top icon
Ειδικές Διαδρομές

Στα Τρίκαλα Κορίνθίας με Lancia Delta HF Integrale Evo II και Mercedes Α45 AMG

Ιεροσυλία ή ιεροτελεστία;

Οδηγώντας το κορυφαίο GTI παραγωγής, την τελευταίας γενιάς Α45 ΑΜG, ανηφορίζουμε στα Τρίκαλα Κορινθίας, όπου συναντάμε την κόκκινη Lancia Delta HF, την Deltona, ένα θρύλο ηλικίας 25 ετών με αξία διαχρονική.

ΑΝ απλώς μεταφράσεις το τεχνικό φυλλάδιο, θα σχολιάσεις ότι τη χάιδεψαν-βελτίωσαν επιδερμικά, και πορεύονται με ατού τους 381 πλέον ίππους του κινητήρα, που ως 2λιτρος δεν έχει αντίπαλο – ούτε προβλέπεται να βρει. Όταν την οδηγήσεις, όμως, αντιλαμβάνεσαι ότι σε αυτήν την ασημένια Α45 τελευταίας γενιάς η δουλειά ξεπερνάει τις επεμβάσεις σε κινητήρα, κιβώτιο (πιο πυκνές οι σχέσεις από την 3η μέχρι και την 7η) και διαφορικό (ελεγχόμενο πλέον, στην περίπτωσή μας με το πακέτο Dynamic της ΑMG). Είναι σαφές πως έχουν δουλέψει σκληρά σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, σβήνοντας τα όποια ψεγάδια μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς στην αντικειμενικά εξαιρετική προηγούμενη έκδοση. Αν η πρώτη ήταν και έδειχνε βαριά, η εξελιγμένη κρύβει καλύτερα το βάρος της και, μπορεί η επιλογή Race, που έχει προστεθεί στις ρυθμίσεις, να μη σε πηγαίνει στο μαγικό κόσμο της πλαγιολίσθησης, αλλά σίγουρα σε μεταφέρει ιδανικά στη σύγχρονη εποχή, οπότε οι συγκλονιστικές επιταχύνσεις και η χωρίς λογική πρόσφυση σού διαλύουν το σβέρκο και σου αναστατώνουν το στομάχι. Αν πάλι θέλεις να μετακινηθείς, κανένα πρόβλημα και, χάρη σε αυτήν την ανάρτηση για σεμινάριο, με επιβράβευση μέσα από όσκαρ τεχνολογίας, μπορείς να περνάς με άνεση κάθε παραλογισμό-ανωμαλία των ελληνικών δρόμων, είτε συνειδητοποιημένα, αφού σε προκαλεί για κάθε είδους υπερβολή, είτε χωρίς να το θέλεις, αφού ενίοτε τα εγκάρσια «χαντάκια» σε αυτήν τη χώρα εμφανίζονται απρόβλεπτα και από το πουθενά. Όλα αυτά, είτε δεν «το έχεις» αλλά το αναζητάς, είτε «το έχεις», και μάλιστα έχεις υποκλιθεί στη σύγχρονη φιλοσοφία, όπου το παντιλίκι έχει υποκατασταθεί από την εκτόξευση των g και την τέχνη τού να στρίβεις αξιοποιώντας το αγωνιστικό τιμόνι, «ακουμπώντας» στο αμάξωμα. Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις είτε από στάση είτε εν κινήσει, όπως και οι τιμές της επιβράδυνσης -αφού σε συγκλονίσουν στη διάρκεια της διαδικασίας-, δημιουργούν ανατριχίλα με την ανάλυσή τους, που σε οδηγεί σε αντίστοιχες σύγχρονων supercar.

