Με την ηλεκτρική εκδοχή του Peugeot 2008 αναζητούμε το “πράσινο” πρόσωπο των Κυκλάδων.
Ήταν στις αρχές του 2020 όταν ταξιδέψαμε με ένα Tesla Model 3 από την Κοπεγχάγη στο Έρο, το «πράσινο» νησί της Δανίας, όπου μάλιστα η σύνδεση με την ενδοχώρα πραγματοποιείται από ένα ηλεκτρικό φέρι. Η σκέψη μας εύλογη: Αν το επίπεδο και νεφοσκεπές Έρο καταφέρνει να είναι ενεργειακά αυτόνομο, γιατί δε θα μπορούσαν να είναι και τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου, που δέρνονται από αέρηδες όλον το χρόνο, ενώ σπάνια κάποια σύννεφα κρύβουν τις ακτίνες του ήλιου;
Τον περασμένο Ιούνιο, ήρθε ο ίδιος ο πρωθυπουργός να αποκαλύψει, την ημέρα που παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο της ηλεκτροκίνησης, πως «πολύ σύντομα θα ανακοινωθεί ένα εξαιρετικά καινοτόμο σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο σε ένα ολόκληρο ελληνικό νησί όλα τα οχήματα, δημόσια και ιδιωτικά, θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό», χωρίς ωστόσο να το κατονομάσει.
Πριν ακόμα γίνει η πρόσφατη εξαγγελία πως η Αστυπάλαια επρόκειτο να είναι το ελληνικό «πράσινο νησί», μπήκαμε λοιπόν στην… πρίζα να το ανακαλύψουμε. Ο Αϊ-Στράτης, η Ικαρία και η Τήλος θα μπορούσαν να διεκδικήσουν αυτόν τον τίτλο σκεφτήκαμε, για τα ενεργειακά τους έργα, αλλά και οι διπλανές μας Σπέτσες, όπου υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί στην κυκλοφορία των οχημάτων, θα ήταν σε θέση να θέσουν υποψηφιότητα, διεκδικώντας τη συγκεκριμένη διάκριση, αν μη τι άλλο σε θεωρητικό επίπεδο.
Και κάπου εκεί ήρθε ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου με «ασφαλείς» πληροφορίες πως επικρατέστερο για τη συγκεκριμένη διάκριση δεν είναι κάποιο από τα προναφερθέντα νησιά, αλλά πως ακούγεται ότι είναι η Ίος και η Αστυπάλαια.
Η έλευση της ηλεκτρικής εκδοχής του Peugeot 2008 αποτέλεσε την αφορμή που ψάχναμε προκειμένου να επαναλάβουμε το project «Green car to green island», αυτήν τη φορά επί ελληνικού εδάφους, επιλέγοντας την Ίο, τον αγαπημένο μας προορισμό για διακοπές.
Για άλλη μία φορά η Blue Star Ferries φρόντισε για τη μετάβασή μας, με το σύγχρονο και πολυτελές «Δήλος». Φυσικά, η διαθέσιμη τεχνολογία στα πλοία δεν επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για τη διασύνδεση των νησιών του Αιγαίου με τον Πειραιά, εντούτοις το «Δήλος» διαθέτει μια καινοτομία που είχαμε παρουσιάσει και στο παρελθόν, καθώς είναι το πρώτο πλοίο στον κόσμο στην κατηγορία του το οποίο υιοθέτησε φωτοβολταϊκά πάνελ από το 2014 για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η πειραματική αυτή εγκατάσταση εξασφάλισε στην εταιρεία το βραβείο τεχνολογίας στο Forum για την Υβριδική Ενέργεια στη Ναυτιλία.
«Βάλε ταχύτητα και δέσε!» Είναι μια έκφραση που σε λίγο καιρό δε θα ακούμε στα γκαράζ των πλοίων. Με το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e-2008, το μόνο που είχαμε να κάνουμε ήταν να θέσουμε εκτός λειτουργίας το αυτοκίνητο για να κατευθυνθούμε προς το σαλόνι του φέρι. Στο πολλοστό πλέον ταξίδι μας με πλοίο αυτήν τη χρονιά, έχουμε συνηθίσει τη χρήση της μάσκας, ενώ όλοι οι επιβάτες και φυσικά το πλήρωμα φαίνονται εξοικειωμένοι με τη νέα πραγματικότητα.
