Σε ένα νησί γεμάτο από όμορφες γωνιές, παρέα με το long-term Skoda Karoq, και μάλιστα στην ολοκληρωμένη έκδοση-πειρασμό 1.6 TDI με το DSG των 7 σχέσεων.
Η χώρα μας είναι γεμάτη με όμορφους προορισμούς, αλλά αυτός που βρίσκεται σε απόσταση τριών ωρών από το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στους ξεχωριστούς. Ο λόγος για το νησί της Σίφνου, με την εξαιρετική ενδοχώρα, τη γαστρονομική παράδοση, τους αμέτρητους ναούς, τους εγκαταλελειμμένους αρχαίους πύργους (περίπου 76, που χρονολογούνται από τον 6ο έως τον 3ο π.Χ.), τους εξπέρ της αγγειοπλαστικής και τις εικόνες καρτ-ποστάλ σε διάφορα σημεία της να αποτελούν ένα ιδανικό σκηνικό διακοπών, το οποίο συμπληρώνεται από τις λίγες μεν, αλλά ιδιαίτερες κυκλαδίτικες παραλίες της.
Εκεί, λοιπόν, με ένα από τα αγαπημένα αυτοκίνητα δοκιμής μακράς διαρκείας ολόκληρης της συντακτικής ομάδας του περιοδικού. Το χαρακτηριστικό γκρι χρώμα του συγκεντρώνει τα βλέμματα όλων, οι διαστάσεις του ταιριάζουν γάντι με τις ανάγκες των περισσότερων, η ικανή απόσταση από το έδαφος αυξάνει τις επιλογές απόδρασης, ενώ ο κινητήρας, που συνδυάζεται ιδανικά με το ημιαυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, ικανοποιεί ακόμα και σε έναν πιο σβέλτο ρυθμό μετακίνησης.
Κείμενο – Φωτογραφίες: Μανώλης Σαλούρος
Η χαρά του φωτογράφου
Με τα δρομολόγια για τη Σίφνο να είναι λιγοστά, η τιμή του εισιτηρίου για τα 80 μίλια της διαδρομής (51 ευρώ το άτομο και 41,50 ευρώ για το αυτοκίνητο – με έκπτωση 30% λόγω κάρτας μιλίων) είναι τσιμπημένη. Η Σίφνος ανήκει στις Δυτικές Κυκλάδες και βρίσκεται ανάμεσα στη Σέριφο και την Κίμωλο. Η έκτασή της είναι περίπου 74 τετραγωνικά χιλιόμετρα, με την ακτογραμμή της να εκτείνεται σε 70 χιλιόμετρα. Όμως αυτό για το οποίο πραγματικά ξεχωρίζει και για το οποίο σας την προτείνουμε ως προορισμό είναι η απίστευτη ενδοχώρα της, με μερικά από τα χωριά του νησιού να αποτελούν ορισμένα από τα πιο γραφικά της ούτως ή άλλως πανέμορφης νησιωτικής μας χώρας.
Η ώρα έχει φτάσει 10:00 το πρωί και βρισκόμαστε ήδη στο λιμάνι, στις Καμάρες. Η τοποθεσία αποτελεί μάλιστα μία από τις ελάχιστες οργανωμένες παραλίες της περιοχής, ενώ διαθέτει και πολλά καταστήματα για κάθε γούστο και ηλικία. Το αγαπημένο μας, ο «Ίσαλος», είναι στην άκρη της, απομακρυσμένο από την έντονη κίνηση του λιμανιού και δίπλα στην πρώτη διασταύρωση της διαδρομής που έχουμε αποφασίσει να πραγματοποιήσουμε. Δεξιά, λοιπόν, αφού έχουμε ως πρώτη κατεύθυνση τη βόρεια άκρη του νησιού, και συγκεκριμένα το γραφικό λιμανάκι στη Χερρόνησο, με τη μικρή αμμουδερή παραλία και τα δύο ουζερί-εγγύηση, το ένα απέναντι από το άλλο.
Πριν φτάσουμε εκεί οφείλουμε να λοξοδρομήσουμε αριστερά πάνω, για μία από τις πιο χαρακτηριστικές φωτογραφίες της περιοχής – αεροφωτογραφία θα μπορούσαμε να πούμε, και ας πατάς πάνω στη γη. Έτσι νιώθεις όταν βρεθείς στο μοναστήρι του Αγίου Συμεών (αλλά και σε εκείνο του Προφήτη Ηλία) – και τα δύο στέκουν ως παρατηρητήρια πάνω στα ομώνυμα βουνά.
