top icon
Δοκιμές

Seat Ibiza 1.0 ECO TSI 110 PS

Ο νέος 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του γερμανικού γκρουπ εξοπλίζει τώρα και το Seat Ibiza, και έτσι στην ανανεωμένη εκδοχή του έχει έναν παραπάνω λόγο να συγκεντρώνει πάνω του τα βλέμματα.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για μία από τις πιο παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας των σουπερμίνι. Το Ibiza μπορεί να μην αποτελεί πλέον το best-seller για την εταιρεία, δίνοντας τη θέση του στο μεγαλύτερο Λέοντα με μερίδιο 39%, όμως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο παιδί των Ισπανών – και όχι άδικα, αφού τα προηγούμενα τριάντα χρόνια αυτό τους στήριξε όσο κανένα άλλο, προσφέροντας στην εταιρεία τις «υπηρεσίες» του, επιπέδου… 5 εκατομμυρίων πωλήσεων! Ήρθε η σειρά τους, λοιπόν, να το φροντίσουν και να το ανανεώσουν, και μάλιστα στην ουσία, όπως ακριβώς αρμόζει στην ιστορία του. Με ουσιαστικές ανανεώσεις στη φαρέτρα του, από όπλα ικανά να του ξαναδώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην πλέον απαιτητική κατηγορία της εποχής μας, όσον αφορά τουλάχιστον την ελληνική αγορά.

Στον τομέα της αισθητικής, το ανανεωμένο μοντέλο υιοθετεί LED φώτα πορείας, οι ζάντες αλουμινίου -16άρες ή 17άρες- διαθέτουν νέα σχεδίαση, ενώ προσφέρονται και νέοι χρωματισμοί αμαξώματος. Σημειώστε εδώ ότι περισσότερες από χίλιες (μας κυνηγάει αυτό το νούμερο…) είναι πλέον και οι δυνατότητες εξατομίκευσης που αφορούν το ανανεωμένο Ibiza, όσον αφορά χρώματα, επενδύσεις κτλ.

Στα εντός, ο σχεδιασμός εξακολουθεί να είναι αρκετά συντηρητικός, αλλά τα νέα -αφρώδη- υλικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό έχουν συμβάλει αρκετά στο να ανέβει επίπεδο το σύνολο και σε αυτόν τον τομέα. Οφείλουμε να πούμε, όμως, ότι το φθηνό υλικό πάνω από τον πίνακα οργάνων μάς χαλάει αρκετά την ομολογουμένως ανανεωμένη εικόνα του εσωτερικού. Highlight η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών -στα πρότυπα των premium επιλογών της κλάσης-, μέσα από την οποία ελέγχεται μια πληθώρα συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης μέσω του προγράμματος EasyConnect, το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία MirrorLink και λογισμικό -σε συνεργασία με τη Samsung- συμβατό με smartphones και αντίστοιχες εφαρμογές.

Αν τραβάει λέει;

Πάμε στην ουσία τώρα και, χωρίς να θέλουμε να υποβαθμίσουμε όλα τα προηγούμενα, η «σοβαρή» δουλειά έχει γίνει στο τιμόνι, στην ανάρτηση και, πάνω απ’ όλα, με την προσθήκη του νέου 3κύλινδρου κινητήρα των 999 κ.εκ., του οποίου δοκιμάσαμε την κορυφαία εκδοχή, αυτή με τους 110 ίππους (υπάρχει και με απόδοση 75 και 95 ίππους – με τούρμπο οι δύο μεγαλύτερες) σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Έχει δουλευτεί και βελτιωθεί αισθητά το σύνολο, και μας το έδειξε με το καλημέρα, τόσο στη γνωριμία στη Βαρκελώνη, στην αρχή του καλοκαιριού, όπου το είχαμε επισημάνει, όσο και εδώ, στη δοκιμή του.

Καλύτερη η αίσθηση και περισσότερες οι πληροφορίες που φτάνουν στον οδηγό μετά τις νέες ρυθμίσεις στο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, αλλά και το συνολικό πάτημα του αυτοκινήτου είναι εφάμιλλο πλέον των κορυφαίων επιλογών της κατηγορίας, από τις οποίες, κακά τα ψέματα, είχε μείνει λίγο πίσω τα τελευταία χρόνια. Πλέον το Ibiza, βασισμένο στις νέες ρυθμίσεις σε ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτική, καταφέρνει να αγγίζει μια ιδανική συνύπαρξη άνεσης και ποιότητας κύλισης σε συνδυασμό με μια αρκετά πιο σπορτίφ αίσθηση, όταν και εφόσον ο οδηγός του το επιλέξει. Αν, μάλιστα, είναι εφοδιασμένο και με το μοτέρ των 110 ίππων και των 200 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., τότε όχι απλώς κοιτάζει στα μάτια τον ανταγωνισμό στον αστερισμό του 1,0 λίτρου, αλλά τον αφήνει και πίσω του.

