X
Συγκριτικές δοκιμές

Skoda Citigo 1.0 60 PS vs Peugeot 107 fl 1.0 68 PS

Παρέα με το νεοφερμένο Skoda Citigo και το ανανεωμένο Peugeot 107, τριγυρνάμε σε μερικές από τις πιο ωραίες γειτονιές της πρωτεύουσας.

Λίγο η κρίση, λίγο οι έξυπνες προτάσεις των εταιρειών και, φυσικά, οι τιμές των καυσίμων, που δε λένε με τίποτα να υποχωρήσουν, έχουν κάνει τους Έλληνες να ψηφίζουν δαγκωτό μικρά αυτοκίνητα πόλης, με το ποσοστό της κατηγορίας των μικρών να κυμαίνεται στο 16%! Οι εκπρόσωποι της «Α», λοιπόν, διαθέτουν όλα τα φόντα για να στρέψουν προς τη μεριά τους τα βλέμματα, έχοντας πλέον στοιχεία και αυτοκίνητα με προσωπικότητα, ικανά να αποτελούν έως και τα μοναδικά μέσα σε μια οικογένεια, με τους όποιους περιορισμούς και υποχωρήσεις, βέβαια, κυρίως σε επίπεδο χώρων. Στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση συναντάμε τους εκπροσώπους από τις δύο «τριανδρίες» της κατηγορίας Α. Από τη μία, η πρώτη απόπειρα της Skoda σε αυτήν την κατηγορία, το Citigo (VW up! και Seat Mii τα άλλα δύο) και, από την άλλη, το γνωστό μας Peugeot 107, όντας το πρώτο από τα Toyota Aygo και Citroen C1 που οδηγούμε στην ανανεωμένη του εκδοχή.

Μικρά μεγέθη, μεγάλοι στόχοι
Μπορεί το στοχευμένο μότο «City Clever» να το έχει επιλέξει η Skoda για το Citigo, η αλήθεια όμως είναι ότι αφορά σχεδόν όλες τις νέες προτάσεις αυτής της κατηγορίας, οι οποίες πραγματικά λύνουν τα χέρια στον οδηγό τους, εντός και εκτός πόλης. Το Citigo είναι το δεύτερο κατά σειρά μέλος των «τριδύμων» που «γεννιούνται» στην Μπρατισλάβα, τα οποία -όπως μας έχει προϊδεάσει καταλλήλως το up!- έχουν έρθει αποφασισμένα να κάνουν τη διαφορά στην πλέον σημαντική κατηγορία της εποχής μας, για την Ελλάδα και όχι μόνο, αναζητώντας αποκλειστικά την κορυφή. Το συγκεκριμένο, μάλιστα, όπως προείπαμε, αποτελεί και μοντέλο-σταθμό για την ιστορία της Skoda, αφού ουσιαστικά είναι το πρώτο της μικρό πόλης και αυτό το οποίο συνοδεύεται από το νέο λογότυπο της εταιρείας. Ο λόγος, λοιπόν, για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, για το οποίο όμως νιώθουμε ότι ήδη ξέρουμε πολλά, κυρίως μέσα από τις δοκιμές που έχουμε πραγματοποιήσει με το «μικρό» της VW. 

Από την άλλη ένας πιο παλιός γνωστός, αλλά πρόσφατα με ανανεωμένη εμφάνιση και μηδενικά τέλη, εξαιτίας των 99 γρ. εκπεμπόμενου CO2 για κάθε χιλιόμετρο. Το Peugeot 107 το γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2005, όταν στο Κολίν της Τσεχίας οι όμιλοι PSA-Toyota δημιούργησαν από κοινού τρία νέα αυτοκίνητα πόλης, που έμελλε να γράψουν με χρυσά γράμματα το όνομά τους στο segment A. Η εμπορική σταδιοδρομία της τριπλέτας ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αφού σε αυτά τα επτά χρόνια κυκλοφορίας τους το κοντέρ των πωλήσεων μέχρι τα τέλη του 2011 έγραψε 1.865.000 πωλήσεις, με το «107» μάλιστα να ηγείται της παρέας, με 665.000 ταξινομήσεις. Άρα και το βάρος της επιτυχίας που επωμίζεται η ανανεωμένη βερσιόν είναι βαρύ, με το «μικρό λιονταράκι» να δείχνει πως έχει τα φόντα να αντεπεξέλθει στην καινούργια πρόκληση με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία, κυριαρχώντας στη… ζούγκλα των μεγαλουπόλεων!

3θυρα και 5θυρα ατού!
Ένα από τα δυνατά χαρτιά και των δύο μονομάχων μας είναι ότι διατίθενται τόσο σε 3θυρα όσο και σε 5θυρα αμαξώματα, την ώρα που μερικοί από τους ανταγωνιστές τους προσφέρουν μόνο μία επιλογή σε αμάξωμα, για παράδειγμα το 3θυρο Renault Twingo και τα 5θυρα Chevrolet Spark, Daihatsu Cuore και Hyundai i10.
Οι διαφορές του Skoda Citigo στην εμφάνιση, σε σχέση με τα άλλα δύο αδερφάκια του, είναι λίγες και εντοπίζονται στο εμπρός και το πίσω μέρος. Οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα, με αυτόν που προορίζεται για τις αποσκευές τους (από 251 έως 959 λίτρα με τα πίσω καθίσματα κάτω) να συναγωνίζεται αντίστοιχους από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία. Σημειώστε: 130 έως 751 λίτρα τα αντίστοιχα νούμερα του «107». Υλικά κατασκευής και ποιότητα συναρμολόγησης βρίσκονται στα υψηλά γερμανικά στάνταρντ, όπως όμως και η πιο συντηρητική σχεδίαση του ταμπλό. Ένστασή μας στον τομέα της εργονομίας είναι η τοποθέτηση μόνο ενός διακόπτη για τα ηλεκτρικά παράθυρα πάνω στην αντίστοιχη πόρτα, με αποτέλεσμα ο οδηγός να πρέπει να τεντώνεται για να ανοίξει το παράθυρο του συνοδηγού. 

Το Peugeot 107, από την άλλη, με μήκος 3.430 χλστ. και κύκλο στροφής 9,46 μ. (3.540 χλστ. και 9,8 μ. τα αντίστοιχα νούμερα του Citigo), διατηρεί την ευελιξία που το καθιέρωσε ανάμεσα στις δημοφιλέστερες αστικές προτάσεις της αγοράς. Φρόντισε, ωστόσο, να αναβαθμίσει σημαντικά την εικόνα του. Η ανασχεδιασμένη μάσκα με την εκλεπτυσμένη και απόλυτα εναρμονισμένη όψη και το καινούργιο σχεδιαστικό ύφος της Peugeot ενσωματώνει φώτα ημέρας LED και, ανάλογα με την έκδοση, προβολείς ομίχλης με χρωμιωμένο πλαίσιο. Στο εσωτερικό μπορεί σε επίπεδο υλικών ή σχεδίασης να μην υπάρχουν αλλαγές, προστέθηκαν όμως καινούργιες επενδύσεις στα καθίσματα και αναβαθμίστηκε σημαντικά ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, για τον οποίο αναφερόμαστε και στο Χρώμα του Χρήματος. 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ*
ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ 60 χλμ.
CITIGO 60 PS 6,3 λίτρα/100 χλμ.
107 68 PS 6,1 λίτρα/100 χλμ.
ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 135 χλμ.
CITIGO 60 PS 7,4 λίτρα/100 χλμ.
107 68 PS 7,2 λίτρα/100 χλμ.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ 200 χλμ.
CITIGO 60 PS 5,3 λίτρα/100 χλμ.
107 68 PS 5,0 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ
CITIGO 60 PS 6,5 λίτρα/100 χλμ.
107 68 PS 6,3 λίτρα/100 χλμ.
AYTONOMIA
CITIGO 60 PS 538 χλμ.
107 68 PS 614 χλμ.
*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ 

