αρχίζει να μεταφέρεται στην γκρίζα πραγματικότητα της εποχής μας, για να της δώσει χρώμα. Το νέο Audi A5 Coupe χωρίς αμφιβολία έχει όλο το πακέτο. Αισθητική, σπορ φιλοσοφία και μηχανικό σύνολο το οποίο σου επιτρέπει να προγραμματίσεις ακόμα και εκδρομή εκατοντάδων χιλιομέτρων, την ώρα που κάτι τέτοιο είναι πλέον, δυστυχώς, πέρα από τη σκέψη των νοικοκυριών. Το πιο απλό και το πιο ωραίο, δηλαδή, έγινε πολυτέλεια… Να πάρεις την παρέα σου, το σύντροφό σου, ή ακόμα και μόνος, με παρέα καλή μουσική και μια φωτογραφική μηχανή, και να ταξιδέψεις. Να οδηγήσεις μέσα στην τόσο γεμάτη από εικόνες και συναισθήματα χώρα μας και να επιλέξεις προορισμούς όπως αυτόν που αποφασίσαμε να κινηθούμε και εμείς, μέσα από τις επόμενες σελίδες μας. Σας καλούμε λοιπόν στην παρέα μας, να βολευτείτε μέσα στο ντίζελ κουπέ Α5 των 190 ίππων, για έναν όμορφο κύκλο, τον οποίο και σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να πραγματοποιήσετε με την πρώτη ευκαιρία, μέσα από τους νομούς Κορινθίας, Αρκαδίας και Ηλείας. Θα σας μείνει αξέχαστο!
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Με την πρώτη ματιά
Δέκα χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Audi A5, έρχεται το νέο, ως Coupe και Sportback, να πάει ένα βήμα παραπέρα το συνδυασμό της σπορ κομψότητας ενός κουπέ και της άνεσης-πρακτικότητας ενός οικογενειακού μοντέλου. Αυτό, μάλιστα, σε μια κατηγορία όπου οι Γερμανοί ανέκαθεν μεσουρανούσαν και, έπειτα από ένα διάστημα αποχής, την επαναπροσδιόρισαν το 2007, με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς A5, ώστε να φτάσουμε στο σήμερα και οι ίδιοι στις παρουσιάσεις τους να το αναφέρουν ως την «απόλυτη σπορ φαντασίωση». Μπορεί και να νιώθαμε ότι υπερβάλλουν με τέτοιου είδους «ζουμερούς» χαρακτηρισμούς, αν δεν πέφταμε και εμείς οι ίδιοι θύματα της εμφάνισής του, από την πρώτη κιόλας ματιά, σε σημείο μάλιστα να παρασυρθούμε και σε έναν αδόκιμο -αν θέλετε- τίτλο, ο οποίος όμως περιγράφει στο 101% το τι ακριβώς αντιπροσωπεύει αυτό το μοντέλο και το σπάνιο συνδυασμό που πετυχαίνει.
Η επιβλητική του εμφάνιση προσδιορίζεται από την εμφατική και πιο φαρδιά πλέον ενιαία τραπεζοειδή μάσκα, το καπό με το έντονο ανάγλυφο, το οποίο εκτείνεται και πάνω από τα φτερά (που είναι ιδιαίτερα τονισμένα προβάλλοντας το quattro DNA του – δικίνητο το δικό μας), το κυματοειδές προφίλ του, τους μικρούς προβόλους και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.764 χλστ. Το τελευταίο, μαζί με την εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων, συμβάλλει σημαντικά στη δημιουργία ενός ιδιαίτερα άνετου εσωτερικού με μεγάλο πορτ μπαγκάζ (480 έως 1.300 λίτρων) και ηλεκτρική μάλιστα την πέμπτη πόρτα, για να κάνει ακόμα πιο άνετη τη ζωή των υποψήφιων τυχερών ταξιδιωτών, ή του συντάκτη και του φωτογράφου, στην περίπτωσή μας. Φύγαμε!
Γεμάτο πρόγραμμα
Θέλοντας στην κυριολεξία να εκμεταλλευτούμε την πολυχρηστικότητα του χαρακτήρα του, σχεδιάζουμε ένα πρόγραμμα στο χάρτη, με τη λογική να περιλαμβάνει τα πάντα. Εθνικό οδικό δίκτυο μέχρι την έξοδο για τα πανέμορφα χωριά της Αρκαδίας, όπως είναι η Βυτίνα, η Δημητσάνα, η Στεμνίτσα, το Λιμποβίσι (το χωριό του Γέρου του Μοριά), τα Λαγκάδια, για τη συνέχεια εξαιρετικές επαρχιακές διαδρομές, στις οποίες πραγματικά απολαμβάνεις να οδηγείς τις καθημερινές, και τελικός προορισμός η Αρχαία Ολυμπία, με την απίστευτη ενέργεια της περιοχής να είναι δικαιολογημένα στα «θέλω» και στα «πρέπει» του κάθε ταξιδιώτη. Έπειτα, θα επιδιώξουμε να κυκλώσουμε παραλιακά, από Ζαχάρω, να μπούμε οριακά στο νομό Μεσσηνίας, στο Καλό Νερό, για να επιστρέψουμε «αεροπορία» από τη νέα Εθνική Οδό Ε65, την οποία θα συναντήσουμε πλέον κοντά στο ύψος του χωριού Αλλαγή.
