Με δέλεαρ την πληθωρικότητα των προδιαγραφών του και όχι τη χαμηλή του τιμή, η Great Wall Motor (GWM) λανσάρει το plug-in SUV της, το WEY 03.
Το μήνα που πέρασε βρεθήκαμε καλεσμένοι από ακόμα μία κινεζική εταιρεία, την GWM, προκειμένου να γνωρίσουμε την γκάμα της, και ειδικά το μικρομεσαίο SUV της, το plug–in υβριδικό WEY 03, το οποίο αναμένεται να εισαχθεί και στη χώρα μας μέσα στο 2024. Η παρουσίαση του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην ιταλική πρωτεύουσα. «Η Ρώμη δε φτιάχτηκε σε μία μέρα», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Brand & Marketing Director Europe GWM, Thiemo Jahnke, ο οποίος μας παρουσίασε και το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της εταιρείας, με την προοπτική, αυτή να απαρτίζεται αποκλειστικά από ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, η GWM ίδρυσε το 2018 την εταιρεία SVOLT, με στόχο την παραγωγή μπαταριών. Η SVOLT διαθέτει σήμερα εννέα ερευνητικά κέντρα και δεκατρία εργοστάσια. Μάλιστα, στα μέσα του 2024 θα κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στη Γερμανία, αξιοποιώντας και τις συνέργειες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η Stellantis και η BMW.
Το τοπίο της αγοράς
Πόσο ελκυστική όμως είναι η τρέχουσα κατάσταση στην ευρωπαϊκή αγορά για την είσοδο μιας νέας μάρκας; Εν προκειμένω, όσον αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα της GWM, αυτά ευνοούνται από τη ραγδαία άνοδο των πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας, ενώ στην περίπτωση των plug–in υβριδικών η σχετική μεταβολή προσδιορίζεται σε μια αύξηση της τάξης του 10%. Στις δυσκολίες που παρουσιάζει το σημερινό περιβάλλον της αγοράς αυτοκινήτου σημειώστε τον πληθωρισμό και τον έντονο ανταγωνισμό από την είσοδο νέων εταιρειών, κατά κύριο λόγο από την Κίνα. Ας δούμε, λοιπόν, με ποιον τρόπο η εταιρεία σκοπεύει τα κάνει δελεαστικά τα υβριδικά της μοντέλα – το σίγουρο είναι πως αυτός δε θα βασίζεται σε μια πιο χαμηλή τιμή έναντι του ανταγωνισμού.
Τα plug-in WEY 03 και 05 βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα που έχει εξελιχθεί από την GWM για να φιλοξενεί plug-in υβριδικά σύνολα, με το δεύτερο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 20 εκατοστά. Όσον αφορά το WEY 03, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε διαδρομές πέριξ της Ρώμης, δεν απευθύνεται στην premium κατηγορία, αν και διαθέτει ανάλογα χαρακτηριστικά εξοπλισμού. Ως ανταγωνιστές η εταιρεία βλέπει τα VW Τiguan, Kia Sportage και Cupra Formentor, ενώ από πλευράς τιμής το αυτοκίνητο βρίσκεται πιο κοντά στα Mercedes GLA και Volvo XC40. Με βάση τα ελληνικά δεδομένα, θα τοποθετούσαμε ακόμα απέναντι στο WEY 03 τα Τoyota RAV4 και DS7.
Ο τρόπος που η εταιρεία θεωρεί ότι θα το κάνει δελεαστικό στο αγοραστικό κοινό της κατηγορίας έχει να κάνει με την πληθωρικότητα των προδιαγραφών του. Έτσι, με μήκος 4.668 χλστ., που αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο της μεγαλύτερης κατηγορίας, και μεταξόνιο 2.745 χλστ., υπόσχεται ευρυχωρία για τους επιβάτες του. Επίσης, κάτω από το καπό του φιλοξενείται ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκίνητο σύνολο, και, σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα, η μέγιστη ισχύς της δικίνητης έκδοσης φτάνει τους 367 ίππους και στην τετρακίνητη τους 442!