8… σημαντικοί ίπποι
Αυτή είναι η διαφορά στην ιπποδύναμη ανάμεσα στα δύο 1.000αράκια μας (68 το «107», 60 το Citigo), η οποία βέβαια σε αυτήν τη κατηγορία μόνο αμελητέα δεν είναι. Στο Citigo o κινητήρας των 999 κ.εκ., τόσο στην έκδοση των 75 ίππων όσο και σε αυτήν των 60 ίππων, όπως η συγκεκριμένη της δοκιμής μας (θυμίζουμε ότι αποδίδουν ίδια ροπή, 9,7 χλγμ. στις 3.000-4.300 σ.α.λ.), είναι ζωηρός και ταυτόχρονα αρκετά οικονομικός (μέση τεστ 6,5 λίτρα/100 χλμ.), με τον «μεγάλο», όπως γνωρίζουμε και από το up!, να δείχνει τους 15 παραπάνω ίππους του μόνο στις υψηλές ταχύτητες. Βέβαια, δεν κρύβει την 3κύλινδρη κατασκευή του, δημιουργώντας κραδασμούς όταν λειτουργεί στο ρελαντί ή στις χαμηλές στροφές. Στο δρόμο το Citigo δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Αν και μιλάμε για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, το πάτημά του είναι αρχοντικό και στιβαρό, και στις στροφές έχει μεγάλα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης. Η ασφάλεια που προσφέρει είναι και αυτή υψηλού επιπέδου! Σημειώστε ότι είναι 5άστερο, έχει τέσσερις στάνταρντ αερόσακους, προαιρετικό ESP, που δε συναντάς εύκολα σε αυτήν την κατηγορία, και, φυσικά, το σύστημα City Safe Drive, το οποίο ουσιαστικά φρενάρει και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο, εφόσον ο οδηγός του δεν πατήσει έγκαιρα το φρένο, σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.
Στην ανανεωμένη γενιά του «107» ο 3κύλινδρος κινητήρας των 998 κ.εκ., που εφοδίαζε από την αρχή του λανσαρίσματός του το μοντέλο, συνεχίζει να δηλώνει παρών, μόνο που πλέον αναδεικνύει ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον πρόσωπο. Εκτός από τους ίππους, και η ροπή έμεινε αναλλοίωτη, με 9,5 χλγμ., μειώθηκαν όμως κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 100 γρ./χλμ. οι εκπομπές CO2! Πλέον, το «107» ρυπαίνει την ατμόσφαιρα με 99 γρ./χλμ. CO2, κάτι που σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης του δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας, ενώ αυτός του Citigo, με 105 γρ./χλμ., καλείται να καταβάλει 94,5 ευρώ το χρόνο. Για να επιτευχθεί, βέβαια, αυτή η χαμηλή τιμή, έγιναν ορισμένες επεμβάσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων (αφού απουσιάζουν τα συστήματα Stop & Start και Shift Indicator). Συγκεκριμένα, οι σχέσεις 3η, 4η και 5η απέκτησαν ακόμα πιο αραιή κλιμάκωση, μειώνοντας ελαφρώς την απόδοση του κινητήρα στον τομέα των επιδόσεων, «ρίχνοντας» όμως περαιτέρω και τη μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου, η οποία πλέον κυμαίνεται στα 6,3 λίτρα/100 χλμ., όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια του συγκριτικού μας. Στην πράξη δε νιώθεις αυτές τις διαφορές σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ειδικά σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος. Το «107» παραμένει σβέλτο και ευχάριστο στα στενά των πόλεων, και μόνο στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων θα νιώσει κανείς πως το κιβώτιο ταχυτήτων μάκρυνε κι άλλο, όταν διαπιστώσει πως η 3η σχέση «δίνει» 145 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η τελική ταχύτητα του οχήματος ανέρχεται στα 157 χλμ./ώρα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ «0-100»     «50-80» με 3η    «80-110» με 4η «120-0»
Citigo 1.0 60 PS 14,9 δλ.      8,3 δλ.        13,1 δλ.      59,9 μ.
107 1.0 68 PS 13,6 δλ.      9,1 δλ.        15,6 δλ.      57,9 μ.
*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ

H μάχη κορυφώνεται
Δε χωρά αμφιβολία ότι η «τριπλέτα» του 2012 είναι πιο ολοκληρωμένη από εκείνη του 2005, αφού μέσα σε αυτήν την επταετία οι άνθρωποι του VW Group είχαν την ευκαιρία να προετοιμαστούν κατάλληλα και να εμφανίσουν τρία μοντέλα φτιαγμένα μόνο για το 1ο σκαλί του βάθρου. Ένα από αυτά είναι και το Skoda Citigo, το οποίο σε λίγο καιρό θα έχει μια πλήρη γκάμα και στους ελληνικούς τιμοκαταλόγους, με τον ερχομό του πιο πρακτικού 5θυρου αμαξώματος, την ίδια ώρα που η έκδοση με τους 75 ίππους δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για αμφισβητήσεις.
Παρ’ όλα αυτά, στην αντίπερα όχθη η ανανέωση είναι επιτυχημένη και ουσιαστική και, όπως αντιληφθήκαμε μέσα από το Peugeot 107 Facelift, η τριάδα της PSA-Toyota δε θα υποχωρήσει εύκολα από τα κεκτημένα εδάφη των προηγούμενων ετών. Όπως καταλαβαίνετε, η μάχη στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης βρίσκεται στην κορύφωσή της!_ 4T 

ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Τρεις οι εκδόσεις του SkodaCitigo με βάση τον εξοπλισμό του (Easy, Urban και Lounge) και δύο με βάση τον κινητήρα του, 60 και 75 ίππων. Στη βασική των 8.990 ευρώ (8.387 με απόσυρση) περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων κλιματισμός, ηχοσύστημα με MP3 και τέσσερις αερόσακοι, ενώ μόνο σε αυτήν την περίπτωση το ESP δεν είναι στάνταρντ, και κοστίζει 160 ευρώ. Η Easy των 75 ίππων κοστίζει 9.590 ευρώ (8.950 με απόσυρση). Σημειώστε ότι η 5θυρη έκδοση θα κοστίζει επιπλέον 360 ευρώ και το αυτόματο κιβώτιο των 5 σχέσεων 840 ευρώ.
Όσον αφορά το ανανεωμένο Peugeot 107, και αυτό με τη σειρά του προσφέρει τρεις επιλογές εξοπλισμού (Access, Access Pack και Active), αλλά μία έκδοση κινητήρα, αυτή με τους 68 ίππους. Η βασική 3θυρη ξεκινά από τα 9.740 ευρώ (9.126 με απόσυρση), ενώ αυτήν την περίοδο «τρέχει» και έκπτωση από τη Lion Hellas για το μοντέλο, της τάξης των 850 ευρώ, αλλά περιλαμβάνει ελάχιστα στον εξοπλισμό της, για παράδειγμα, μόλις δύο αερόσακους. Η 5θυρη έκδοση του «107» κοστίζει επιπλέον 350 ευρώ, ενώ το αυτόματο 2-Tronic 11.740 και 12.090 ευρώ, ως 3θυρο και ως 5θυρο, αντίστοιχα, χάνοντας όμως το πλεονέκτημα των μηδενικών τελών, αφού ρυπαίνει με 104 γρ./χλμ. CO2, άρα θέλει 93,6 ευρώ το έτος.
SKODACITIGO
ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ/ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ
ΚΑΤΑ/ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
PEUGEOT 107
ΥΠΕΡ/ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ/ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ/ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ
ΚΑΤΑ/ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Ακόμα και αυτή η μικρή εκδοχή των 60 ίππων του 3κύλινδρου κινητήρα είναι ικανή να κινήσει αξιοπρεπέστατα το Skoda Citigo.
Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας από τον επίσης 3κύλινδρο κινητήρα του ανανεωμένου Peugeot 107.
«Μπορεί το στοχευμένο μότο “City Clever” να το έχει επιλέξει η Skoda για το Citigo, η αλήθεια όμως είναι ότι αφορά σχεδόν όλες τις νέες προτάσεις αυτής της κατηγορίας, οι οποίες πραγματικά λύνουν τα χέρια στον οδηγό τους, εντός και εκτός πόλης.»
«Το Citigo αποτελεί και μοντέλο-σταθμό για την ιστορία της Skoda, αφού ουσιαστικά είναι το πρώτο της μικρό αυτοκίνητο πόλης και αυτό το οποίο συνοδεύεται από το νέο λογότυπο της εταιρείας.»
«Tο μικρό λιονταράκι δείχνει πως έχει τα φόντα να αντεπεξέλθει στην καινούργια πρόκληση με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία, κυριαρχώντας στη… ζούγκλα των μεγαλουπόλεων!»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!