«Μα, όλα αυτά σε μία μέρα;» θα αναρωτιέστε τώρα, δικαιολογημένα, αφού μιλάμε για «λουπ» μεγαλύτερο των 600 χλμ. Άνετα και ατσαλάκωτα, θα σας απαντήσουμε, εξαιτίας του αποτελεσματικού και φιλόξενου οχήματός μας! Η άνεση του εσωτερικού, στο Audi A5 Coupe, για την οποία σας μιλήσαμε στην αρχή του κειμένου, συμπληρώνεται από την οριζόντια αρχιτεκτονική του ταμπλό, κάτι το οποίο κάνει ακόμα πιο έντονη την αίσθηση ευρυχωρίας. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη, με το μέγεθός της να φτάνει μέχρι τις 8,3 ίντσες (ανάλυση 1,024×480 pixels) και μέσω της οποίας ελέγχονται όλες οι λειτουργίες της διασύνδεσης και ενσωμάτωσης στο «MMI smartphones», που είναι συμβατό με τα λειτουργικά iOS και Android. Πλήρως ψηφιακός, με οθόνη TFT 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης, μπορεί να είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ ο εξοπλισμός προαιρετικά περιλαμβάνει το Head-Up Display (HUD) ή το premium ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με πρωτοποριακό 3D ήχο. Στην κυριολεξία μουσική εμπειρία η χρησιμοποίησή του, την οποία και απολαμβάνουμε με συγκεκριμένες επιλογές στο USB, ενώ βρισκόμαστε ήδη κάτω και γύρω από το Μαίναλο, το οποίο είναι λευκό μόνο στην κορυφή του. Άνοιξη πια…
Η ΕΟ είναι το στοιχείο του, δεν υπάρχει αμφιβολία, και ας είναι ακόμη νωρίς. Αν κάπως πρέπει να συνδέσεις την έννοια «ποιότητα κύλισης» και να την περιγράψεις με παράδειγμα, αυτό το Α5 δεν μπορεί να απουσιάζει από το σκεπτικό και την επιχειρηματολογία σου. Αντίστοιχα, η ασφάλεια που νιώθεις και σου χαρίζει είναι σε υψηλότατο επίπεδο και, φυσικά, δεν προκύπτει έτσι τυχαία. Για το νέο A5 είναι διαθέσιμη μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό τεχνολογιών προκειμένου να αυξήσουν την ασφάλεια, την άνεση και την οικονομία. Σημειώστε μάλιστα το σύστημα ημιαυτόνομης κίνησης (ACC – Adaptive Cruise Control Stop & Go), το οποίο με ταχύτητα έως και 65 χλμ./ώρα ελέγχει πλήρως την επιτάχυνση, την επιβράδυνση αλλά και το σύστημα διεύθυνσης του νέου Α5, όταν η διαμόρφωση του δρόμου το επιτρέπει.
Μεταμόρφωση!
Μισό λεπτό όμως, γιατί εδώ συμβαίνει κάτι διαφορετικό με πολύ ενδιαφέρον. Όλα αυτά περί κορυφαίας ποιότητας κύλισης και ασφάλειας, στο νέο Audi A5 Coupe, δεν προκύπτουν αποστειρωμένα, αλλά με οδηγοκεντρική άποψη, και αυτό το καταλαβαίνουμε αυτόματα με το που αρχίζει το πρώτο στροφιλίκι του οδοιπορικού μας. Αναφερόμαστε στην εξαιρετικά απαιτητική διαδρομή από τα Λαγκάδια και κάτω, με το βραχάκι στα αριστερά σε συνδυασμό με το φαράγγι να σε μεταφέρουν νοητά σε άλλες τοποθεσίες, άμεσα συνδεδεμένες με αγώνες ράλλυ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Για τους παρατηρητικούς, όπως θα έχετε δει ήδη από τη φωτογραφία της αρχικής εικόνας, το όλο σκηνικό θυμίζει κάτι από Μόντε ή τη διαδρομή μέχρι το Ελαφονήσι της Κρήτης, αλλά ακόμα και την πρόσφατη ειδική διαδρομή του Μπράλου.
