X
Δοκιμές

Renault Clio: Δοκιμάζουμε το 1.3 TCe 130 PS R.S. Line

Το best-seller της Renault στην πιο... οδηγοκεντρική εκδοχή του έρχεται με τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας, ημιαυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και φυσικά με αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά.

Το Renault Clio αυτής της δοκιμής, αν και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «GTI», αποτελεί ό,τι πλησιέστερο σε εκείνα τα διαμάντια που μας έχει συνηθίσει το τμήμα της Renault Sport. Αν κάτι αποτελεί ερώτημα, αυτό είναι το κατά πόσο θα μπορούσε να κερδίσει τον τίτλο του «GT». Οι προδιαγραφές από μόνες τους, για το σουπερμίνι που πατάει στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-B (η οποία μελλοντικά θα αποτελέσει τη βάση για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα), σίγουρα συνηγορούν υπέρ του: 130 ίπποι από τον 4κύλινδρο 1.3 Energy TCe, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, αλλά και πλούσιος εξοπλισμός, σε συνδυασμό με περισσότερο σπορτίφ εμφάνιση.

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Η εμφάνιση μετράει

Σύμφωνα με έρευνες του εργοστασίου, η εξωτερική εμφάνιση της τέταρτης γενιάς του Clio αποτέλεσε τον πρώτο λόγο για την εμπορική του επιτυχία. Οπότε, σε αυτήν την πέμπτη γενιά του μοντέλου (όλα ξεκίνησαν το 1990) οι αλλαγές είναι περισσότερο ουσίας παρά αισθητικές, με τους Γάλλους να έχουν επέμβει μεν, ωστόσο διακριτικά, σε όλα τα σημεία που έχουν αναδείξει το Clio στο best-seller της Renault παγκοσμίως. Tην έκδοση R.S. Line μπορεί να την ξεχωρίσει ο πιο μυημένος από τις 17άρες ζάντες «Magny-Cours Diamond», από το μεταλλικό χρώμα αμαξώματος (κόκκινο «Flame» ή πορτοκαλί «Valencia», όπως το «δικό» μας), και φυσικά από τα ανάλογα λογότυπα «R.S. LINE».

Γενικότερα και συγκριτικά με τον προκάτοχό του, θυμίζουμε ότι το νέο Clio είναι κατά 14 χλστ. πιο κοντό (4.050), με πλάτος 1.798 χλστ., και κατά 30 χλστ. πιο χαμηλό (1.440), χωρίς την παραμικρή υποχώρηση στους εσωτερικούς χώρους. Κάθε άλλο, μάλιστα, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ πολύ μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και το πορτ μπαγκάζ των 391 λίτρων (1.069 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων). Στο χώρο των επιβατών, και ειδικότερα εμπρός, στο πάνω μέρος του ταμπλό πρωταγωνιστεί η οθόνη του συστήματος συνδεσιμότητας και πολυμέσων, που ανάλογα με την έκδοση είναι 7 ή 9,3 ιντσών, από την οποία ελέγχεται και το σύστημα Renault Multi-Sense. Αντίστοιχα, ψηφιακός στην έκδοση R.S. είναι ο πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, με δυνατότητες παραμετροποί – ησης των πληροφοριών που προβάλλει.

Επιπλέον, στο αυτοκίνητό «μας» παρατηρείς αμέσως τις επενδύσεις σε ανθρακί απόχρωση, τις κόκκινες ραφές, το σπορ τιμόνι με επένδυση δέρματος, τα αλουμινένια πεντάλ, τα paddles πίσω από το τιμόνι και το ταμπλό με την κόκκινη διακοσμητική ταινία να εκτείνεται σε όλο το πλάτος του. Εκ του αποτελέσματος θα σημειώσουμε, πέρα από την ωραία αισθητική των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού, την καλή πλευρική στήριξη που παρέχουν.