Ποιο ΕVO;

Aν πριν από κάποιους μήνες την πρώτης γενιάς Α45 την τοποθετήσαμε απέναντι στο τελευταίας εξέλιξης Mitsubishi, γνωστό ως «σκέτο ΕVO» ή «10άρι», σήμερα οφείλουμε να σημειώσουμε «καμία σχέση», προσθέτοντας πως έτσι, ως εξελιγμένο 9άρι προς τη σωστή κατεύθυνση, θα έπρεπε να είναι το EVO. Λένε πως έτσι είναι το Subaru, που όμως δεν είναι Mercedes, και, με σεβασμό στον κατασκευαστή, ξένοι συνάδελφοι σχολιάζουν πως έτσι δεν είναι ούτε το RS3, παρά τον 2.5 και το DNA της Audi, που στοχεύει στο ποιοτικό αποτέλεσμα, και όχι στις εντυπώσεις – αν και η υπερτροφική ρύθμιση της μετάδοσης που συναντήσαμε στο TTS μας έκανε να χαμογελάσουμε. Πάντως, με τις υποθέσεις σήμερα, το 2016, δε βγάζεις συμπεράσματα αν δε θέλεις να εκτεθείς, όποτε ταξιδεύεις στην έδρα τους, στη Στουτγάρδη, εκεί όπου δε σχεδιάζουν τίποτα τυχαία, και εμβαθύνεις ώστε, ει δυνατόν, να αναλύσεις τις επιλογές και τις ρίζες κάθε κατασκευής τους. Βλέπετε, σήμερα αυτός ο αναγεννημένος Γερμανός Pacman, που δεν αφήνει τίποτα χωρίς να το ταρακουνήσει στο πέρασμά του, εκτός από ποιότητα έχει και άποψη, που διαμορφώνει χαρακτήρα σε κάθε δοκιμασία. Έχουν αρχές, δεν τις κρύβουν, αποδεικνύουν όμως πως έχουν και ό,τι απαιτείται ώστε οι κατασκευές τους με σφραγίδα ΑΜG να διαθέτουν και ψυχή που ξεπερνάει τους κινητήρες-σημεία αναφοράς για μονάδες παραγωγής. Η συνολική τους δουλειά μέσα από στυλ, καθώς και τα στοιχεία που προδίδουν χαρακτήρα αντικατοπτρίζονται στην ΑΜG GT, και δεν υπερβάλλουμε σημειώνοντας πως η Α45 είναι το GTI της. Ακριβώς έτσι, μια διαφορετική GT, με την τέλεια αξιοποίηση της εξαιρετικής βάσης, όπως είναι η A-Class. Ένα υπέροχο χάτσμπακ, είτε έχεις σχεδόν 110 είτε περίπου 400 ίππους. Σπαζοκεφαλιά λοιπόν η σύνδεση με οτιδήποτε σε σχέση με το σήμερα όπως το ζούμε και μας διατίθεται, οπότε μονόδρομος να πάμε στο χθες, αποφεύγοντας υπερβολές και ανομοιότητες ακόμα και σε σχέση με καθαρά σπορ κατασκευές, τις οποίες συναντάει και ανταγωνίζεται επιτυχώς αυτό το 5θυρο αμάξωμα με το σούπερ κινητήρα και το σπάνιο, φιλικό όσο και επιθετικό πακέτο «ανάρτηση-μετάδοση».

