X
Δοκιμές

Renault Austral: Δοκιμάζουμε την κορυφαία υβριδική έκδοση των 200 ίππων

Πόση τεχνολογία άραγε μπορεί να χωρέσει σε ένα SUV;

Μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στο στρατηγικό πλάνο «Renaulution», που προβλέπει την επανατοποθέτηση της Renault στην αγορά, είναι το Austral, ένα νέο CSUV που έρχεται να αντικαταστήσει το Kadjar. Πρόκειται για μια πολύ φιλόδοξη εξαγγελία, η οποία για να γίνει πράξη θα πρέπει οι Γάλλοι να προχωρήσουν σε βαθιές τομές… με τους Ιάπωνες συμμάχους. Αν και η Renault εκπροσωπούνταν ήδη στα μεσαία SUV με το Kadjar, το σχεδόν δίδυμο αδελφάκι του Nissan Qashqai, αντί ανανέωσης ή αναβάθμισής του, η Renault επέλεξε να το αντικαταστήσει με κάτι εντελώς νέο.

Νέο σχήμα, νέο όνομα, που προέρχεται από τη λατινική λέξη «australis» και σημαίνει «νότιος», αλλά και νέα τεχνολογική προσέγγιση ως προς την γκάμα κινητήρων, χωρίς καθόλου ντίζελ, αλλά με πολύ υβριδισμό.

Μπορεί από κάτω να κρύβεται η τρίτη γενιά της πλατφόρμας CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, οι διαφορές όμως δεν περιορίζονται μόνο στην εμφάνιση, αλλά επεκτείνονται στην κορυφαία υβριδική έκδοση.

Βλέπετε, ουδείς θα κατηγορούσε τη Renault εάν υιοθετούσε την προηγμένη υβριδική υλοποίηση epower του Qashqai. Η Renault όμως έχει αποδείξει ότι δε φοβάται να ρισκάρει, έχοντας ήδη μια πλούσια προϊστορία με τη δική της ETech τεχνολογία.

Το Austral εξοπλίζεται με μια νέα γενιά βενζινοκίνητων υβριδικών συνόλων. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε ένα νέο 3κύλινδρο σύνολο 1.2, το οποίο συνδυάζεται με 48V ήπιο υβριδικό σύστημα και αποδίδει 130 ίππους. Πιο πάνω, ο γνωστός 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.3 συνεπικουρείται από 12V σύστημα mild hybrid και εισάγεται στην εκδοχή των 160 ίππων.

Η προηγμένη τεχνολογία του full hybrid Austral

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται και πάλι ο μικρότερος 1.200άρης κινητήρας, ο οποίος στην πλήρως υβριδική εκδοχή του συνθέτει την κορυφαία έκδοση των 200 ίππων, που αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Αυτός λοιπόν ο downsized θερμικός 3κύλινδρος κινητήρας (με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό) συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος, ισχύος 50 kW, συνεπικουρεί στην κίνηση του αυτοκινήτου και επιπλέον φορτίζει την μπαταρία ιόντων-λιθίου 400 Volt χωρητικότητας 1,73 kWh, ενώ ο δεύτερος (25 kW) εκτελεί χρέη μίζας, αλλάζει τις σχέσεις, αλλά κατά περίπτωση μπορεί να συμβάλλει στη φόρτιση της μπαταρίας. Συνδυαστικά η ισχύς ανέρχεται στους 200 ίππους, με 410 Nm ροπής (τα μισά Nm προέρχονται από το θερμικό μέρος του συστήματος και τα άλλα μισά από το ηλεκτρικό κύκλωμα).

Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό εντοπίζεται στο multimode κιβώτιο, το οποίο διαθέτει 2 σχέσεις για τις περιπτώσεις που το Austral κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, 4 σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και συνολικά δεκαπέντε συνδυασμούς, μέσα από τους οποίος επιλέγει την ιδανική σχέση ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και οδήγησης.

Μάλιστα ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μετακομίσει στην κολώνα του τιμονιού, κάτι όμως που έχει δημιουργήσει έναν συνωστισμό χειριστηρίων που καλείται να διαχειριστεί  το δεξί χέρι του οδηγού.

Αν κάτι «ξενίζει», αυτό είναι η απουσία επιλογής χειροκίνητης επιλογής των σχέσεων, όμως στην πράξη το κιβώτιο αυτό αποδεικνύεται αρκετά έξυπνο, ήπιο στις αλλαγές με χαμηλές ταχύτητες και σβέλτο σε υψηλότερους ρυθμούς. Έτσι, τα paddles που βρίσκονται στο τιμόνι χρησιμοποιούνται από τον οδηγό μόνο για την επιλογή μίας από τις τέσσερις βαθμίδες του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Αν τώρα ο οδηγός δεν είναι εξοικειωμένος με τη φιλοσοφία της οικονομικής οδήγησης (Driving Eco), το Austral είναι εξοπλισμένο με ένα προηγμένο σύστημα, που όχι μόνο ελέγχει τον τρόπο οδήγησης, αλλά τον βαθμολογεί κιόλας, προκειμένου ο οδηγός να βελτιώνεται.

