Η γαλλική εταιρία εμπλούτισε την γκάμα των πολυμορφικών της μοντέλων, παρουσιάζοντας τη C4 Picasso.
Τοποθετημένη ανάμεσα στην πενταθέσια Xsara Picasso και την επταθέσια C8 η πολυμορφική εκδοχή της C4 διατίθεται αποκλειστικά σε επταθέσια διαμόρφωση. Με το μήκος να φτάνει τα 4.590 χλστ. ουσιαστικά ανοίγει την πόρτα σε μία νέα –από πλευράς μεγέθους- κατηγορία.
Σχεδιαστικά δανείζεται αρκετά στοιχεία από τις 3-5θυρες εκδόσεις της C4 και παρά το ότι ακολουθεί την κλασική αρχιτεκτονική του ενός όγκου, χάρη στις επιτυχημένες επιλογές των σχεδιαστών, καταφέρνει να το κρύβει. Σημείο αναφοράς αποτελεί το παρμπρίζ, το οποίο εκτείνεται αρκετά προς την οροφή, στοιχείο που έχει προεκτάσεις τόσο όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση αλλά κυρίως την αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες στο εσωτερικό.
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι λεπτές κολόνες καθώς και η συνολική αρχιτεκτονική του εσωτερικού παρέχουν πολύ καλή ορατότητα και μία αίσθηση ευρυχωρίας. Παράλληλα ο σχεδιασμός του ταμπλό, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και η απουσία επιλογέα στις εκδόσεις με το ημιαυτόματο κιβώτιο έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρκετές θέσεις για αντικείμενα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων θυμίζει τόσο τις υπόλοιπες εκδόσεις της C4 αλλά και τη C8, ενώ ξεχωριστό στοιχείο αποτελεί η ύπαρξη μίας σειράς λαμπτήρων τεχνολογίας LED που φωτίζουν το εσωτερικό.
Οι χώροι για τους επιβάτες των δύο πρώτων σειρών είναι αρκετά καλοί, όμως όταν χρησιμοποιηθούν και οι τρείς σειρές καθισμάτων από ενήλικες τότε πρέπει να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις κυρίως όσον αφορά το χώρο για τα γόνατα. Από την άλλη πλευρά, η έξυπνη ανάκλιση των καθισμάτων της δεύτερης σειράς διευκολύνει ιδιαίτερα την πρόσβαση πίσω. Ο χώρος αποσκευών όταν χρησιμοποιούνται και οι τρεις σειρές είναι 208 λίτρα, όμως με την ανάκλιση της τελευταίας και της προ-τελευταίας σειράς φτάνει τα 672 και 1.951 λίτρα αντίστοιχα.
Παρά το ότι βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις «κλασικές» εκδόσεις της C4, η Picasso ακολουθεί το δικό της δρόμο. Η μπροστά ανάρτηση είναι ουσιαστικά η ίδια όμως πλέον τα ψαλίδια είναι ενισχυμένα, ενώ αντίθετα πίσω ακολουθείται μία νέα αρχιτεκτονική η οποιά συνδυάζεται (εκτός από την έκδοση με τον κινητήρα των 1.8 λίτρων) με πνευματικό σύστημα, το όποιο διατηρεί σταθερό το ύψος του αυτοκινήτου ανεξάρτητα από το βάρος.
Στον τομέα των κινητήρων την Ελληνική αγορά θα αποσχολήσουν κυρίως οι δύο βενζινοκινητήρες 1.8 (127 ίπποι) και 2 (143 ίπποι) λίτρων, που συνδιάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και ένα νέο ημιαυτόματο έξι σχέσεων αντίστοιχα.
Στη σύντομη οδηγική μας εμπειρία γύρω από τους δρόμους της περιοχής του Μονταμπάν στη ΝΔ Γαλλία η C4 Picasso αποδείχθηκε εξαιρετικά άνετη ειδικά στην έκδοση με την πνευματική πίσω ανάρτηση, η οποία ήταν και η μοναδική διαθέσιμη επιλογή. Από εκεί και πέρα η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω αφού επιτρέπει στο αμάξωμα να πέρνει μεγάλες κλίσεις δείχνοντας σαφώς τους οικογενειακούς προσανατολισμούς της κατασκευής.
Ο κινητήρας των δύο λίτρων δείχνει πρόθυμος να κινήσει τα περίπου 1.560 κιλά, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αυξημένη μεταφορική ικανότητα των αυτοκινήτων της κατηγορίας μπορούν να φέρουν σε δύσκολη θέση ακόμα και ισχυρότερα σύνολα. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε το νέο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με τον αυτοματοποιημένο συμπλέκτη, που επιτρέπει τόσο την αυτόματη όσο και την ημιαυτόματη αλλαγή ταχυτήτων. Οι αλλαγές είναι –για τα μέτρα της κατασκευής- γρήγορες, και η λειτουργία του συμπλέκτη ομαλή, αρκεί ο οδηγός να αφήνει το γκάζι κατά τη διάρκεια των αλλαγών.
Παρά το ότι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η ελληνική αντιπροσωπεία δεν έχει ακόμα πλήρως προσδιοριστεί, οι τιμές της C4 Picasso που αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη του μήνα- θα ξεκινά από τις 20.000 ευρώ για τη βασική έκδοση των 1.800 κ.εκ. και θα φτάνει μέχρι τις 30.000 ευρώ για τις ακριβότερες εκδόσεις με το δίλιτρο κινητήρα και το ημιαυτόματο κιβώτιο._Ι.Κ.