Η ώρα της ανανέωσης για το Skoda Kodiaq έφτασε, οπότε πήραμε μια πρώτη γεύση από τα νέα στοιχεία του μεγάλου τσεχικού SUV, στους δρόμους της Ελβετίας και της Γαλλίας.
Το Skoda Kodiaq είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την τσεχική μάρκα και οι λόγοι, είναι περισσότεροι του ενός.
Από τη μία, ήταν το πρώτο μοντέλο της εκσυγχρονισμένης οικογένειας SUV της Skoda, που διέθετε ως κατάληξη στην ονομασία του, το “κωδικό γράμμα” Q, ανοίγοντας το δρόμο για τα Karoq, Kamiq και Kushaq, με το τελευταίο να αφορά αποκλειστικά την αγορά της Ινδίας.
Από την άλλη, ήταν το πρώτο SUV της μάρκας που παρουσιάστηκε σε έκδοση RS, ενώ προσφέρεται και σε διάταξη 7 θέσεων.
Η ανανέωση του Skoda Kodiaq, το οποίο από το 2016 έχει παραχθεί σε περισσότερα από 600.000 αντίτυπα, είχε γνωστοποιηθεί εδώ και αρκετούς μήνες, αυξάνοντας και την προσμονή μας, να γνωρίσουμε από κοντά το νέο μοντέλο.
Χάρη σε πρόσκληση της ελληνικής αντιπροσωπείας της Skoda, Kosmocar, βρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίαση της νέας εκδοχής του Kodiaq, που πραγματοποιήθηκε στη Megeve, που βρίσκεται στις γαλλικές Άλπεις, παίρνοντας μια πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο, στους δρόμους της Γαλλίας και της Ελβετίας.
Το Skoda Kodiaq Facelift, διατίθεται σε εκδόσεις Sportline, Laurin&Klement και RS, με την τελευταία να φέρει σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με τον προκάτοχό της.
Ας επεξεργαστούμε λοιπόν, το ανανεωμένο Skoda Kodiaq.
Skoda Kodiaq: Με διακριτές αλλαγές στην εμφάνιση
Οι Τσέχοι προέβησαν σε στοχευμένες εμφανισιακές αλλαγές του Skoda Kodiaq.
Το εμπρός μέρος, συμπεριλαμβανομένων και των προφυλακτήρων, έχει ανασχεδιαστεί και είναι αισθητά διαφοροποιημένο σε σύγκριση με τον προκάτοχο.
Η νέα εξαγωνική μάσκα που υιοθετείται στα μοντέλα της Skoda, σε συνδυασμό με τη ανύψωση των πλευρικών σημείων του καπό πάνω από τους θόλους των εμπρός τροχών, κάνει το ανανεωμένο Kodiaq να δείχνει ακόμη πιο στιβαρό.
Ο ανασχεδιασμός του μαύρου πίσω σπόιλερ και τα πλευρικά πτερύγια, έχουν επιφέρει βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης, με το νέο Skoda Kodiaq να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,31.
Ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός στα φωτιστικά σώματα έρχεται ως λογική εξέλιξη. Οι προβολείς είναι πιο λεπτοί από εκείνους του ακριβώς προηγούμενου μοντέλου και διαθέτουν τεχνολογία LED από τον βασικό εξοπλισμό.
Προαιρετικά, προσφέρονται και με τεχνολογία full-LED Matrix, η οποία κάνει ντεμπούτο στη συγκεκριμένη γκάμα μοντέλων. Τα πίσω φώτα χαρακτηρίζονται από κρυσταλλικές δομές, στο γνωστό σχήμα τύπου C της μάρκας.
Το νέο Skoda Kodiaq θα προσφέρεται με νέες ζάντες αλουμινίου, διαμέτρου 18-20 ιντσών.
Εξειδικευμένα χαρακτηριστικά σχεδιασμού, αλλά και στο εκάστοτε αμάξωμα, υπάρχουν στις επιμέρους εκδόσεις SportLine και Laurin&Klement, με πινελιές σπορ (μαύρο) και πολυτελούς (χρώμιο) υφής, αντίστοιχα.
