Από το πρωί σήμερα, βρισκόμαστε στην Νίκαια, για μία πρώτη επαφή, έστω και στα πλαίσια στατικής παρουσίασης, με το νέο Toyota Yaris.
Από το πρωί σήμερα, βρισκόμαστε στην Νίκαια, για μία πρώτη επαφή, έστω και στα πλαίσια στατικής παρουσίασης, με το νέο Toyota Yaris.
Πρόκειται για μια εκτενέστερη ανανέωση από τις συνήθεις, με σειρά αλλαγών στην εμφάνιση και στη γκάμα των κινητήρων του, που είναι πλέον περισσότερο οικονομικοί και πιο φιλικοί προς το περιβάλλον. Για αυτά όλα επενδύθηκαν 85 εκατομμύρια ευρώ, με 576.000 εργατοώρες για την έρευνα και την εξέλιξη και ανασχεδιασμό σε περίπου 1.000 διαφόρων ειδών εξαρτήματα. Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης υπάρχει πλέον η μεγάλη εισαγωγή στον προφυλακτήρα, που ως τώρα ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα μόνο του υβριδικού μοντέλου. Βέβαια, υπάρχουν επίσης επιπλέον λεπτομέρειες στα φωτιστικά σώματα, στη μάσκα και στους προφυλακτήρες. Η νέα εικόνα του είναι τώρα συμβατή με τα πρότυπα της νέας γενιάς Aygo, την οποία θα οδηγήσουμε σε ένα περίπου μήνα. Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί νέα και περισσότερο μαλακά υλικά, επενδύσεις, αλλά και η νέα γενιά των Toyota Touch 2 συστημάτων πολυμέσων, με την οθόνη αφής να έχει μεγαλώσει από 6,1 σε 7 ίντσες.
Η κεντρική κονσόλα ανυψώθηκε ελαφρά, κατά 23 χλστ., ελαττώνοντας έτσι το μήκος του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Επανασχεδιασμένος είναι και ο πίνακας οργάνων του μοντέλου. Όσο αφορά την γκάμα των μηχανικών συνόλων, αυτή, συνεχίζει να περιλαμβάνει δύο ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης 1.0 λίτρων 69 των ίππων και 1.33 λίτρων των 99 ίππων, τον 1.4 λίτρων diesel των 20,9 χλγμ. ροπής, με τους δύο τελευταίους να έχουν δεχθεί αρκετές παρεμβάσεις σχετικά με τα επίπεδα του παραγόμενου ήχου, αλλά και των δονήσεων. Εννοείται πως εξακολουθεί να παρέχεται και η υβριδική έκδοση 1.5 VVT-i, στην οποία οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν στα 75 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Οι περισσότερες αλλαγές έγιναν στον τρικύλινδρο των 999 κ.εκ., ο οποίος πλέον είναι συμβατός με την προδιαγραφή EURO6, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μειώνονται από τα 110 γρ./χλμ στα 99 γρ./χλμ 95 γρ./χλμ με σύστημα start/stop. Τέλος, επανασχεδιάστηκε ο ημιάκαμπτος άξονας και τοποθετήθηκαν μαλακότερα ελατήρια και ενισχυμένα αμορτισέρ, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας κύλισης.
Αυτά μέχρι στιγμής για την ανανέωση του Toyota Yaris, το οποίο περιμένουμε στην ελληνική αγορά και ταυτόχρονα σε όλη την Ευρώπη, στο τέλος του φετινού καλοκαιριού.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μοντέλο 1.0 VVT-i 1.33 Dual VVT-1 1.4 D-4D 1.5 VVT-i Hybrid
Κυβισμός κ.εκ. 998 1329 1364 1497
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ. 69/6.000 99/6.000 90/3.800 100
Ροπή Nm/σ.α.λ. 95/4.300 125/4.000 205/1.800-2.800 111/3.800-4.400 (βενζινοκινητήρας) 169 (ηλεκτροκινητήρας)
0-100 χλμ./ώρα 15,3 δλ. 11,7 δλ. 10,8 δλ. 11,8 δλ.
Κατανάλωση 4,1 λίτρα./100 χλμ. 4,8 λίτρα./100 χλμ. 3,8 λίτρα./100 χλμ. 3,3 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2 γρ./χλμ. 95 109 99 75