Πριν από 25 χρόνια…

Ψάξε, ψάξε λοιπόν και αντίπαλο δε θα βρεις, οπότε ταξίδεψε στο παρελθόν και σκέψου ποια κατασκευή με χαρακτήρα θα ήθελες στην εξέλιξή της να είναι ή έστω να θυμίζει την Α45. Δηλαδή ένα εξελιγμένο, καλά δουλεμένο αμάξωμα σχεδόν ενός όγκου, που δε σε κέρδιζε μέσα από επιμέρους τομείς, αλλά συνολικά, μέσα από την «ποιότητά» του στο δρόμο. Ποιότητα συνδεδεμένη όχι με βλάβες και τριγμούς, αλλά με μια χαρακτηριστική ομοιογένεια που επέτρεπε στους εξελικτές του να δημιουργούν, και τελικά να προκύψει ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής με αξία διαχρονική. Για τη Lancia Delta Integrale ο λόγος, γνωστή ως «ΗF Deltona» στην πλέον εξελιγμένη της εκδοχή, τότε, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και μέχρι το 1994, οπότε και ολοκληρώθηκε η παραγωγή. Κάποιοι πιστοί μας αναγνώστες, συνεπείς στην ιταλική φιλοσοφία κατασκευής, θα μας χαρακτηρίσουν ιερόσυλους, και τους δικαιολογούμε απόλυτα. Όταν οδηγούσαμε την Deltona και αναζητούσαμε ένα τιμόνι κάθετα τοποθετημένο σε σχέση με το ταμπλό, πιο ακριβές σύστημα διεύθυνσης και περισσότερη δύναμη στον πίσω άξονα, δεν μπορούσαμε να διανοηθούμε ότι όλα αυτά και ακόμα περισσότερα, που ξεπερνούν τη φράση «τηρουμένων των αναλογιών», θα τα βρούμε σε μια Mercedes, και μάλιστα κατά βάση προσθιοκίνητη. Στοιχεία που δεν έλειψαν από το Impreza GT ή τα EVO 3-4-5, «πακέτα» που ωστόσο είχαν άλλες, παραπλήσιες μεταξύ τους διαστάσεις και σφραγίδα ιαπωνική, που συχνά αντιμετωπίστηκε δύσπιστα από τους… πιστούς. Αν από την ΒΜW ξέρεις τι πολύ σπέσιαλ περιμένει τον Πραγματικό Οδηγό, συνήθως περιμένεις από την Audi την υπέρβαση. Οπότε η Mercedes Α45 εκτοξεύει και το μέγεθος της έκπληξης, ανεβάζοντας κατ’ επέκταση και τις απαιτήσεις κάθε σύγκρισης, αλλά και επιτρέποντας την υπέρβαση με γνώμονα το σεβασμό στο χθες, όπως αντικατοπτρίζεται στο σήμερα, ενώ κοιτάζει το αύριο.

Ιεροτελεστία λοιπόν!

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία για τη σύνδεση, αποφεύγοντας κάθε σύγκριση. Η διαδικασία επί του προκειμένου, εκτός από χρώμα (συνδυάζονται ιδανικά το κόκκινο με το ασημί), έχει αποκτήσει και το σωστό άρωμα, χάρη στην Τέλεια Διαδρομή, όπου οι μηχανές προσαρμόζονται στο περιβάλλον, χάρη στον σωστό άνθρωπο. Ο λόγος για τον Κώστα Κίσσα, έναν σπάνιο, πολύ απλό, όσο και πολύ ειδικό άνθρωπο, που εδρεύει στα Άνω Τρίκαλα Κορινθίας, όπου και διατηρεί ξενοδοχειακή μονάδα. «Κοσμηματοπώλη» θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε, από τη στιγμή που αντικρίσαμε την κόκκινη Delta ΗF… Σπάνια λόγω των προδιαγραφών της (παραγωγή Νοέμβριο του 1994, αλλά και λόγω των custom made επιλογών, που έφεραν το μαύρο εσωτερικό και το διακριτικό τίτλο «Black Evolution»), αλλά και της άψογης κατάστασής της, χάρη στην τέλεια συντήρησή της από τον ιδιοκτήτη της. Βλέποντάς την πλέον δίπλα στην Α45 έξω από τον πολύτιμο «στάβλο», αναρωτιέσαι αν οδηγώντας και τα δύο υπό αντίστοιχες συνθήκες θα δικαιωθείς ή θα εκτεθείς. Σε πλημμυρίζουν οι απορίες, σε πνίγει η ανησυχία, οπότε κλέβεις ενέργεια από τον Μιχάλη Σταυρόπουλο που εκεί πάνω, με μηδέν βαθμούς και ομίχλη, θυμίζει τον Μ.Σ. στο Φιοράνο με την «348», και ενθουσιασμό-αισιοδοξία από τον Μανώλη Σαλούρο, που ζει την κάθε στιγμή, όσο και να ωριμάζει. Για τη συνέχεια φροντίζει ο Κώστας Κίσσας… Ο σεβασμός του τόσο στη μηχανή του όσο και στη διαδικασία οδήγησης-φωτογράφισης, έστω και κάτω από αντίξοες συνθήκες, δεν κρύβεται.