Η οδηγική ευχαρίστηση προκύπτει από τη νέα πίσω ανάρτηση με άξονα πέντε συνδέσμων, ενώ στάνταρντ είναι το σύστημα επιλογής προγράμματος οδήγησης Audi Drive Select, με συνολικά πέντε επιλογές (Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency και Individual) και έξτρα τα αμορτισέρ CDC με τη συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση. Εμείς, στο Dynamic πλέον, έχουμε την ευκαιρία να σχηματίσουμε μια εξαιρετική εικόνα σχετικά και με τα σπορ οδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η ανάρτηση έχει σφίξει σωστά, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν κοπανάει, ενώ ο οδηγός διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος ακόμα και υπό έντονη πίεση. Το ημιαυτόματο κιβώτιο (7άρι S tronic διπλού συμπλέκτη) δουλεύει ιδανικά, ενώ καλή είναι και η αίσθηση του τιμονιού και επαρκείς οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού. Το σύστημα πέδησης συμβαδίζει και αυτό με τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου, ενώ, αν πρέπει οπωσδήποτε να είμαστε σε κάποιον τομέα αυστηροί μαζί του, αυτός είναι στην κίνηση με ελάχιστα χιλιόμετρα πάνω από τις κακουχίες των δρόμων στις πόλεις, όπου τα εξαιρετικά κατά τα άλλα, χαμηλοπρόφιλα (245/40 R18) όμως ελαστικά διαβάζουν και μεταφέρουν κατά γράμμα ακόμα και τα ενοχλητικά κακώς κείμενα των δρόμων μας.
Ευτυχώς τέτοια δεν υπάρχουν στο δρόμο προς την Αρχαία Ολυμπία, όπου κατευθυνόμαστε πλέον, με τους κύκλους της Audi να έχουν κλείσει ραντεβού με τους πλέον διάσημους όλων των εποχών, αυτούς των Ολυμπιακών Αγώνων! Το σκηνικό έχει αλλάξει εντελώς, και από το ξερό και άγριο των χωριών της Αρκαδίας, πλέον οδηγούμε μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο. «Ευλογημένος τόπος», σχολιάζουμε με τον Θάνο, με τη φύση να οργιάζει από τη γέφυρα του Λάδωνα και μετά, και εμάς να απολαμβάνουμε κάθε χιλιόμετρο οδήγησης. Ο καιρός μαζί μας, 18 βαθμοί όταν φτάνουμε στην Ολυμπία, με αρκετούς τουρίστες και φυσικά μαθητές από σχολεία να απαθανατίζουν τα πάντα, ακόμα και το A5. Είπαμε, αν μη τι άλλο, πρώτα σε κερδίζει με την εμφάνιση.
Πώς είναι όμως η απόδοση του 2λιτρου ντίζελ κινητήρα; Το συγκεκριμένο μοτέρ, σε όποιο σύνολο και αν το έχουμε συναντήσει, πάντα μας αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων. Δε στεκόμαστε μόνο στην υπεραρκετή ιπποδύναμη των 190 ίππων στις 3.800-4.200 σ.α.λ., όσο στη ροπή των 400 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., την οποία πραγματικά απολαμβάνεις να εκμεταλλεύεσαι τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στον επαρχιακό, την ίδια ώρα μάλιστα που και η μαζεμένη κατανάλωση σου επιτρέπει να πατήσεις και βαθιά στο πάτωμα το δεξί πεντάλ, χωρίς να σε καταβάλλουν οικονομοτεχνικά άγχη… Από επιδόσεις; Από ένα πετρελαιοκίνητο ταξιδιάρικο κουπέ, ποιος θέλει άραγε κάτι περισσότερο από τα 7,7 δλ. για το περίφημο «0-100» και από την τελική ταχύτητα των 238 χλμ./ώρα; Σημειώστε μάλιστα ότι η κατανάλωση που γράψαμε μαζί έπειτα από 680 χιλιόμετρα οδοιπορικού είναι στα 6,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ, αν σας ενδιαφέρουν και οι επιμέρους, σας λέμε ότι εντός πόλης σημειώσαμε 9,6 και 6,5 λίτρα/100 χλμ. στο επαρχιακό.
Με έβδομες
Κάποια τελευταία «κλικ» στα Ιαματικά Λουτρά Καϊάφα, και πλέον έχουμε μπει ήδη σε λογική επιστροφής. Δεν έχουμε κουραστεί καθόλου, και μάλιστα μπροστά μας έχουμε το καλύτερο κομμάτι όλης της διαδρομής. Πλέον, με 7η σταθερά στο κορυφαίο S tronic, του Audi A5 Coupe, μεταφερόμαστε ταχύτατα και με ασφάλεια πάνω στο μαγικό κόκκινο χαλί, χρησιμοποιώντας τα νέα κομμάτια του εθνικού δικτύου, σκεπτόμενοι ότι σε λίγο καιρό, όταν ολοκληρωθούν όλα τα έργα, δε θα νιώθουμε σαν τους φτωχούς συγγενείς της Ευρώπης και σε αυτόν τον τομέα – έχουμε άλλωστε τόσους άλλους να το κάνουμε… Όσο για το Α5 Coupe; Δώστε μας χιλιόμετρα μαζί του και διαδρομές να ταξιδεύουμε. Απόλαυση!_ Μ. Σαλ.
Time-lapse βίντεο μαζί του…