Λίγο πριν την δύση της καριέρας του το Clio δέχτηκε τις τελευταίες μικρές παρεμβάσεις που θα προσπαθήσουν να το κρατήσουν ζωντανό στο «κυνήγι» των πωλήσεων
Ως ένα από τα best seller της Ευρώπης, το μικρό μοντέλο της Renault δέχθηκε ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με τις οποίες οι Γάλλοι φιλοδοξούν να το διατηρήσουν στην κορυφή. Στην επίσημη παρουσίαση της γαλλικής εταιρίας στην Μαγιόρκα, είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε τις δύο εκδόσεις με τις σημαντικότερες διαφορές. Αυτές ήταν οι εκδόσεις Sport και DCi, με την τελευταία να εφοδιάζεται με νέο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων και απόδοσης 100 ίππων, ο οποίος δυστυχώς (ως συνήθως) δεν έχει κανέναν ενδιαφέρον στην δική μας αγορά.
Δέκα επιπλέον ίππους…
Αυτή είναι η μεγαλύτερη και πιο ουσιαστική διαφορά του νέου Clio Sport σε σχέση με τον προκάτοχο του. Ο γνωστός δίλιτρος κινητήρας απόδοσης 172 ίππων, έχει πλέον νέα πολλαπλή εξαγωγής και δύο διαφορετικά τελικά «καζανάκια», αποδίδοντας έτσι δέκα περισσότερους ίππους. Στον δρόμο, η μεγαλύτερη ιπποδύναμη δεν κάνει αισθητή την παρουσία της. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και αποδίδει αποτελεσματικά από χαμηλά, χωρίς να εντυπωσιάζει, ενώ στις 5.000 σ.α.λ. αλλάζει χαρακτήρα και χροιά, μοιάζοντας με καθαρόαιμη κατασκευή. Πάντως, εξαιρετική είναι και η τιμή της ροπής, η οποία σου επιτρέπει να επιταχύνεις από χαμηλά, χωρίς να καταφεύγεις συχνά στον επιλογέα. Η οδική του συμπεριφορά δεν διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Στην καλή ισπανική άσφαλτο, το Clio συμπεριφέρεται ουδέτερα και υποστροφικά, ενώ μόνο στην περίπτωση που σηκωθεί το πόδι από το γκάζι ελαφρώνει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται τάσεις υπερστροφής. Όμως, όταν συμβαίνει αυτό, γίνεται με ιδιαίτερα φιλικό τρόπο και δεν τρομάζει, ενώ η διόρθωση είναι εύκολα ελεγχόμενη με το γκάζι, βοηθώντας έτσι και στην τοποθέτηση του αυτοκινήτου λίγο πριν την στροφή. Το τιμόνι πληροφορεί άμεσα τον οδηγό, έχοντας βαριά αίσθηση, ενώ την καλή εικόνα χαλάει ο επιλογέας με τις μακριές σχέσεις και μέτρια αίσθηση. Το ίδιο κακή είναι και η θέση οδήγησης με το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο τιμόνι, σε αντίθεση με τα τύπου μπάκετ καθίσματα τα οποία παρέχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση, αν και στην δική μας περίπτωση δεν εντυπωσίασαν με την αντοχή τους στην σκληρή χρήση.
Εκτός από τον κινητήρα, όμως, τo Clio Sport έχει και εξωτερικές αλλαγές που το διαφοροποιούν από το προηγούμενο μοντέλο. Η σημαντικότερη εντοπίζεται στο πίσω μέρος, όπου πίσω από τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα «φωλιάζουν» δύο διαφορετικές μονές εξατμίσεις στο κέντρο. Παράλληλα, ελαφρά διαφοροποιημένο είναι και το εμπρός με νέο προφυλακτήρα και νέο χρώμα για το εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων. Ειδοποιός διαφορά, οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, οι οποίες έχουν ένα περίεργο, αλλά ελκυστικό και επιθετικό ανθρακί χρώμα._Π.Τ.