X
Συγκριτικές δοκιμές

Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS – Seat Arona 1.0 TSI 115 PS – VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS

Με αφορμή την άφιξη του Kamiq, του πρώτου B-SUV της Skoda, το τοποθετούμε απέναντι στα «αδέλφια» του, Seat Arona και VW T-Cross, και μάλιστα σε μία από τις πιο εμπορικές εκδοχές τους.

«Κωδικός MQB-A0» θα μπορούσε να είναι o τίτλος για τη συγκριτική αυτή δοκιμή, όπου θα προσπαθήσουμε να ξετυλίξουμε τον μίτο της επιτυχημένης αυτής πλατφόρμας, στην οποία βασίζονται μερικά από τα πλέον εμπορικά μοντέλα σε Ελλάδα και Ευρώπη, με την κατηγορία των B-SUV -ή compact SUV- να εμφανίζει τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία χρόνια. Απέναντι στο Skoda Kamiq, το οποίο έφτασε αποφασισμένο να διεκδικήσει απευθείας την κορυφή της κατηγορίας, «ρίχνουμε» τα ομόσταβλα Seat Arona και VW T-Cross, με τα οποία μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο του ομίλου VW (MQB-A0). Παρ’ όλα αυτά, οι αυξημένες διαστάσεις του, όπως συνηθίζεται στα μοντέλα της Skoda, το τοποθετούν επίσης απέναντι στο VW T-Roc, ενώ υπό προϋποθέσεις μπορεί να δελεάσει το κοινό του ογκωδέστερου Skoda Karoq.

Το μέγεθος μετράει

Το γνωρίσαμε αρχικά στους δρόμους της Αλσατίας και ξέραμε ότι έρχεται με ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού του, που δεν είναι άλλο από τις διαστάσεις του, οι οποίες το καθιστούν το μεγαλύτερο B-SUV της αγοράς. Ο λόγος για την πρόταση από τη Blada Boleslav, το Kamiq, το οποίο έχει μήκος 4.241 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.553 χλστ. (μαζί με τις ράγες οροφής), ενώ το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2.651 χλστ. Για να πάρετε απευθείας μία ιδέα, αρκεί να σας αναφέρουμε ότι το T-Roc, το οποίο ουσιαστικά βασίζεται στο Golf (κατηγορία C), έχει μήκος 4.232 χλστ. και μεταξόνιο 2.595 χλστ., ενώ οι πιο κοντινοί συγγενείς τους και έτεροι πρωταγωνιστές του συγκριτικού μας, Arona και T-Cross, έχουν μήκος 4.138 και 4.234 χλστ., αντίστοιχα, και μεταξόνια 2.566 και 2.590 χλστ. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι το μεταξόνιο του Kamiq είναι μεγαλύτερο ακόμα και από του Karoq της ίδιας εταιρείας, το οποίο είναι στα 2.638 χλστ.

Από εκεί και πέρα, και οι τρεις μονομάχοι μας έχουν σημαντική απόσταση από το έδαφος, την οποία μάλιστα δε συναντάς εύκολα ούτε σε πιο σκληροτράχηλα μοντέλα, αφού το μοντέλο της Seat φτάνει τα 190 χλστ., το Skoda ακολουθεί με 188 (+39 χλστ. σε σχέση με το Scala), ενώ ακόμα και το T-Cross, που έχει εδώ την άτυπη 3η θέση της ημέρας αλλά και ολόκληρης της κατηγορίας με τα 184 χλστ. του, είναι από τα κορυφαία σε αυτό τον τομέα, αν αναλογιστεί κανείς ότι τόσo απέχει από το έδαφος το Suzuki Vitara, για παράδειγμα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι προαιρετικά το Kamiq είναι διαθέσιμο και με το Sport Chassis Control, μια κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση, που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μεταξύ Normal και Sport με τη χρήση του Driving Mode Select.

Όσον αφορά την πρόταση από το Martorell, το Arona, αυτό αποτελεί επίσης το πρώτο compact crossover της εταιρείας και βασίζεται στο Ibiza. Τα +2 χιλιοστά στο μεταξόνιο (2.566) συγκριτικά με του Ibiza, αλλά και τα επιπλέον 79 ως προς το μήκος και τα 99 στο ύψος (+37 χλστ. στο χώρο για το κεφάλι εμπρός και +33 πίσω) δημιουργούν μια φιλόξενη καμπίνα έως και για πέντε επιβάτες -με προϋποθέσεις-, ενώ τέσσερις θα ταξιδέψουν ιδανικά, έχοντας μάλιστα στη διάθεσή τους 400 λίτρα πορτ μπαγκάζ, την ώρα που το Leon, για παράδειγμα, παρέχει 380 λίτρα.

