Αποτελεί άγραφο νόμο ότι μια υγιής συμβίωση προϋποθέτει γερές βάσεις και υποχωρήσεις από κάθε πλευρά. Οδηγούμε το Renault Symbioz στο Tannistest του 2024 και διαπιστώνουμε -πρωτίστως- την επιτυχία στην επιλογή του ονόματος. Εξηγούμαστε…
Κείμενo: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: 4ΤΡΟΧΟΙ, Renault
Το Renault Symbioz αποτελεί τη νεότερη προσθήκη στην γκάμα των SUV προτάσεων της γαλλικής φίρμας, τοποθετούμενο ανάμεσα στο μικρότερο Captur και το μεγαλύτερο Austral. Φυσικά, δεν παραβλέπουμε την ύπαρξη του (βραβευμένου μάλιστα το 2024 ως Car Of The Year) Scenic, οπότε συνολικά είναι πολλά τα SUV της μάρκας γύρω από μια-δυο κατηγορίες. Δικαίως θα αναρωτηθεί κάποιος για τις μεταξύ τους διαφοροποιήσεις, ημών συμπεριλαμβανομένων. Εξού και αναζητήσαμε άμεσα το νέο Renault, που ήταν σταθμευμένο στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου «Tannishus», στο φετινό Tannistest. Τι είναι λοιπόν το Symbioz;
Renault Symbioz: Αγχολυτικό εντός και εκτός
Παρά τις πρόσφατες -επιτυχημένες, ομολογουμένως- προσπάθειες της Renault να αναβιώσει γνωστά ονόματα που έχουν συνδεθεί με την ιστορία της, όπως τα Megane, «5», «4» και Twingo, τα οποία εστιάζουν πλέον αποκλειστικά σε οχήματα με ηλεκτρικούς κινητήρες, το όνομα «Symbioz» για το υβριδικό της SUV θεωρητικά είναι νέο, αν και έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν μία φορά, σε ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα που παρουσιάστηκε το 2017 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Τότε, η εταιρεία είχε εξηγήσει ότι το όνομα προέρχεται από την ελληνική λέξη «Συμβίωση», με το γράμμα «Ζ» στο τέλος να παραπέμπει στην ηλεκτρική τεχνολογία Z.E. του Renault Group. Σήμερα, το 2024, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά, γήινα και… αγχολυτικά, με το μοντέλο που τελικά βγήκε στην παραγωγή.
Το Symbioz βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, CMF-B, που χρησιμοποιείται σήμερα από πολλά θερμικά μοντέλα της γκάμας Renault, όπως το Clio και το Arkana, και εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο Captur. Εντούτοις, είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος σε σχέση με το τελευταίο, με μήκος 4.413 χλστ., πλάτος 1.797 χλστ. και ύψος 1.575 χλστ.
Από πλευράς αισθητικής, αντιληπτά ήδη από τις φωτογραφίες είναι κάποια κοινά στοιχεία, τα οποία οφείλονται πιθανότατα στην παράλληλη εξέλιξη του νέου Symbioz με το Captur. Σχεδόν πανομοιότυπος είναι ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις στην αισθητική της μάσκας. Την ίδια ώρα, όπως συμβαίνει και με άλλα νέα μοντέλα της Renault, πολλές από τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες των εξωτερικών επιφανειών «φωτογραφίζουν» το γνωστό διαγώνιο σχήμα του λογοτύπου του Γάλλου κατασκευαστή.
Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου SUV με το μεταξόνιο των 2.638 χλστ., αποκαλύπτεται μία καμπίνα -η οποία φωτίζεται από την προαιρετική, «solarbay», αδιαφανή πανοραμική γυάλινη οροφή- η οποία με τη σειρά της παραπέμπει απευθείας σε εκείνη του νέου Captur, αλλά και άλλων γνωστών μοντέλων της Renault. Στα χαρακτηριστικά του εσωτερικού συγκαταλέγονται τα καλά στη συναρμογή, αλλά κυρίως σκληρά υλικά, και η οθόνη αφής 10,4 ιντσών σε διάταξη πορτρέτου, ενώ το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας OpenR Link βασίζεται στις ψηφιακές δυνατότητες που παρέχει με διάφορους τρόπους η Google. Ο οδηγός έχει μπροστά του και μια δεύτερη οθόνη, που αντιστοιχεί στον πίνακα οργάνων των 10,3 ιντσών.
Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το Renault 5
Χωροταξικά, τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά τον διαμήκη άξονα σε απόσταση 160 χλστ., και έτσι, με αυτό το σημαντικό για τη… συμβίωση τρικ, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 492 έως 624 λίτρα(!). Μάλιστα, αυτός ο χώρος μπορεί να φτάσει έως και τα 1.582 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ενώ το αυτοκίνητο προσφέρει και 24,7 λίτρα αποθηκευτικών χώρων εντός καμπίνας.