Το αποτέλεσμα από πλευράς κατανάλωσης μεταφράζεται σε μια τιμή η οποία κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 6 λτ./100 χλμ., ενώ σε αστικές συνθήκες, με αποτελεσματική αξιοποίηση της ανάκτησης, μπορεί να κατέβει γύρω στα 5 λτ./100 χλμ.

Αυτά τα νούμερα είναι αρκετά εντυπωσιακά, σε συνάρτηση πάντα και με τις εκπομπές CO2, που βρίσκονται στα 104 γρ./χλμ., ειδικά εάν αναλογιστεί κάποιος και το βάρος της συγκεκριμένης κατασκευής, που ξεπερνάει τα 1.600 κιλά.

Στην καθημερινή χρήση ο κινητήρας ανταποκρίνεται με μια απολύτως γραμμική απόκριση. Ξεσπάσματα δεν υπάρχουν, ενώ μπορεί να λειτουργήσει υπό πίεση χάρη στην ηλεκτρική χείρα βοηθείας που δίνει ένα boost στην ώθηση, όπως φαίνεται από τα 8,4 δλ. για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ.

Ο κρυφός άσος στην ανάρτηση του Austral

Το «κερασάκι» στο Renault Austral, και ειδικότερα στην έκδοση των 200 ίππων, είναι η τετραδιεύθυνση 4Control της Renault, με την οποία ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας.

Αυτό συμπληρώνεται από τη διαφορετική πίσω ανάρτηση (αντί για τον στάνταρντ ημιάκαμπτο άξονα υπάρχει μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων) και από ένα ενισχυμένο σύστημα φρένων, με μια χρέωση που βρίσκεται κάτω από τα 2.000 ευρώ για τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά και μια επιβάρυνση 110 κιλών στο συνολικό βάρος.

Renault Austral 4Control system

Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, το 4Control, πρόκειται για την τρίτη γενιά του εν λόγω συστήματος τετραδιεύθυνσης, που επεμβαίνει στη γωνία των πίσω τροχών στρίβοντάς τους έως και κατά 5 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός τροχούς σε ταχύτητες μικρότερες των 30 χλμ./ώρα για μεγαλύτερη ευελιξία, και στην ίδια κατεύθυνση κατά 1 μοίρα, σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα, για μεγαλύτερη σταθερότητα.

Την αυξημένη ευελιξία την αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα σε έναν επιτόπιο ελιγμό, όπου το αμάξωμα των 4,5 μ. διαγράφει μόλις 10,1 μ. κύκλο στροφής (1,3 μ. λιγότερο σε σύγκριση με τις στάνταρντ εκδόσεις).

Την βελτίωση στην σταθερότητα, η αλήθεια είναι ότι δύσκολα μπορείς να την αντιληφθείς, λόγω του ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα super sport αυτοκίνητο (στα οποία συναντάμε συνήθως τέτοια συστήματα), αλλά με ένα ψηλό SUV που έχει σχεδιαστεί για πιο γήινες μ.ω.τ.

Μία έκπληξη όμως περιμένει τον οδηγό που θα θελήσει να ρυθμίσει το εν λόγω σύστημα. Μέσα από το πλήρως παραμετροποιήσιμο MySense των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης, το ποσοστό εμπλοκής αυτής της τετραδιεύθυνσης μπορεί να ρυθμιστεί σε έως και 13(!) στάδια, κάτι μάλλον υπερβολικό, δεδομένου του χαρακτήρα της κατασκευής.

Επί της ουσίας, πάντως, παρά το σπορ πρόγραμμα οδήγησης, την έντονη ευελιξία και το ακριβές τιμόνι του, ο σπορτίφ προσανατολισμός δεν είναι το πρωταρχικό ζητούμενο. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα, αλλά το «καλό» Austral αναδεικνύει περισσότερο την προσοχή που έχει δοθεί στην ποιοτική κύλιση, όπου για μία ακόμα φορά αποδεικνύεται ο καταλυτικός ρόλος μιας διάταξης πολλαπλών συνδέσμων.