Επίσης 400 λίτρα πορτ μπαγκάζ προσφέρει το Kamiq, ενώ από τα 347 ξεκινάει το T-Cross, το οποίο όμως, χάρη στο έξυπνα ενιαία συρόμενο κατά 14 εκ. πίσω κάθισμα, μπορεί να μεταβάλει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 347 έως 417 λίτρα, με ανάλογη επιβάρυνση όμως στο διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Στα υπέρ του VW ότι οι συρόμενες πίσω θέσεις και η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης του συνοδηγού ανήκουν στο στάνταρντ εξοπλισμό του και το κάνουν ιδιαίτερα πρακτικό. Η πρόταση της VW, που εκτός από την πλατφόρμα του Polo, μοιράζεται και τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Ναβάρα στην Ισπανία, είναι 5,5 εκατοστά πιο μακριά από το σουπερμίνι της εταιρείας, 12 εκατοστά πιο κοντή από το T-Roc, ενώ υπολείπεται κατά 14 εκατοστά ενός Golf (και άλλα 69 χλστ. στο μεταξόνιο).

Ένα γενικό σχόλιο και για τα τρία, το οποίο είναι άμεσα συνυφασμένο με την πλατφόρμα τους, είναι το μεγάλο τούνελ στο πίσω μέρος, το οποίο εμποδίζει κάπως τον πέμπτο επιβάτη, αλλά και το γεγονός ότι με τη συγκεκριμένη εκδοχή (Α0) της MQB δε συνδυάζεται το ηλεκτρικό χειρόφρενο στον εξοπλισμό αυτών των μοντέλων. Αξίζει να επισημάνουμε πως ο διαχωρισμός ανάμεσα στις πλατφόρμες δεν έχει σχέση τόσο με το μέγεθος, όσο με τις τεχνολογίες με τις οποίες συνδυάζονται, αλλά και με το βάρος, με την (A0) να είναι η πιο ελαφριά ανάμεσα σε όλες τις MQB.

Ευρυχωρία, ποιότητα, τεχνολογία

Μεταξύ τους, τώρα, το Kamiq, με το τεράστιο για τα δεδομένα της κατηγορίας μεταξόνιο, κερδίζει ξεκάθαρα τη μάχη της άνεσης και της ευρυχωρίας, αφού σε κάθε γωνιά της καμπίνας του ο επιβάτης έχει λίγο παραπάνω αέρα σε σχέση με τα εσωτερικά των Arona και T-Cross, τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά χωροταξικά. Σημειώστε ότι πίσω το εσωτερικό ύψος του Kamiq είναι 1.003 χιλιοστά, το εσωτερικό πλάτος 1.425 χλστ. και ο χώρος για τα γόνατα 73 χλστ., τιμές-ρεκόρ για την κατηγορία. Οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό εξασφαλίζουν επιπλέον 26 λίτρα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων, ενώ μία προαιρετική επιλογή που αξίζει να αναφερθεί είναι η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, η οποία επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μήκους έως και 2.447 χιλιοστών.

Σημαντική διαφορά υπέρ του μοντέλου της Skoda, όμως, διαπιστώνει αμέσως και ο μη μυημένος στο σχεδιασμό και στην ποιότητα του εσωτερικού, το οποίο, όπως και στο Scala, έχει επιμεληθεί ο Έλληνας Δημήτρης Δαρκούδης. Μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών δημιουργούν ένα ευχάριστο και ποιοτικό περιβάλλον. Το προαιρετικό virtual cockpit των 10,25 ιντσών δίνει το «παρών» στις πιο πλούσιες εκδόσεις, όπως και οι οθόνες 6,5-9,2 ιντσών του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα, οι οποίες μπορούν να εξοπλιστούν με το προαιρετικό σύστημα με τα δέκα ηχεία.

