X
Δοκιμές

Skoda Scala: Το οδηγούμε στην Ελλάδα

Το νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Skoda έφτασε στη χώρα μας και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Η Skoda βρίσκεται σε πολύ καλό «φεγγάρι», όπως φαίνεται από τις εμπορικές της επιδόσεις. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά καταγράφει ρεκόρ πωλήσεων με σταθερά αυξητικές τάσεις, όπου τη μεγαλύτερη αύξηση τη σημείωσε στην αγορά της Ελλάδας. Μάλιστα, οι συνολικές πωλήσεις της θα μπορούσαν να είναι ακόμα υψηλότερες εάν υπήρχαν μεγαλύτερες δυνατότητες παραγωγής, ενώ και εντός έδρας τα νούμερα θα ήταν μεγαλύτερα εάν αυξανόταν η διαθεσιμότητα από το εργοστάσιο. Στη χρονιά που διανύουμε, εκτός από το Scala, η Skoda παρουσίασε και το ανανεωμένο Superb, το ηλεκτρικό Citigo με αυτονομία 270 χλμ., ενώ έπεται και το B SUV της εταιρείας, το Kamiq. Την επόμενη χρονιά θα ακολουθήσει το νέο Octavia, καθώς και δύο νέα μεγάλα ηλεκτρικά SUV. Σε ό,τι αφορά την παρουσία της Skoda στη χώρα μας, το αναβαθμισμένο δίκτυο περιλαμβάνει πλέον 25 εκθέσεις και 33 συνεργεία, προκειμένου να υποστηριχθεί αυτή η ολοένα και δημοφιλέστερη εμπορική αύρα της εταιρείας.

Αναφορικά τώρα με το Scala, μετά την πρώτη παρουσίαση που έγινε στην Κροατία (διαβάστε περισσότερα εδώ), κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για το επίσημο λανσάρισμα στην εγχώρια αγορά είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 116 (1.0 TSI) και των 150 ίππων (1.5 TSI), καθώς και το μοναδικό ντίζελ της γκάμας με τον 1.6 TDI των 116 ίππων. Το φθινόπωρο θα ακολουθήσει η μικρότερη έκδοση βενζίνης με το 1.000άρη κινητήρα των 95 ίππων, ενώ προς το τέλος του χρόνου αναμένεται και η έκδοση φυσικού αερίου 1.0 G-TEC των 90 ίππων. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία έχει επιλέξει να εισαγάγει την έκδοση βενζίνης των 150 ίππων, όπως και το πετρελαιοκίνητο μοντέλο, αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG (μόνο στο βενζινοκίνητο μοντέλο των 116 ίππων δίνεται η επιλογή μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου DSG). Αυτό, όπως μας εξήγησαν, έγινε με το σκεπτικό ότι, καθώς τέτοια μοντέλα απευθύνονται κατά 70% σε εταιρικούς πελάτες, αυτοί δείχνουν μια μεγάλη προτίμηση στα αυτόματα κιβώτια. Έτσι, η απόφαση αυτή της ελληνικής αντιπροσωπείας τής επέτρεψε να διαπραγματευθεί μια καλύτερη τιμή, αφού σε άλλη περίπτωση η τιμή των χειροκίνητων μοντέλων σε αυτές τις εκδόσεις θα ήταν ελαφρώς χαμηλότερη, και αυτή των αυτόματων αρκετά υψηλότερη. Μένει λοιπόν να δούμε εάν η ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού θα είναι ανάλογη.

Από τις εκδόσεις που οδηγήσαμε, σαφώς τα μεγαλύτερα περιθώρια έχει η έκδοση των 150 ίππων. Μπορεί ο κινητήρας αυτός να μην παρουσιάζει καθόλου εξάρσεις στον τρόπο που αποδίδει τη δύναμή του, χάρη όμως στην κλιμάκωση των 7 σχέσεων δε θα αφήσει παραπονεμένο τον οδηγό με τις επιδόσεις που εξασφαλίζει στο αμάξωμα των 1.265 κιλών. Ακόμα όμως και ο μικρότερος TSI του 1,0 λίτρου των 116 ίππων έδειξε να είναι αρκετά πρόθυμος. Σε ό,τι αφορά τον ντίζελ με την παρόμοια ιπποδύναμη, δεν είναι λίγες οι φορές που μας έχει αφήσει μέτριες εντυπώσεις στο παρελθόν με τη λειτουργία και την απόκρισή του στις χαμηλές σ.α.λ. Στο Scala όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει, κάτι που οφείλεται στο στάνταρντ DSG, το οποίο έχει άμεση απόκριση στο ξεκίνημα από στάση, εκμεταλλεύεται σωστά τη ροπή των 250 Nm και χάρη στην 7η σχέση ανταποκρίνεται ωραία στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο.

Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, θα υιοθετήσουμε αυτό που η Skoda ονομάζει «smart understatement». Το Scala πρόκειται να υπηρετήσει κατά βάση τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες ενός μέσου οδηγού, και όχι να προσφέρει συγκινήσεις προσπαθώντας να τα βάλει με τις πιο σπορτίφ υλοποιήσεις της κατηγορίας (αν και θα πρέπει να αναφέρουμε ότι προαιρετικά διατίθεται το σύστημα με τα προγράμματα οδήγησης και το sport chassis control με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ.). Σε αυτό το ήπιο πλαίσιο, λοιπόν, προσφέρει μια ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και ένα καλό επίπεδο άνεσης, που μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες θα διαταραχθεί.

Το ουσιαστικότερο πλεονέκτημα του Scala είναι η εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων, τόσο στο πίσω κάθισμα όσο και στο πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από 467 έως 1.410 λίτρα. Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο με ωραία σχεδίαση, όπου ξεχωρίζει αυτή η νέα λογική στη διαμόρφωση του άνω τμήματος του ταμπλό, την οποία μας παρουσίασε με τον καλύτερο τρόπο ο Δημήτρης Δαρκούδης, ο Έλληνας σχεδιαστής που ανήκει στο δυναμικό της Skoda και είναι υπεύθυνος εσωτερικού σχεδιασμού στο Scala (Senior Interior Design Project Manager ).

Φυσικά, υπάρχουν αρκετές από τις Simply Clever πρακτικές λύσεις που χαρακτηρίζουν και άλλα αυτοκίνητα της Skoda, ενώ μία hightech νότα δίνουν οι ψηφιακές οθόνες του πίνακα οργάνων (το virtual cockpit των 10,2΄΄ είναι έξτρα) και του συστήματος πολυμέσων (6,5΄΄ στη βασική έκδοση Active και 8΄΄ στις πλουσιότερες εκδόσεις Ambition και Style). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι στάνταρντ το αυτόνομο φρενάρισμα, το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας καθώς και οι προβολείς τεχνολογίας LED. 

Οι τιμές ξεκινούν οριακά κάτω από τα 15.000 ευρώ για την έκδοση των 95 ίππων, ενώ οι μεγαλύτερες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο βρίσκονται πάνω από τα 20.000 ευρώ. Σε πρώτη ανάγνωση, λοιπόν, φαίνεται ότι μία από τις πλέον συμφέρουσες προτάσεις βρίσκεται κάπου στη μέση, όπου ένα Scala 1.0 TSI 116 PS με χειροκίνητο κιβώτιο και επίπεδο εξοπλισμού Ambition βρίσκεται στα 17.380 ευρώ._Σ.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!