Στο εσωτερικό του νέου Skoda Kodiaq
Η ευρυχωρία αποτελεί σήμα-κατατεθέν της Skoda και το μεγάλο SUV της μάρκας, δεν αποτελεί εξαίρεση.
Το νέο Skoda Kodiaq (μήκος 4.697 χλστ., πλάτος 1.882 χλστ. και μεταξόνιο 2.790 χλστ.) έχει τη δυνατότητα να υποδεχθεί στην καμπίνα του έως και 7 άτομα, αν στην εξίσωση μπει και η τρίτη σειρά καθισμάτων, η οποία προσφέρεται προαιρετικά.
Εφόσον έχει προτιμηθεί διάταξη 5 θέσεων, η χωρητικότητα αποσκευών του Kodiaq είναι 835 λίτρα, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, μπορεί να φτάσει στα 2.065 λίτρα.
Οι άνθρωποι της Skoda εστίασαν ακόμη, στην περαιτέρω βελτίωση της εργονομίας, της άνεσης, αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν εξαερισμό και λειτουργία μασάζ, ενώ τα καλύμματά τους, που προσφέρονται προαιρετικά, έχουν κατασκευαστεί από βιώσιμα υλικά.
Η ποιότητα στο ευρύχωρο εσωτερικό γίνεται άμεσα αντιληπτή, χάρη σε στοιχεία όπως οι νέες γκρι ραφές, ή η διακόσμηση από αλουμίνιο, στα ταμπλό και τις πόρτες.
Φυσικά, η εργονομία έχει παραμείνει σε πρώτο πλάνο, με τα κουμπιά στο πολυχρηστικό τιμόνι, τον πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό και την κεντρική οθόνη αφής, να είναι ευκολόχρηστα.
Ακόμη, το ανανεωμένο Skoda Kodiaq διαθέτει πληθώρα δυνατοτήτων. Ο λόγος για ένα πακέτο έως και 45 λειτουργιών ή λύσεων υπό την ονομασία “Simply Clever”, που έχουν ως στόχο να καταστήσουν τη διαβίωση εντός του μεγάλου SUV της τσεχικής μάρκας, πιο εύκολη.
Ενδεικτικά, μεταξύ αυτών αναφέρουμε την ξύστρα πάγου στο πτερύγιο πλήρωσης καυσίμου με μανόμετρο βάθους ελαστικού, θήκες για τάμπλετ στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, ηλεκτρική πίσω πόρτα και χώρο αποθήκευσης ομπρέλας.
Ιδιαίτερα πρακτικά είναι τα άγκιστρα για τσάντες στο χώρο αποσκευών και βέβαια, η προστασία από χρήση λανθασμένου καυσίμου, στην έκδοση πετρελαίου.
Skoda Kodiaq: Με προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας
Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq, ενσωματώνει συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς, που έχουν εξελιχθεί από το Volkswagen Group.
Οι ψηφιακές οθόνες είναι παρούσες, με τρία συστήματα και οθόνες διαστάσεων έως 9,2 ιντσών να είναι διαθέσιμα, την ώρα που ο πίνακας οργάνων εφοδιάζεται με νέες δυνατότητες και η οθόνη του, φτάνει προαιρετικά στις 10,25 ίντσες.
Tο νέο Skoda Kodiaq διαθέτει δυνατότητα φόρτισης φορητών συσκευών μέσω μιας θύρας USB-C, ενώ στην κεντρική κονσόλα μπορεί να πραγματοποιηθεί ασύρματη φόρτιση ενός smartphone, σε ειδικό phone box.
Το σύστημα συνδεσιμότητας ενσωματώνει τεχνολογία Wireless SmartLink, Android Auto ή Apple CarPlay, καθιστώντας τη διασύνδεση με smartphone ή τις διαδικτυακές υπηρεσίες, ιδιαίτερα εύκολες στη χρήση.