Συνεχίζουμε την πορεία μας με το μικρομεσαίο SUV της Skoda, για το οποίο αρκετοί ίσως αναρωτιούνται αν πρόκειται για διάδοχο του Yeti ή απλώς για ένα μικρότερο Kodiaq. Σε κάθε περίπτωση, διαθέτει τη δική του, ξεχωριστή προσωπικότητα, και στην ουσία είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται μια σύγχρονη οικογένεια στις μέρες μας. Με μήκος 4.382 χλστ., βασίζεται και αυτό με τη σειρά του στη δοκιμασμένη πλατφόρμα MQB, που στη δεδομένη περίπτωση παρουσιάζει ένα σύνολο μικρότερο στο μήκος κατά περίπου 30 εκ. από το Octavia, για παράδειγμα, το οποίο είναι στα 4,67 μέτρα.
Εξωτερικά τo Karoq ακολουθεί τις καθαρές αλλά αυστηρές γραμμές του Kodiaq. Στα εντός, η απόλυτη ευτυχία για τον ταξιδιώτη και την παρέα του. Άφθονοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (από 479 έως 1.810 λίτρα με πεσμένες τις πίσω θέσεις), αλλά και πολυχρηστικά στοιχεία, όπως το έξτρα σύστημα VarioFlex των συρόμενων πίσω καθισμάτων. Συναντάμε ακόμα πληθώρα από θήκες για μικροαντικείμενα, όπως αυτή στο κέντρο της επιφάνειας του ταμπλό, αλλά και πρακτικές λύσεις, σαν τα λάστιχα στήριξης στις πόρτες, τα τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων ή τις διαχωριστικές επιφάνειες συγκράτησης στο χώρο αποσκευών. Με μία λέξη; Φιλόξενο!
Όπως άλλωστε και όλο το νησί, με τους ευγενέστατους κατοίκους του να σε υποδέχονται πάντα με χαμόγελο και διάθεση να σε βοηθήσουν, εξηγώντας σου σε κάθε ευκαιρία πόσο σημαντική είναι για αυτούς η παρουσία των τουριστών στον τόπο τους, τον οποίο λατρεύουν. Πώς το καταλαβαίνεις αυτό; Χωρίς καμία απολύτως προτροπή από φορείς και κράτος, διατηρούν τη Σίφνο λαμπερή και πεντακάθαρη, 365 ημέρες το χρόνο, δημιουργώντας μέχρι και ομάδες δράσης, καθαριότητας και καλλωπισμού του νησιού τους, αποδεικνύοντας ότι τα πάντα είναι θέμα παιδείας, και όχι υποχρέωσης. Υπέροχοι!
Απόγευμα στο Κάστρο και βράδυ στην Απολλωνία
Αφήνουμε τη βόρεια πλευρά του νησιού και κατευθυνόμαστε πλέον κεντρικά, όπου βρίσκονται μερικά από τα πιο ωραία χωριά του. Παλαιότερα, η Σίφνος αποτελούνταν από δύο κοινότητες, της Απολλωνίας (με δέκα χωριά) και του Αρτεμώνα (με πέντε χωριά), που αποτελούσαν ένα δήμο. Σήμερα, με το νησί να υπάγεται διοικητικά στη Μήλο, τα σημαντικότερα χωριά της Σίφνου είναι η Απολλωνία (πρωτεύουσα από το 1836), το Άνω Πετάλι, τα Εξάμπελα, το Κάτω Πετάλι, η Καταβατή, ο Αρτεμώνας (είναι το μεγαλύτερο χωριό και πήρε το όνομά του από τη θεά Άρτεμη) και φυσικά το Κάστρο! Από τα παραπάνω επιλέξτε τη βόλτα στα στενά δρομάκια του Αρτεμώνα, με τα υπέροχα αρχοντικά να μαγνητίζουν το βλέμμα (tip: να μην ξεχάσω να πάρω και αμυγδαλωτά από αυτό το χωριό), την Απολλωνία για τα προσεγμένα μαγαζιά της, που δημιουργούν μια ποιοτική νυχτερινή ζωή, και φυσικά την απογευματινή -highlight βόλτα- του νησιού.
Είναι σαν να μην έχεις πάει στη Σίφνο αν δε χαθείς μέσα στο Κάστρο, με τη θέα να σε μαγεύει σχεδόν σε κάθε σου βήμα και τις φωτογραφικές μηχανές να παίρνουν φωτιά. Στο Κάστρο λειτουργεί αρχαιολογικό μουσείο, ενώ στην είσοδό του βρίσκεται το παλιό Δημοτικό Σχολείο, στο χώρο του οποίου, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, διοργανώνονται σημαντικές εκθέσεις καλλιτεχνών. Φυσικά, το πέρασμα από τη μαγική τοποθεσία όπου βρίσκεται το μαγαζί του «Κουβανού» ανήκει στα «must» της βόλτας σας.