Αξιοσημείωτο, σε επίπεδο εξοπλισμού, είναι ότι το Renault Symbioz θα προσφέρεται με συνολικά 29 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του Rear Automatic Emergency Braking, το οποίο, όπως αποδείχθηκε περίτρανα στην πράξη κατά την αντίστοιχη δοκιμή του στο Tannistest, λειτουργεί υποδειγματικά. Το σύστημα φρενάρει αποτελεσματικά, προειδοποιεί εγκαίρως και η κάμερα δουλεύει άψογα.
Renault Symbioz: Μία επιλογή στη μετάδοση κίνησης
Μέχρι νεωτέρας τουλάχιστον, η μοναδική επιλογή όσον αφορά το σύστημα κίνησης του Symbioz είναι το γνωστό πλέον E-Tech Full Hybrid 145 της Renault, το οποίο συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με ένα multi-mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (4 σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και 2 για τον ηλεκτρικό), δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με απόδοση 36 kW και 18 kW και μία μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh.
Η Renault αναφέρει ότι το συγκεκριμένο σύνολο, το οποίο αποδίδει συνολικά 145 ίππους, είναι σε θέση να λειτουργεί ηλεκτρικά περίπου το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη. Όσον αφορά τα λίγα ακόμη τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουμε στη διάθεσή μας, η τελική ταχύτητα του μοντέλου είναι 170 χλμ./ώρα, με το εργοστάσιο να αναφέρει εκπομπές CO2 της τάξης των 105 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση 4,6 λίτρων/100 χλμ.
Οδηγώντας το, όλα φαντάζουν γνώριμα από τη λειτουργία αυτού του συνδυασμού, ο οποίος συναντάται συχνά στις δοκιμές μας. Τα προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνουν τα Comfort, Eco, Sport και Perso. Οι επιδόσεις δεν είναι το φόρτε του μοντέλου, το οποίο ωστόσο κινείται με περίσσια αξιοπρέπεια σε κάθε περίπτωση, και ειδικά για το χαρακτήρα του. Ο συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές, κάτι που είναι από τα πρώτα πράγματα που παρατηρείς οδηγώντας το. Επίσης, αναμενόμενα αυξημένος είναι ο ήχος στο εσωτερικό, ιδιαίτερα υπό πίεση.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το Renault Captur Eco-G 100
Παράλληλα, χαμογελάς διαπιστώνοντας ότι η κατανάλωση παραμένει σε σχετικά χαμηλό επίπεδο στην πράξη, κάτι που οφείλεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου, προσδίδοντας στο μοντέλο υβριδικές αρετές οικονομίας και οικολογίας. Έτσι, τα 6,7 λίτρα/100 χλμ. προκύπτουν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια στην πραγματική οδήγηση στη Δανία.
Με έναν πιο σβέλτο ρυθμό, το Renault Symbioz εμφανίζει κάποιες κλίσεις λόγω των 169 χλστ. απόστασης από το έδαφος, όμως αυτές δεν είναι τόσο έντονες ώστε να προβληματίσουν. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης (ΜακΦέρσον εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αποκαλύπτουν ότι το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και όχι τη σπορ οδήγηση, αίσθηση που ενισχύεται και από το σύστημα διεύθυνσης. Το μοντέλο αποδεικνύεται ιδανικό για χαλαρά και αγχολυτικά ταξίδια σε ανοιχτό δρόμο, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια.
Σε καλό επίπεδο αίσθησης και απόδοσης είναι το σύστημα πέδησης του μοντέλου, το οποίο χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, με ελαστικά Michelin e-Primacy 2 225/45 R 19, ενώ θα διατίθεται και με τροχούς 18 ιντσών.
Renault Symbioz: Comme il faut
Όπως θα έπρεπε, δηλαδή, και όπως περιμέναμε. Ένα εντελώς αγχολυτικό νέο SUV από τη Renault, το οποίο έρχεται να προστεθεί στην υπερπλήρη γκάμα του γαλλικού εργοστασίου, ειδικά στις «ψηλωμένες» κατηγορίες, και να γεφυρώσει την απόσταση μεταξύ των Captur και Austral. Μια ιδανική όπως φαίνεται συμβίωση, με -αναμενόμενα- κάποιες υποχωρήσεις που θα κληθούν να κάνουν οι περισσότερο… δραστήριοι οδηγικά, από ένα μοντέλο που αναμένεται στην ελληνική αγορά από το νέο έτος._ Μ. Σαλ.
RENAULT SYMBIOZ E-TECH FULL HYBRID 145
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 94 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 149 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 49 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 145 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 250 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.413×1.797×1.575 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.638 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 492 (624)-1.582 λίτρα >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 169 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.423 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ: 6,7 λτ./100 χλμ. (4,6 η εργοστασιακή) >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 105 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Αναμένεται στην Ελλάδα στις αρχές του 2025