Στη Γαλλία, σε δρόμους με ιστορία και… «γοητεία», πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του κορυφαίου 207 με τον κωδικό RC, αποδεικνύοντας ότι το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο!
Αναμφισβήτητα, η Peugeot είναι μία από τις εταιρείες με την μεγαλύτερη παράδοση στην κατασκευή μικρών και γρήγορων αυτοκινήτων, με έμφαση στον οδηγό και την ευχαρίστηση αυτού. Από τα 106, 205, αλλά και τα 206 με τον κωδικό GTI ή RC, μέχρι και το νεότερο γόνο της οικογενείας, το πολιτισμένο 207 GT, το καθένα είχε να πει κάτι διαφορετικό στον οδηγό, ευκαιριακό ή μη. Έτσι, και το κορυφαίο 207 με τον κωδικό RC, έρχεται έχοντας να δικαιολογήσει ένα όνομα, σαν της γαλλικής εταιρείας, βαρύ σαν ιστορία.
Με την παρουσίαση του 207 GT των 150 ίππων, οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρίας είχαν αναφέρει την ύπαρξη της ισχυρότερης και πιο «σκληροπυρηνικής» έκδοσης με τον ίδιο κινητήρα, απόδοση 175 ίππων και πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Με βάση τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά του GT, οι περισσότεροι περιμέναμε με ανυπομονησία την παρουσίαση του κορυφαίου RC, και εν τέλει η προσμονή άξιζε. Ας τα πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η προσθήκη ενός ισχυρού κινητήρα δεν είναι αρκετή από μόνη της για να αλλάξει χαρακτήρα σε ένα αυτοκίνητο. Οι αισθητικές παρεμβάσεις, ήταν μικρές, και ουσιαστικές. Εξωτερικά, τα σκούρα κρύσταλλα στα εμπρός φωτιστικά σώματα, οι ασημένιοι καθρέπτες, οι 17αρες ζάντες (ίδιες με της έκδοσης GT) και τα πιο σκούρα παράθυρα, δίνουν μία πρώτη ιδέα –μόνο- για την αλλαγή.
Η συνέχεια, στο πίσω μέρος, είναι πιο σαφής, αφού πλέον στην τρίτη πόρτα έχει τοποθετηθεί μία μεγαλύτερη αεροτομή, ενώ διαφορετικής σχεδίασης είναι ο πίσω προφυλακτήρας, ο οποίος φιλοξενεί και την διπλή απόληξη της ασημένιας εξάτμισης. Αν περιμένετε για κάτι παραπάνω, μάλλον θα απογοητευτείτε. Το 207 RC είναι διακριτικό και μόνο ο μυημένος θα μπορέσει να το ξεχωρίσει. Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι διαφορετική, αφού εκεί δεσπόζουν τα εξαιρετικά σε αισθητική- αλλά και πλευρική στήριξη- μπάκετ καθίσματα. Ο πίνακας οργάνων, οι πινελιές κάρμπον και τα ασημένια πεντάλ ολοκληρώνουν την εικόνα.
Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, στο επίκεντρο είναι φυσικά ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.600 κ.εκ., προϊόν συνεργασίας της BMW και της Peugeot. Εν ολίγοις, ο ίδιος που φιλοξενείται στο Cooper S επίσης με απόδοση 175 ίππων, αλλά και το 207 GT των 150 ίππων, με διαφορετικό πρόγραμμα χαρτογράφησης. Ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού και τεχνολογίας Twin Scroll που έχουμε αναλύσει κατά καιρούς, διακρίνεται για τη ροπή του από τις χαμηλές στροφές. Στο σύστημα μετάδοσης, η ισχύς μεταφέρεται μέσω των εμπρός τροχών, μέσω ένας 5τάχυτου κιβωτίου. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι η 1η σχέση του, είναι πιο μακριά αγγίζοντας τα 66 χιλιόμετρα, επιτρέποντας τη χρήση της στις πολύ κλειστές στροφές ή φουρκέτες! Στον τομέα της ανάρτησης, η ρύθμιση είναι πιο σκληρή, αγγίζοντας μάλιστα στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα το 30%! Το ίδιο ισχύει και για τα ελατήρια, ενώ διαφοροποιημένο είναι και το πρόγραμμα του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης. Μεγαλύτερης διαμέτρου είναι τα εμπρός και πίσω φρένα, ενώ –όπως οι Γάλλοι είχαν προαναγγείλει- το ESP απενεργοποιείται και δεν τίθεται και πάλι σε λειτουργία, παρά μόνο αν το επιθυμεί ο οδηγός!
