Η BMW μπαίνει δυναμικά με τη Σειρά 2 Gran Coupe στην κατηγορία των 4θυρων αυτοκινήτων με κουπέ χαρακτηριστικά σε επίπεδο αισθητικής, αξιοποιώντας στο ακέραιο την εμπειρία και την τεχνολογική βάση που αποκτήθηκε από την επίσης νέα, 5θυρη και προσθιοκίνητη για την περίσταση Σειρά 1.
Μπορεί να φαντάζει οξύμωρο σε πρώτη ανάγνωση, εντούτοις η επιλογή των Βαυαρών να συνεχίσουν να προσφέρουν τις 2θυρες εκδοχές της Σειράς 2 με κίνηση στους πίσω τροχούς και τις 4θυρες – λέγε με Gran Coupe – μ’ ένα σύστημα μετάδοσης που παραπέμπει απευθείας στην προσθικίνητη Σειρά 1, φαντάζει λογική. Βλέπετε, απέναντι στο βαρύ πυροβολικό των Audi A3 Sedan και Mercedes CLA, οι ιθύνοντες του BMW Group όφειλαν να προτάξουν ένα 4θυρο μεν μοντέλο, με ανάλογη όμως τεχνολογική «αρχιτεκτονική» που, συν τοις άλλοις, θα αποτελέσει σε εμπορικό επίπεδο τον δούρειο ίππο για όλους όσοι γυρίζουν συνειδητά την πλάτη τους στα πολυφορεμένα 5θυρα «χατς» αναζητώντας ένα πιο αθλητικό σε επίπεδο σχεδιασμού αυτοκίνητο τριών όγκων.
Έτσι, η νέα Σειρά 2 Gran Coupe έχει τους κινητήρες της εγκατεστημένους εγκάρσια, με τα διαφορικό να βρίσκεται στον εμπρός άξονα. Σχεδιαστικά, οι στιλίστες της BMW δανείστηκαν το προσωπείο της Σειράς 1 και χαμηλώνοντας το ύψος της οροφής, αφαίρεσαν τα μεταλλικά πλαίσια των παραθύρων διαμορφώνοντας παράλληλα ένα καλοσχηματισμένο πίσω μέρος, στο οποίο δεσπόζουν τα «κυματοειδή» φωτιστικά σώματα. Οπτικά, η νέα Σειρά 2 Gran Coupe κρύβει επιμελώς το μέγεθός της (σ.σ.: το μήκος της είναι 4.526 χλστ., την ώρα που το μεταξόνιο φλερτάρει τα 2,7 μ.), εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή επαρκείς χώρους για τέσσερις ενηλίκους και τις αποσκευές τους, που για την περίσταση ανέρχονται σε χωρητικότητα στα 430 λίτρα.
Η εικόνα του εσωτερικού δεν διαφέρει από εκείνη που θα συναντήσει κανείς στη Σειρά 1, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο προσλαμβάνουσας αίσθησης, εργονομίας, άνεσης, αλλά και συνολικής εικόνας. Η τελευταία, και όχι μόνο, είναι άμεσα συνυφασμένη με το πορτοφόλι και τα έξτρα αξεσουάρ που τυχόν θα επιλέξει να εγκαταστήσει ο δυνητικός αγοραστής μιας οποιασδήποτε έκδοσης της νέας Σειράς 2 Gran Coupe – όπως είναι για παράδειγμα τα άνετα και σπορτίφ, τύπου καθίσματα με τις επενδύσεις από αλκαντάρα, οι μεγάλες οθόνες των 10,25 ιντσών του Live Cockpit Professional και το head-up display, με τα οποία ήταν εφοδιασμένη για την περίσταση η δική μας 220d Gran Coupe.
Κάτω από το καπό της συναντάμε τη μεγαλύτερη από τις δύο διαθέσιμες πετρελαιοκίνητες εκδοχές του μοντέλου (η πρώτη δεν είναι άλλη από την 216d, που τροφοδοτείται από τον γνωστό, 3κύλινδρο 1.500άρη της BMW με τους 116 ίππους). Εδώ, την κίνηση προσφέρει ένας 4κύλινδρος κινητήρας, που με χωρητικότητα 1.995 κ.εκ. αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Αρωγός του στλεκεται ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (με χειριστήρια αλλαγής πίσω από το τιμόνι), το οποίο δεν στερεί σε τίποτα από τον σπορ χαρακτήρα που αποπνέει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα ο 2λιτρος ντίζελ των Γερμανών. Ένας κινητήρας που, ούτε λίγο ούτε πολύ, εξασφαλίζει στο αμάξωμα των 1,5 περίπου τόνων, τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 7,5 δλ.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη η BMW υιοθέτησε τα… αναμενόμενα για τις περιστάσεις. Όπως, για παράδειγμα, μία πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, και μάλιστα σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων, η οποία συνδυάζεται με τα στάνταρ αμορτισέρ ή επικουρικά με την M Sport εκδοχή των τελευταίων ή ακόμα και με την «ενεργή» παραλλαγή τους. Το «παρών» δίνει ασφαλώς και το σύστημα ARB, το οποίο αποτελεί ένα «σοφιστικέ» σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο στη μονάδα ελέγχου κινητήρα, αντί για την αντίστοιχη του DSC (Dynamic Stability Control). Χωρίς μεγάλες διαδρομές στη μεταβίβαση του σήματος, οι πληροφορίες μεταδίδονται χάρη στο ARB τρεις φορές γρηγορότερα, ενώ σε συνεργασία με το DSC, ο περιορισμός της ολίσθησης των τροχών είναι στην περίπτωση αυτή συνεχής, μειώνοντας σημαντικά την υποστροφή που συνήθως παρατηρείται σε προσθιοκίνητα οχήματα.
Η νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupe είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας, σε τέσσερις εκδόσεις όσον αφορά τις κινητήριες μονάδες που τη συνοδεύουν. Η βασική βενζινοκίνητη (218i, 1,5 λίτρα, 140 ίπποι) εκκινεί από τα 31.900 ευρώ, ενώ για όσους αναζητούν έντονες συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι, διαθέσιμη είναι και η M235i xDrive (2λιτρη, τετρακίνητη, με 306 ίππους), η οποία τιμολογείται πολύ πιο ψηλά, έχοντας ως σημείο εκκίνησης το ποσό των 62.550 ευρώ. Στο στρατόπεδο, τέλος, της πετρελαιοκίνησης, η 216d ξεκινά από τα 34.380 ευρώ, ενώ η «δική» μας 220d από τα 44.750 ευρώ.