Οι μάσκες… πέφτουν πλέον επτά ώρες αργότερα, όταν το «Δήλος» διασχίζει αργά τον στενό κόλπο του λιμανιού της Ίου. Με το αυτοκίνητο σε λειτουργία και το σύστημα κλιματισμού ανοιχτό, χωρίς φυσικά να επιβαρύνουμε με καυσαέρια το γκαράζ του πλοίου, αναμένουμε τη σειρά μας για να αποβιβαστούμε. Κάθε μέρα που περνά, όταν συμβιώνεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ανακαλύπτεις πόσα έχει να σου προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογία.
Διασταυρωνόμαστε με τους λιγοστούς τουρίστες, καθώς είναι πλέον μέσα Οκτωβρίου, οι οποίοι αναχωρούν με προορισμό το επόμενο λιμάνι, της Σαντορίνης, και ξεκινάμε αμέσως την περιήγησή μας προκειμένου να προλάβουμε το φως. Η μέρα έχει μικρύνει σημαντικά, ενώ ο φθινοπωρινός καιρός δε στερεί τίποτα από τη γοητεία του νησιού.
Το μπλε ελεκτρίκ του αυτοκινήτου μας ζωντανεύει κάθε εικόνα, ακόμα κι όταν τα σύννεφα σκεπάζουν τον ουρανό. Πέρα από τα σχετικά διακριτικά, είναι επίσης η μάσκα του στο χρώμα του αμαξώματος και η διχρωμία πάνω στο έμβλημα της εταιρείας που τονίζουν τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης. Η επίσημη αυτονομία των 320 χλμ., κατά το πρότυπο WLTP, υπόσχεται μια απροβλημάτιστη περιήγηση στο νησί, το οποίο διαθέτει ένα ευρύ οδικό δίκτυο, αλλά απόλυτα συμβατό με τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ακόμα και με μικρότερη μπαταρία από εκείνη των 50 kWh του e-2008. Σε κάθε περίπτωση, το «Λιοστάσι», το ξενοδοχείο-κόσμημα το οποίο κάθε χρόνο εκσυγχρονίζεται χάρη στο δραστήριο και δημιουργικό πνεύμα του Μάκη και της Δέσποινας Δεναξά, έχει στη διάθεσή μας τον εγκατεστημένο φορτιστή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι καιροί αλλάζουν… Απόδειξη το B-SUV της Peugeot, που διατίθεται και σε ηλεκτρική εκδοχή με σύστημα κίνησης που συναντάμε επίσης στο Peugeot e-208 -το best seller ηλεκτρικό στη χώρα μας-, όπως και στο DS 3 Crossback E-Tense. Το γαλλικό γκρουπ έχει προς το παρόν ακολουθήσει τη λογική ενός ενιαίου ηλεκτρικού συστήματος για τα ηλεκτρικά του μοντέλα με κοινές προδιαγραφές απόδοσης και μία επιλογή όσον αφορά τη χωρητικότητα της μπαταρίας, όταν ο ανταγωνισμός πολλές φορές προσφέρει δύο και τρεις εναλλακτικές, με διαφορετική αυτονομία και χρόνο φόρτισης, με την παλέτα αυτή των επιλογών να αντανακλάται αντίστοιχα στο βάρος και το κόστος της κατασκευής.
