X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Cupra Terramar στη Βαρκελώνη

Η Cupra παρουσίασε το Terramar, το νέο της SUV που συνδυάζει τις σπορ αρετές που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της ισπανικής φίρμας με τον οικογενειακό χαρακτήρα, έχοντας ως στόχο τον κορυφαίο ανταγωνισμό.

Ευθυγραμμισμένο με τις αξίες της Cupra, το νέο Terramar έρχεται να πλαισιώσει το Formentor και να δώσει στην ισπανική εταιρεία αυτό που θα την ανεβάσει επίπεδο και θα της επιτρέψει να δει στα μάτια τον υψηλό ανταγωνισμό που υπάρχει άφθονος στην κατηγορία των SUV.

Ταξιδέψαμε στη Βαρκελώνη για την πρώτη επαφή μαζί του και από εκεί οδηγήσαμε για το Sitges, την πόλη – έδρα της της ιστορικής πίστας Terramar, η οποία, για την ιστορία, χτίστηκε σε μόλις 300 ημέρες, πριν έναν περίπου αιώνα, το 1923, σε μια εποχή που η Ευρώπη είχε μόλις δυο πίστες, έχοντας ως κύριο χαρακτηριστικό της τον οβάλ σχεδιασμό.

Φόρο τιμής σε αυτήν αποτελεί η ονοματοδοσία του νέου μοντέλου της Cupra, που προκύπτει από τη σύντμηση δύο λέξεων Terra (γη) και Mar (θάλλασα), ενώ η σύνδεση με μια πίστα υποδηλώνει ή αν θέλετε ενισχύει τις σπορ προθέσεις της Cupra για το Terramar.

Ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Cupra, με τη χαρακτηριστική πλέον μάσκα που έχουμε δει να κάνει πρεμιέρα στο νέο Formentor, αλλά και στο Leon. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η ευέλικτη πλατφόρμα MQB Evo του Ομίλου VW, με το Terramar να έχει μήκος 4,52 μ., πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,58 μ., με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.681 χλστ.

Με τις μεγάλες του διαστάσεις στοχεύει σε ένα διαφορετικό κοινό, που θέλει πέρα από τα σπορ χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα μοντέλα της Cupra και μια πιο οικογενειακή διάσταση, με ικανούς χώρους που θα εξυπηρετήσουν αυτό το σκοπό.

Η σχεδίαση…

Επιβλητικό, όχι μόνο λόγω διαστάσεων, αλλά και αισθητικής. Δεν περνά απαρατήρητο, έχοντας υψηλό δείκτη «κεφαλογυρίσματος», με το μυώδες προφίλ του, που περιλαμβάνει τις γραμμές που τρέχουν αβίαστα από το εμπρός στο πίσω μέρος, τους ευμεγέθεις θόλους, με τους μεγάλους τροχούς και τα νεύρα στις πόρτες να κλέβουν την παράσταση.

Ωστόσο, αυτό που αποτελεί την ταυτότητα του μοντέλου, είναι το εμπρός μέρος. Η χαρακτηριστική μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κέντρο, μοιάζει με ρύγχος καρχαρία με ένα… ανοιχτό στόμα, έτοιμο να καταπιεί όποιον βρει στο διάβα του. Τρομάζεις όταν το αντικρίζεις στο κεντρικό σου καθρέπτη να κινείται πίσω και ασυναίσθητα σε προκαλεί να κάνεις… στην άκρη. Να του δώσει χώρο και δρόμο να φύγει, να απλώσει τις αρετές του, να πρωταγωνιστήσει.

Οι προσεγμένες λεπτομέρειες στο προφυλακτήρα, με τις μικρές εισαγωγές αέρα, που φροντίζουν για την ψύξη ελαστικών και φρένων, συνδυάζονται με μικρούς προβολείς ομίχλης που είναι τοποθετημένη επιμελώς λίγο πιο πάνω, ενώ στην κορυφή, αλλά και τα χαρακτηριστικά τριγωνικά μοτίβα που βρίσκουμε στα φώτα Matrix LED Ultra, με τεχνολογία High-Definition.

Το τριγωνικό σήμα της Cupra στο εμπρός μέρος έχει σκαρφαλώσει επάνω στον προφυλακτήρα και είναι τοποθετημένο εμπρός από το μυώδες καπό με τα έντονα νεύρα. Η ροή στη σχεδίαση είναι αυτό που χαρακτηρίζει το Terramar, με το προφίλ του να ξεχωρίζει από τους φουσκωμένους θόλους με τους μεγάλους τροχούς που μπορεί να είναι σε διαστάσεις από 18 έως και 20 ίντσες. Στο τελείωμα του, στο πίσω μέρος κυριαρχεί η μεγάλη φωτεινή μπάρα με το σήμα τη εταιρείας στο κέντρο, μια λεπτομέρεια που ενισχύει τη δυναμική και την αίσθηση του πλάτους στο αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό…

