Η ανανέωση της Octavia RS επικεντρώνεται στον αισθητικό τομέα, αφήνοντας απ’ έξω τα μηχανικά μέρη, όπως τον κινητήρα, το κιβώτιο και τις αναρτήσεις.
Κινητήρας και DSG: Ιδανικός συνδυασμός
Οι αλλαγές αφορούν τη σχεδίαση και το ταμπλό (προέρχεται από τις «νορμάλ» εκδόσεις της Octavia που έχει ήδη παρουσιαστεί). Εξωτερικά τα φώτα είναι σύμφωνα με τη νέα ταυτότητα της Octavia, οι προφυλακτήρες είναι μεγαλύτεροι και φιλοξενούν φώτα ημέρας, ενώ η διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος έχει διατηρήσει τη θέση της. Στα μηχανικά μέρη, όμως, δεν εντοπίζονται -ριζικές- αλλαγές. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι ο γνωστός για τη θητεία του στο Golf GTI. Με σωστό «τράβηγμα» από τις χαμηλές στροφές, δεν… τελειώνει όταν το στροφόμετρο ανέβει στα κόκκινα. Αποτέλεσμα είναι να βάζει τα γυαλιά σε (πάρα πολλούς) ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού, ενώ δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερους από 200 ίππους, που ανακοινώνει η εταιρεία. Στη βασική έκδοση συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η ψήφος μας, πάντως, πηγαίνει στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 6 σχέσεων. Ακαριαίες αλλαγές ταχυτήτων (και μέσω των paddle πίσω από το τιμόνι) όταν ο οδηγός θέλει να πολεμήσει, ομαλές αλλαγές και άνεση κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον.
GT στο δρόμο
Το RS είναι ένα πραγματικό Gran Turismo. Μεταφέρει οδηγό και επιβάτες με ταχύτητα και άνεση. Είναι σταθερό, ευθύβολο, ενώ θα τιμήσει την αγωνιστική ιστορία της Skoda σε δρόμο με στροφές. Εκεί ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί το σαφές σύστημα διεύθυνσης και την ελκτική πρόσφυση και, οδηγώντας με γραμμές, μπορεί να… γράψει χρόνους. Η Octavia RS δε είναι απόλυτη. Όταν πιεστεί, η -μαλακή- ρύθμιση της ανάρτησης θα εμφανίσει τις αδυναμίες της, το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις και ο οδηγός θα αναγκαστεί να ανοίξει την πορεία του αυτοκινήτου, προκειμένου να μην ταλαιπωρήσει τα ελαστικά (διάστασης 225/45 R17) και τα κινούμενα μέρη των κινητήριων τροχών.
Θα διατίθεται και σε στέισον βάγκον έκδοση (Combi), αλλά και με πετρελαιοκινητήρα! Ο λόγος για το 2λιτρο (του ομίλου VW), απόδοσης 170 ίππων και 35,6 χλγμ. ροπής, μόλις από τις 1.750 στροφές. Η διάθεση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει στα τέλη Ιουνίου._ Γ. Κακ.
Η ανανέωση αφορά κυρίως τη σχεδίαση. Όμορφη λεπτομέρεια τα φώτα ημέρας πάνω από τους προβολείς ομίχλης. Θα περιμέναμε κάτι παραπάνω σε επίπεδο μηχανικών μερών.
Μπορεί από το ταμπλό να λείπει το σπορτίφ «χρώμα», είναι όμως άρτια κατασκευασμένο, ενώ η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή.
SKODA OCTAVIA RS
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0 TSI 2.0 TDI DPF
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.984 κ.εκ. 1.968
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 200 ίπποι/5.100-6.000 σ.α.λ. 170/4.200
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 28,5 χλγμ./1.700-5.000 σ.α.λ. 35,6/1.750-2.500
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ράβδος
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
ΔIAΣTAΣEIΣ
MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.597×1.769×1.447 χλστ.
METAΞONIΟ 2.578 χλστ.
BAPOΣ 1.450 κιλά 1.485
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 χλμ./ώρα 7,2 δλ. 8,3
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 242 χλμ./ώρα 226
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