Ταξιδεύουμε μέχρι την Κατερίνη για να οδηγήσουμε σε κάθε τερέν το νέο δημιούργημα της Replicar Hellas - τo ελληνικό RCH Buggy. Ένα κανονικό αυτοκίνητο με έγκριση τύπου και πινακίδες κυκλοφορίας!
Αρχές Ιανουαρίου και η Ελλάδα είναι κομμένη στα δύο, εξαιτίας του σφοδρού κύματος χιονιά με την ονομασία «Αριάδνη». Θερμοκρασίες πρωτόγνωρες για τη χώρα μας, αρκετά κάτω από το μηδέν, χιόνια σε ολόκληρη την επικράτεια, πάγος σε πολλά σημεία, δυστυχώς ακόμα και εντός του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά τίποτα δεν μπορεί να μας αποτρέψει από το να ανταποκριθούμε άμεσα στο ακόλουθο κάλεσμα: «Το RCH Buggy είναι έτοιμο και σας περιμένει! Έφτασε η στιγμή να το αποκαλύψετε…».
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης
Αυτό μας είπε στο τηλέφωνο ο ιδρυτής και ψυχή της Replicar Hellas, Ηλίας Γαγανέλης, αυτός ο Πόντιος (καμαρώνει να το λέει) στον οποίο ξεχειλίζουν η απλότητα, η ντομπροσύνη και το μεράκι, και αμέσως αρχίσαμε τα σχέδια, γνωρίζοντας καιρό τώρα ότι το έχει στην κυριολεξία κουκουλωμένο, μέχρι να το ολοκληρώσει και να μας το εμπιστευτεί.
Τετρακίνητο Nissan Qashqai 1.6 diesel για σιγουριά, οικονομία στην κατανάλωση (για να αντισταθμιστούν τα 60 ευρώ των διοδίων) και αρχοντικό ταξίδι, αντιψυκτικό υγρό για να μην παγώσουν τα σωληνάκια στους καθαριστήρες, φωτογραφικές μηχανές, καλή μουσική, διάθεση στα ύψη και μεγάλη περιέργεια για το πώς θα καταφέρει να μας εντυπωσιάσει για ακόμα μία φορά αυτή η ελληνική εταιρεία με έδρα την Κατερίνη, αλλά πλέον με σιγουριά ότι και πάλι θα το έχουν κάνει όπως ακριβώς πρέπει. Χωρίς καμία έκπτωση στα «θέλω» και στα «πρέπει», όπως συμβαίνει και με κάθε RCH 356 Speedster, Wide Body και 550 Spyder που γεννιέται στο 2ο χιλιόμετρο Κατερίνης-Νέας Εφέσου.
Το beach buggy του ‘60 σε εκδοχή 2017…
Η ιδέα της κατασκευής του RCH Buggy δεν είναι καινούργια, αφού ο Ηλίας Γαγανέλης την είχε χρόνια στο μυαλό του και την περιεργαζόταν, θέλοντας ουσιαστικά να αναβιώσει το περίφημο beach buggy της δεκαετίας του ‘60, τοποθετώντας το όμως στη σημερινή, αρκετά πιο απαιτητική εποχή μας. Πώς το έκανε αυτό; Το νέο μοντέλο θα έπρεπε να πληροί κάποιες βασικές προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί και να παρουσιαστεί σε εκδοχή 2017. Θα έπρεπε λοιπόν να αντιμετωπιστεί με σεβασμό η ιστορία του, να είναι προσιτό στην αγορά του, εύκολο στη συντήρηση, να μπορεί να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες εντός και εκτός δρόμου, να δίνει την αίσθηση της ελευθερίας στο πλήρωμά του και, φυσικά, να είναι χρηστικό χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες, για να μη χαθεί το νόημα της λέξης και της έννοιας «μπάγκι».
