Το νέο Skoda Elroq κάνει την είσοδό του στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, με εφόδια τις compact διαστάσεις του, την ποιότητα και την τεχνολογία του.
Την παγκόσμια πρεμιέρα στη Μαγιόρκα έκανε το νέο ηλεκτρικό Skoda Elroq. Εκεί όπου οι 4Τροχοί βρέθηκαν για να οδηγήσουν το μοντέλο στο οποίο η τσεχική εταιρεία επενδύει πολλά. Κάτι που διαπιστώνεις από την πρώτη ματιά και ακόμα περισσότερο όταν έρθεις σε επαφή μαζί του.
Με ανανεωμένη σχεδίαση, που εισάγει τους νεοτερισμούς της τσεχικής μάρκας αποτελώντας προάγγελο εξελίξεων σε αυτόν τον τομέα. Η Skoda αποκαλεί αυτή την προσέγγιση Modern Solid και συνδυάζει τη στιβαρότητα, με original στοιχεία της μάρκας, που αποτελούν συνέχεια της εν γένει φιλοσοφία της.
Με ένα νέο τρόπο, υιοθετώντας στοιχεία ξεχωριστά, όπως η συμπαγής μάσκα, με γυαλιστερό μαύρο Tech-Deck Face, όπως το αποκαλεί η Skoda, το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει τη γνωστή μάσκα της μάρκας, ενσωματώνοντας αισθητήρες, όπως κάμερα και ραντάρ. Το «άγριο» κάτω μέρος του προφυλακτήρα συνοδεύεται από μια λωρίδα χρωμίου που ενισχύει την περιπετειώδη εμφάνιση του μοντέλου ή μαύρη στην περίπτωση της έκδοσης Sportline, η οποία διαθέτει και κατά 15 χλστ. πιο χαμηλή ανάρτηση, υποστηρίζοντας ένα πιο σπορ χαρακτήρα.
Χαρακτηριστικό γνώρισμα στο εμπρός μέρος αποτελούν τα νέα λεπτά φωτιστικά σώματα, με τα τέσσερα διαφορετικά στοιχεία LED Matrix. Επιπλέον, για πρώτη φορά συναντάμε τη νέα γραμματοσειρά με το όνομα της Skoda στην άκρη του σμιλεμένου καπό. Τα προστατευτικά του αμαξώματος, σε μαύρο χρώμα, συνεχίζουν να διατρέχουν όλο το προφίλ του αυτοκινήτου, αγκαλιάζοντας τους θόλους, όπως και το πίσω μέρος.
Εκεί ξεχωρίζει ο προφυλακτήρας με τη λωρίδα χρωμίου στο κάτω μέρος του, όπως και τα λεπτά φωτιστικά σώματα σχήματος C με τεχνολογία LED. Ανάλογα και εδώ βρίσκει εφαρμογή στο κέντρο της πέμπτης πόρτας το σήμα της εταιρείας με τη νέα γραμματοσειρά. Το Elroq πατάει σε τροχούς με αεροδυναμική σχεδίαση, που ανάλογα με την έκδοση φτάνουν και σε διάμετρο τις 21 ίντσες, ξεκινώντας από τις 19 ίντσες.
Η έντονη κλίση της πρώτης κολώνας, συνοδεύεται από ένα μεγάλο παρμπρίζ, ενώ κοιτώντας από το πλάι το αυτοκίνητο διαπιστώνεις την ήπια κλίση της οροφής στο πίσω μέρος. Στόχος είναι η επίτευξη καλού συντελεστή οπισθέλκουσας, προκειμένου να ωφεληθεί η αποδοτικότητα, με τον δείκτη να είναι Cd 0,26 εντυπωσιάζοντας για αυτοκίνητο του «είδους». Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν σχεδιαστεί και οι ειδικά διαμορφωμένοι εξωτερικοί καθρέπτες, αλλά και τα ενεργά βοηθήματα ψύξης, που είναι τοποθετημένα πίσω από την εμπρός ποδιά και ανοίγουν όταν αυτό απαιτείται ή κλείνουν για βελτίωση της αεροδυναμικής.
Με έμφαση στην πρακτικότητα…
Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η γνωστή πλατφόρμα MEB, που βρίσκει εφαρμογή σε αρκετά μοντέλα του Ομίλου VW. Το Elroq είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό compact μοντέλο της Skoda, με μήκος 4,488 μ., πλάτος 1,884 μ. και ύψος 1,625 μ. Έτσι, και συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιό του, των 2,765 μ., προϊδεάζει για την ευρυχωρία που είναι ικανό να προσφέρει στο εσωτερικό του.
Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις αφορά την ποιότητα, η οποία είναι προσεγμένη σε κάθε της λεπτομέρεια. Η συμπαγής αίσθηση της συναρμογής των υλικών, που στην πλειονότητά τους είναι από ανακυκλωμένα υλικά, αναδεικνύοντας την περιβαλλοντική ανησυχία της Skoda. Ενδεικτικά για τις υφασμάτινες επενδύσεις έχουν χρησιμοποιηθεί σε ποσοστό 6% ίνες από ανακυκλωμένα ρούχα, ενώ εν γένει τα υλικά περιέχουν σε ποσοστό 78% ανακυκλωμένα PET, το οποίο προέρχεται για παράδειγμα από μπουκάλια.
Οι επιλογές σχεδίασης είναι αρκετές, με την Lodge Design Selection να χρησιμοποιεί διαφορετικό υλικό, το Technofil, το οποίο αποτελείται από 75% ανακυκλωμένες ίνες Econyl και 25% πολυεστέρα. Ένα υλικό που έχει ιδιαίτερη αντοχή και είναι 100% ανανεώσιμο, για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε νέες εφαρμογές.
Η εικόνα είναι λίγο πολύ γνώριμη, καθώς η Skoda ακολουθεί την αρχιτεκτονική που έχει στα μοντέλα της και στο νέο Elroq. Μίνιμαλ σχεδίαση, με έμφαση στην πρακτικότητα, πολλές έξυπνες λύσεις και αρκετές θήκες που θα βολέψουν όλα τα αντικείμενα της καθημερινότητάς σας, με μοναδικό μεμπτό σημείο την πρόσβαση στα κινητά όταν χρησιμοποιούνται οι ποτηροθήκες. Το κάθισμα διακρίνεται για την ποιότητα σε όλους τους τομείς, συγκρατώντας σωστά το σώμα, προσφέροντας παράλληλα άνεση για πολύωρη χρήση.
Κάθεσαι ψηλά και απολαμβάνει την απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, έχοντας εμπρός σου όλα τα χειριστήρια στη σωστή θέση. Η ψηφιακή μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό με διαγώνιο 13 ίντσες κυριαρχεί, τόσο με τον όγκο της όσο και με την εξελιγμένη, ειδικά διαμορφωμένη για το ηλεκτρικό SUV της Skoda, τεχνολογία. Εύκολη στην περιήγηση, με πληροφορίες μέσω του συστήματος πλοήγησης για τους διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης.
Το νέο λογισμικό, είναι το ίδιο που έχει χρησιμοποιηθεί ήδη στα Enyaq, Superb και Kodiaq, κάνει την πλοήγηση στο σύστημα πιο εύκολη. Παρέχει τη δυνατότητα πέντε συντομεύσεων για διαφορετικούς χρήστες, όσον αφορά τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και προσαρμόζοντας αυτές ανάλογα με τις επιθυμίες και ανάγκες του καθενός, αλλά και τρεις ακόμα όσον αφορά τα apps. Για την καλύτερη εργονομία έχουν διατηρηθεί κάποια φυσικά πλήκτρα κάτω από την οθόνη, που δίνουν άμεση πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Οι χώροι είναι άπλετοι, παραπέμποντας σε μοντέλο ανώτερης κατηγορίας μεγέθους. Ο «αέρας» για το κεφάλι είναι άφθονος, τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Όπως επίσης και αυτός για τα πόδια των επιβατών πίσω, εκεί που θα βολευτούν ακόμα και άτομα με ύψος άνω του μετρίου με χαρακτηριστική άνεση. Η «έξυπνη λύση» που έχει χρησιμοποιηθεί στο πάτωμα και σε συνέχεια της κεντρικής κονσόλας πίσω, που είναι μια επιπλέον θήκη, θα υποχρεώσει αυτόν που κάθεται στη μέση να έχει τα πόδια του περισσότερο ανοιχτά από όσο πιθανώς θα επιθυμούσε. Εκεί θα βρεις μεταξύ άλλων και θήρες φόρτισης USB-C, αλλά και ανεξάρτητα χειριστήρια κλιματισμού, για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας.
Ανάλογα, ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι μεγάλος, με 470 λίτρα αρχική, που φτάνει τα 1.580 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, που πέφτουν με τη χρήση ενός πλήκτρου. Επιπλέον, παρέχει τη δυνατότητα ειδικής διαμόρφωσης, με μετακίνηση της εταζέρας στο μέσο του χώρου αποσκευών, αλλά και μια πραγματικά έξυπνη λύση για την τοποθέτηση των καλωδίων φόρτισης σε δίχτυ κάτω από την εταζέρα. Στις «Simply Clever» παροχές δεν λείπει η ομπρέλα, που μας έχει συνηθίσει να προσφέρει η Skoda και είναι κρυμμένη μέσα στην πόρτα του οδηγού.