Τέλος, η μπαταρία των 34 kWh εξασφαλίζει μια εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία 136 χιλιομέτρων (124 χλμ. στη δικίνητη έκδοση), που το τοποθετεί στην κορυφή των plug–in από πλευράς αυτονομίας και, κατά συνέπεια, το καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στους τομείς της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, οι τιμές των οποίων αντίστοιχα διαμορφώνονται και για τις δύο εκδόσεις στα 0,5 λτ./100 χλμ. και τα 15 γρ./χλμ. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο διαθέτει δυνατότητα φόρτισης σε εναλλασσόμενο ρεύμα στα 11 kW και σε συνεχές στα 50 kW, είναι δηλαδή ένα από τα ελάχιστα plug–in τα οποία μπορούν να φορτιστούν σε ταχυφορτιστή.
Στην πράξη
Τόσο εξωτερικά όσο και μέσα στην καμπίνα του, το WEY 03 διαθέτει έναν σύγχρονο και καθαρό σχεδιασμό. Στο εσωτερικό κάνει εντύπωση η ποιότητα των υλικών, με τις επενδύσεις να είναι από ύφασμα και αλκαντάρα, ενώ υπάρχει εκτεταμένη ηχομόνωση σε όλα τα σημεία του αμαξώματος. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη των 14,6 ιντσών, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του ένα head-up display και έναν ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων 9,7 ιντσών. Επικουρικά, κάτω από την κεντρική οθόνη, συναντάμε μία επιπλέον οθόνη 9 ιντσών για τη λειτουργία του κλιματιστικού. Είναι κάτι που πρωτοείδαμε και σε κάποιες premium μάρκες, σε κάθε περίπτωση όμως δεν το θεωρούμε μια λειτουργική επιλογή σε σχέση με τους κλασικούς αναλογικούς διακόπτες.
Οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι πολύ μεγάλοι, με αυτόν για τα κεφάλια να εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητά του περιορίζεται στα 352 λίτρα (ένεκα της μεγάλης μπαταρίας), ενώ η πρόσβαση σε αυτό χαρακτηρίζεται από το υψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ήσυχο στο δρόμο, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Σε ήπιους ρυθμούς κίνησης, ο κινητήρας συνδυάζεται ιδανικά με το διπλού συμπλέκτη 9άρι κιβώτιο, εντούτοις αποδεικνύεται αργό στην απόκρισή του όταν ο οδηγός κάνει kickdown, ακόμα και στη λειτουργία σπορ. Στη συνέχεια, φυσικά, η μεγάλη ισχύς του υβριδικού συστήματος εξασφαλίζει την αναμενόμενη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 ή 7,3 για την τετρακίνητη και τη δικίνητη έκδοση).
Στα «μείον» από την πρώτη αυτή επαφή σημειώστε τη σκληρή ανάρτηση, κάτι αναμενόμενο ένεκα και του αυξημένου βάρους (2.100-2.220 κιλά) της κατασκευής, την εικόνα από την κάμερα 360 μοιρών, που καταλαμβάνει την κεντρική οθόνη στις αργές ταχύτητες αποκρύπτοντας έτσι τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης, και τη μέτρια πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης γύρω από τη θέση της ευθείας.
Η υποσχόμενη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, πάντως, είναι κάτι που επιβεβαιώνεται και στην πράξη. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ταχυφόρτισης, εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση και στο ταξίδι, ενώ στον υποψήφιο αγοραστή θα μετρήσουν ακόμα οι μεγάλοι χώροι, ο πλούσιος εξοπλισμός και το ισχυρό υβριδικό σύστημα. Τέλος, το αυτοκίνητο καλύπτεται από 5χρονη εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα, και η μπαταρία με 8 χρόνια και 160.000 χιλιόμετρα._ Μ. Σ.