Εν προκειμένω, για την κίνηση φροντίζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 136 ίππων, που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου. Το e-2008, ως είθισται, διαθέτει διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που τροποποιούν τη λειτουργία του αυτοκινήτου ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού και τις συνθήκες του δρόμου. Στο πρόγραμμα Eco, το οποίο προσφέρεται για βελτιστοποίηση της αυτονομίας, η ισχύς του κινητήρα πέφτει στα 60 kW (81,6 PS) και η ροπή στα 190 Nm. Στο Normal, που είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση, η ισχύς διαμορφώνεται στα 80 kW (108,8 PS) και η ροπή στα 210 Nm, ενώ στο Sport αποδίδεται η μέγιστη ισχύς των 100 kW (136 PS) και ροπή 260 Nm, εξασφαλίζοντας τη μοναδική αίσθηση που προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Πορεία για Μαγγανάρι
Βολευόμαστε στην πολύ καλή θέση οδήγησης του e-2008, σχετικά χαμηλή για τα δεδομένα ενός SUV, με το δεδομένο μάλιστα ότι η μπαταρία φωλιάζει στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Ρυθμίζουμε το μικρό τιμόνι του i-Cockpit λίγο πιο χαμηλά απ’ όσο συνηθίζουμε, προκειμένου να βλέπουμε πάνω από τη στεφάνη του το κάτω μέρος των οργάνων, και χαράζουμε την πορεία μας για το διάσημο Μαγγανάρι, τον επίγειο παράδεισο με τις απανωτές αμμουδερές παραλίες. Ο δρόμος, σε αντίθεση με την αρχική χωμάτινη χάραξη στη συνέχεια της παραλίας του Μυλοπότα, ανηφορίζει προς τον Κάμπο (το οροπέδιο πίσω από τη χώρα) και στη συνέχεια στον ορεινό όγκο που διαχωρίζει το νότιο με το βόρειο κομμάτι του νησιού. Στο φιδωτό και ανηφορικό κομμάτι της διαδρομής απολαμβάνουμε την ελαστικότητα του ηλεκτροκινητήρα, και στιγμιαία κάνουμε την παρασπονδία, επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε ολόκληρο το απόθεμα ροπής που διαθέτει.
Ο δυνατός νοτιάς αφήνει ανεπηρέαστη την παραλία της Αγίας Θεοδότης, που μοιάζει τόσο γαλήνια και θελκτική, παρ’ ότι έχουμε μπει πλέον βαθιά μέσα στο φθινόπωρο. Αποφεύγουμε το ενσταντανέ-κλισέ του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με φόντο τις ανεμογεννήτριες που ορθώνονται μπροστά μας, και αναρωτιόμαστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα της εκμετάλλευσης της αιολικής ενέργειας από την τοπική κοινωνία.
«Δεν είμαστε αρνητικοί στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών», μας λέει αργότερα ο νέος και δραστήριος Δήμαρχος Ιητών, Γκίκας Γκίκας, «φτάνει να γίνει σε συνεννόηση με την τοπική κοινωνία, και ύστερα από σοβαρή μελέτη. Θα μπορούσε, αναμφίβολα, να βρεθεί μια περιοχή του νησιού η οποία να μπορεί να δεχθεί κάποιες ανεμογεννήτριες, ο αριθμός των οποίων όμως θα πρέπει να είναι ανάλογος με τις δυνατότητες του νησιού. Σε κάθε περίπτωση, με τη συζήτηση και την τεκμηρίωση μπορούμε να φτάσουμε σε αποτέλεσμα».
Ο δρόμος προβάλλει κάποια στιγμή και πάλι στη νότια πλευρά του νησιού. Αρκετά πιο φαρδύς από έναν τυπικό επαρχιακό δρόμο, επιτρέπει να ανεβάσεις ρυθμό. Η επιτάχυνση του αυτοκινήτου μπορεί να μη σε καθηλώνει, παραμένει όμως εξαιρετική, με 8,5 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, έναντι των 9,1 δλ. της κατά 250 κιλά ελαφρύτερης βενζινοκίνητης έκδοσης των 130 ίππων. Το προβάδισμα, όμως, της ηλεκτρικής έκδοσης στην επιτάχυνση περιορίζεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα, με την τελική να φτάνει τα 150 χλμ./ώρα, έναντι των 198 χλμ./ώρα της 1.2 PureTech.
Στις στροφές το πλαίσιο ακολουθεί πρόθυμα τις εντολές του οδηγού, εξασφαλίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με τις κλίσεις του αμαξώματος να διατηρούνται σε λογικό επίπεδο και το τιμόνι να είναι σύμμαχος στην προσπάθεια του οδηγού, όντας ακριβές και σωστά ζυγισμένο. Η ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, δίνει μια συμπαγή αίσθηση, ένεκα όμως του αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου έχει μια κάπως σφιχτότερη αίσθηση στις έντονες ανωμαλίες, σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18 ιντσών που συνοδεύουν την έκδοση GT.
