Βρεθήκαμε στην ελληνική παρουσίαση της τρίτης γενιάς του “έξυπνου” μοντέλου της Honda. Ποια τα πρώτα συμπεράσματά μας;
Εξακολουθεί να έχει αυτή την ιδιαίτερη γραμμή, σε σχέση με τα υπόλοιπα της κατηγορίας του, αλλά πλέον είναι κατά 95 χλστ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, όντας ωστόσο ακόμη οριακά κάτω από τα 4 μέτρα (μήκος: 3.995 χλστ.), με το μεταξόνιό του να έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ., στα 2.530 χλστ. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι νέα και ο εσωτερικός χώρος που προσφέρει στους πέντε επιβάτες του είναι ακόμα μεγαλύτερος από τον ήδη άνετο του παρελθόντος, με το εργοστάσιο να αναφέρει μάλιστα ότι οι πίσω επιβάτες θα απολαμβάνουν επιπλέον 115 χλστ. για τα πόδια τους, 65 χλστ. περισσότερα για τα γόνατα και 20 χλστ. για την περιοχή των ώμων. Μεγαλύτερη είναι η άνεση και για τους δύο εμπρός, με επιπλέον 30 χλστ. στην περιοχή των ώμων. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι αυτός ήταν ένας από τους κύριους λόγους για όσους επέλεγαν το σουπερμίνι της Honda, σε σχέση με τις πιο παραδοσιακές λύσεις της κατηγορίας. Η ευρυχωρία όχι απλώς συνεχίστηκε και στην τρίτη γενιά του, αλλά και αυξήθηκε. Εκτός από τον επιπλέον διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα, το γνωστό και πρακτικότατο σύστημα Magic Seats (διαιρούμενες πίσω θέσεις 60:40) ρυθμίζεται βάσει τεσσάρων προγραμμάτων (Utility mode, Tall mode, Long mode και Refresh mode), μεγιστοποιώντας έτσι την ευελιξία της καμπίνας, ενώ, σε συνδυασμό με τη φαρδιά πίσω πόρτα (1.090 χλστ.) και το χαμηλό ύψος φόρτωσης (605 χλστ.), η πρόσβαση και η φόρτωση του χώρου αποσκευών είναι στην κυριολεξία παιχνιδάκι. Αυτός, έχει πραγματικά μεγάλες δυνατότητες, είτε με τα πίσω καθίσματα όρθια και τα 354 λίτρα που προσφέρει (+17 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο), είτε με αυτά πεσμένα και τα 1.314 λίτρα στα οποία εκτινάσσεται. Το highlight του εσωτερικού, βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και δεν είναι άλλο από την 7άρα οθόνη αφής, από την οποία ελέγχεται το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της εταιρείας, το Honda Connect, ανάλογα βέβαια με την έκδοση του μοντέλου.