GWM WEY 03
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 204 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 320 Nm/σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 163 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 325 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 184 ίπποι (-) >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 232 Nm (-) >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 442 ίπποι (367) >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 685 Nm (500) >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς (στους εμπρός τροχούς) >KΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 34 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.668×1.890×1.730 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.745 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 352-1.289 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.220 κιλά (2.100) >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,3 δλ. (7,3) >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 0,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 15 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 136 χλμ. (124) >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 11 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ (DC): 50 kW
Σε παρένθεση οι τιμές της δικίνητης έκδοσης.
Ποια είναι η GWM;
Με έδρα το Βaoding -δύο ώρες δρόμο από το Πεκίνο-, η Great Wall ξεκίνησε το 1984 την κατασκευή φορτηγών και στη συνέχεια, από τη δεκαετία του ’90, επιβατικών αυτοκινήτων. Σήμερα η Great Wall Motor διαθέτει μια ετήσια παραγωγή που ξεπερνά το 1.000.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 600.000 ανήκουν στην κατηγορία των SUV (η GWM είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής SUV στην Κίνα), πραγματοποιώντας εξαγωγές σε εξήντα αγορές. Διαθέτει προσωπικό 78.000 εργαζομένων, εννέα κέντρα έρευνας και εξέλιξης και ακόμα πέντε κέντρα έρευνας και εξέλιξης για την ανάπτυξη λογισμικού.
Η GWM απαρτίζεται στην κινεζική αγορά από πέντε υπομάρκες, που ειδικεύονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων. Έτσι, η Ora κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι WEY και Haval επικεντρώνονται στα SUV, η Tank στα καθαρόαιμα αυτοκίνητα εκτός δρόμου και η Poer στα pick-up. Ο κινεζικός κολοσσός είχε εκφράσει ήδη από πέρυσι την πρόθεσή του να δραστηριοποιηθεί στην ευρωπαϊκή αγορά, καθυστέρησε όμως μέχρι να επαναπροσδιορίσει την εικόνα του και τον τρόπο που θα απευθυνθεί στον Ευρωπαίο καταναλωτή. Έτσι, αποφασίστηκε πως οι υπομάρκες της εταιρείας δε θα έρθουν αυτόνομα, αλλά θα αποτελούν κομμάτι μιας ενιαίας γκάμας, κάτω από την ομπρέλα της GWM.
Η διανομή των αυτοκινήτων της GWM στην Ευρώπη είχε ήδη ξεκινήσει πριν από μερικά χρόνια σε επιλεγμένες χώρες με το ηλεκτρικό Ora Funky Cat, ένα συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μήκος 4,2 μ. και έντονη προσωπικότητα. Αξίζει να επισημάνουμε πως πάνω στο ίδιο δάπεδο θα βασίζεται το νέο e–Mini, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας Spotlight, η οποία συστήθηκε ανάμεσα στην Great Wall και την BMW.
Τώρα, πλέον, με τη δημιουργία μιας ενιαίας γκάμας κάτω από την ονομασία «GWM», το Ora Funky Cat μετονομάστηκε σε «Ora 03». Θα ακολουθήσει σύντομα ένα σεντάν με αντίστοιχα εξεζητημένο σχεδιασμό, το Οra 07, ενώ μέσα στο 2025 την ηλεκτρική γκάμα θα συμπληρώσει ένα C–SUV, το Ora 5.
Δίπλα στα ηλεκτρικά Ora, η GWM παρατάσσει μια σειρά plug-in υβριδικών SUV, που σήμερα απαρτίζεται από το upper mainstream C–SUV, WEY 03, και το μεγαλύτερο WEY 05. Όλος αυτός ο μετασχηματισμός καθυστέρησε μερικούς μήνες την επέκταση της κινεζικής εταιρείας στην Ευρώπη, αλλά πλέον τα πράγματα φαίνεται ότι τρέχουν με πιο γρήγορους ρυθμούς. Έτσι, μέσα στο 2024 η GWM θα εκπροσωπείται σε έντεκα ακόμα χώρες, μεταξύ των οποίων και η δική μας, δεν υπάρχουν όμως περισσότερες πληροφορίες για το ποιος θα αναλάβει την αντιπροσώπευση.