Ακόμα, όσον αφορά τα ηλεκτρονικά «καλούδια» του RC, αξίζει να σημειώσουμε ότι εφοδιάζεται και με μία μεγάλη καινοτομία, το σύστημα SSP ή αλλιώς «Steering Stability Program». Αυτό λειτουργεί υπό ορισμένες συνθήκες ως σύνδεσμος μεταξύ του ESP και του συστήματος διεύθυνσης. Ο σκοπός της επικοινωνίας μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων, είναι να βελτιώσει την ευστάθεια του αυτοκινήτου και να μειώσει την απόσταση πέδησης σε ευθεία γραμμή, όταν το όχημα φρενάρει σε επιφάνειες, όπου η τριβή διαφέρει ανάμεσα στους δεξιούς και αριστερούς τροχούς.
Στον «καθρέφτη», πλέον, του συνόλου, που δεν είναι άλλος από τον δρόμο, το RC στέκεται αντάξια των προσδοκιών. Ο κινητήρας μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ισχύ του, αφού η λειτουργία του είναι ομαλή και χωρίς ξεσπάσματα, αλλά μια ματιά στον πίνακα οργάνων και την ένδειξη των χιλιομέτρων, είναι αρκετή για να συνειδητοποιήσεις την δυναμική του. Η ροπή από τις χαμηλές στροφές, είναι αυτή που κλέβει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή. Τοποθετείς μία σχέση στο –χαλαρής αίσθησης- κιβώτιο και απλά πατάς το γκάζι. Από εκεί και πέρα τα πάντα αναλαμβάνει ο υπερτροφοδότης. Το σύστημα διεύθυνσης, αν και ηλεκτρικό, δεν στερείται αίσθησης. Μόλις ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα βαραίνει και οι πληροφορίες που απαιτεί ο οδηγός έρχονται άμεσα στα χέρια του, με χαρακτηριστική αμεσότητα. Όταν πλέον έχεις να αντιμετωπίσεις κάθε είδους στροφές, το 207 αντιδρά το ίδιο εντυπωσιακά. Ουδέτερο –πάντα στην γαλλική άσφαλτο- δεν έχει κανένα πρόβλημα να περάσει ομαλά και τους 175 ίππους στο δρόμο.
Ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο, δεν έχεις κανένα πρόβλημα να επιτεθείς, αφού το μπροστινό μέρος δεν χαζεύει και ούτε προδίδει. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω, το οποίο μένει βιδωμένο στην άσφαλτο, ακόμα και στην προσπάθεια να προκαλέσεις την υπερστροφή. Ακόμα πιο εντυπωσιακό και στο στοιχείο του είναι στις «πατημένες» καμπές, αλλά και στις αλλεπάλληλες στροφές, όπου τοποθετείται και διαγράφει με άνεση την τροχιά που ο οδηγός επιλέγει. Μοναδικό μελανό σημείο; Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, που όσο δεν προβληματίζει την οδική συμπεριφορά, άλλο τόσο αντιδρά απότομα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Και αν στη Γαλλία αυτό αποτελεί σπάνιο φαινόμενο, στην Ελλάδα, μάλλον ισχύει το αντίθετο.
Εν ολίγοις, πρόκειται για μία ευχάριστη κατασκευή, η οποία όπως και το GT, επιτρέπει στον οδηγό να απολαύσει το δρόμο, διατηρώντας όλα τα στοιχεία της χρηστικότητας ενός 207.
Η τιμή του, αν και δεν ανακοινώθηκε επίσημα, θα είναι άκρως ανταγωνιστική, όταν το Μάιο το 207 έρθει στη χώρα μας._Π.Τ.