X
Δοκιμές

Peugeot 206+

Mε μικρές επεμβάσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες, το Peugeot 206 παίρνει νέα παράταση στην εμπορική του καριέρα.

Η εμφάνιση του «207» σε καμία περίπτωση δεν είχε σημάνει την παύση της παραγωγής του «206». Η Peugeot το έλεγε από το 2006 ότι δεν υπάρχει λόγος να σταματήσει το βασικό της μέχρι τότε μικρό μοντέλο, αφού αυτό συνέχιζε να βρίσκει απήχηση. Τρία χρόνια μετά, η διεθνής οικονομική συγκυρία αλλά και οι -ομολογουμένως- σωστές σχεδιαστικές επιλογές που είχαν γίνει για το όχημα του 1998 επιτρέπουν στη γαλλική φίρμα να ρίξει εκ νέου στη μάχη το «206», όχι ακριβώς όπως πριν από δέκα χρόνια, αλλά με νέο στιλ, τουλάχιστον στο εμπρός μέρος. Εκεί έχουν τοποθετηθεί «φτερά», καπό, προφυλακτήρας και φωτιστικά σώματα σχεδόν όμοια με εκείνα του «207». Αντίστοιχες επεμβάσεις έγιναν και στο εσωτερικό, όπου το «206+», όπως λέγεται το μοντέλο πλέον, διαθέτει ταμπλό και πίνακα οργάνων ακριβώς ίδια σε εμφάνιση με του «207». Η κεντρική κονσόλα, το εσωτερικό των θυρών, η ξερή και ασαφής αίσθηση του επιλογέα του κιβωτίου καθώς και η θέση των διακοπτών για τα παράθυρα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα (κάτι που δε συνηθίζεται, ακόμα και δέκα χρόνια μετά) είναι, αντίστοιχα, τα… ίχνη του «206». Παρά τις όποιες μικροδιαφορές στις διαστάσεις, δεν υπάρχει καμία στους χώρους, με το επίπεδο να είναι καλό για τέσσερα άτομα και αποσκευές με συνολικό όγκο 245 λίτρων. Οι εκδόσεις είναι δύο από πλευράς κινητήρων: 1,1 λίτρα με 60 ίππους (το κόκκινο όχημα στις φωτογραφίες) και 1,4 λίτρα με 75 ίππους. Η λειτουργία τους είναι γνώριμη και, τουλάχιστον στην περίπτωση των 1.360 κ.εκ., πιο ευχάριστη, αφού οι επιδόσεις θα ικανοποιήσουν και για ένα ταξίδι εκτός πόλης. Αντίστοιχα, το μικρό μοτέρ είναι καλό σε αστικό περιβάλλον, αλλά εκτός τέτοιου δείχνει αρκετές αδυναμίες, κυρίως σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση εν κινήσει με 4η ή 5η σχέση (αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια πέντε σχέσεων). Η οδική συμπεριφορά είναι γενικά ικανοποιητική, με το τιμόνι να έχει καλή αίσθηση υδραυλικής, και όχι ηλεκτρικής υποβοήθησης, και τα φρένα να έχουν επίσης ικανοποιητική απόδοση. Φυσικά και συνεχίζει να υπάρχει μια τάση για υπερστροφή, η οποία δεν εξελίσσεται ανησυχητικά, ειδικά στο μικρό «206+», το οποίο στερείται δύναμης. Για όσους θέλουν μια έξτρα αίσθηση ασφάλειας, μπορούν να επιλέξουν στο 206+ 1.4 και σύστημα ευστάθειας από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Οι τιμές ξεκινούν από τα 10.590 ευρώ για το βασικό μοντέλο και από τα 11.550 για την έκδοση των 75 ίππων. Συγκρινόμενο κυρίως με μίνι οχήματα, το 206+ 1.1 μπορεί να συγκεντρώσει κάποια επιχειρήματα υπέρ του. Από την άλλη, το σαφώς πιο ευχάριστο 1.400άρι βρίσκεται μάλλον υπερβολικά κοντά στο «207», το οποίο, παρά τη μικρή ιπποδύναμη της βασικής του έκδοσης, δεν παύει να συνθέτει ένα σαφώς πιο σύγχρονο σύνολο. Το τελικό αποτέλεσμα του «206+» είναι συμπαθητικό, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι βρίσκει και μιμητές, όπως τη Renault, η οποία ανανέωσε με τη σειρά της το Clio προηγούμενης γενιάς._ Κ. Μ.

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.124 (1.360) κ.εκ. • ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 60 ίπποι/5.500 σ.α.λ. (75/5.500) • ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 9,6 χλγμ./3.300 σ.α.λ. (12,2/2.400) • 0-100 χλμ./ώρα: 17,7 (13,2) δλ. * • 0-1.000 μ.: 38,2 (34,7) δλ.* • 120-0 χλμ./ώρα: 59,2 (59,6) μ.* • ΤΕΛΙΚΗ: 159 (173) χλμ./ώρα • ΒΑΡΟΣ: κιλά* • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,6 (8,8) λίτρα/100 χλμ.* • ΤΙΜΗ: 10.590 (11.550) ευρώ
*ΤΙΜΗ 4Τ

+
ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ
ΤΙΜΗ (1.1)
ΑΝΕΣΗ


ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!