top icon
Δοκιμές

Peugeot 3008: Ποια έκδοση να επιλέξω;

Peugeot 3008: Ποια έκδοση να επιλέξω;

H κατηγορία των SUV μεγαλώνει συνεχώς, καθιστώντας ολοένα και πιο δύσκολη την τελική επιλογή. Ας υποθέσουμε όμως ότι έχουμε έναν υποψήφιο αγοραστή ο οποίος έχει καταλήξει στο SUV της Peugeot, αλλά χρειάζεται κάποιες επιπλέον διευκρινίσεις προκειμένου να συγκεκριμενοποιήσει την τελική επιλογή του.

Εμφάνιση

Από το «μπερδεμένο» μοντέλο της προηγούμενης γενιάς στο Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2017, η απόσταση που χρειάστηκε να καλύψει το SUV της Peugeot είναι -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακή. Το ντιζάιν και η γενικότερη εμφάνιση αποτελούν τα μεγαλύτερα ατού του αυτοκινήτου. Χάρη στα οπτικά τεχνάσματα στις πίσω κολόνες, δίνει την ψευδαίσθηση ενός κουπέ σχήματος, πλαισιώνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο μία σειρά από ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες στα φώτα, στους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ.

Εσωτερικό

Ευτυχώς οι σχεδιαστές δεν έμειναν μόνο στα εξωτερικά χαρακτηριστικά, αλλά ασχολήθηκαν επισταμένως και με το εσωτερικό της καμπίνας, και το αποτέλεσμα παραμένει ξεχωριστό. Ακόμα και ύστερα από τόσους μήνες που το Peugeot3008 βρίσκεται κοντά μας, συνεχίζει να μας εκπλήσσει με ολοένα και διαφορετικές λεπτομέρειες που ανακαλύπτει κανείς. Η σχεδίαση και η ποικιλία των υλικών χωρίζουν το ταμπλό σε δύο διαφορετικά επίπεδα. Στο ανώτερο συμπεριλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος, σε αντίθεση με ορισμένες προτάσεις του ανταγωνισμού, προσφέρει αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Σε περίοπτη θέση στέκεται η ψηφιακή οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο στην πλουσιότερη έκδοση Allure συμπεριλαμβάνει και σύστημα πλοήγησης (με δυνατότητα προβολής του χάρτη και στον πίνακα οργάνων).

Χώροι

Χάρη στην εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων, το «3008» προσφέρει χώρους που θα ικανοποιήσουν και τον πλέον απαιτητικό οικογενειάρχη. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ το κάθισμα στηρίζει πολύ σωστά το σώμα του οδηγού, τόσο στη μέση όσο και στους ώμους. Χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις της πίσω ανάρτησης, το «3008» προσφέρει πολύ καλούς χώρους στις πίσω θέσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 520 dm3, τιμή που μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 1.482 dm3 με την αναδίπλωση της πλάτης (διαιρείται σε ποσοστό 60/40) των πίσω καθισμάτων.

Κινητήρας

Το ουσιαστικό δίλημμα τίθεται μεταξύ του βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και του πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων, μιας και δε νομίζουμε ότι (με βάση όσα έχουμε δει από άλλα μοντέλα του γκρουπ PSA) αξίζει κανείς να τσιγκουνευτεί και να στραφεί στον ντίζελ των 100 ίππων (μάλλον υποτονικός για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με δεδομένο μάλιστα ότι συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο ποτέ δε μας έχει κερδίσει με τις διαδρομές του επιλογέα και το κούμπωμα των σχέσεων).

Ο 1.200άρης βενζινοκινητήρας εξασφαλίζει αρκετά καλές επιδόσεις, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που παραθέτουμε, ενώ η 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του δε θα πρέπει να προβληματίζει σε ό,τι αφορά τους κραδασμούς και τον ήχο, καθώς αμφότερα είναι αρκετά περιορισμένα. Έχει ένα ευρύτερο φάσμα λειτουργίας σε σχέση με τον ντίζελ των 120 ίππων (διαβάστε εδώ την συγκριτική δοκιμή του πετρελαιοκίνητου 3008 απέναντι στον ανταγωνισμό), χωρίς μάλιστα να θυσιάζει την ελαστικότητα, με θετικό τράβηγμα από χαμηλές σ.α.λ.

Ο πετρελαιοκινητήρας όμως από την πλευρά του είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία των 1,6 λίτρων, με άφθονα αποθέματα ροπής χαμηλά και αρκετά ικανοποιητική δύναμη σε πιο υψηλές σ.α.λ. Το βασικότερο πλεονέκτημα, ωστόσο, εντοπίζεται στο θέμα της κατανάλωσης, η οποία είναι κατά μέσο όρο γύρω στα 2 λίτρα χαμηλότερη σε σχέση με της βενζινοκίνητης έκδοσης. Αυτό σημαίνει ότι για ετήσιες αποστάσεις γύρω στα 15.000 χλμ. μπορεί κάποιος να στραφεί χωρίς δεύτερη σκέψη στο 1.200άρη κινητήρα, ενώ για αποστάσεις άνω των 30.000 χλμ. ανά έτος (ειδικά μάλιστα εάν τα ταξίδια και οι εκδρομές είναι συχνές), τότε ο ντίζελ των 120 ίππων είναι η καταλληλότερη επιλογή.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται οι δυνατές εκδόσεις βενζίνης (1.6 THP 165 ίππων) και πετρελαίου (2.0 BlueHDi 180 ίππων), οι οποίες, χάρη και στον πλούσιο εξοπλισμό τους, τοποθετούν το «3008» στο κάδρο πιο premium και upmarket προτάσεων.