Για τις όποιες offroad βλέψεις ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να γνωρίζει ότι στο Austral προσφέρεται το πακέτο extended grip, που περιλαμβάνει ελαστικά 4 εποχών και δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης για τη ρύθμιση του ελέγχου της πρόσφυσης.

Το παρουσιαστικό του κορυφαίου Austral

Βασικό στοιχείο της εξωτερικής εμφάνισης του Austral αποτελεί μια μυώδης σιλουέτα (όπως για παράδειγμα οι έντονες πτυχώσεις στο εμπρός καπό), τα full LED φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C» που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Renault, καθώς και το νέο λογότυπο «NouvelR» της γαλλικής εταιρείας στο κέντρο της μάσκας.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου τα φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C», δίνοντας ένα κομψό φινίρισμα στο νέο μοντέλο, ενώ η κορυφαία έκδοση σηματοδοτείται από την προσθήκη ενός «e» στο τέλος του ονόματος.

Στο εσωτερικό δεσπόζει η εντυπωσιακή οθόνη του συστήματος OpenR, που ενεργοποιείται εκπέμποντας έναν ήχο καλωσορίσματος. Αποτελείται από δύο ψηφιακές οθόνες, εκείνη του πίνακα οργάνων (12,3΄΄) και την κάθετα τοποθετημένη 12άρα του συστήματος πολυμέσων, που ενσωματώνει το λογισμικό της Google και, πέρα από συνδεσιμότητα, προσφέρει υπηρεσίες όπως τα Google maps, Google assistant και Google play.

Εκεί που η Renault εκμεταλλεύεται την τεχνογνωσία ετών που κατέκτησε με τα πολυμορφικά της μοντέλα, είναι στην αξιοποίηση χώρων και στις λύσεις πρακτικότητας.

Μεταξύ άλλων σημειώνουμε τον πολύ μεγάλο χώρο στην κονσόλα μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, με αυτό το χαρακτηριστικό συρόμενο κάλυμμα (μιας και ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μετακομίσει στην κολώνα του τιμονιού), τους επίσης ικανοποιητικούς χώρους στα πλαϊνά των θυρών, όπου όλοι μαζί προσφέρουν αθροιστικά μία χωρητικότητα 35 λίτρων.

Στο ίδιο (πρακτικό) μήκος κύματος και το πορτ μπαγκάζ, όπου η κορυφαία υβριδική έκδοση συνεπάγεται μια μείωση στη χωρητικότητα της τάξεως των 70 λίτρων (που ουσιαστικά αφορά τον διαθέσιμο χώρο κάτω από το δάπεδο).

Σε αντιστάθμισμα υπάρχει ένα συρόμενο κατά 160 χλστ. πίσω κάθισμα, που επιτρέπει τη μεταβολή της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ έως και τα 55 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται στα 1.455 λίτρα.

To (αναπόφευκτο) κόστος

Με απόλυτα κριτήρια, το κορυφαίο Renault Austral θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό αγοραστή. Η πρακτική καμπίνα με τους μεγάλους χώρους προσφέρει μια εντυπωσιακή εικόνα, ελέω ποιότητας και ψηφιοποίησης. Στην κορυφαία fullhybrid έκδοση, το Austral συνδυάζει πολύ καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση και μια αρκετά πολιτισμένη λειτουργία.

Στο δρόμο το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι άλλο από το (έξτρα) σύστημα 4Control, όπου η τετραδιεύθυνση βελτιώνει την ευελιξία και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων χαρίζει αρκετούς πόντους στην ποιότητα κύλισης.

Το τελικό συμπέρασμα, όμως, σχετίζεται άμεσα και με το θέμα του κόστους, που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της κορυφαίας έκδοσης του Austral.  Παρά τα πλουσιοπάροχα ελέη της μοναδικής διαθέσιμης εξοπλιστικής έκδοσης Techno, το κόστος διαμορφώνεται στα 49.700 ευρώ (υπολογίστε περίπου 1.900 ευρώ επιπλέον για το 4Control), κάτι που δυσκολεύει τις εμπορικές προοπτικές έναντι αντίστοιχων υβριδικών ανταγωνιστών (όπως το Nissan Qashqai , το Kia Niro και η Toyota Corolla Cross), ενώ βάζει στο κάδρο και τις κάθε λογής plugin προτάσεις, που πριμοδοτούνται από τη νομοθεσία για εταιρικούς χρήστες._ 4Τ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RENAULT AUSTRAL ETECH FULL HYBRID 200 4CONTROL

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 130 ίπποι/4.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 50 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 410 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 15 συνδυασμών >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.510x1.825x1.644 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.667 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 430-555-1.455 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.627 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 104 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 49.700 ευρώ (+1.900 ευρώ για το 4CONTROL)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!