top icon
Οδοιπορικά

Στην Ίο με το Peugeot 5008

Με το 7θέσιο Peugeot 5008 εκδράμουμε στις Κυκλάδες πριν την κοσμοπλημμύρα του Αυγούστου.

Μπορεί τα ελάχιστα 7θέσια crossover της ελληνικής αγοράς να διατηρούν ένα σχετικά μικρό μερίδιο επί των πωλήσεων της κατηγορίας, εντούτοις θεωρούμε πως κάθε άλλο παρά χωρίς αντίκρυσμα είναι ο επιπλέον όγκος τους. Εν προκειμένω, το Peugeot 5008 αποτελεί έναν από τους λίγους εκπροσώπους της κατηγορίας C+ των SUV. Βασισμένο στο καταξιωμένο 3008 διαφοροποιείται σχεδιαστικά κυρίως στο πίσω του μέρος, χάνοντας μια ιδέα από την κομψότητα και το δυναμισμό του μικρότερου αδελφού του, εντούτοις το αποτέλεσμα παραμένει αισθητικά ισορροπημένο.

Με μήκος 4.641 χλστ. και μεταξόνιο αυξημένο, σε σχέση με του 3008, κατά 16,5 εκ.(2,84 μ. στο σύνολο), είναι εύλογο πως θα μπορούσε να φιλοξενηθεί και μια 3η σειρά καθισμάτων. Ο εμπλουτισμός του αυτοκινήτου με πολυμορφικά στοιχεία, όπως ανάκλιση και μετακίνηση των μεσαίων καθισμάτων, έξτρα αποθηκευτικούς χώρους κλπ, αυξάνουν την πολυχρηστικότητα του αυτοκινήτου.

Ιδανικό για εξορμήσεις

Κι αν τα πολυμορφικά οχήματα ανήκουν πλέον στο παρελθόν, η σύγχρονη εξέλιξή τους, που συνδυάζει την αυξημένη ευελιξία στο εσωτερικό με έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα, θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν ένα από τα πιο “fun” αυτοκίνητα. Κι αυτό γιατί με χώρο φόρτωσης 780-1.060 λίτρων μπορεί αν αξιοποιηθεί σε πλήθος δραστηριοτήτων που απαιτούν αυξημένες μεταφορικές ικανότητες, αλλά και γιατί στην 7θέσια διάταξή του μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό μέσο μεταφοράς μιας πολυμελούς οικογένειας ή, όπως στην περίπτωσή μας, μιας 3μελούς και μιας 4μελούς οικογένειας σε ένα νησί των Κυκλάδων.

Βρεθήκαμε λοιπόν στο φέρι για την Ίο (με ένα αντί για δύο αυτοκίνητα που υπό διαφορετικές συνθήκες θα απαιτούνταν) με το γρήγορο πλοίο της γραμμής να χρειάζεται γύρω στις 4,5 ώρες από τον Πειραιά, αντί των 3 που πραγματοποιούσε παλαιότερα η συγκεκριμένη γραμμή, καθώς έχει προστεθεί ο ενδιάμεσος προορισμός της Σίφνου.

Η Ίος είναι ένα νησί που θα μπορούσε κάποιος να περάσει τις διακοπές του χωρίς να πάρει μαζί το μεταφορικό του μέσο, καθώς οι τοπικές συγκοινωνίες καλύπτουν (με τακτικά δρομολόγια) τους βασικούς προορισμούς, εντούτοις ένα αυτοκίνητο, και μάλιστα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, προσφέρεται για να την ανακαλύψεις σε όλη της τη διάσταση.

Στο παρελθόν είχαμε οδηγήσει την έκδοση GT με το 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 180 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, οπότε αναρωτιόμασταν πως θα ανταποκρινόταν ο 1600άρης ντίζελ των 120 ίππων (επίσης με 6άρι αυτόματο) της εξόρμησής μας στο αυξημένο βάρος της κατασκευής (εν συγκρίσει με το 3008) και το πλήρες φορτίο επιβατών και αποσκευών.