Κιβώτιο

Σε καθεμία από αυτές τις δύο περιπτώσεις το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων (με τη σχετικά μακριά κλιμάκωση) διακρίνεται για την πολύ καλή αίσθηση και το ωραίο κούμπωμα των σχέσεων. Εάν πάντως μπορεί κανείς να διαθέσει τα επιπλέον χρήματα, τότε το αυτόματο 6άρι κιβώτιο (με κλασικό μετατροπέα ροπής) ικανοποιεί απόλυτα με τη μεταξένια του και «ρευστή» λειτουργία, και μπόνους μία από τις πλέον ντιζαϊνάτες χειρολαβές που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή σε SUV, και όχι μόνο (διαβάστε εδώ την συγκριτική δοκιμή του αυτόματου ντίζελ 3008 απέναντι στο αντίστοιχο Kia Sportage). Για τους πιο απαιτητικούς διαθέτει σπορ, αλλά και χειροκίνητο πρόγραμμα λειτουργίας, καθώς και paddles αλλαγής (σταθερά τοποθετημένα στην κολόνα), αν και τις περισσότερες φορές δεν αξιοποιήσαμε τίποτε από αυτά, και αφήσαμε το κιβώτιο να μας μετακινεί στο ρυθμό του.

Οδική συμπεριφορά

Μπορεί ο οδηγός να κάθεται ψηλά απολαμβάνοντας μια πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, η θέση όμως αποπνέει επιθετικότητα, χάρη στο μικρό τιμόνι και το πολύ καλό κάθισμα.

Το «3008» συμπεριφέρεται σωστά σε κάθε περίπτωση και ο οδηγός διαπιστώνει ότι μπορεί να μετακινηθεί σβέλτα, έστω και αν αυτό δεν αποτελεί το βασικό ζητούμενο. Αυτό φαίνεται και στην έκδοση GT line, η οποία στο πλαίσιο του i-Cockpit Amplify περιλαμβάνει και σπορ πρόγραμμα λειτουργίας.

Εκτός από τον κόκκινο φωτισμό των οργάνων, το τιμόνι βαραίνει σε αίσθηση, αν και τελικά αυτά δε συνθέτουν ένα σπορτίφ χαρακτήρα. Με έναν πιο χαλαρωτικό ρυθμό, ο οδηγός διαπιστώνει ότι το γαλλικό SUV βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του, ξεδιπλώνοντας μια ωραία ποιότητα κύλισης, όντας παράλληλα ένα πρώτης τάξεως μέσο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος μπορεί να μην ανήκει στο στάνταρντ εξοπλισμό (πλην της έκδοσης GT), θεωρούμε όμως ότι ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να εξετάσει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο τοποθέτησης ενός τέτοιου στοιχείου ενεργητικής ασφάλειας, με δεδομένο και το λογικό κόστος.

Το «3008» μπορεί να μη διαθέτει κάποια τετρακίνητη έκδοση, εντούτοις προσφέρει το σύστημα hill descent (διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα σε απότομες κατωφέρειες), καθώς και το σύστημα επαυξημένης πρόσφυσης grip control. Χάρη σε εξειδικευμένα προγράμματα λειτουργίας για χιόνι, λάσπη, χώμα και με την καταλυτική συνεισφορά των μικτών ελαστικών, ο οδηγός μπορεί να ξέρει ότι θα έχει μία επιπλέον χείρα βοηθείας σε δύσκολες καταστάσεις. Αυτό το έχουμε διαπιστώσει και στην πράξη, όταν κατά το παρελθόν βρεθήκαμε σε κάποιες χιονισμένες ορεινές διαδρομές. Σίγουρα δεν μπορεί να υποκαταστήσει ένα σύστημα τετρακίνησης, θα επιτρέψει στον οδηγό όμως να ξεπεράσει κάποια δύσκολα σημεία (αλλά όχι όλα φυσικά), εξασφαλίζοντας την πρόσφυση που βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του οχήματος. Επίσης, μέσα σε αυτό το πλαίσιο υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος πρόσφυσης μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

ΜΟΝΤΕΛΟ

1.2 130 PS

1.6d 120 PS

1.6d 120 PS auto

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.199

1.560

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

130/5.500

120/3.500

Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.)

230/1.750

300/1.750

Κιβώτιο

Χειρ. 6

Χειρ. 6

Auto 6

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.447×1.841×1.615

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.675

Χώρος αποσκ. (dm3)

520-1.482

Βάρος (κιλά)**

1.250

1.300

1.315

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.)

117

111

114

Τιμή από (ευρώ)

26.400

31.500

33.500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

10,2

11,3

11

0-1.000 μ. (δλ.)

32

33

32,9

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

4,2

4,1

4,1

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

6,8/9

6,4/8,1

6,3/8,3

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

8,1/11,2

7,9/9,9

08/11/18

120-0 χλμ./ώρα (μ.)

60

60,2

60,5

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

9,5

7

7,4

*Μετρήσεις 4 ΤΡΟΧΟΙ

**Χωρίς οδηγό 75 κιλών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