Στην πέμπτη του γενιά το Clio διατηρεί όλα τα στοιχεία που το έχουν αναδείξει στο bestseller της Renault παγκοσμίως, αλλά και εκσυγχρονίζεται όπου κρίθηκε απαραίτητο.
Σύμφωνα με έρευνες του εργοστασίου, η εξωτερική εμφάνιση της τέταρτης γενιάς του Clio αποτέλεσε τον πρώτο λόγο για την επιλογή του. Έτσι, οι αλλαγές στην ολοκαίνουργια εκδοχή μπορεί να χαρακτηριστούν ακόμα και επιδερμικές, αφού κυρίως εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα εμπρός (full LED) και πίσω, στους μεγαλύτερους αεραγωγούς εμπρός, στην ελαφρώς πιο κυρτή πέμπτη πόρτα που σαν αποτέλεσμα έχει τη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή, και στον επίσης ελαφρώς ανασηκωμένο πίσω προφυλακτήρα.
Συνολικά, πάντως –και σε ό,τι αφορά το μέγεθος- συγκριτικά με τον προκάτοχό του είναι κατά 14 χλστ. πιο κοντό και κατά 30 πιο χαμηλό, χωρίς αυτό να έχει επιπτώσεις στους εσωτερικούς χώρους, κάτι που διαπιστώσαμε από κοντά και κατά την παρουσίασή του στο νότο της ιβηρικής χερσονήσου.
Για τους εμπρός επιβάτες, που πλέον κάθονται σε νέα καθίσματα, δεν τίθεται κανένα θέμα ως προς το διαθέσιμο χώρο, ενώ οι πίσω, αναλόγως της θέσης του οδηγού ίσως χρειαστεί να περιοριστούν αρκετά, κάτι που ωστόσο ισχύει για σχεδόν όλα τα μοντέλα της κατηγορίας Β. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, μεγαλύτερο και με δύο επίπεδα είναι το πορτ μπαγκάζ (391 λίτρα για το βενζινοκίνητο/366 για το ντίζελ λόγω μεγαλύτερου ρεζερβουάρ, από 330 λίτρα), ενώ στο εσωτερικό, στις ανάλογες θήκες, μπορούν να τοποθετηθούν μικροαντικείμενα συνολικού όγκου 26 λίτρων (6,6 λίτρα σε κάθε πόρτα).
Από πλευράς ποιότητας και εργονομίας, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα είναι πρωτίστως ποιοτικά, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, στα πάνελ των θυρών και στην κονσόλα. Ο συμπαγής σχεδιασμός «απελευθέρωσε» επιπλέον χώρο, και πλέον στο άνω μέρος του ταμπλό τις εντυπώσεις κερδίζει η οθόνη του συστήματος συνδεσιμότητας και πολυμέσων Easy Link, που ανάλογα με την έκδοση θα είναι 7 ή και 9,3 ιντσών. Η μεγαλύτερη είναι κάθετα τοποθετημένη, καθώς έρευνες έχουν αποδείξει ότι είμαστε περισσότερο εξοικειωμένοι με αυτήν τη διάταξη. Αντίστοιχα, ψηφιακός πλέον είναι και ο πίνακας οργάνων, που επίσης ανάλογα με την έκδοση θα είναι 7 ή 10 ιντσών. Νέα είναι και τα καθίσματα, που σύμφωνα με το εργοστάσιο παρέχουν καλύτερη υποστήριξη μέσω μιας μακρύτερης βάσης και των μεγαλύτερων πλαϊνών τμημάτων στο άνω μέρος τους. Επιπλέον, είναι αισθητά λεπτά, και το ημι-μαλακό κέλυφος στην πλάτη τους βελτιώνει σημαντικά το χώρο των γονάτων των πίσω επιβατών, όταν τα καινούργια, λεπτότερα προσκέφαλα βελτιώνουν την ορατότητα των πίσω επιβατών. Στα περίπου 500 χλμ. που διανύσαμε με το νέο Clio, αν μη τι άλλο, τα «βρήκαμε» άνετα.
Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση του εσωτερικού, διαθέσιμα θα είναι οκτώ διαφορετικά πακέτα, και πλήθος επιλογών εξατομίκευσης για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών, του τιμονιού και των βραχιόνων.
Το νέο Clio είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία μελοντικά θα αποτελέσει τη βάση για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα του γαλλικού εργοστασίου, αρχής γενομένης από ένα υβριδικό Clio που θα δούμε μέσα στην επόμενη χρονιά.
Από πλευράς κινητήρων στη βάση της γκάμας παραμένει ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός Sce με 65 και 75 ίππους, ενώ ο τρικύλινδρος turbo των 0.9 λίτρων πλέον δίνει τη θέση του σε έναν επίσης τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, 999 κ.εκ., προϊόν της συνεργασίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Το σύνολο αρχικά θα συνδυάζεται με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ αργότερα η γκάμα θα αποκτήσει και έκδοση με CVT κιβώτιο X-Tronic. Στην κορυφή τοποθετείται ο γνωστός και από τα Captur, Megane, Scenic και Kadjar 1.300άρης Tce των 130 ίππων, με ροπή 240 Nm που θα περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του επτατάχυτου κιβωτίου EDC διπλού συμπλέκτη της εταιρείας. Από πλευράς ντίζελ διατηρείται ο 1.5 Blue dCi στις εκδόσεις με του 85 και τους 115 ίππους, έχοντας πάντως δεχτεί κάποιες αναβαθμίσεις για τη «συμμόρφωσή» του με τις πιο πρόσφατες νόρμες σχετικά με την εκπομπή ρύπων.
Στην Πορτογαλία διαθέσιμες ήταν οι δυο μεγαλύτερες βενζινοκίνητες εκδόσεις. Αισθητά αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα κύλισης, όπως και η ποιότητα απόσβεσης της ανάρτησης – με δεδομένο ότι πρόκειται για σουπερμίνι με ημιάκαμπτο άξονα. Θετικά είναι τα σχόλιά μας και για το επίπεδο ηχομόνωσης της καμπίνας, που «καλύπτει» ακόμα και τη χροιά του τρικύλινδρου κινητήρα -πλην των περιπτώσεων που τον πιέζει ο οδηγός. Ειδικότερα κάνοντας λόγο για το μικρότερο σύνολο, αποδεικνύεται αρκετά πρόθυμο και σίγουρα ικανοποιητικό για το αμάξωμα των μόλις 1.178 κιλών. Ίσως με ένα κιβώτιο με πιο κοντές σχέσεις να μπορούσε να αναδειχτεί ακόμα περισσότερο ο κινητήρας. Όσο για το μεγαλύτερο, των 130 ίππων, σίγουρα προσδίδει στην εικόνα του μοντέλου, αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ξεκάθαρα σπορ. Η λειτουργία του είναι κατά βάση γραμμική, και το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο δε βοηθάει να αναδειχτεί κάποια… εκρηκτικότητα. Συνολικά το Tce 130 δείχνει να «βολεύεται» περισσότερο σε μια σβέλτη οδήγηση με κεκτημένης ταχύτητες, αλλά για αυτά θα πρέπει να περιμένουμε την άφιξή του στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με το πλάνο της εταιρείας το νέο Clio θα έρθει στη χώρα μας μέσα στο Σεπτέμβριο, κάτι που σημαίνει ότι είναι και αρκετά νωρίς για να γνωρίζουμε κάτι για τις τιμές του._ Ε. Ξ.