Αν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται εύκολα, πιστέψτε μας, δεν είναι – πόσω μάλλον τη σημερινή εποχή και για μια μικρή ελληνική εταιρεία έντεκα ατόμων, η οποία δε μένει μόνο στην ιδέα (όπως πολλοί άλλοι…), αλλά ό,τι σκέφτεται το κάνει πράξη, και μάλιστα την ολοκληρώνει και την τελειοποιεί, βγάζοντας στους ελληνικούς δρόμους οχήματα με έγκριση τύπου και κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, μένουν μόνο τα τυπικά για την ολοκλήρωση και αυτής της επιτυχίας. Ίσως μάλιστα τα νέα να έχουν προλάβει την έκδοση του τεύχους. Άρα σε όλα τα παραπάνω προσθέστε την αντιμετώπιση της ελληνικής γραφειοκρατίας… Έχουν πάρει είδηση, όμως, οι αρμόδιοι φορείς τη φλόγα, το πείσμα τους και -το βασικότερο- ότι αυτά που λένε στην RCH τα πραγματοποιούν. Έτσι, μπορεί για να τοποθετήσουν τις πινακίδες στις ρέπλικες να πέρασαν περίπου δέκα χρόνια, αφού από το 2006 το προσπαθούσαν, αλλά πλέον το νερό μπήκε για τα καλά στο αυλάκι.
Το beach buggy ή dune buggy, λοιπόν, εμφανίστηκε τη δεκαετία του ‘60, στην αρχή ως μετατροπή οχημάτων, κυρίως Σκαραβαίων της VW, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 κατασκευάστηκε και στην Ελλάδα το beach buggy της Pan Car, σε λίγα αντίτυπα. Πρωταγωνίστησε σε διάφορες ταινίες του κινηματογράφου ως όχημα που μπορούσε να κινηθεί σε αμμώδες έδαφος, ελαφρύ, με φαρδιά λάστιχα, σαν έκφραση ελευθερίας και φυγής από το κατεστημένο, όπως στην ταινία «Υπόθεση Τόμας Κράουν» με τον Στιβ ΜακΚουίν, στο «Altrimenti ci arrabbiamo» με τους Μπαντ Σπένσερ και Τέρενς Χιλ, στο «James Bond» με τον Ρότζερ Μουρ κ.ά.
Σε χρώμα γεμάτο Ελλάδα και με όνομα «Σαντορίνη»!
Ταξιδεύουμε σχεδόν μόνοι μας στην εθνική οδό, και για πρώτη φορά μαθαίνουμε αλλά και βλέπουμε ότι όλη η Ελλάδα (στην κυριολεξία) είναι χιονισμένη. Ευτυχώς βέβαια που κυκλοφορούν και οι επαγγελματίες με τα βαρέα οχήματα στο δρόμο, οπότε τουλάχιστον η δεξιά μεριά δεν έχει πάγο. Απαράδεκτα πράγματα… Η θερμοκρασία στους -8 στην κοιλάδα των Τεμπών, αλλά όσο προσεγγίζουμε την Κατερίνη ο καιρός δείχνει να έχει καταλάβει και αυτός τις φωτογραφικές μας ανάγκες, δημιουργώντας ένα εκπληκτικό σκηνικό. Κάτασπρος ο Όλυμπος για φόντο, χιόνια σχεδόν μέχρι τη θάλασσα, την ίδια ώρα που ο λαμπερός ήλιος φωτίζει την τεράστια αμμουδερή ακτογραμμή της περιοχής. Ούτε παραγγελία, λοιπόν.