Το οδόμετρο γράφει χιλιόμετρα, και εμείς τις οδηγικές μας εντυπώσεις από το Skoda Karoq. Βολευόμαστε σωστά στα σκληρά, αλλά ξεκούραστα όπως αποδεικνύονται καθίσματα του αυτοκινήτου μας, για το οποίο δεν μπορείς εύκολα να βρεις ενστάσεις. Το γνωστό πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1.598 κ.εκ. αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να είναι των 250 Nm μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Η απόδοση του 1.6 TDI σε καμία περίπτωση δεν εντυπωσιάζει, αλλά είναι παραπάνω από επαρκής για το βάρος των 1.426 κιλών του αμαξώματος. Σημειώστε εδώ ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν τοποθετείται μέχρι στιγμής στο μεγαλύτερο Kodiaq, όπου οι πετρελαιοκίνητες εκδοχές του είναι οι 2λιτρες των 150 και των 190 ίππων.
Στρίβοντας με το long-term μας, και παρά το ύψος της κατασκευής (17,2 εκατοστά απόσταση από το έδαφος), οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και αναμενόμενες, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι υψηλά. Τα πάντα σου δίνουν να καταλάβεις ότι είσαι μέσα σε ένα ασφαλέστατο σύνολο, με τα φρένα να είναι αποτελεσματικά και ακούραστα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης, αν και ελαφρύ στην αίσθησή του, να είναι όσο ακριβές πρέπει. Η κατανάλωση στις ημέρες του οδοιπορικού μας κυμάνθηκε ανάμεσα στα 5,8 και τα 7,1 λίτρα/100 χλμ., με το αυτοκίνητο να έχει μόνιμα ανοιχτό το σύστημα κλιματισμού και πλήρες φορτίο.
Επίλογος στο Νότο
Πριν επιστρέψουμε στις Καμάρες για το πλοίο των 15:55, κατευθυνόμαστε προς τη νότια πλευρά του γραφικού αυτού νησιού, όπου βρίσκονται και μερικοί από τους πιο ενδιαφέροντες παραλιακούς οικισμούς του.
Οι παραλίες τους προσφέρονται για μπάνιο, ειδικά όταν χτυπούν τις Κυκλάδες τα γνωστά βορεινά μελτέμια. Ο Φάρος, η Φασολού και ο Πλατύς Γυαλός με την οργανωμένη παραλία του στο ακριανό της σημείο, αλλά και τα καλά μαγαζιά για φαγητό, όπως για παράδειγμα το Ω3, που σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
Σημειώστε επίσης το Τσικάλι στο Βαθύ και το καφενείο του Δρακάκη στην Απολλωνία. Βέβαια, σε όλο το νησί θα βρείτε γαστρονομικούς παραδείσους, δικαιολογώντας την κληρονομιά που άφησε ο σεφ Νίκος Τσελεμεντές, ο οποίος καταγόταν από το χωριό Εξάμπελα, όπως και εξαιρετικά πήλινα σκεύη (κορυφαίο διακοσμητικό ο «φλάρος»), αφού σημαντικό ρόλο στη ζωή της Σίφνου κατείχε και κατέχει η αγγειοπλαστική, εξαιτίας κυρίως του πλούσιου σε άργιλο εδάφους της, το οποίο αποτελεί εξαιρετική πρώτη ύλη.
Εμείς θα κλείσουμε αυτό το οδοιπορικό με την ωραιότερη βουτιά και ανάμνηση από το νησί. Κάτω από το μοναστήρι της Χρυσοπηγής, λοιπόν, εκεί που θέλουν να παντρευτούν και να βαφτίσουν όλοι, από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσουν, γράφουμε τον επίλογό του και της συμβίωσής μας με το Skoda Karoq._ Μ. Σαλ.
Το Μοναστήρι της Παναγίας της Χρυσοπηγής, πολιούχου της Σίφνου, βρίσκεται σκαρφαλωμένο στο βράχο, αποτελώντας ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα σημεία της χώρας μας. Οι δε παραλίες, στα αριστερά και στα δεξιά του βράχου, μαγικές.
Κατεβείτε τα σκαλάκια. Η βουτιά θα σας μείνει αξέχαστη!
Η σημαντικότερη τοποθεσία-αξιοθέατο της Σίφνου είναι το βενετικό χωριό Κάστρο, που ήταν και η αρχαία πρωτεύουσα του νησιού. Δίπλα στον οικισμό, σαν σε ζωγραφιά μέσα στη θάλασσα, στέκεται πάνω στην κορυφή ενός βράχου το γραφικό εκκλησάκι των Επτά Μαρτύρων.
Βίντεο: Στη Σίφνο με το Skoda Karoq 1.6 TDI 116 PS DSG7