Μόνο 1.3 και μόνο βενζίνη…
Τέλος εποχής, λοιπόν, για τους 1.2 και 1.4, ενώ, σύμφωνα με την εταιρεία, ο νέος κινητήρας σε συνδυασμό με το ελαφρύτερο πλαίσιο (1.060 κιλά με το μηχανικό κιβώτιο / 1.092 κιλά με το CVT) καταφέρνει να κυμαίνεται στις επιδόσεις του πρώην 1.4, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την καλή κατανάλωση του επίσης πρώην 1.2. Για αυτά όμως μείνετε συντονισμένοι, αφού σύντομα θα ανέβουμε προς Ακραίφνιο μεριά με το νέο Jazz για τις “Μετρήσεις 4Τ”. Ο νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας i-VTEC 1.3 (1.318 κ.εκ.) είναι απόδοσης 102 ίππων/6.000 σ.α.λ. και ροπής 123 Nm/5.000 σ.α.λ., της σειράς Earth Dreams Technology ενώ συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο αντικατέστησε το προηγούμενο 5άρι, είτε με το νέο CVT, 7 προεπιλεγμένων σχέσεων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το «0-100» χρειάζονται 11,2 δλ. (12 δλ. με CVT), με τη μέση κατανάλωση να είναι, αντίστοιχα, στα 5 και τα 4,6 λίτρα, σύμφωνα πάντα με τις εργοστασιακές τιμές. Στην πράξη, οδηγώντας εντός έδρας πλέον, δείχνει ικανός να το κινεί αξιοπρεπώς εντός και εντός πόλης, με τη μία επιπλέον σχέση να κάνει πραγματικά τη διαφορά. Με μία εταιρεία όμως σαν την Honda και την ιστορία που αυτή έχει στους κινητήρες και όχι μόνο, δεν μπορούμε να κρυφτούμε, ούτε στα πρώτα συμπεράσματά μας. Αν και οικονομικός -κινούμαστε μαζί του με περίπου 6,6 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση- είναι αρκετά τραχύς… ενώ θυμόμαστε ότι στην γνωριμία μας μαζί του στη Φρανκφούρτη είχαμε προτιμήσει την έκδοση το CVT κιβώτιο, αφού αυτό έκρυβε επιμελώς τις όποιες αδυναμίες του. Επιπλέον, έχουμε και άλλες απαιτήσεις. Μας λείπουν οι περισσότερες επιλογές στην γκάμα των κινητήρων και ειδικά από αυτούς, τους μετρ Ιάπωνες και πάνω απ’ όλα ένας diesel. Το πάτημα όμως του αυτοκινήτου είναι σαφώς καλύτερο και πιο ποιοτικό πλέον, χάρη στην αναβαθμισμένη ανάρτηση με τη νέα της γεωμετρία, η οποία έχει μειώσει αρκετά τις κλίσεις, ενώ απορροφά πολύ πιο ποιοτικά και τους όποιους κραδασμούς. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, έχει δοθεί έμφαση από τους Ιάπωνες στις ευρωπαϊκές συνθήκες και αυτό στο δείχνει με το καλημέρα. Σωστό στην αίσθηση και αποτελεσματικό μας έδειξε ότι είναι το σύστημα πέδησης, το οποίο απαρτίζεται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός 262 χλστ. και δίσκους πίσω 239 χλστ., αλλά και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως ABS, EBD, BA, VSA και HAS.
Από 16.990 ευρώ στην ελληνική αγορά
Τιμή, η οποία με το όφελος της απόσυρσης, πέφτει στα 16.030 ευρώ για την βασική έκδοση Trend, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο. Αν όμως επιθυμείτε το δικό σας Jazz με το CVT των 7 σχέσεων τότε θα πρέπει να υπολογίσετε ότι θα χρειαστείτε 20.990 ευρώ (20.030 με απόσυρση), για την έκδοση Comfort. Πλουσιότερη έκδοση, με βάση τον εξοπλισμό, η Elegance (διαθέσιμη έπειτα από παραγγελία), η οποία κοστίζει 21.490 ευρώ (20.530 με απόσυρση) ως χειροκίνητη και 22.990 ευρώ (22.030 με απόσυρση), όταν αυτή συνδυάζεται με CVT. Οκτώ οι χρωματικές επιλογές και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι διατίθεται με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, ακόμη και από την βασική έκδοση “Trend”, η οποία στο πρώτο της άκουσμα φαίνεται να είναι ακριβή. Μείνετε όμως συντονισμένοι, γιατί επιστρέψαμε από την παρουσίαση, έχοντας στις αποσκευές μας το πορτοκαλί Honda Jazz για δοκιμή και φυσικά μετρήσεις._ Μ. Σαλ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
HONDA JAZZ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.3 i-VTEC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.318 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 102 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 123 Nm/5.000 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 3.995×1.694×1.550 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.530 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.066 κιλά (1.092)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 11,2 δλ. (12)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 190 χλμ./ώρα (183)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 5 λίτρα/100 χλμ. (4,6)
ΕΚΠΟΜΠΗ CΟ2 116 γρ./χλμ. (106)
*ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
Σε παρένθεση η έκδοση CVT