Η διαδρομή για το Μαγγανάρι είναι εντυπωσιακά καλοσχεδιασμένη για τα δεδομένα ενός νησιού, εντούτοις σε πολλά σημεία η άσφαλτος έχει ανασηκωθεί και θέλει προσοχή, αν και υπάρχει σχετική προειδοποιητική σήμανση. Η φθορά αποδίδεται στα βαριά οχήματα που περνάνε, καθώς το συγκεκριμένο κομμάτι του νησιού αναπτύσσεται γοργά.
Το μοντέλο της ανάπτυξης
Με δεδομένο ότι στην πρόσφατη κυβερνητική ανακοίνωση, περί της έγκρισης δεκατεσσάρων στρατηγικών επενδύσεων, οι τρεις αφορούν νέες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις στην Ίο, ενώ την ίδια περίοδο δημοσιοποιήθηκαν σχέδια για τη δημιουργία αεροδρομίου στο νησί, αναρωτηθήκαμε ποιο θα μπορούσε να είναι το μοντέλο ανάπτυξης ενός κυκλαδίτικου νησιού, παρθένου στο μεγαλύτερο κομμάτι του, που φιλοδοξεί μάλιστα να διακριθεί στον τομέα της αειφορίας.
«Θέλουμε να γίνουμε “πράσινο νησί”», μας λέει ο δήμαρχος. «Είναι ένας γενικότερος στόχος. Παρ’ ότι η Ίος και τώρα καλά βαδίζει, θέλουμε να την πάμε σε καινούργια μονοπάτια. Το νησί διαθέτει υπέροχες παραλίες και μια όμορφη κυκλαδίτικη φύση που πρέπει να διαφυλάξουμε. Η ανάπτυξη σε έναν τόπο είναι ευπρόσδεκτη, με την προϋπόθεση όμως ότι προστατεύεται το περιβάλλον του. Και σε αυτό το κομμάτι οδηγός μας δεν μπορεί παρά να είναι ο νόμος. Άλλωστε, για κάθε σχετική αδειοδότηση προηγείται έλεγχος. Κάτι που στο τέλος έχει πάρει έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν μπορεί παρά να είναι και σωστό».
Για τον τακτικό επισκέπτη, βέβαια, είναι ορατές οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε πολλά σημεία του νησιού, όταν αυτό παρέμενε αναλλοίωτο για δεκαετίες ολόκληρες από την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Οι χωματόδρομοι, πάντως, που εξακολουθούν να οδηγούν σε κάποιες παραμυθένιες «αναξιοποίητες» παραλίες φανερώνουν πως η τοπική κοινότητα αντιστέκεται σε σενάρια αλόγιστης ανάπτυξης.
«Θέλουμε να δούμε κόσμο να περπατάει στα μονοπάτια του νησιού που χαρτογραφούνται, καθαρίζονται και αποκτούν σήμανση. Η Ίος διατηρεί το χαρακτήρα της και, παρ’ ότι βρίσκεται πολλά χρόνια στον τουριστικό χάρτη, αναβαθμίζεται συνεχώς και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της εποχής», επισημαίνει ο Γ. Γκίκας. «Για παράδειγμα, υπάρχουν ήδη ξενοδοχεία που διαθέτουν σταθμούς φόρτισης. “Πράσινο νησί”, όμως, δε σημαίνει μόνο να μπουν κάποιοι σταθμοί φόρτισης, αλλά και μια σειρά από ενέργειες. Για παράδειγμα, σκεπάστηκε η χωματερή στον Αλμυρό, καθώς η διαχείριση των σκουπιδιών θα γίνεται με τέτοιον τρόπο, που δε θα μένουν υπολείμματα στο νησί. Επίσης, θα χρησιμοποιήσουμε την ενέργεια από φωτοβολταϊκά ώστε να καλύπτουμε την κατανάλωση για το σύστημα αφαλάτωσης, ενώ τα σχολεία του νησιού θα γίνουν ενεργειακά».