Το B-SUV της Skoda είναι πάντα συνδεδεμένο, χάρη σε μια ενσωματωμένη LTE eSIM, η οποία δεν ενεργοποιεί μόνο τη λειτουργία eCall, αλλά παρέχει και πρόσβαση στις κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες Skoda Connect. Οι εφαρμογές infotainment μπορούν να μεταφορτωθούν από το αυτοκίνητο μέσω του Shop. Επίσης διαθέσιμη είναι η τεχνολογία SmartLink, για τη σύνδεση συσκευών μέσω του Apple CarPlay, του Android Auto ή του MirrorLink (προαιρετικό το Wireless SmartLink). Ακόμα, ένα Wi-Fi hotspot, δύο θύρες USB-C μπροστά και δύο πίσω, και ένα Phone Box που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση smartphone.

Αίσθηση ευρυχωρίας και στο Seat, ενώ σε όποια θέση της καμπίνας και αν κάθεσαι, έχεις πολύ καλή ορατότητα. Παρατηρώντας το εσωτερικό του Arona, το Ibiza ξαναέρχεται αυτόματα στη σκέψη μας, λόγω του κοινού πίνακα οργάνων και των σκληρών -αλλά με σωστή συναρμογή- υλικών του ταμπλό. Εξαιρετικό στον τομέα της εργονομίας αλλά και φορτωμένο με όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα καλούδια και συστήματα infotainment της εποχής μας, όπως το Keyless Entry με Start & Stop, την υψηλής ακρίβειας και ποιότητας πίσω κάμερα, την premium οθόνη 8 ιντσών black panel (στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής Reference), την ασύρματη βάση φόρτισης τηλεφώνου με κεραία GSM και το ηχοσύστημα BeatsAudio.

Παράλληλα, το Arona παρέχει ποικίλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, χάρη στα Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link, αλλά και στην εφαρμογή Seat DriveApp. Για τους λάτρεις της τεχνολογίας, σημειώνουμε ότι το Arona εφοδιάζεται προαιρετικά και με ψηφιακό κόκπιτ, με εξαιρετική λειτουργικότητα και τέλεια ψηφιακή ανάλυση, καθώς και με τη διαδραστική φωνητική υπηρεσία Amazon Alexa.

Μέσα στο VW, η σχεδίαση παραπέμπει στο Polo, κάτι που δεν ισχύει όμως για την εικόνα των πλαστικών, που, όπως και στο T-Roc, δεν ακολουθούν τα υψηλά στάνταρντ στα οποία μας έχει καλομάθει η γερμανική σχολή. Βέβαια, εκεί που κάνει τη διαφορά, πέρα από τον (έξτρα) ψηφιακό πίνακα οργάνων, είναι στο σύστημα πολυμέσων, στη συνδεσιμότητα και στις ευκολίες που προσφέρει με τις τέσσερις θύρες USB, καθώς και στη στάνταρντ(!) δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του κινητού τηλεφώνου. To μοντέλο της VW είναι εφοδιασμένο με το γνωστό σύστημα «Composition Media».

Ο έλεγχος πραγματοποιείται από την οθόνη αφής 8 ιντσών, που βρίσκεται τοποθετημένη στο μέσον της κεντρικής κονσόλας, με βασικά χαρακτηριστικά το μινιμαλιστικό user interface και τα χειριστήρια αφής, τα οποία διαθέτουν αισθητήρα εγγύτητας, ώστε να προσφέρουν άμεση απόκριση στις εντολές μόλις πλησιάσει το δάχτυλο στην οθόνη, τα οποία όμως θα θέλαμε λιγότερο ευαίσθητα. Σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα, εκτός από τις δύο θύρες USB στην κεντρική κονσόλα, υπάρχουν και δύο θύρες USB προσβάσιμες από τα πίσω καθίσματα. Άψογη η συνεργασία του συστήματος με τα smartphone, αφού, εκτός από την παραδοσιακή σύνδεση μέσω bluetooth, υποστηρίζονται και το Car Play της Apple και το Android Auto.

Κινητήρας-διαμάντι σε ασφαλέστατα σύνολα

Τα μοντέλα της οικογενειακής αυτής συγκριτικής δοκιμής είναι εφοδιασμένα με ένα από τα αγαπημένα μας σύνολα (σε όποια «καρότσα» του γκρουπ και αν το έχουμε δοκιμάσει), το 1.000άρι (999 κ.εκ.) των 115 ίππων, που στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Η μοναδική μας ένσταση έχει να κάνει με τη χροιά του 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου, και αυτό μόνο για τις περιπτώσεις που θα πιέσεις το μοτέρ – κάτι το οποίο σπάνια χρειάζεται, αφού συνολικά η ροπή των 200 Nm, που αποδίδεται μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ., ορίζει και το ιδανικό πεδίο λειτουργίας του κινητήρα.

