X
Δοκιμές

Seat Ibiza 1.6 TDI: Δοκιμάζουμε την έκδοση των 95 ίππων

Μία από τις ενδιαφέρουσες εκδόσεις του Seat Ibiza είναι αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. και απόδοση 95 ίππων, την οποία και δοκιμάζουμε.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.600 κ.εκ. μόνο άγνωστος δεν είναι σε εμάς, αφού αποτελεί “πασπαρτού” για τον Όμιλο της VW. Με διαφορετικές ιπποδυνάμεις, τον έχουμε συναντήσει σε μοντέλα της VW, της Audi, της Skoda, και φυσικά της Seat. Στην περίπτωση της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, και συγκεκριμένα στο αμάξωμα του Ibiza, προσφέρεται και στις τρεις εκδοχές που είναι διαθέσιμος. Με 80, 95 αλλά και 115 ίππους, αντίστοιχα. Η… μεσαία, αυτή των 95 ίππων διαθέτει ικανοποιητική ισχύ -και ακόμα σημαντικότερο- ροπή της τάξεως των 250 Nm, όπως και σχετικά χαμηλή για πετρελαιοκίνητο μοντέλο τιμή εκκίνησης, αφού η έκδοση style ξεκινάει από τα 14.650 ευρώ. Σε αντίθεση πάντως με το Arona όπου η διαφορά τιμής μεταξύ των εκδόσεων 95 και 115 ίππων είναι μόλις 400 ευρώ (αμφότερα σε έκδοση Style, αλλά με το ισχυρότερο να διαθέτει εκτός από τους 20 επιπλέον ίππους, πίσω δίσκους και κιβώτιο έξι σχέσεων), εδώ η οικονομική διαφορά ανέρχεται στα 1.850 ευρώ καθώς η ισχυρότερη έκδοση (επίσης με 20 επιπλέον ίππους, πίσω δίσκους και κιβώτιο έξι σχέσεων) διατίθεται στην πλουσιότερη έκδοση Xcellence. Οπότε θεωρούμε ότι εάν κάποιος σκέφτεται να ανέβει στα 16.500 ευρώ, τότε ίσως να ήταν προτιμότερο να στραφεί στο Arona.

Το Ibiza είναι δεδομένο ότι διατίθεται αποκλειστικά σε πεντάθυρο αμάξωμα, με τα όποια συγγενικά στοιχεία με το Leon να είναι ιδιαίτερα εμφανή. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, αν και η χρήση σκληρών πλαστικών σε μεγάλο μέρος του ταμπλό δεν γοητεύει, με τη μεγάλη οθόνη αφής να προσθέτει μία ισχυρή δόση… εκσυγχρονισμού. Μιλώντας για το σούπερ μίνι της Seat, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του είναι είναι οι χώροι, τόσο στο εσωτερικό όσο και σε αυτών των αποσκευών, με τη χωρητικότητα του τελευταίου να αγγίζει τα 355 λίτρα. Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Ibiza σε όλες του τις εκδόσεις.

Επί του προκειμένου, έχουμε την έκδοση με τον 1.600άρη TDI, του οποίου η ισχύς των 95 ίππων από τις 2.750 έως και τις 4.600 σ.α.λ., συνδυάζεται με 250 Νm ροπής από τις 1.500 έως και τις 2.600 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, με τις επιδόσεις του να θεωρούνται ικανοποιητικές, αφού για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση χρειάζονται 11,2 δλ., την ώρα που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε, είναι ότι και στην περίπτωση του Ibiza, ο κινητήρας των 1.6 λίτρων υιοθετεί το σύστημα SCR δεύτερης γενιάς, γεγονός που σημαίνει ότι πληροί της προδιαγραφές Euro 6 ZD. Το SCR κάνει χρήση διαλύματος AdBlue, το οποίο και συμβάλλει στην εξουδετέρωση των βλαβερών οξειδίων του αζώτου. Για το γνωστό πλέον σύστημα, υπάρχει μία επιπλέον δεξαμενή, η οποία και εφοδιάζεται από ένα μικρό στόμιο δίπλα σε αυτό της βενζίνης, την ώρα που η σχετική αυτονομία αναγράφεται στον πίνακα οργάνων. Κάτι που θα πρέπει να τονίσουμε, είναι ότι το συγκεκριμένο προσθετικό επιβάλλεται να πληρεί τις προδιαγραφές του Κατασκευαστή.

Στο δρόμο, το Ibiza διατηρεί όλες τις αρετές και των υπόλοιπων εκδόσεων, διαθέτοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Κάτι που χαλάει το γενικότερο άνετο περιβάλλον στο εσωτερικό του είναι η σχετικά τραχιά λειτουργία του κινητήρα και ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα των επιβατών. Κατά τη μετακίνηση στην πόλη, κύριο χαρακτηριστικό της λειτουργίας του είναι η άφθονη ροπή στις μεσαίες στροφές. Απλά, οι μέγιστες τιμές της εμφανίζονται για μικρό εύρος στροφών το οποίο και πρέπει ο οδηγός να εκμεταλλευθεί. Συγκεκριμένα, από τις 1.500 σ.α.λ. αποδίδει πολύ γραμμικά, ενώ πιο χαμηλά είναι αρκετά ράθυμος, ενώ από τις 3.500 σ.α.λ. είναι ιδιαίτερα εμφανείς οι πτωτικές τάσεις ισχύος. Παρόλα αυτά, κατά τη συμβίωση μας μαζί του η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 6 λίτρα/100 χλμ., επίδοση καλή, που εύκολα θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη. Από εκεί και πέρα, η οδική του συμπεριφορά δεν έχει διαταραχθεί παρά το αυξημένο βάρος στο εμπρός μέρος, όντας ασφαλές και με τις όποιες τάσεις υποστροφής στο όριο, εύκολα ελεγχόμενες με το γκάζι και το ελαφρύ σε αίσθηση, αλλά ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Ιδιαίτερα εύχρηστος είναι και ο επιλογέας του κιβωτίου, ενώ ικανοποιητική είναι η αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης.

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Seat Ibiza των 95 ίππων, ξεκινάει από τα 14.650 για την έκδοση Style, ενώ η ίδια με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αγγίζει τα 16.400. Η πιο ακριβή και κορυφαία της σειράς, η Xcellence, κοστίζει 16.300._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!