Προσεγγίζοντας στο αυτοκίνητο και πριν περάσεις στο εσωτερικό του, το Terramar φροντίζει να σε βάλει στο κλίμα. Το «καλωσόρισμα» περιλαμβάνει ένα παιχνίδι με τα φώτα, ενώ ένα λογότυπο Cupra προβάλλεται εμπρός και μακριά, στον τοίχο ή στην γκαραζόπορτα. Αφού ανοίξεις την πόρτα ένα ακόμα ειδικός φωτισμός στο κατώφλι σε υποδέχεται στην αναθεωρημένη καμπίνα που δεν κρύβει τον προσανατολισμό της.

Ο οδηγός βρίσκεται στο επίκεντρο, με τη σχεδίαση να το επιβεβαιώνει. Η κλίση που έχει η κονσόλα προς αυτόν, ενισχύουν τον δείκτη εργονομίας, εκφράζοντας παράλληλα με εμφατικό τρόπο τη σπορ φιλοσοφία του Terramar. Δεν στέκεται όμως μόνο εκεί, καθώς στόχος του είναι να προσφέρει άνεση και χώρους που θα το καταστήσουν ένα πρακτικό μοντέλο.

Η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου, με τα μαλακά πλαστικά να καταλαμβάνουν το σύνολο των επιφανειών, ενώ η Cupra δεν κρύβει τις οικολογικές της ανησυχίες, με τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών σε μεγάλο βαθμό. Οι όμορφες λεπτομέρειες σε αποχρώσεις του χαλκού, δίνουν χαρακτήρα στη σχεδίαση, όπως και πρακτικότητα. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, αποτελεί το «σύνορο» ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, απελευθερώνοντας χώρο για αρκετές θήκες που θα φιλοξενήσουν μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα, έχοντας και ένα μεγάλο ντουλαπάκι ανάμεσά τους. Η μετακόμιση του επιλογέα από τη βάση της κονσόλας στο τιμόνι, κινείται προς την ίδια κατεύθυνση, αφού τώρα δεν πιάνει χώρο στην κονσόλα.

Το τιμόνι με τη μοναδική σχεδίαση Cupra ξεχωρίζει για τα χειριστήρια των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, αλλά και τους κλασικούς δορυφόρους, που δίνουν άμεση πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης, με το δεξί από αυτά να φροντίζει για την εκκίνηση του κινητήρα.

Η συνδεσιμότητα και η βελτιωμένη διεπαφή του Terramar περιλαμβάνει ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, με δυνατότητες παραμετροποίησης, αλλά και μια μεγάλη 12,9 ιντσών οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, γνωστή μας από τον Όμιλο VW, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και ένα μεγάλο head-up display, που προβάλλει εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού στο βάθος του παρμπρίζ χρήσιμες πληροφορίες.

Τα όμορφα σε σχεδίαση καθίσματα παρέχουν καλή στήριξη και αξιοσημείωτη άνεση, ενώ στον τομέα της χωροταξίας οι Ισπανοί φαίνεται να τα κατάφεραν αρκετά καλά. Για τους εμπρός δεν τίθεται θέμα άνεσης, ενώ για τους πίσω ο αέρας για πόδια, κεφάλι, αλλά και ώμους είναι άφθονος. Τα πίσω καθίσματα μάλιστα μετακινούνται και κατά το διαμήκη άξονα, σε εύρος 15 εκατοστών. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται αντιστρόφως ανάλογα ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές, με τον όγκο του πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται από 540 έως 642 λίτρα.

Οι κινητήρες

Το νέο Cupra Terramar εφοδιάζεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης και εξηλεκτρισμένα σύνολα. Εισαγωγική έκδοση είναι η 1.5 eTSI, με ήπια υβριδικό σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V που αποδίδει 150 ίππους, με τη δύναμη να περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Πιο πάνω συναντάμε τον 2λιτρο βενζίνης σε δύο αποδόσεις. Αρχικά με 204 ίππους, αλλά και μια ισχυρότερη με 265 ίππους, που φέρει και τα διακριτικά VZ (Veloz) και αποτελεί τη γρήγορη έκδοση του μοντέλου. Αμφότερες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, με 7 σχέσεις, ενώ η μετάδοση εδώ περνάει και στους τέσσερις τροχούς.

Ακολουθούν οι πιο αποδοτικές εκδόσεις plug-in hybrid ή όπως τις αποκαλεί η Cupra, eHybrid. Και αυτές με τη σειρά τους είναι διαθέσιμες σε δύο επίπεδα αποδόσεων, με 204 ίππους και 272 ίππους και 400 Nm ροπής για την κορυφαία, η οποία έχει επίσης τα διακριτικά VZ.