Τοπίο στην ομίχλη

«Πρόσεχε, γλιστράει», ψιθυρίζει η Ελένη Ξενάκη, που κουμαντάρει την X1 για τις ανάγκες της φωτογράφισης και, επειδή ξέρεις πως δεν υπερβάλλει, ξεκινάς επιφυλακτικά με το γκάζι, έχοντας επιλέξει την Α45 για την πρώτη φάση. Δεν τίθεται θέμα: με τα ηλεκτρονικά εντός ή εκτός, όποιο πρόγραμμα κι αν επιλέξεις, το αυτοκίνητο… στεγνώνει το δρόμο και παραμένει ουδέτερο σε σημείο που να ζεστάνεις τα λάστιχα και να καταφέρεις να εξελίξεις τις τάσεις σε στιγμιαία απόλυτα ελεγχόμενη υπερστροφή. Ουδέτερη λοιπόν η συμπεριφορά με τάσεις υπερστροφής, το τυπικό σχόλιο-υπότιτλος και, όπως προαναφέραμε, είναι το ταχύμετρο και τα g που δείχνουν και προδίδουν την ταχύτητα. Το κιβώτιο ακολουθεί, το πηδάλιο συμμετέχει, και είναι σαφές: η σύγχρονη λογική σκοτώνει την πλαγιολίσθηση, αλλά εκτοξεύει αλλιώς, με άλλο τρόπο την αδρεναλίνη. «Πάτα τέρμα να τη χαρούμε», ουρλιάζει στο φορητό CB ο Κώστας, που καμαρώνει, απολαμβάνει, εμπιστεύεται. Tο τελευταίο ήταν και η πλέον σημαντική ανταμοιβή. Συλλεκτική, σπάνια ιδιοκτησία ενός απλού ανθρώπου, που τη λατρεύει και σου την εμπιστεύεται. Τη σέβεσαι, και όχι απλώς λόγω ηλικίας, αφού συμπεριφέρεται σαν καινούργια, λες και φτιάχτηκε χθες από τους καλούς κατασκευαστές-δημιουργούς της, που σαν να ξαναγεννήθηκαν και βρίσκονται κι αυτοί εκεί μαζί σου, απολαμβάνοντάς τη δίπλα στο σύγχρονο σημείο αναφοράς, που αποδεικνύεται η εξέλιξή της. Υποστρέφει οριακά, χωρίς όμως να χάνεις το μπροστινό σύστημα, και ξέρεις πού βρίσκονται και πού θα σε πάνε τα κουρασμένα Hankook. Χαμογελάς με το υπό μικρή γωνία τοποθετημένο τιμόνι, που σου αρέσει, έχεις τα σωστά φρένα που δεν μπλοκάρουν, δεν έχεις διακόπτες που να αφαιρούν, έχεις ταμπλό που σε ερεθίζει και επιλογέα που σε προκαλεί. Τι άλλο; Την ακούς. Είναι ζωντανή από χαμηλά και υγιής ακόμα και πολύ ψηλά. Χαμογελάς, ταξιδεύεις στο τότε, σε διάφορες αποστολές στην Ελλάδα και στην Ιταλία, τη βλέπεις να γράφει την ιστορία της βαμμένη στα πολεμικά της χρώματα, γνήσια, καθαρόαιμη, χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα κ.ά. σύγχρονα καλούδια. Βαριά όσο και αρχοντική σε πάτημα, όντας καλά ζυγισμένη και σοφά δεμένη, σε πάει μακριά και δε σου αφήνει περιθώρια για κριτική και εντοπισμό μειονεκτημάτων. Ό,τι σε ενοχλούσε τότε σε ενθουσιάζει σήμερα, και εδώ κρύβεται όλη η γοητεία που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη αγέραστη Ιταλίδα Κυρία. Πολιτισμένη δεν είναι, αλλά δε θα την πεις και δύστροπη. Αναρωτιέσαι τι ακριβώς σημαίνει καπριτσιόζα και καταλήγεις ότι θέλει τρόπο και σεβασμό αν θέλεις πράγματι να επικοινωνήσεις μαζί της και να συνεργαστείς στην Τέλεια Διαδρομή.