Φυσικά, η κορυφαία αυτή πλατφόρμα «σηκώνει» πάνω της και πολλά συστήματα ασφάλειας, τα οποία συναντάμε στην τριάδα μας, όπως για παράδειγμα στο Arona το Front Assist, το Hill Hold Control, το σύστημα ανίχνευσης κούρασης, τους αισθητήρες φωτός και βροχής, το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, το σύστημα προειδοποίησης οπισθοπορείας, την ανίχνευση τυφλού σημείου, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας και το Adaptive Cruise Control (ACC) με λειτουργία Stop&Go. Στην περίπτωση του Kamiq, αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν το 80% του αμαξώματός του αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής και θερμής έλασης, ενώ είναι εξοπλισμένο με έως και εννέα αερόσακους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού καθώς και πλευρικοί πίσω.

Στη διαδικασία των μετρήσεων, παρά το γεγονός ότι και τα τρία μοντέλα «φορούν» τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο σύστημα μετάδοσης, εντούτοις προέκυψαν μικροδιαφορές στους χρόνους. Συγκεκριμένα, το Skoda Kamiq επιτάχυνε έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., ενώ χρειάστηκε μόλις 56 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 120 χλμ./ώρα. Το πιο ελαφρύ της παρέας, το Seat Arona, στο «0-100» σημείωσε 10,1 δλ. με χαρακτηριστική άνεση (σημειώστε ότι 9,9 και 10,3 δλ. έχουμε δει με τα αντίστοιχα 1.000άρια των 115 ίππων, Ibiza και Leon) και 59,1 μέτρα για την ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα. Τέλος, το VW Τ-Cross ολοκλήρωσε την επιτάχυνση από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. και το «120-0» σε 58,1 μέτρα. Θυμίζουμε, 17άρια ελαστικά το Kamiq, 16άρια τα Arona και T-Cross, οπότε στις επιταχύνσεις είχαν ένα μικρό πλεονέκτημα τα Seat και VW, ενώ στα φρένα το Skoda. Σημειώστε δε ότι στη διαδικασία του «0-100» και τα τρία μοντέλα δε σου επέτρεπαν να εκκινήσεις με τον κινητήρα να λειτουργεί πάνω από τις 3.800 σ.α.λ.

Διαφορές διαπιστώσαμε και στο σημαντικότατο τομέα της κατανάλωσης, αφού κατά τη διάρκεια της συγκριτικής μας διαδρομής το Arona επικράτησε με 7,2 λίτρα/100 χλμ., το T-Cross ακολούθησε με 7,6 και το Kamiq έφτασε τα 7,9, με το νέο Skoda όμως να έχει πλεονέκτημα στην αυτονομία, την οποία του χαρίζει το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων, απέναντι στα 40άρια που έχουν τα άλλα δύο. Σαφέστατα, το ρόλο τους εδώ (όπως και σε όλες τις μετρήσεις) έπαιξαν τα πολύ λιγότερα χιλιόμετρα στο οδόμετρο του ολοκαίνουργιου δημοσιογραφικού Skoda, αφού ένα καλό «στρώσιμο» πολλών χιλιομέτρων πάντα μετράει, όπως φυσικά και τα 1.156 κιλά του Kamiq, έναντι των 1.112 του Arona και των 1.120 του T-Cross – σε κάθε περίπτωση, χωρίς να υπολογίζεται το ενδεικτικό βάρος των 75 κιλών για τον οδηγό.

Οδηγώντας

Ο επιλογέας είναι εξαιρετικός και στα τρία, όπως και η κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου, και τα αυτοκίνητά μας προσαρμόζονται εύκολα στα «θέλω» του οδηγού τους αλλά και στις ιδιαιτερότητες της διαδρομής, εκμεταλλευόμενα τον ελαστικό κινητήρα. Με την κίνηση στους εμπρός τροχούς και τη συνταγή της ανάρτησης να είναι ίδια σε κάθε περίπτωση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), οι διαφορές δεν είναι πολλές, αλλά ούτε και αμελητέες. Το πιο νεοφερμένο Kamiq, σε καθεστώς πίεσης, δείχνει πιο αποτελεσματικό. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 188 χλστ., δεν έχει επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του, αφού οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και τα επιμέρους υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εξασφαλίζουν στο σύνολο εξαιρετικό επίπεδο άνεσης, ενώ δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να παρουσιάζει ενοχλητικές κλίσεις.

