Το Kodiaq γίνεται το πρώτο SUV στην ιστορία της Skoda που φέρει το λογότυπο RS, με τις προδιαγραφές του να υπόσχονται εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και σπορ χαρακτήρα!
Η τάση των σπορ SUV είναι συνεχώς αυξανομένη, με τελευταίο παράδειγμα το Ateca Cupra, το οποίο και οδηγήσαμε πριν από μερικές εβδομάδες στην Ισπανία. Στο ίδιο μέρος, η Skoda παρουσίασε την κορυφαία εκδοχή του Kodiaq, το οποίο και γίνεται το πρώτο SUV του τσέχικου εργοστασίου που φέρει το γνωστό λογότυπο RS. Οι Τσέχοι έχουν την δική τους παράδοση στις σπορτίφ κατασκευές, η οποία και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους αγώνες, και περισσότερο τις ειδικές διαδρομές. Έτσι, με δεδομένο το γεγονός ότι στις ημέρες μας ένας χρόνος στη φημισμένη πίστα του Νίρμπουργκρινγκ αποτελεί “παράσημο” για κάθε σπορ κατασκευή, οι Τσέχοι μπορούν να δηλώνουν ότι το Kodiaq RS είναι με χρόνο 9:29.84 το ταχύτερο επταθέσιο SUV που έχει περάσει από την “πράσινη κόλαση”. Για αρκετούς δεν πρόκειται παρά για ένα μαρκετινίστικο κόλπο, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι πρόκειται για εξαιρετικό χρόνο!
Πίσω στην Ισπανία, και συγκεκριμένα λίγο έξω από την πόλη Cadiz είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση του Kodiaq. Σχεδιαστικά, οι πινελιές του τμήματος RS είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Η διαφοροποιημένη εμπρός μάσκα με το νέο λογότυπο RS και ο προφυλακτήρας με τις εισαγωγές αέρα μαρτυρούν το διαφορετικό χαρακτήρα. Οι τονισμένοι θόλοι εμπρός και πίσω σε συνδυασμό με τους τροχούς σε ζάντες 20 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες να προσφέρουν μυώδη εικόνα, ενώ στο πίσω μέρος οι δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης δέρνουν αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο. Σε κάθε περίπτωση, το Kodiaq RS έχει ξεχωριστή και σπορ εμφάνιση, παραμένοντας διακριτικό.
Ο σπορ χαρακτήρας του κορυφαίου τσέχικου SUV, τονίζεται από την παρουσία του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα, με τους δύο υπερσυμπιεστές συνδεδεμένους στη σειρά. Το συγκεκριμένο σύνολο, είναι το ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί στην οικογένεια RS, με την απόδοση του να φτάνει τους 240 ίππους. Η ισχύς μπορεί να μην ακούγεται εντυπωσιακή, αλλά αρκεί μία ματιά στις τιμές της ροπής για να συνειδητοποιήσει κανείς τις αρετές του δίλιτρου TDI, η οποία αγγίζει τα 500 Nm και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη DSG, αλλά και τετρακίνησης. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός έχει ευεργετικά αποτελέσματα και στις επιδόσεις, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται από στάση μόλις σε 6,9 δευτερόλεπτα, τιμή εξαιρετική αν αναλογιστούμε ότι το συνολικό του βάρος ξεπερνάει τα 1.800 κιλά.
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής να ξεχωρίζουν. Η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, ενώ πολύ καλή αίσθηση έχει το τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, και φυσικά το λογότυπο RS. Τις εντυπώσεις, όμως, κλέβουν τα εξαιρετικά μονοκόμματα καθίσματα, τύπου μπάκετ, τα οποία εκτός από πολύ όμορφη σχεδίαση, προσφέρουν κορυφαία πλευρική στήριξη. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά, αλλά κάτι απολύτως φυσιολογικό από τη στιγμή που βρίσκεσαι σε ένα SUV με σημαντική απόσταση από το έδαφος.
Όπως και στα περισσότερα μοντέλα της σημερινής εποχής, έτσι και στο Kodiaq RS, ο οδηγός έχει μία σειρά από προγράμματα λειτουργίας ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιθυμίες του. Συγκεκριμένα, εκτός από τα ECO, Normal, Comfort, Sport, συναντάμε και το Off Road. Ξεκινώντας από το comfort, εύκολα διαπιστώνει κανείς όλες τις αρετές που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του Kodiaq. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Dynamic Chassis Control) να λειτουργούν ιδανικά, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο σύστημα στην επιλογή Sport, έχει δεχθεί διαφορετικές ρυθμίσεις για την έκδοση RS. Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας σε ήρεμους ρυθμούς κινεί με ευκολία το βαρύ αμάξωμα, χωρίς να διαταράσσει την ηρεμία στην καμπίνα του Kodiaq.
Όλα αυτά, όμως, αλλάζουν μόλις ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Sport. Πρώτο σημάδι είναι ο ήχος του κινητήρα, ο οποίος παύει να θυμίζει κινητήρα πετρελαίου! Βλέπετε, το Kodiaq RS είναι το πρώτο Skoda που διαθέτει το σύστημα Dynamic Boost, ενός συστήματος, το οποίο μεταβάλλει τον ήχο του αυτοκινήτου μέσω μίας μονάδας ελέγχου που βρίσκεται κοντά στην πολλαπλή εξαγωγής παράγοντάς έναν τεχνητό, αλλά σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα ευχάριστο ήχο. Την ίδια ώρα, το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση βαραίνει σημαντικά, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι καλύτερη, με την ανάρτηση να σφίγγει αισθητά. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα το Kodiaq RS να αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστο στο δρόμο. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ ο κινητήρας δεν σε ενθουσιάζει φυσιολογικά με την εκρηκτικότητα, αλλά την απόκριση του στις μεσαίες στροφές. Εύκολα ξεπερνάς τα όρια στον επαρχιακό δρόμο, και ευτυχώς το σύστημα πέδησης φροντίζει να επιβραδύνει το βαρύ αμάξωμα χωρίς πρόβλημα. Στις γρήγορες καμπές, το RS διακρίνεται για τα εξαιρετικά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με το πίσω μέρος να μοιάζει βιδωμένο στην άσφαλτο. Την ίδια ώρα, η ανάρτηση παραμένει ανεπηρέαστη από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Στα πιο κλειστά κομμάτια, το βάρος και όγκος του δεν μπορούν να κρυφτούν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλούν. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές για κατασκευή του είδους, ενώ διακρίνεται για την αμεσότητα στις αντιδράσεις του. Την ίδια ώρα, η τετρακίνηση και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό EDS φροντίζουν να ελαχιστοποιήσουν τα φαινόμενα της υποστροφής.
Το Kodiaq RS διαθέτει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το τσέχικο SUV και το καθιστούν μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία. Η έκδοση RS προσφέρει το κάτι παραπάνω σε όσους… ανήσυχους. Φυσικά και δεν είναι μία καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, αλλά δεν είναι υπερβολή ότι συνδυάζει αρκετά χαρακτηριστικά που θα ικανοποιήσουν και με το παραπάνω τους περισσότερο απαιτητικούς. Το Kodiaq RS αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του νέου έτους, χωρίς ακόμα να είναι γνωστή η τιμή πώλησης του._Π.Τ.