Η σωστή αξιοποίηση της ενέργειας δεν είναι απλώς σημαντική, αλλά καταντάει… ψύχωση για τον οδηγό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που γίνεται προσεκτικός με τη χρήση του δεξιού πεντάλ και συνάμα απολαμβάνει το γεγονός ότι στην επιβράδυνση ή στα κατηφορικά κομμάτια της διαδρομής η μπαταρία ανακτά ένα μέρος από την ενέργεια που είχε αναλωθεί για την κίνηση του αυτοκινήτου. Στο e-2008 η επιβράδυνση από το σύστημα ανάκτησης δεν είναι έντονη ακόμα και στην επιλογή «Β» του κιβωτίου, οπότε ο τρόπος που οδηγείται είναι πιο κοντά σε εκείνον ενός κανονικού αυτοκινήτου, παρά στη φιλοσοφία των ηλεκτρικών εκείνων μοντέλων που την περισσότερη ώρα μπορείς να κινηθείς με ένα πεντάλ.
Και αν στο ταξίδι ήμασταν προσεκτικοί με το δεξί πεντάλ, δε θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε πως το e-2008 το αντιμετωπίσαμε συνολικά με το γάντι, καθώς αξιοποιήσαμε την αυξημένη του απόσταση από το έδαφος προκειμένου να ακολουθήσουμε τις υπέροχες αλλά απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές του νησιού.
Με μια τέτοια μικτή χρήση, η αυτονομία του κυμάνθηκε στα 230-250 χλμ., τιμή που φυσικά μπορεί να αυξηθεί σε αστικές διαδρομές. Για την πλήρη φόρτισή του σε μια απλή πρίζα απαιτούνται περί τις 17 ώρες, χρόνος που περιορίζεται στις 7,5 όταν το αυτοκίνητο συνδεθεί σε wallbox 7,4 kW, ή στις 5 ώρες σε φορτιστή 11 kW. Αντίστοιχα, ο χρόνος φόρτισης σε ταχυφορτιστή 100 kW, μέχρι το 80% της μπαταρίας, είναι μόλις 30 λεπτά.
Σε κάθε περίπτωση, αποδεικνύεται πως ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως το Peugeot e-2008, όχι μόνο ανταποκρίνεται απόλυτα στις οδηγικές συνθήκες μιας μεγαλούπολης και ακόμα περισσότερο ενός νησιού, αλλά αποτελεί και το ιδανικό μέσο για να μετακινείσαι με σεβασμό στο περιβάλλον. Το αν θα είναι η Ίος το «πράσινο νησί» που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός δεν είναι κάτι που καταφέραμε να ανακαλύψουμε, ούτε ο ίδιος ο δήμαρχος θέλησε να σχολιάσει όσο το θέμα είναι σε εξέλιξη.
Η επόμενη μέρα
Μας γαλήνεψε, όπως πάντα, η έστω και σύντομη παραμονή μας στο νησί, το οποίο αφήσαμε πίσω μας με μισή καρδιά, επιστρέφοντας στην πόλη και στα προβλήματά της. Όμως και στην Ίο αναμένεται ένας δύσκολος χειμώνας ύστερα από μια απρόβλεπτη τουριστική σεζόν.
«Οι συνθήκες δε θα είναι εύκολες, γι’ αυτό και διαμορφώθηκε εδώ και έξι μήνες ένα δίκτυο αλληλεγγύης τόσο με την υποστήριξη του Δήμου όσο και με δωρεές ιδιωτών, προκειμένου να στηριχθούν οι κάτοικοι που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Πρέπει να φροντίζουμε τους ανθρώπους μας. Είναι υποχρέωσή μας, αλλά και γιατί τελικά αυτοί είναι που κάνουν τη διαφορά όταν επισκέπτεσαι έναν τόπο».
Συμφωνούμε και επαυξάνουμε, για να προσθέσουμε πως στο τέλος της ημέρας οι κάτοικοι ενός τόπου έχουν και τη συλλογική ευθύνη για τη μορφή που θα πάρουν τα πράγματα στα χρόνια που θα ακολουθήσουν…_ Μ. Σ.
Ο οδικός χάρτης για την “πράσινη” Ίο
Εγκατάσταση δηµόσιων σταθµών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, µε δεδοµένη την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχηµάτων.