Η ώρα 11:00 π.μ. και είμαστε ήδη στις πάντα φιλόξενες εγκαταστάσεις της εταιρείας, χαζεύοντας την ομάδα να ετοιμάζει για τη φωτογράφιση το πρώτο RCH Buggy που κατασκευάστηκε, με το πολυεστερικό του αμάξωμα να είναι εκπληκτικά βαμμένο σε ένα ιδιαίτερο μπλε χρώμα, ώστε να παραπέμπει στο όνομα «Σαντορίνη» που το συνοδεύει. Οι αναρτήσεις και τα μηχανικά μέρη του, προερχόμενα από το Σκαραβαίο, αποτελούν εγγύηση αξιοπιστίας και εύκολης συντήρησης, ενώ ο πολυεστέρας τού επιτρέπει να δεχτεί «κακομεταχείριση» χωρίς να χρειάζεται συνεχώς βάψιμο. Βασικό για buggy… Η χρήση αυτούσιας της πλατφόρμας του Σκαραβαίου έδωσε χώρο για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με τα πίσω καθίσματα να είναι τοποθετημένα εμπρός και όχι επάνω στο χώρο του κινητήρα, όντας μέρος του αμαξώματος, με αποτέλεσμα να κρατούν τους πίσω επιβάτες σταθερούς μέσα στο αυτοκίνητο.
Ώρα για δράση, λοιπόν, και εισβάλλουμε στο εσωτερικό!
Τα roll bar, εκτός από ασφάλεια, παρέχουν και στήριξη για την είσοδο-έξοδο στο αυτοκίνητο, ενώ η απουσία οροφής και πλευρικών θυρών φέρνει απευθείας σε επαφή το πλήρωμα με το περιβάλλον. Το δικό μας, ως πρωτότυπο που θα παραμείνει στην εταιρεία, είναι και ιδιαίτερο όσον αφορά το μοτέρ του, αφού στην περίπτωσή μας μιλάμε για 4κύλινδρο μπόξερ (Σκαραβαίου) 1.915 κ.εκ. με δύο διπλά καρμπιρατέρ, απόδοσης 105 ίππων! Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το γνωστό χειροκίνητο 4άρι της VW, ενώ οι κινητήρες που θα χρησιμοποιούνται είναι οι επίσης γνωστοί αερόψυκτοι 1.2 (34 ίππων), 1.3 (49 ίππων) και 1.6 (68 ίππων), με δυνατότητα βέβαια κατά παραγγελία να τοποθετηθούν και ισχυρότεροι, όπως της δοκιμής μας, όσο και αν αυτός ο συνδυασμός ξεφεύγει από την εν γένει λογική και φιλοσοφία της κατασκευής. Σε κάθε περίπτωση, η ανάφλεξη είναι ηλεκτρονική.
Ντυνόμαστε ζεστά, το θέτουμε σε λειτουργία και ξεκινάμε, έχοντας στα δεξιά μας για τα πρώτα χιλιόμετρα τον προϊστάμενο παραγωγής, κ. Πέτρο Πουτουρίδη, με τον οποίο συζητάμε για την παράλληλη πορεία της ζωής του με τον κ. Γαγανέλη από τη Γερμανία στην Ελλάδα, και φυσικά για τα οχήματα της RCH. Τι μας διακόπτει; Ο εκπληκτικός ήχος του μπάγκι κάθε φορά που βυθίζουμε στο πάτωμα το δεξί πεντάλ, στα λίγα στεγνά σημεία της διαδρομής μας, και οι ατελείωτες διορθώσεις του τιμονιού, ακόμα και στην ευθεία, στον παγωμένο δρόμο μέχρι την παραλία Βαρικό, όπου και το κυρίως μενού της φωτογράφισής μας.
Βλέπετε, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι είμαστε με πισωκίνητο κάμπριο 700 κιλών χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα σε χιονισμένες-παγωμένες επιφάνειες, αλλά και με κανονικά ελαστικά δρόμου. Ψυχασθενείς; Όχι δα… Απόλαυση είναι!