Με αυτονομία έως 560 χιλιόμετρα
Το ηλεκτρικό Skoda Elroq είναι διαθέσιμο με τρία μεγέθη μπαταριών. Η βασική έχει χωρητικότητα 55 kWh, η αμέσως επόμενη 63 kWh, ενώ η κορυφαία είναι 82 kWh. Ανάλογα η ισχύς είναι 125 kW (170 ίπποι), 150 kW (204 ίπποι) και 210 kW (286 ίπποι). Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει και η έκδοση 85x, με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα εμπρός που είναι τετρακίνητη και θα είναι διαθέσιμη λίγο αργότερα.
Αρχικά βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της εισαγωγικής έκδοσης Elroq 50, με τους 170 ίππους και τη μικρή μπαταρία των 55 kWh, που του χαρίζει αυτονομία 375 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Η στιβαρή αίσθηση που λαμβάνει είναι κυρίαρχη, με το ηλεκτρικό SUV της Skoda να πατάει θετικά, με αξιοσημείωτη άνεση σε κάθε περίπτωση.
Η ανάρτηση καταπίνει κάθε είδους κακοτεχνία, με χαρακτηριστική επιδεξιότητα, που αφήνει οδηγό και επιβάτες εντελώς ξεκούραστους. Στο ίδιο μήκος κύματος και η εξαιρετική ηχομόνωση, που αφήνει εκτός της καμπίνας κάθε ενόχληση από το δρόμο. Νιώθεις σαν στο… σπίτι σου στο εσωτερικό του νέου Elroq. Τόσο ήσυχο είναι, όπως επίσης και άνετο. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι ελαφριά στη βασική ρύθμιση του προγράμματος οδήγησης, ενώ στη Sport αποκτά επιπλέον βάρος, για να ικανοποιήσει τους πιο ανήσυχους οδηγικά.
Με 9,0 δευτερόλεπτα για την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, αλλά και άμεση επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, όπως συμβαίνει στα ηλεκτρικά μοντέλα, το βασικό Elroq 50 τα καταφέρνει μια χαρά στο δρόμο, έχοντας και μέγιστη ταχύτητα, που σε αυτή την έκδοση, περιορίζεται στα 160 χιλιόμετρα.
Η κορυφαία έκδοση Elroq 85, των 286 ίππων, που οδηγήσαμε στη συνέχεια τα καταφέρνει πιο καλά στον τομέα των επιδόσεων. Διαχειρίζεται με περισσότερη μαεστρία τους σχεδόν δύο τόνους που ζυγίζει το αμάξωμα, επιταχύνοντας πιο άμεσα και θετικά. Ενδεικτικά κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6δευτερόλεπτα, με το περιοριστή ταχύτητα σε αυτή την περίπτωση να επεμβαίνει στα 180 χλμ./ώρα.
Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς αφήνει στο τιμόνι να έχει μόνο το έργο για το οποίο έχει σχεδιαστεί, δηλαδή να κατευθύνει το αυτοκίνητο. Το κάνει καλά, με την πληροφόρηση που περνάει στα χέρια του οδηγού να είναι μεστή και χωρίς «παράσιτα». Η αίσθηση από το πεντάλ επιβράδυνσης είναι επίσης θετική, με την ανάκτηση, όταν αυτή είναι έντονη, να περιορίζει λίγο το feedback που λαμβάνεις στο πόδι σου. Σε κάθε περίπτωση, το Skoda Elroq διακρίνεται για την ασφαλή οδική του συμπεριφορά, που έχει ως προεξέχων χαρακτηριστικό την άνεση.
Το νέο Elroq, το πρώτο compact ηλεκτρικό SUV της τσεχικής φίρμας, έρχεται με πολλά εφόδια να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την Skoda. Είναι διαθέσιμο ήδη για παραγγελία με τιμή που ξεκινάει στην έκδοση Elroq 50 από τα 34.500 ευρώ, που διαμορφώνεται στα 26.153 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης. Οι πρώτες παραγγελίες έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν μέσα στον Απρίλιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
SKODA ELROQ
ΙΣΧΥΣ: 170 ίπποι >ΡΟΠΗ: 310 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 63 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.488 x 1.884 x 1.625 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 470-1.580 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.949 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,0 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 15,8 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 375 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 5 ώρες και 30 λεπτά (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 25 λεπτά (145 kW) >ΤΙΜΗ: Από 34.500 ευρώ (26.153 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ)