X
Παρουσιάσεις

Skoda Kodiaq: Οδηγούμε τη δεύτερη γενιά στην Ελλάδα

Δοκιμάζουμε στα δικά μας λημέρια, και συγκεκριμένα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, το νέο Skoda Kodiaq, το οποίο είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με την γκάμα του να ξεκινάει από τα 38.300 ευρώ.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης, Skoda, Μ. Σαλ.

Με επίκεντρο της παρουσίασης τη Λίμνη Βουλιαγμένης, η ελληνική αντιπροσωπεία (Kosmocar) έδωσε την ευκαιρία στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου για μια πρώτη οδηγική επαφή με το Skoda Kodiaq δεύτερης γενιάς.

Skoda Kodiaq: Εκτός και εντός

Παρατηρώντας λοιπόν εξωτερικά τη ναυαρχίδα της Skoda στα SUV, σημειώνεις τις αυξημένες της διαστάσεις, με το συνολικό μήκος του νέου Skoda Kodiaq να ανέρχεται στα 4.758 χλστ. (+61 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν), το πλάτος στα 1.864 χλστ. και το ύψος να είναι στα 1.659 χλστ. Όσον αφορά το βάρος του, είναι από 1.586 έως 1.974 κιλά (ανάλογα την έκδοση).

Από εκεί και πέρα, ακούς να σου μιλάνε για τη σχεδιαστική γλώσσα με την κωδική ονομασία «Modern Solid», με τα χαρακτηριστικά της δεύτερης γενιάς να είναι τα φωτιστικά σώματα LED Matrix με σημαντικά μεγαλύτερη απόδοση φωτός και η μάσκα με την οριζόντια φωτεινή λωρίδα.

Στο προφίλ, η αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη και επιμηκυμένη γραμμή οροφής, συμπληρώνεται από τις επίπεδες ράγες οροφής ενώ η γραμμή «tornado», όπως την αναφέρει χαρακτηριστικά η Skoda, προσθέτει στη δυναμική εμφάνιση του μοντέλου. Το πίσω μέρος, «διευρύνεται» οτπικά από τα γνωστά φώτα σε σχήμα C και από την κόκκινη λωρίδα που τα ενώνει.

Στο εσωτερικό, εκτός από την αίσθηση ευρυχωρίας που νιώθεις αμέσως όταν ανοίγεις τις πόρτες του (μεταξόνιο 2.791 χλστ.) αλλά και τη σχεδιαστική φρεσκάδα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, διαβάζεις για τα ανακυκλωμένα υφάσματα και το δέρμα που έχουν χρησιμοποιηθεί και είναι επεξεργασμένα με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, αντικατοπτρίζοντας την έμφαση στη βιωσιμότητα.

Η τρίτη σειρά καθισμάτων, που διατίθεται προαιρετικά, καθιστά το Skoda Kodiaq ένα εξαιρετικά πρακτικό αυτοκίνητο που μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες. Αυτοί μπορούν να ταξιδέψουν με μέγιστη άνεση, απολαμβάνοντας άφθονο εσωτερικό χώρο. Στην 7θέσια έκδοση, οι επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων έχουν πλέον 15 χλστ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι, και συνολικά 920 χλστ.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παραμένει γενναιόδωρη, και συγκεκριμένα από 340 έως 845 λίτρα για την 7θέσια παραλλαγή και 910 λίτρα για την 5θέσια, διαμόρφωση που μπορεί να αυξηθεί στα 2.105 λίτρα, όταν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα, προσφέροντας έτσι έναν από τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία του.

Καθόμαστε στη θέση του οδηγού και τα μάτια μας πηγαίνουν αυτόματα πάνω στην οθόνη infotainment με διαγώνιο 12,9 ίντσες, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται προαιρετικά μία οθόνη head-up display που συμπληρώνει το virtual cockpit των 10,25 ιντσών. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πλέον τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που προσδίδει στην κεντρική κονσόλα επιπλέον χώρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα οθόνη του συστήματος infotainment συνοδεύεται για χάρη εργονομίας, με παραδοσιακά πλήκτρα κάτω από αυτήν, στην κεντρική κονσόλα. Μάλιστα, αυτά τα τρία περιστροφικά χειριστήρια έχουν ενσωματωμένη οθόνη 1,25 ιντσών (32 χλστ.). Η λειτουργικότητα των μικρών οθονών εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού.

Πιο αναλυτικά, τα δύο εξωτερικά χειριστήρια ελέγχουν τη θερμοκρασία της καμπίνας, αλλά και των καθισμάτων, τα οποία είναι κλιματιζόμενα, ανάλογα με την έκδοση. Το μεσαίο χειριστήριο προσφέρει πρόσβαση στην ένταση της φωνής του συστήματος ήχου, στην ταχύτητα του ανεμιστήρα του κλιματιστικού και στην κατεύθυνση του αέρα. Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών γίνεται με την πίεση του χειριστηρίου ή μέσω διαμόρφωσης από το infotainment.

Ταυτόχρονα, το ντεμπούτο του στο νέο μοντέλο πραγματοποιεί επίσης ένας πίσω αποθηκευτικός χώρος στο κεντρικό τούνελ με ποτηροθήκη για τους πίσω επιβάτες, ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί και ένα ευέλικτο στοιχείο στο χώρο αποσκευών κρατά τα πράγματα τακτοποιημένα.

Επίσης, με την ενσωμάτωση του βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη «chatbot ChatGPT» στη φωνητική βοηθό Laura, από τα τέλη του 2024, η Skoda βελτιώνει την εμπειρία των επιβατών και κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητά τους, ενώ το μοντέλο προσφέρει και την ταυτόχρονη επαγωγική φόρτιση δύο smartphones.

Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το νέο Skoda Superb

 

Skoda Kodiaq: 1.5 TSI, 2.0 TDI, iV και 4x4

Η γκάμα κινητήρων του νέου Skoda Kodiaq περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης και diesel που συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG. Ο 1.5 TSI βενζίνης 150 ίππων σηματοδοτεί το ντεμπούτο της mildhybrid τεχνολογίας στο Kodiaq και διαθέτει επιπλέον τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+).

Από την άλλη, η έκδοση diesel 2.0 TDI με 193 ίππους έχει στάνταρντ τετρακίνηση. Το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων Dynamic Chassis Control (DCC Plus) ανανεώνεται και αυτό, επιτρέποντας ταχύτερη ρύθμιση και ευρύτερο φάσμα χαρακτηριστικών απόσβεσης.

Η γκάμα του νέου τσεχικού SUV έχει μια νέα προσθήκη. Πρόκειται για το Kodiaq iV, το οποίο εφοδιάζεται με ένα plugin υβριδικό σύστημα κίνησης και είναι αποκλειστικά 5θέσιο. Βασίζεται στον 1.5 TSI και αποδίδει συνδυαστικά 204 ίππους, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 11 kW σε οικιακά wallboxes και σημεία φόρτισης AC, από το 10% έως το 80% σε 2,5 ώρες. Για ταχυφόρτιση DC, η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στα 50 kW και σε αυτή την περίπτωση η επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% διαρκεί μόλις 25 λεπτά.

Info: Δείτε αναλυτικά και τα pdf με τα τεχνικά χαρακτηριστικά στο τέλος του άρθρου

Skoda Kodiaq: Οδηγώντας

Στην πράξη, λοιπόν, οδηγώντας το νέο Skoda Kodiaq, η πρώτη εντύπωση που σου δίνει είναι η στρωτή και αθόρυβη λειτουργία με κάθε συνδυασμό κινητήρα, με τον ήχο στην καμπίνα να γίνεται αντιληπτός μόνο όταν το πιέσεις αρκετά, και πάλι όχι σε ενοχλητικό επίπεδο.

Η ποιότητα κύλισης του μοντέλου είναι σε υψηλό επίπεδο, με το στάνταρντ πλέον κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) να κολακεύει ακόμα περισσότερο το σύνολο. Η πλατφόρμα MQB (με τη στάνταρντ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε όλες τις εκδόσεις) μας εξασφαλίζει ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα και, παρά το βαρύ αμάξωμα, διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, οι κλίσεις διατηρούνται σε λογικό επίπεδο (παρά τα 189 χλστ. που απέχει από το έδαφος), ενώ το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο και ακριβές.

Το σύστημα πέδησης (δίσκοι εμπρός και πίσω) δείχνει ακούραστο και αποτελεσματικό σε κάθε περίπτωση, ενώ και τα ελαστικά του αυτοκινήτου συμβαδίζουν με την καλή εικόνα του.

Skoda Kodiaq: Από 38.300 ευρώ

Το ολοκαίνουργιο Skoda Kodiaq θα διατίθεται αρχικά στην έκδοση Selection, που διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, και αργότερα στην έκδοση Sportline. Όπως σε όλη την γκάμα, θα υπάρχουν διαθέσιμα διάφορα πακέτα εσωτερικής σχεδίασης «Design Selections», αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου από 18 έως 20 ίντσες και εννέα εξωτερικά χρώματα.

Ο τιμοκατάλογος του μοντέλου ξεκινάει από τα 38.300 ευρώ και αφορά την έκδοση 1.5 TSI mHEV των 150 ίππων. Από εκεί και πέρα, το 1.5 TSI iV PHEV των 204 ίππων κοστίζει 48.400 ευρώ, το 2.0 TDI των 150 ίππων 44.400 ευρώ και ως τετρακίνητο diesel 193 ίππων 50.000 ευρώ._ Μ. Σαλ.

 

SKODA KODIAQ 1.5 TSI 150 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000 – 6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500 – 3.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων (DSG) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.758×1.864×1.659 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.791 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 340 – 2.105 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.586 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 207 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,9 – 6,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 135 – 151 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 38.300 ευρώ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!