Τη βάση για το σύστημα αυτό αποτελεί ο βενζινοκινητήρας 1.5 TSI, που συνδυάζεται με μια μεγάλη μπαταρία 19,7 kWh, που επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα. Η μπαταρία έχει δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 50 kW σε συνεχές ρεύμα, ενώ ο εργοστασιακός φορτιστής είναι 11 kW. Ο χώρος που καταλαμβάνει η μπαταρία ζημιώνει αυτόν του πορτμπαγκάζ, με τον όγκο στην περίπτωση των εκδόσεων PHEV να κυμαίνεται από τα 400 έως τα 490 λίτρα.

Στο δρόμο…

Παρά το γεγονός ότι το Terramar διατηρεί στενές σχέσεις με τα υπόλοιπα μοντέλα του Ομίλου VW με τα οποία μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα, κρατά και τις απαραίτητες αποστάσεις από αυτά όσον αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Οι μηχανικοί της Cupra φρόντισαν για αυτό, βελτιώνοντας το πλαίσιο και προσαρμόζοντάς το στις αξίες της ισπανικής φίρμας, που έχει ως προεξέχων χαρακτηριστικό τη σπορ διάσταση.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με το αυτοκίνητο όμως να έχει πιο χαμηλή κατά 10 χλστ. ρύθμιση, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Ειδικές ρυθμίσεις έχουν γίνει στο βαθμό απόσβεσης των αμορτισέρ, αλλά και τη σκληρότητα των ελατηρίων. Αποτέλεσμα πιο άμεσες αντιδράσεις του αμαξώματος, αλλά χωρίς να ζημιώνεται η άνεση.

Σε αξιοσημείωτο βαθμό μάλιστα, καθώς το Terramar παρουσιάζεται ιδιαίτερα φιλικό στο δρόμο, με καλή ποιότητα κύλισης, που τα μοντέλα της Cupra μέχρι τώρα δεν δίσταζαν να θυσιάσουν στον βωμό της ακρίβειας. Το τιμόνι ακολουθεί στη λογική αυτή, με μεστή αίσθηση, ικανοποιητικό βάρος και καλή κατευθυντικότητα.

Για τη διαμόρφωση του οδηγικού χαρακτήρα του Terramar φροντίζουν τα διάφορα προφίλ που διαθέτει και είναι τα Comfort, Performance και Individual, για όλες τις εκδόσεις, ενώ υπάρχουν επιπλέον, το Cupra στις εκδόσεις VZ, όπως και το Offroad στις τετρακίνητες. Ανάλογα με την επιλογή εστιάζει στην αποδοτικότητα ή στην όξυνση των σπορ χαρακτηριστικών του μοντέλου, που συνοδεύεται μάλιστα και από ένα «πιπεράτο» ήχο.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης του ESP σε λειτουργία Sport, κατά την οποία γίνεται λιγότερο παρεμβατικό, ενώ στις δυο πιο ισχυρές εκδόσεις 2.0 TSI 265 PS και eHybrid 272 PS, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας απενεργοποιείται πλήρως, περνώντας όλη την ευθύνη στα «χέρια» του οδηγού. Προαιρετικά διαθέσιμα είναι και τα πανίσχυρα φρένα Akebono με 6πίστονες δαγκάνες σε δίσκους 375 χλστ., όπως αυτά που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τα οποία διακρίνονται για την αποτελεσματικότητά τους και την αντοχή στη χρήση.

Το Terramar ανοίγει ένα νέο δρόμο στην Cupra, εστιάζοντας σε μια ακόμα πιο εμπορική κατηγορία, που αναμένεται να της δώσει επιπλέον ώθηση. Διακρίνεται για την ποιότητα σε όλους τους τομείς, με σπορ, αλλά και άνετη προσέγγιση στο δρόμο, που δεν του λείπουν οι χώροι. Η έντονη προσωπικότητά του διαδραματίζει το δικό της ρόλο που μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για μια επιτυχία ανάλογη αυτής του Formentor. Το νέο Cupra Terramar θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά προς το τέλος του έτους, μέσα στο χειμώνα, σε τιμές που ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται να ξεκινούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των 40.000 ευρώ.

CUPRA TERRAMAR 1.5 eHybrid
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 177 ίπποι/5.500 – 6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm/1.500 – 4.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 116 ίπποι/2.200 – 4.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 330 Nm/0 – 2.250 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 272 ίπποι/4.750 – 6.500 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 400 Nm/850 – 4.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 19,7 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.519×1.863×1.584 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.681 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 540-642 (400-490 PHEV) λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.904 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 215 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 0,4-0,5 (5,7-6,1) λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 9-12 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 112-121 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (AC): 2 ώρες και 30 λεπτά (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 26 λεπτά (50 kW) >ΤΙΜΗ: Δεν ανακοινώθηκε

Cupra Terramar

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!