Με το σύστημα «Multi-Sense» της Renault, παρέχεται στον οδηγό η δυνατότητα εξατομίκευσης αρκετών παραμέτρων του αυτοκινήτου, τόσο στον αισθητικό τομέα όσο και στα προγράμματα οδήγησης (My Sense για το νορμάλ, Sport και Eco) που «επεμβαίνουν» στον κινητήρα και στο κιβώτιο.

 

Οδηγώντας!

Αισθητά αναβαθμισμένη είναι γενικότερα η ποιότητα κύλισης του νέου Renault Clio σε σχέση με τον προκάτοχό του, όπως και η ποιότητα απόσβεσης της ανάρτησης. Τα 17άρια ελαστικά (Continental PremiumContact 6, 205/45 R 17) «δένουν» με το σύνολο, και μάλιστα σε γρήγορο ρυθμό δίνουν την αίσθηση ότι αντισταθμίζουν τις γενικά μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης, η οποία δεν είναι διαφορετική σε αυτήν την έκδοση. Ένσταση εξακολουθούμε να έχουμε για το επίπεδο ηχομόνωσης της καμπίνας, ακόμα και στην R.S. Line εκδοχή και παρά την εξαιρετική κλιμάκωση των 7 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το οποίο βοηθάει πολύ στην πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου. Όσον αφορά τη μετάβαση από τη χειροκίνητη στην αυτόματη λειτουργία, αρκεί ο οδηγός να κρατήσει για λίγο το δεξί paddle (+), στο οποίο αναγράφεται χαρακτηριστικά και το «OFF», για την επιστροφή στο αυτόματο D.

Ειδικότερα σε σχέση με τον κινητήρα, το πρόγραμμα Sport, που επεμβαίνει και στη χαρτογράφηση του κιβωτίου διατηρώντας περισσότερο κάθε σχέση, αναδεικνύει περισσότερο τις αρετές του συνόλου. Οι 130 ίπποι αποδίδονται απόλυτα προοδευτικά και, σε συνδυασμό και με τα 240 Nm ροπής του TCe, τα «0-100» χλμ./ώρα έρχονται σε 9 δλ., με την τελική ταχύτητα αυτού του Clio να είναι 200 χλμ./ώρα.

Υπό πίεση η μέση κατανάλωση δεν είναι αμελητέα, και συγκεκριμένα, από τα 6,5 λίτρα που μπορείς να δεις με επιλεγμένο το Eco, φτάνει στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., στο Sport. Σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε ταχύτερη και σαφέστερη απόδοση από το σύστημα διεύθυνσης, όπως, βέβαια και μια διαφορετική -λόγω έκδοσης- προσέγγιση στη σύνθεση των φρένων, που και στο R.S. Line παραμένουν με ταμπούρα στον πίσω άξονα. Παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η απόδοσή τους είναι εξαιρετική.

Το καλύτερο Clio

Με τα δεδομένα της γκάμας ως έχει μέχρι αυτήν τη στιγμή, το 130άρι R.S. Line αποτελεί τo πιο ολοκληρωμένο Clio. Συνολικά, δίπλα στα ατού της κορυφαίας εκμετάλλευσης χώρων και της ασφάλειας 5 αστέρων στο EuroNCAP, έρχονται να προστεθούν ο κορυφαίος εξοπλισμός της έκδοσης, ο γεμάτος κινητήρας και το σωστό ημιαυτόματο κιβώτιο EDC των 7 σχέσεων, αφήνοντας πλέον χώρο… μόνο για ένα πραγματικό Clio R.S. Παρ’ όλα αυτά, με την τιμή της έκδοσης R.S. Line να έχει σκαρφαλώσει στα 21.740 ευρώ, γίνεται αντιληπτό ότι αφορά τους φανατικούς λάτρεις της γκάμας και του μοντέλου, οι οποίοι σε αυτό θα βρουν μια απόλυτα ολοκληρωμένη πρόταση._Μ. Σαλ.

ΥΠΕΡ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ / ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ

ΚΑΤΑ

ΤΙΜΗ / ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ / ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΠΙΣΩ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!