Επιστρέφοντας

Οδηγείς αυτήν τη Mercedes AMG με τον κωδικό «Α45» και νιώθεις όμορφα. Δεν έχεις κάνει λάθος. Έχει το απαιτούμενο… ιταλικό άρωμα και, ναι: αποτελεί την εξέλιξη της Integrale έπειτα από 25 χρόνια. Πρόκειται για ένα σπάνιο σύνολο που θα ήθελαν να μπορούσαν να φτιάξουν οι Ιταλοί και εντέλει το δημιουργούν Γερμανοί, και μάλιστα οι συγκεκριμένοι, των οποίων η ποιότητα ξεπερνάει την αντοχή των μετάλλων και την κύλιση, που δεν την περιγράφεις, αλλά την εισπράττεις σε αίσθηση. Πρόκειται για ποιότητα συνδεδεμένη με κύρος και ιστορία, που δεν μπαίνει στη διαδικασία των συγκρίσεων. Κλείνεις το ραδιόφωνο, έχεις τον συνοδηγό που ξέρει πότε μπορεί, πότε πρέπει να μιλήσει, και αφήνεσαι στο χαρακτηριστικό ήχο του κινητήρα σε αρμονική συνεργασία με τις αλλαγές του κιβωτίου, είτε μέσα από την αυτόματη λειτουργία, οπότε το καθοδηγείς με το γκάζι, είτε από τα paddles που ακολουθούν το τέλεια τοποθετημένο τιμόνι με το σωστό μέγεθος. Περί τιμών, με ή χωρίς το εξελιγμένο πακέτο που ξεπερνάει το στάνταρντ εξοπλισμό και που διαθέτει η δική μας, όπως και περί επιδόσεων, όπως προσδιορίστηκαν από τους κυρίους Λεμάνη και Τριανταφυλλίδη, διαβάστε σχετικές παραγράφους. Στην περίπτωσή μας, συναντήσαμε το χθες επιβεβαιώνοντας το σήμερα που βλέπει στο αύριο κάτω από ιδανικές συνθήκες, χάρη στους ανθρώπους. Άλλωστε, δημιουργός είναι και ο Κώστας, ο οποίος διατηρεί νέο το θρύλο, αρνούμενος να τον δει γερασμένο και κουρασμένο, όπως βέβαια δημιουργοί είναι και αυτοί οι τύποι στη Στουτγάρδη, που ακολουθούν το σωστό τρόπο. Δαγκώνει ο Pacman, αλλά δημιουργικά και όχι σαρώνοντας-ισοπεδώνοντας, πρακτική με ημερομηνία λήξης που δεν ταιριάζει στους πρώτους – άλλοτε και τώρα._ Σ. Χ.