Χαρακτηριστική εφαρμογή είναι η MySkoda, που επιτρέπει το κλείδωμα και ξεκλείδωμα του Kodiaq από μακριά, ή την εύρεση του αυτοκινήτου σε μεγάλο χώρο στάθμευσης (λειτουργία Honk & Flash), μέσω smartphone.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού του Skoda Kodiaq
Πέραν των τεχνολογικών δυνατοτήτων σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το ανανεωμένο Skoda Kodiaq είναι εφοδιασμένο και με πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Στο επίκεντρο βρίσκεται το σύστημα Travel Assist, στην ομπρέλα του οποίου έχουν ενταχθεί μεταξύ άλλων τα Predictive Cruise Control, Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist, Emergency Assist, Side Assist με Rear Traffic Alert, Park Assist και μια βελτιωμένη έκδοση του Traffic Sign Recognition.
Το Kodiaq εξοπλίζεται με έως και 9 αερόσακους, ενώ διαθέτει αναβαθμισμένο Front Assist με Hands-on Detect, το οποίο ανιχνεύει με συχνότητα 15 δευτερολέπτων, αν ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Συστήματα όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το Area View και το Park Assist, διευκολύνουν τον οδηγό στη διαδικασία παρκαρίσματος, ενώ το Trailer Assist προσφέρει τη δική του βοήθεια στην καθοδήγηση του οχήματος εφόσον στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί τρέιλερ.
Τα κινητήρια σύνολα του Skoda Kodiaq
Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq εφοδιάζεται με πέντε εκδοχές των νέων κινητήρων EVO (3 βενζίνης και 2 πετρελαίου), που έχουν επίσης εξελιχθεί από το Volskwagen Group, με στόχο τη μείωση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.
Το “βασικό” Skoda Kodiaq 1.5 TSI ισχύος 150 ίππων (διαθέτει και την τεχνολογία Active Cylinder που απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους για μείωση της κατανάλωσης όταν ο κινητήρας κινείται σε χαμηλές στροφές), είναι το μοναδικό που διατίθεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση σε εμπρός τροχούς, ενώ το αυτόματο DSG 7 σχέσεων είναι προαιρετικό.
Η συγκεκριμένη εκδοχή του αυτοκινήτου, αναμένεται να προσελκύσει και σημαντικό μέρος του ενδιαφέροντος, από το ελληνικό αγοραστικό κοινό.
Ακόμη, από εκδόσεις βενζίνης υπάρχει ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.0 TSI, που αποδίδει 190 και, στην περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης RS, 245 ίππους. Αμφότερες οι εκδόσεις, διατίθενται με αυτόματο κιβώτιο DSG και τετρακίνηση, ενώ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d.
Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες, το Skoda Kodiaq εφοδιάζεται με τον δίλιτρο τούρμπο κινητήρα TDI, που αποδίδει ισχύ 150 και 200 ίππων, ενώ συνδυάζεται σε κάθε περίπτωση με το αυτόματο κιβώτιο DSG.
Με το ανανεωμένο Skoda Kodiaq στο δρόμο
Στους δρόμους των Άλπεων και ανεξάρτητα από το καύσιμο με το οποίο κινείται το Skoda Kodiaq, η ραφιναρισμένη λειτουργία του γίνεται άμεσα αντιληπτή.
Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ ο ήχος του κινητήρα δεν ενοχλεί σε καμιά περίπτωση.
Η διαθέσιμη ροπή στην έκδοση TSI είναι 250 Nm ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις ξεπερνά τα 300 Nm, από τα χαμηλά μάλιστα κλιμάκια των στροφών χάρη στο τούρμπο, καθιστά την απόκριση του γκαζιού άμεση σε μεγάλο εύρος.