Εξηγούμαστε: η αίσθηση που είχαμε με το που μπήκαμε στο αυτοκίνητο, και παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο είχε ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, επιβεβαιώθηκε και στο Ακραίφνιο. Όπως θα δείτε και στο σχετικό πίνακα, το ελαφρύ, σύμφωνα με τη ζυγαριά μας, Seat (1.093 κιλά – λιγότερο ζυγίζει μόνο το Polo, με 1.083 κιλά) άφησε πίσω του σε όλες τις ρεπρίζ τους μεγάλους αντιπάλους του, όπως τα Fiesta των 100 και των 125 ίππων, το Corsa των 115 ίππων, αλλά φυσικά και το Polo με το ίδιο μοτέρ, στην έκδοση όμως των 95 ίππων, του οποίου παραθέτουμε τις επιδόσεις, απλώς για να έχετε μια αίσθηση των διαφορών ανάμεσα στις δύο εκδόσεις με βάση την ιπποδύναμη. Μοναδική εξαίρεση-«2η θέση» το περίφημο «0-100» σε σχέση με το 125άρι Ford με τους συν 15 ίππους, από το οποίο «έχασε» για 0,4 δέκατα του δευτερολέπτου.

ΜΟΝΤΕΛΟ 0-100 χλμ./ώρα 50-80 με 3η 80-110 με 4η 120-140 με 5η 120-0 Μέση κατανάλωση (4Τ)

SEAT ΙΒΙΖΑ 110 PS 9,9 δλ. 4,1 δλ. 6,1 δλ. 6,1 δλ. 7,4 δλ. 58,9 μ. 7,1 λίτρα/100 χλμ.

FORD FIESTA 100 PS 11,1 δλ. 5,1 δλ. 8,4 δλ. 14,3 δλ. 58,9 μ. 7,2 λίτρα/100 χλμ.

FORD FIESTA 125 PS 9,5 δλ. 4,2 δλ. 7,0 δλ. 8,5 δλ. 59 μ. 7,3 λίτρα/100 χλμ.

OPEL CORSA 115 PS 10,6 δλ. 4,5 δλ. 6,9 δλ. 7,7 δλ. 59,8 μ. 7,1 λίτρα/100 χλμ.

VW POLO 95 PS 11,2 δλ. 5,1 δλ. 8,2 δλ. 10,7 δλ. 59,1 μ. 5,6 (BlueMotion) λίτρα/100 χλμ.

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ

Με όπλο και την τιμή!

Ένα «Χρώμα του Χρήματος» θα μπορούσε να είναι ο επίλογός μας, αλλά σε αυτήν την κατηγορία, και όταν η διαφορά είναι αισθητή, παίζει σημαντικότατο ρόλο και στο συμπέρασμα μιας δοκιμής. Τελική τιμή, λοιπόν, για το 5θυρο Ibiza της δοκιμής μας, μαζί με την προσφορά των 800 ευρώ και το όφελος απόσυρσης των 960 ευρώ, τα 12.640 ευρώ, όταν όλα τα υπόλοιπα που προαναφέραμε ξεπερνούν τα 14.500 ευρώ… με μοναδική εξαίρεση το 100άρι Fiesta, το οποίο κοστίζει 12.574 ευρώ. Με αυτά τα οικονομικά δεδομένα και, φυσικά, με τις σημαντικές βελτιώσεις που έχει το ανανεωμένο Ibiza, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι όχι απλώς δυσκολεύει με το καλημέρα τον ανταγωνισμό του, αλλά ίσως να μιλάμε πλέον και για την πιο συμφέρουσα αγορά στα σουπερμίνι των 1.000 κ.εκ._ 4T

Ταιριάζει απόλυτα στο Ibiza η έκδοση με τους 110 ίππους, και σαφέστατα θα αποτελούσε την επιλογή μας! Η γκάμα των κινητήριων συνόλων, όμως, συμπληρώνεται από τον 1.4 ACT TSI των 150 ίππων με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων και από τους 3κύλινδρους ντίζελ των 1.422 κ.εκ. (75, 90 και 105 ίππων), οι οποίοι έχουν ως δυνατό τους όπλο φυσικά την κατανάλωση, που σε καμία εκδοχή δεν ξεπερνά, σύμφωνα με το εργοστάσιο, τα 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ.

SEAT IBIZA 1.0 110 PS

ΥΠΕΡ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