To ηλεκτρο-μηχανικό μείγμα του χθες και του σήμερα

Η τεχνολογική καινοτομία είναι αδιαμφισβήτητη, ακολουθώντας τα δεδομένα της κάθε εποχής. Στην Integrale η ηλεκτρονική ασχολήθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου με τη διαχείριση του κινητήρα, και λιγότερο με το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων. Από εκεί και πέρα, η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς βασίστηκε σε ένα αμιγώς μηχανικό σύνολο, που περιλάμβανε ένα κεντρικό επικυκλικό διαφορικό της Ferguson, όπου η μετάβαση από τα 8βάλδιδα στα 16βάλβιδα μοντέλα συνδυάστηκε και από μια αλλαγή στη βασική κατανομή της ροπής (από 56/44 σε 47/53 μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, αντίστοιχα). Πίσω υπήρχε ένα μπλοκέ διαφορικό Τόρσεν, ενώ το εμπρός ήταν ελεύθερο. Η Evo II έκδοση συνέπεσε με την παύση της επίσημης συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και συναρμολογείτο εξ ολοκλήρου στον οίκο Μπερτόνε. Τα μετατρόχια αυξήθηκαν ελαφρώς, ενώ στον κινητήρα, πέρα από το κόκκινο καπάκι και την Τ3 τουρμπίνα της Garrett, προστέθηκε γραφίτης στην επίστρωση των πιστονιών, λόγω χρήσης αμόλυβδης βενζίνης. Οι περιβαλλοντικές νομοθεσίες είχαν αρχίσει να γίνονται πιο αυστηρές, κάτι που σήμαινε την υιοθέτηση δύο καταλυτικών μετατροπέων. Για τον ίδιο λόγο υιοθετήθηκε και ένας νέος ηλεκτρονικός εγκέφαλος διαχείρισης της Magneti Marelli, που βελτίωσε την απόδοση (215 ίπποι και 315 Nm ροπής), παρά τη χρήση μικρότερου τούρμπο – ενώ το κιβώτιο διέθετε και πάλι 5 σχέσεις. Όλα αυτά μεταφράζονταν, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, σε 5,7 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και σε 220 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Σε αντιδιαστολή, το σημερινό μείγμα της Mercedes διαθέτει σαφώς πολύ περισσότερα «ηλεκτρονικά» στοιχεία, που επηρεάζουν όλες τις παραμέτρους λειτουργίας. To πόσο ικανή ήταν εξαρχής η Α45 φαίνεται τώρα, που ήρθε η ώρα της ανανέωσης. Λίγα πράγματα χρειάστηκε να γίνουν για να διατηρήσει το γερμανικό χάτσμπακ την uber alles τοποθέτηση έναντι των ομοϊδεατών του. Έτσι, κρατά στην κατοχή του τον τίτλο του ισχυρότερου 4κύλινδρου παραγωγής, καθώς η ισχύς σκαρφάλωσε από τους 360 στους 381 ίππους, ενώ αντίστοιχα η ροπή εμπλουτίστηκε με επιπλέον 25 Nm, έχοντας φθάσει πλέον στα 475. Για να γίνουν τα παραπάνω πραγματικότητα, δε χρειάστηκαν εκτεταμένες αλλαγές, παρά μια αναθεώρηση στη συναρμολόγηση των βαλβίδων και ένα «σκάλισμα» στο χρονισμό της ανάφλεξης και στην υπερτροφοδότηση (όπου η μέγιστη πίεση λειτουργίας της twin scroll τουρμπίνας έχει διατηρηθεί στα 1,8 bar). Έτσι, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μειώθηκε κατά 4 δέκατα του δευτερολέπτου ο χρόνος που χρειάζεται για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, δηλαδή 4,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα συνεχίζει να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση διατηρήθηκε στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. Από εκεί και πέρα, οι μηχανικοί πύκνωσαν τη διάταξη των σχέσεων από την 3η μέχρι την 7η, ενώ, προκειμένου οι αλλαγές του κιβωτίου με τους δύο συμπλέκτες να γίνονται ακόμα πιο γρήγορα, χαρακτηριστικές είναι οι διπλογκαζιές αλλά και τα στιγμιαία «μπερδέματα», ενδεικτικό της στιγμιαίας καταστολής της ανάφλεξης, ενώ το soundtrack της Α45 εμπλουτίζει το στάνταρντ φλαπ στην εξάτμιση. Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά στο δρόμο, δύο είναι τα μεγαλύτερα νέα που φέρνει η ανανεωμένη Α45. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση δύο σταδίων, καθώς και το μηχανικό εμπρός μπλοκέ διαφορικό, που συμπεριλαμβάνεται στο AMG Dynamic Plus Package. O πολύδισκος συμπλέκτης της τετρακίνησης συνεχίζει να στέλνει έως και 50% της ροπής στους πίσω τροχούς σε ακραίες συνθήκες, πάντα σε άμεση συνεργασία με το ESP τριών σταδίων. Όπως και στην προκάτοχό της, μία σειρά παραμέτρων ελέγχονται μέσω του Dynamic Select, το οποίο προσφέρει πλέον την επιπλέον επιλογή, Race._ Σ. Τ.