Οι αναρτήσεις (λογική Σκαραβαίου, αμορτισέρ Kayaba), το εκπληκτικό ζύγισμά του και το σωστό-σφιχτό κούμπωμα του επιλογέα με τις απίστευτα κοντές διαδρομές σε προκαλούν να κινηθείς σβέλτα εντός και -φυσικά- εκτός δρόμου, όπου και το στοιχείο της κατασκευής, η οποία το πρώτο συναίσθημα που σου δημιουργεί είναι ότι μπορείς να την οδηγήσεις-κατευθύνεις άφοβα εκεί όπου τα συμβατικά αυτοκίνητα σταματούν.
Στην παραλία, οι αντιθέσεις εκπληκτικές. Χιόνια, άμμος, θάλασσα, ήλιος, και το RCH Buggy να χορεύει και να αναστατώνει τη γαλήνη της στιγμής. «Μα δε θα το βουτήξετε στη θάλασσα;»… μας λένε με ένα στόμα ο ιδιοκτήτης αλλά και ο σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιώργος Παπαδημητρίου, ένας αρχιτέκτονας μηχανικός με ιταλική παιδεία, κουλτούρα και απίστευτη αγάπη για την αυτοκίνηση. Αυτήν τη δοκιμασία όμως την είχαμε αφήσει για το τέλος, με το μπλε RCH Buggy, τα επόμενα λεπτά, να παίρνει και το μπανάκι του, σαν έμπειρος χειμερινός κολυμβητής. Άλλωστε, η απλή κατασκευή του καθιστά εύκολο το καθάρισμα έπειτα από κάθε διαδρομή ή περιπέτεια, αν προτιμάτε, με την απουσία υφάσματος, μοκέτας, δέρματος και ευαίσθητων αξεσουάρ να επιτρέπουν τη σκληρή και ανέμελη χρήση. Στεγνή ή υγρή. Ο «ξεσκέπαστος» κινητήρας επιτρέπει τον οπτικό έλεγχο ανά πάσα στιγμή, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην RCH επέλεξαν να το εφοδιάσουν με ανοιγόμενο καπό στο εμπρός μέρος (τα περισσότερα δεν είχαν), κάτω από το οποίο τοποθετήθηκαν -τακτοποιημένα και με απίστευτο μεράκι όπως πάντα- η μπαταρία, η ασφαλειοθήκη, το ρεζερβουάρ με την αντλία και ο διακόπτης ασφαλείας.
Τέλος, ένα μικρό αλλά πολύ χρήσιμο «πορτ μπαγκάζ» βρίσκεται πίσω και μπορεί να φιλοξενήσει ευαίσθητο εξοπλισμό, μικρές τσάντες ή ό,τι δε θέλουμε να είναι εκτεθειμένο σε κοινή θέα ή σε κακές καιρικές συνθήκες. Από επιλογή-άποψη δεν κλειδώνει, για να μην προκαλεί τις περίεργες-παράνομες ματιές… Είπαμε, ναι μεν μπάγκι, αλλά by Replicar Hellas!
Εμείς φεύγουμε, αλλά αυτό μόλις ξεκίνησε!
Ιδανικό το περιβάλλον της δοκιμής μας, ιδανικός και επιτέλους… ζεστός ο επίλογος που γράφουμε στην Πιερία, γευόμενοι μία από τις ωραιότερες ψαρόσουπες της Βόρειας Ελλάδας, όπως φημολογείται, στον «Σάκη-Ελληνικόν» στο Βαρικό, την οποία και σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
Ενώ εμείς ξεκινάμε την επιστροφή μας για Αθήνα, το RCH Buggy μόλις ξεκίνησε την εμπορική πορεία του. Ποιους αφορά; Κυρίως εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων οι οποίες θέλουν να εμπλουτίσουν το στόλο τους με ένα απλό και ανθεκτικό 4θέσιο αυτοκίνητο, εύκολο στην οδήγηση, που θα μεταφέρει τους επιβάτες του στην ελληνική γη, στα πανέμορφα νησιά μας, στις ελληνικές ακρογιαλιές, και μάλιστα με δικαίωμα εκμετάλλευσης δώδεκα ετών, και όχι έξι, αφού μιλάμε για αυτοκίνητο, και όχι για ATV… Φυσικά, απευθύνεται και στους λάτρεις της αυτοκίνησης, ως ένα ιδανικό «εισιτήριο» για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, σε αυτούς που προτιμούν τη «μουσική» ενός αερόψυκτου κινητήρα αντί για κάποιο MP3 ηχοσύστημα και, φυσικά, σε όσους αγαπούν και στηρίζουν το «made in Greece» και την ελληνική επιχειρηματικότητα! Ρομαντικό, αλλά και πιο σημαντικό από ποτέ, ειδικά αυτήν την εποχή!_ Μ. Σαλ.