Έχοντας μάλιστα στο μυαλό μας το Scala, και με δεδομένο ότι τα έχουμε δοκιμάσει αμφότερα στους ελληνικούς δρόμους, είμαστε σίγουροι πλέον ότι το Kamiq διαθέτει πιο ολοκληρωμένη οδηγική συμπεριφορά, αφού στο Scala είχαμε σημειώσει ότι εμφανίζονταν κάποιες αναπηδήσεις στην πίσω ανάρτηση, υπό καθεστώς πίεσης. Εδώ αυτό το φαινόμενο δεν υπάρχει ή, για να ακριβολογούμε, είναι περιορισμένο στο ελάχιστο. Μάλιστα, η σωστή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού από το τιμόνι αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα (και τα τρία μοντέλα διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους εμπρός, δίσκους πίσω) συντελούν σε μια ολοκληρωμένη οδική εμπειρία, την κορυφαία που έχουμε συναντήσει έως τώρα στην κατηγορία. Και όλα αυτά, παρά τις εξαιρετικές εντυπώσεις που μας έχουν αφήσει οι Κορεάτες (με τα Stonic και Kona), ενώ αναμένουμε τους νέους εκπροσώπους της γαλλικής σχολής (βλέπε «2008» και Captur), οπότε δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε οριστικά συμπεράσματα.


Καλή οδηγική συμπεριφορά και από το Arona, αν και δεν έχει αντίστοιχα την ποιότητα κύλισης ενός Leon. Η ανάρτησή του είναι σφιχτότερη από αυτήν του Ibiza, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να «κοπανάει» ενοχλητικά, ακόμα και σε κακοτράχαλο έδαφος. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, σε σημείο μάλιστα να σε κάνουν να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα στο πιο… σηκωμένο B-SUV της αγοράς όσον αφορά τα 190 χλστ. που απέχει από το έδαφος – γεγονός που του δίνει μεγαλύτερο πλεονέκτημα ανάμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, στις λελογισμένες εκτός δρόμου περιηγήσεις. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ, ελάχιστα πιο πολύ μάλιστα σε σχέση με των άλλων δύο του συγκριτικού, όχι όμως εις βάρος της πληροφόρησης από το δρόμο.

Περνώντας στο T-Cross, η ανάρτησή του προσφέρει μια πιο σπορτίφ αίσθηση, θυμίζοντας περισσότερο την έκδοση FR του Arona, παρά την «απλή» του συγκριτικού μας. Αυτό, όμως, έχει αντίθετα αποτελέσματα στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, με το μοντέλο της VW να εμφανίζει πιο έντονες αντιδράσεις και να μας επιβεβαιώνει πλέον ότι η χρυσή τομή ανάμεσα στον οδηγικό τομέα έρχεται οδηγώντας το Skoda Kamiq.

Το νέο μέλος της οικογένειας έχει ατού

Ο νέος είναι ωραίος, όσο και αν οι παλιοί είχαν δείξει το δρόμο προς την κορυφή. Το πρώτο B-SUV στην ιστορία της Skoda έρχεται με σημαντικά πλεονεκτήματα απέναντι σε συγγενείς, φίλους και εχθρούς. Είναι αυτή η ολοκληρωμένη προσωπικότητα, που αντικατοπτρίζεται στους τεράστιους χώρους, στην ποιότητα του εσωτερικού, στον εξαιρετικό οδηγικό χαρακτήρα αλλά και στην τιμή του. Η τελευταία, μάλιστα, δεν αφήνει περιθώρια ούτε στους δυνατούς αντιπάλους του -όπως το Seat Arona με τον ελκυστικότατο τιμοκατάλογο και στο VW Τ-Cross με τον κορυφαίο εξοπλισμό ακόμα και στις βασικές εκδόσεις του- ώστε να μην του παραχωρήσουν τη θέση τους στην κορυφή. Φυσικά, ανάμεσα σε τρεις τέτοιες εξαιρετικές προτάσεις, σημαντικότατο ρόλο θα παίξουν και η εμφάνιση αλλά και το όνομα της κάθε εταιρείας._ 4T

Οι τιμές των ανταλλακτικών

Κάθε υποψήφιος αγοραστής θα κάνει την επιλογή του λαμβάνοντας υπόψη και την πολύ σημαντική παράμετρο του κόστους χρήσης. Ενδεικτικά ακολουθούν οι τιμές κάποιων αναλώσιμων ανταλλακτικών, όπως και εκείνων που θα απαιτηθούν ύστερα από ένα υποθετικό τρακάρισμα.