Στην ευθεία των μετρήσεων…

… και αφού πατήσεις τέρμα γκάζι, το τερατάκι της AMG περιμένει να πάρεις το αριστερό πόδι από το φρένο, για να εκτοξευτεί μπροστά ανάμεσα σε καπνούς και απίστευτη φασαρία από την εισαγωγή και -κυρίως- την εξάτμιση. Η δύναμη του μοτέρ νικάει την τετρακίνηση όσο ακριβώς χρειάζεται για να «τελειώσει» την 1η σχέση στα 47,7 χλμ./ώρα, τη 2η στα 75,7 χλμ./ώρα και την 3η λίγο πάνω από τα 100, τα οποία έρχονται σε 4,5 δλ. και μόλις 77,8 μ. από την εκκίνηση. Η επίδοση ίσως μπορούσε να κατέβει στα 4,2 δλ. του κατασκευαστή σε άσφαλτο-γυαλόχαρτο, αλλά σε κάθε περίπτωση τοποθετεί την Α45 στην κορυφή, ανάμεσα σε μοντέλα παρόμοιας απόδοσης ή/και φιλοσοφίας που έχουμε μετρήσει στο παρελθόν (βλ. πίνακα). Το αυτοκίνητο της δοκιμής βγαίνει από το 400άρι με 175,4 χλμ./ώρα και από το χιλιόμετρο με 222,8 χλμ./ώρα. Σημαντικά βελτιωμένες είναι οι ρεπρίζ σε σχέση με του προ facelift μοντέλου των 360 ίππων, κάτι που εξηγείται από το κοντύτερο γρανάζωμα (από την 3η σχέση και άνω). Τέλος, τα… μάτια μας από τις κόγχες τους έβγαλαν τα φρένα: αυτή η Α45 πέτυχε την κορυφαία επίδοση όλων των εποχών στους 4Τροχούς, και είναι το μοναδικό μοντέλο που σταμάτησε από τα 120 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 50 μ._ Σ. Λ.

Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιοκτητών Lancia Delta HF Integrale

Μια όμορφη παρέα, που ξεκίνησε το 2003 και συνεχίζει δυναμικά μέχρι σήμερα. Δεκατρία χρόνια γεμάτα δραστηριότητες και εκδηλώσεις από τον Πανελλήνιο Σύλλογο ιδιοκτητών Lancia Delta HF Integrale, ή αλλιώς μια προσπάθεια που ξεκίνησε από μια παρέα αρκετά χρόνια πριν, με σκοπό να διαφυλάξει αλλά και να κρατήσει ζωντανή στη χώρα μας την ιστορία ενός θρύλου της αυτοκίνησης. Της Lancia Delta HF Integrale! Ο σύλλογος, μεταξύ άλλων, παρέχει βοήθεια προς τα μέλη του -προερχόμενα από όλη τη χώρα-, ώστε να διατηρούν τις Ιntegrale τους σε άψογη κατάσταση. Εκδρομές στην ελληνική επικράτεια, συμμετοχή σε συναντήσεις του εξωτερικού, track days, εκπαιδευτικά σεμινάρια ανάλογου περιεχομένου, παρακολούθηση αγώνων στην Ευρώπη αποτελούν κάποιες από τις βασικές δραστηριότητες του συλλόγου. Όσοι… πιστοί μπορούν να επισκεφθούν τα γραφεία του συλλόγου στους Αγίους Αναργύρους (Νικ. Πλαστήρα 149,), κάθε Τετάρτη απόγευμα. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε από το διαδικτυακό χώρο www.hfintegrale.gr, από το ενεργό forum, είτε μέσω της σχετικής σελίδας στο Facebook.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