Δηµοτική συγκοινωνία: Στόχος είναι ο περιορισµός χρήσης αυτοκινήτων για τις µετακινήσεις, µε τη λειτουργία Δηµοτικής Συγκοινωνίας, που θα εξυπηρετεί τους δηµότες και επισκέπτες του νησιού σε δροµολόγια πέραν των δροµολογίων του ΚΤΕΛ Ίου.
Ενεργειακή αναβάθµιση των σχολείων του νησιού, πρόγραµµα που περιλαµβάνει αντικατάσταση του συστήµατος θέρµανσης µε κεντρική αντλία θερµότητας αέρα-νερού υψηλών θερµοκρασιών, αντικατάσταση των λαµπτήρων µε ενεργειακά αποδοτικότερους και αντικατάσταση κουφωµάτων.
Ενεργειακή αυτονόµηση κτιρίων µε την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις κτιριακές εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισµού και του αντλιοστασίου, µε στόχο να καταστούν ενεργειακά αυτόνοµα.
Για τη διαχείριση των απορριµµάτων, έγινε σύσταση του νέου Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Νοτίου Αιγαίου µε τη συµµετοχή της Περιφέρειας και των Δήµων, προκειµένου να σταµατήσει η συστηµατική υποβάθµιση του περιβάλλοντος στα νησιά.
Δηµιουργία Σταθµού Μεταφόρτωσης Απορριµµάτων για τη συµπίεση και «συσκευασία» των στερεών αποβλήτων, προκειµένου αυτά να µεταφερθούν σε χώρο τελικής διάθεσης εκτός νησιού.
Υπογειοποίηση κάδων απορριµµάτων, µε σκοπό την αισθητική αναβάθµιση, την αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας, την αποτροπή της έκθεσης των απορριµµάτων σε κοινή θέα, το µηδενισµό του προβλήµατος της δυσοσµίας και των διαρροών χάρη στη στεγανότητα του συστήµατος, την αποτελεσµατικότερη διαχείριση απορριµµάτων και ανακυκλώσιµων υλικών και τελικά την προστασία της δηµόσιας υγείας.
Ανακύκλωση: Πέρα από την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης, γίνεται προσπάθεια να αυξηθούν τα ποσοστά ανακύκλωσης και να ενισχυθεί η κουλτούρα της συνυπευθυνότητας και του σεβασµού των δηµόσιων χώρων των δηµοτών της Ίου.
PEUGEOT e-2008
> ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 260 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.300×1.815×1.550 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.605 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.548 κιλά > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 50 kWh > ΦΟΡΤΙΣΗ ΑC: 7,4 kW (11) > ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 100 kW > ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 320 χλμ. (WLTP) > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 17,3-17,8 kWh/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 0 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ (με επιδότηση): 33.315 (39.996)ευρώ
Σε παρένθεση οι τιμές για την έκδοση GT του αυτοκινήτου της δοκιμής
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Η τιµή του Peugeot e-2008 ξεκινάει στην έκδοση Active Plus από τα 33.315 ευρώ µε την επιδότηση, ενώ του αυτοκινήτου της δοκιµής µας (GT) διαµορφώνεται στα 39.996 ευρώ. Η εν λόγω έκδοση διαθέτει τριφασικό σύστηµα φόρτισης 11 kW (αντί 7,4 kW της βασικής έκδοσης), ενώ στον εξοπλισµό του περιλαµβάνονται προβολείς Full LED και προβολείς οµίχλης LED µε λειτουργία cornering, ζάντες αλουµινίου 18 ιντσών, διακοσµητικά στα µαρσπιέ των εµπρός θυρών από ανοξείδωτο ατσάλι, έξι αερόσακοι, σύστηµα Multimedia & Navigation µε έγχρωµη οθόνη αφής 10 ιντσών, αισθητήρες υποβοήθησης στάθµευσης εµπρός και πίσω, κάµερα οπισθοπορείας 180 µοιρών, τιµόνι µε δερµάτινη επένδυση, ατµοσφαιρικός εσωτερικός φωτισµός RGB (8 χρώµατα) και ασύρµατη επαγωγική φόρτιση κινητού.