Μοντέλο Skoda Kamiq Seat Arona VW T-Cross
Φανάρι εμπρός 335 ευρώ 407,49 ευρώ 230 ευρώ
Φτερό εμπρός 188 ευρώ 159,64 ευρώ 158 ευρώ
Πόρτα οδηγού 528 ευρώ 485,87 ευρώ 375 ευρώ
Προφυλακτήρας εμπρός 340 ευρώ 314 ευρώ 260 ευρώ
Τακάκια εμπρός/πίσω 75/58 ευρώ 74,71/58,62 ευρώ 85/65 ευρώ
Δίσκοι (σετ) εμπρός/πίσω 165/95 ευρώ 137,86/86 ευρω 184/105 ευρώ
Μπαταρία 115 ευρώ 170,90 ευρώ 175 ευρώ
Ενδ. κόστος εργατοώρας 49,60 ευρώ 43 ευρώ + ΦΠΑ 73,16 ευρώ

Ο έλεγχος για σέρβις και αλλαγή λαδιών και για τα τρία μοντέλα γίνεται στα 30.000 χλμ. ή στα 2 χρόνια, ενώ σε κάθε περίπτωση, ενδιάμεσα υπάρχει πιθανότητα να απαιτηθεί σέρβις αλλαγής λαδιού, ανάλογα με την ένδειξη διαστημάτων σέρβις του πίνακα οργάνων.

To χρώμα του χρήματος

Η στιγμή του ταμείου έφτασε. Μπορεί ο τιμοκατάλογος του ολοκαίνουργιου Skoda Kamiq να ξεκινάει πολύ χαμηλά, μόλις από τα 15.900 ευρώ για την έκδοση Active του 1,0 λίτρου και των 95 ίππων, αλλά όσον αφορά την εκδοχή των 116 ίππων, αυτή έχει ως τιμή εκκίνησης τα 18.600 ευρώ και αφορά την έκδοση Ambition. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, μάλιστα, ήταν έκδοσης Style (19.900 ευρώ), που έφτασε στα 20.362 ευρώ με τον έξτρα εξοπλισμό του.

Η τιμή της βασικής έκδοσης (Style) στο Seat Arona 1.0 115 ίππων είναι 16.855 ευρώ, ενώ όσον αφορά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με το έξτρα μεταλλικό χρώμα αξίας 450 ευρώ, κόστιζε 17.305 ευρώ.

Το τιμολογιακό σημείο εκκίνησης του VW T-Cross για το 1.000άρι των 115 ίππων είναι στα 18.850 ευρώ και αφορά την έκδοση Life, ενώ αυτό της δοκιμής μας, ίδιας έκδοσης, έφτανε τα 20.148 ευρώ.

Οφείλουμε να σχολιάσουμε ότι το πλεονέκτημα του Seat Arona σε αυτό το σημείο (ως 1.0 115 ίππων με μηχανικό κιβώτιο) είναι της τάξεως των 1.995 και των 1.754 ευρώ από τα T-Cross και Kamiq, αντίστοιχα. Ποσό που ίσως όμως να δικαιολογείται από τον υπερπλήρη εξοπλισμό του μοντέλου της VW, αλλά και του πιο ολοκληρωμένου πακέτου που προσφέρει το Kamiq, όπως διαπιστώσαμε στη συγκριτική δοκιμή μας. Επειδή σε αυτή την κατηγορία μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για τις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, ειδικά αν αυτό είναι το διπλού συμπλέκτη (DSG) των 7 σχέσεων, που εφοδιάζει τα συγκεκριμένα μοντέλα του γκρουπ, σημειώστε ότι το αντίστοιχο (1.0 116 ίππων) Kamiq κοστίζει 18.900 ευρώ (Active), το Arona 19.055 ευρώ (Style) και το T-Cross 20.350 ευρώ (Life).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!