Το αυτόματο κιβώτιο DSG συνδυάζεται ιδανικά με τον κινητήρα, χωρίς να δημιουργεί κομπιάσματα και τα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), διαμορφώνουν αναλόγως τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Φυσικά, η τετρακίνηση καθιστά την κίνηση είτε σε παγωμένο, είτε κυρίως σε χωμάτινο οδόστρωμα, πιο εύκολη. Σε αυτό βέβαια παίζει ρόλο και η απόσταση του αμαξώματος του Kodiaq από το έδαφος, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 192 και 199 χιλιοστών, ανάλογα με την έκδοση, με τις “μικρές” εκδόσεις Sportline και L&K, τόσο στην περίπτωση του βενζινοκινητήρα όσο και του πετρελαιοκινητήρα, να είναι οι πιο ψηλές.
Στη βέλτιστη ισορροπία του αμαξώματος, σημαντικό ρόλο παίζουν οι αναρτήσεις, που περιλαμβάνουν γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
Οι κλίσεις είναι ελάχιστες, ενώ η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι θετικά προβλέψιμη, με την απόδοση των φρένων να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και το σύστημα διεύθυνσης να είναι άμεσο.
Σε αυτό συνεισφέρει και το βελτιωμένο τιμόνι μεταβλητής αναλογίας, που καθιστά το αυτοκίνητο ευκολοδήγητο με χαμηλότερες ταχύτητες και ακριβές, όταν αυξηθούν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ.
Αυτό που μένει να δούμε, είναι πώς θα συμπεριφέρεται το ανανεωμένο Kodiaq και στους ελληνικούς δρόμους, που είναι σαφώς διαφορετικοί από τους γαλλικούς, αν και η προηγούμενη έκδοση του τσεχικού SUV, είχε δώσει θετικά διαπιστευτήρια.
Skoda Kodiaq RS
Η έκδοση του Skoda Kodiaq με τις περισσότερες αλλαγές, είναι η RS. Η σημαντικότερη διαφορά έγκειται στο κινητήριο σύνολο, αφού ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας που απέδιδε 240 ίππους, έχει αντικατασταθεί από δίλιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης, ισχύος 245 ίππων και ροπής 370 Nm από τις 1600 στροφές.
Επιπλέον, το βάρος έχει μειωθεί κατά 60 κιλά, ενώ στο πλαίσιο της συνολικής βελτίωσης, εντελώς νέος είναι ο σχεδιασμός του εμπρός προφυλακτήρα.
Ακόμη, το Skoda Kodiaq RS διατίθεται αποκλειστικά με ζάντες 20 ιντσών.
Όσον αφορά στις επιδόσεις, το Skoda Kodiaq RS φτάνει σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5” (έναντι 6,9” του προκατόχου), ενώ η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 234 έναντι των 225 χλμ./ώρα.
Από τη στιγμή που θα πατήσεις το κουμπί του “Start”, ο τραχύς ήχος του κινητήρα προδιαθέτει για σπορ περιηγήσεις. Το στήσιμο του είναι σαφώς πιο δυναμικό, με τη ρύθμιση των αναρτήσεων να είναι όσο πιο σκληρή χρειάζεται, ώστε να μην υπάρχουν κλίσεις και ο οδηγός να αισθάνεται εμπιστοσύνη σε κάθε περίπτωση.
Στο χώμα, η δυνατότητα υιοθέτησης του προφίλ “Off Road” με το πάτημα ενός κουμπιού, καθιστά τη μετακίνηση εκτός δρόμου ακόμη πιο εύκολη, αφού μεταξύ άλλων ενεργοποιείται και η υποβοήθηση κατάβασης.
Το Skoda Kodiaq θα προσφέρεται σε εκδόσεις εξοπλισμού Active, Ambition και Style.
Αρχικά, στη χώρα μας θα έρθουν τα Skodia Kodiaq 1.5 TSI και 2.0 TDI ισχύος 150 ίππων, εντός του Ιουλίου, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εκδόσεις.
Η τιμή του Skoda Kodiaq FL έκδοσης 1.5 TSI Ambition, θα ξεκινά από 27.000 ευρώ και η αντίστοιχη TDI από 31.900 ευρώ.
Αναλυτικό τιμοκατάλογο μπορείτε να βρείτε στο συνημμένο αρχείο.