Εντούτοις, η ροπή (300 Nm/1.750 σ.α.λ.) του κινητήρα, με την άμεση απόκριση, ακόμα και στα μικρά πατήματα του πεντάλ, σε συνδυασμό με τη σωστή λειτουργία του κιβωτίου δεν μας προβλημάτισαν, ούτε στα ανηφορικά κομμάτια, κατευθυνόμενοι προς το ανατολικό κομμάτι του νησιού, δρόμος που οδηγεί σε μοναδικές παραλίες όπως η Αγ.Θεοδότη, η Ψάθη και το πασίγνωστο Μαγγανάρι, ενώ όποιος έχει διάθεση να πατήσει λίγο χώμα είναι… υποχρεωτικό να κατευθυνθεί στον Κάλαμο και τις Πλάκες.

Το Advanced Grip Control με τα πέντε προγράμματα οδήγησης (νορμάλ, χιόνι, λάσπη, άμμος, ESP OFF) και τα ελαστικά (ContoCross Contact 225/55 R18) του αυτοκινήτου μας προσφέρουν μια επιπλέον σιγουριά όταν αποφασίσεις να εγκαταλείψεις την άσφαλτο.

Το οδικό δίκτυο του νησιού κάθε άλλο παρά θα προβληματίσει, ακόμα και στη νυχτερινή οδήγηση, εντούτοις η ανάρτηση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος αποδεικνύεται ισοπεδωτική, ενώ στις ελάχιστες κλειστές στροφές οι όποιες κλίσεις του αμαξώματος είναι αναμενόμενες, με τα καθίσματα να συγκρατούν σωστά το σώμα των επιβατών και να μην κουράζουν, ενώ τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου (η χροιά του ντίζελ δεν γίνεται αντιληπτή στην καμπίνα) καθιστούν το ταξίδι ξεκούραστο.

Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς μπορούν να ρυθμίσουν την πλάτη του καθίσματός τους, έχουν στη διάθεσή τους τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, καθώς και κουρτίνες για τα πλευρικά παράθυρα για να προστατευτούν από τον Κυκλαδίτικο ήλιο (όταν στην Αθήνα έβρεχε καταρρακτωδώς). Όσο αφορά τα καθίσματα της 3ης σειράς, όπως και σε άλλες περιπτώσεις προορίζονται βασικά για παιδιά (τα οποία θα… τσακωθούν για το πιο θα πρωτοκαθίσει πίσω), αλλά υπό προϋποθέσεις (με την μετακίνηση του μεσαίου καθίσματος προς τα εμπρός, θα φιλοξενήσει και έναν μεγαλύτερο επιβάτη.

Ο οδηγός απολαμβάνει το Peugeot i-Cockpit που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, με μία οθόνη αφής 8 ιντσών. Το μικρής διαμέτρου πολυχρηστικό τιμόνι, τα ποιοτικά υλικά και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή εικόνα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει την απαραίτητη ορατότητα για τον έλεγχο του ογκώδους αμαξώματος και σε συνδυασμό με τους αισθητήρες στάθμευσης, το παρκάρισμα γίνεται παιχνιδάκι.

Περάστε από το ταμείο!

Με τιμή 35.200 ευρώ για τη έκδοση της δοκιμής, θεωρητικά η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του Peugeot 5008, εν συγκρίσει με την αντίστοιχη έκδοση του 3008 η οποία κοστίζει μόλις 1.700 ευρώ φθηνότερα. Η μέση κατανάλωση στην εξόρμησή μας (με φουλ χρήση του κλιματισμού) κυμάνθηκε στα 7,1 λίτρα/100 χλμ., κι αν κάτι μα φάνηκε ακριβό ήταν οι ανεβασμένες τιμές για το φαγητό στις ταβέρνες του νησιού, σε σχέση με το πως το αφήσαμε λίγα χρόνια πριν. Αναμφίβολα η όλη φιλοξενία βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο, αλλά μακριά από το προσιτό προφίλ που για χρόνια διατηρούσε η Ίος. Προφανώς αυτές είναι οι παράπλευρες απώλειες του αυξημένου τουριστικού ρεύματος, το οποίο προσπαθούμε να αντιληφθούμε με ποιο τρόπο θα αποδειχθεί επωφελές σε όλους εκείνους που δεν ασχολούνται με τον Τουρισμό…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

PEUGEOT 5008 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Active Grip

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.560 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/3.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΗΚ.xΠΛ.xYΨ.: 4.641×1.906×1.646 > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.840 χλστ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 11,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 184 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,1 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 118 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 35.200 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