Στην λαμπερή Νίκαια της Γαλλίας οδηγήσαμε το δυνατότερο πλέον Smart, το «Forfour Brabus Edition» 1.5 turbo των 177 ίππων
Με το σύνθημα «Spice up your life», που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «κάντε τη ζωή σας πιο πιπεράτη», οι υπεύθυνοι της εταιρείας επέλεξαν την πασίγνωστη, από το ράλλυ του Μόντε Κάρλο, διαδρομή στα βουνά της Νότιας Γαλλίας για την πρώτη μας επαφή με το νέο τους δημιούργημα.
Εξωτερικά οι διαφορές με τα υπόλοιπα Forfour γίνονται αμέσως αντιληπτές, αφού οι ευμεγέθεις ζάντες 17 ιντσών (με πλάτος 7 ίντσες εμπρός και 8 πίσω), το μεγαλύτερο εμπρός σπόιλερ, που συνοδεύεται από πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα και πίσω αεροτομή, και η διπλή πίσω εξάτμιση με τα λογότυπα της Brabus, φροντίζουν να προσθέσουν ένα αρκετά επιθετικό τόνο.
Περνώντας στο εσωτερικό, τα σημάδια του γερμανικού βελτιωτικού οίκου εξακολουθούν να είναι εμφανή με τα δερμάτινα μπάκετ, το χοντρό στεφάνι του τιμονιού και τις δερμάτινες και αλουμινένιες επενδύσεις στις πόρτες και στα χειριστήρια δίνουν ένα σαφώς πιο σπορτίφ, αλλά ταυτόχρονα και πολυτελή τόνο στο κόκπιτ του αυτοκινήτου.
Από μηχανικής άποψης, κάτω από το καπό του Forfour Brabus βρίσκεται το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο που συναντήσαμε και στο Mitsubishi Colt CZT, που έχει, όμως, δεχθεί τις επεμβάσεις των Γερμανών τεχνικών προκειμένου να αποδίδει, πλέον, 177 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 23,4 χλγμ. ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Αποτέλεσμα αυτών είναι τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 6,9 δλ., σύμφωνα με τους μηχανικούς της Smart, ενώ η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Στην ανάρτηση, παράλληλα, έχει μειωθεί το ύψος κατά 30 χλστ. εμπρός και 28 πίσω, ενώ τα φρένα αποτελούνται από δισκόφρενα και για τους τέσσερις τροχούς.
Στο δρόμο, και πιο συγκεκριμένα στις αναρίθμητες στροφές των γαλλικών βουνών, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση. Ο κινητήρας αποκρίνεται πρόθυμα και γραμμικά μετά τις 3.000 σ.α.λ., ενώ πιο χαμηλά, όπως συμβαίνει στους περισσότερους κινητήρες τούρμπο, σχεδόν… σβήνει. Ο ήχος που συνοδεύει το βύθισμα του δεξιού πεντάλ είναι αρκετά ευχάριστος και προτρέπει τον οδηγό να κινείται στα υψηλότερο όρια του ρυθμού περιστροφής του κινητήρα. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι, που έχει βελτιωθεί από πλευράς αφής σε σχέση με τα υπόλοιπα Forfour, είναι αρκετά βαρύ, απέχοντας ωστόσο από το τέλειο σε επίπεδο πληροφόρησης. Το κιβώτιο, όντας αρκετά μακρύ, φροντίζει να κρύβει την δύναμη του κινητήρα, ενώ ο επιλογέας δεν μας άφησε παραπονούμενους από πλευράς αίσθησης. Τα φρένα αποδίδουν ικανοποιητικά σταματώντας έγκαιρα το αυτοκίνητο, ενώ και η ανάρτηση στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, υποβοηθούμενη, βέβαια, και από το ESP, το οποίο δεν υπάρχει δυνατότητα να απενεργοποιηθεί, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα Smart.
Το Forfour Brabus Edition αναμένεται στα τέλη Απριλίου να αφιχθεί στην χώρα μας με τιμή που θα φτάνει στα 27.500 ευρώ, γεγονός που το κατατάσσει αντιμέτωπο με το άλλο «στιλάτο» και γρήγορο γερμανικό δημιούργημα, το Mini Cooper S. Φαίνεται, λοιπόν, πως ανοίγει άλλο ένα κεφάλαιο στην αιώνια μάχη μεταξύ Mercedes και BMW, έστω και μέσω των… απογόνων τους, και μείνετε συντονισμένοι για μια κατά μέτωπο αντιπαράθεση στο εγγύς μέλλον._Κ.Φ.