Πόσο κάνει το RCH Buggy;
Το κόστος της βασικής έκδοσης (1.2) είναι τα 19.900 ευρώ. Από εκεί και πέρα, υπολογίστε 22.900 ευρώ για το 1.3 και 24.800 ευρώ για το 1.6. Σε κάθε περίπτωση, οι παραπάνω τιμές επιβαρύνονται με ΦΠΑ 24% και τέλη ταξινόμησης. Από εκεί και πέρα, για ένα μοντέλο που βασίζεται και στην εξατομίκευση, υπάρχουν πολλά έξτρα, όπως: roll bar διαμέτρου 48 χλστ., για περισσότερη ασφάλεια και στιβαρότητα στο αυτοκίνητο, ηχοσύστημα, κεντρική κονσόλα και roll bar κινητήρα διαμέτρου 32 χλστ., το οποίο δένει τον κινητήρα αλλά και την πίσω ανάρτηση προσφέροντας προστασία στον κινητήρα και στιβαρότητα στο πίσω μέρος του RCH Buggy. Επίσης, κουκούλα BIMINI, ασφαλειοθήκη 12 θέσεων, δεξαμενή καυσίμου χωρητικότητας 40 λίτρων, χώρος αποσκευών πίσω από τους επιβάτες και ανοιγόμενο εμπρόσθιο καπό. Επιπλέον διαθέσιμος εξοπλισμός (κατά παραγγελία): Διάφορες επιλογές οργάνων ένδειξης, πίσω σχάρα (μπαγκαζιέρα) για περισσότερες αποσκευές, αμορτισέρ εμπρόσθιου καπό, προστατευτική εμπρόσθια μπάρα, ντουλαπάκι στο ταμπλό στη θέση του συνοδηγού, ντουλαπάκι εσωτερικά στο χώρο των επιβατών αριστερά και δεξιά, δίχτυ αριστερά και δεξιά στο χώρο των επιβατών, πεταλιέρα σε χρώμιο ή αλουμίνιο, εσωτερικός φωτισμός, εξωτερικός φωτισμός (προβολείς κτλ.), εξωτερικό ψυγείο λαδιού με θερμοστάτη και ηλεκτρικό βεντιλατέρ, και πολλά ακόμα…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πρωτότυπο RCH Buggy (δοκιμής)
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.915 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 105 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 145 Nm/3.800 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Εμπρόσθιος άξονας
από Σκαραβαίο χωρίς δυνατότητα ρύθμισης,
αντιστρεπτική πάχους 22 χλστ. και
σινεμπλόκ πολυουρεθάνης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Οπίσθιος άξονας,
ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου IRS
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.670×1.795×1.250 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.415 χλστ.
ΜΕΤΑΤΡΟΧΙΟ ΕΜΠΡΟΣ: 1.395 χλστ.
ΜΕΤΑΤΡΟΧΙΟ ΠΙΣΩ: 1.470 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 710 κιλά
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ: Δίσκοι 278 χλστ.
ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ: Ταμπούρα
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΡΟΣ: 185/55 R15
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΠΙΣΩ: 275/60 R15
ΧΡΩΜΑ: Santorini Blue