Στο πλαίσιο μιας απρόσμενου μεγέθους εκδήλωσης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις κορυφαίες εκδόσεις της νέας BMW X2, τη βενζινοκίνητη Χ2 Μ35i xDrive των 300 ίππων και την ηλεκτρική iΧ2 xDrive30 των 313 ίππων.
Για πρώτη φορά ή γερμανική εταιρεία διοργάνωσε μια εκδήλωση στην οποία τρεις μάρκες του ομίλου (BMW, Mini και BMW Motorrad) είχαν να παρουσιάσουν κάτι καινούργιο για την ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά τις θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις της νέας BMW X2, του νέου Mini Countryman, αλλά και το νέο ηλεκτρικό δίτροχο της BMW Motorrad, το CE 02.
Η εταιρεία όμως δεν περιορίστηκε στον καταιγισμό όλων αυτών των νέων μοντέλων, αλλά μας έδωσε μία γερή δόση από την επόμενη γενιά που έρχεται. Σε μία αποκλειστική στατική παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το επόμενο BMW Vision Vehicle, τη Neue Klasse X, την SUV παραλλαγή της νέας γενιάς μοντέλων, που ακολουθεί αυτό της Neue Klasse σεντάν εκδοχής το οποίο εμφανίστηκε την χρονιά που μας πέρασε και συνοδεύεται από μια νέα φιλοσοφία σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, την κατασκευή και τα επιμέρους συστήματα. Όλα αυτά δεν αφορούν κάποιο απώτερο μέλλον, μιας και το νέο αυτό SUV θα παρουσιαστεί το 2025. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ηλεκτρικό SUV μεγέθους Χ3, όπου περισσότερες πληροφορίες θα αποκαλυφθούν το επόμενο διάστημα.
Αυτός ο καταιγισμός ειδήσεων και πληροφοριών μπορεί να έστρεψε αλλού το ενδιαφέρον, το κεντρικό θέμα της εκδήλωσης όμως ήταν η νέα BMW X2, η οποία δείχνει ότι δεν προτίθεται πια να περιοριστεί στο ρόλο του αδελφού της Χ1, θέλοντας να δημιουργήσει το δικό της εμπορικό πεδίο, βασιζόμενη στις μεγαλύτερες διαστάσεις της, αλλά και σε μια εμφάνιση που παραπέμπει απευθείας στη μεγάλη Χ4.
Σαν να μην πέρασε μια μέρα. Κάπως έτσι νιώθουμε, αφού τις ίδιες περίπου ημέρες πριν από έξι χρόνια, σε αυτήν τη δυτικότερη άκρη της Ευρώπης, η BMW παρουσίαζε για πρώτη φορά την έννοια του Sports Activity Coupe (SAC) στην premium compact κατηγορία.
Η BMW X2 της πρώτης γενιάς είναι το αυτοκίνητο που εισήγαγε για πρώτη φορά την έννοια του Sports Activity Coupe (SAC) στην premium compact κατηγορία, επιτυγχάνοντας συνολικές πωλήσεις 390.000 μονάδων από το 2018 έως το τέλος του 2023, που κράτησε η εμπορική σταδιοδρομία της πρώτης γενιάς, με την ευρωπαϊκή αγορά να κατέχει τα ηνία στο μείγμα των πωλήσεών της, έναντι εκείνων της Αμερικής και Κίνας. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 60% στο μείγμα πωλήσεων των κινητήρων αφορούσε εκδόσεις βενζίνης, με τις plug-in υβριδικές να απαριθμούν το 34%, και μόλις ένα 6% αφορούσε ντίζελ μοντέλα.
Το (πολύ) μεγαλύτερο μέγεθος της νέας BMW X2
Μόλις την αντικρίσεις από κοντά, σου δίνει την εντύπωση ότι σχεδόν έχει ανέβει κατηγορία. Η νέα BMW X2 έχει μεγαλώσει: κατά 194 χιλιοστά σε μήκος σε σχέση με την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554 χιλιοστά, κατά 21 χιλιοστά σε πλάτος (στα 1.845 χιλιοστά) και κατά 64 χιλιοστά σε ύψος (στα 1.590 χιλιοστά). Έτσι λοιπόν η νέα Χ2 έρχεται να γεφυρώσει την απόσταση μεταξύ της Χ1 των 4,5 μ. και της Χ4 των 4,7 μ.
Το επόμενο στοιχείο έχει να κάνει με τη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από το κάτι σαν υπερυψωμένο χάτσμπακ της προηγούμενης γενιάς, όπου έχει μεγαλώσει πλέον η κλίση στις πίσω κολόνες, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια fastback σιλουέτα και ένα σχήμα περίπου 2,5 όγκων.
Αυτό βέβαια από μόνο του δεν εξασφαλίζει και την απόλυτη κομψότητα, καθώς υπάρχει και ένας macho χαρακτήρας που θα πρέπει να εξυπηρετηθεί. Χαρακτηριστικοί στην εμπρός όψη του αυτοκινήτου είναι οι εντυπωσιακοί προβολείς και η σχεδόν εξαγωνική μάσκα νεφρών BMW, η οποία διατίθεται με προαιρετικό φωτισμό περιγράμματος BMW Iconic Glow.
Στο πίσω μέρος, οι έντονα προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι μυώδεις ώμοι κλέβουν την παράσταση. Τα οριζόντια περιγράμματα των πίσω φώτων, που είναι ειδικά σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο μοντέλο, ενισχύουν τη σπορ αίσθηση, ακριβώς όπως συμβαίνει με την αεροτομή τύπου Gurney και τον πίσω προφυλακτήρα με τις έντονες ακμές και τα μεγάλα πλαίσια για τις απολήξεις των εξατμίσεων.
Τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά «M», όπως τα δύο ζεύγη απολήξεων του συστήματος εξαγωγής που είναι ενσωματωμένα στον πίσω προφυλακτήρα, προσδίδουν στην BMW X2 M35i xDrive μια ιδιαίτερα δυναμική αίσθηση. Το πακέτο M Sport διατίθεται για όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις μοντέλων, συμπεριλαμβανομένης της νέας BMW iX2, προσφέροντας επίσης αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες εξωτερικές λεπτομέρειες.
Στη λίστα των επιλογών περιλαμβάνεται επίσης το πακέτο M Sport Pro, το οποίο προσθέτει μεταξύ άλλων εξωτερικές επενδύσεις M High-gloss Shadowline σε πολλά μέρη του αμαξώματος, φώτα M Shadowline, πίσω αεροτομή «M» και σύστημα πέδησης M Sport με κόκκινες δαγκάνες.
Στο εσωτερικό της νέας BMW X2
Μαζί με τις υπόλοιπες διαστάσεις που έχουν μεγαλώσει, το μακρύτερο μεταξόνιο (2.692 χλστ.) και τα φαρδύτερα μετατρόχια αυξάνουν την ευρυχωρία τόσο στα καθίσματα των πέντε επιβατών όσο και στο πορτ μπαγκάζ, ξεπερνώντας ακόμα και την Χ1.
O χώρος αποσκευών της νέας X2 έχει μέγιστη χωρητικότητα 560-1.470 λίτρα (η ηλεκτρική iX2 προσφέρει από 525 μέχρι 1.400 λίτρα). Σημειώστε εδώ ότι η BMW iX2 προσφέρει από 525 μέχρι 1.400 λίτρα. Μία ακόμα διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο εκδόσεις είναι ότι η απόσταση από το έδαφος της BMW X2 είναι στα 207 χλστ., ενώ στην iX2 στα 167 χλστ.
Πέρα όμως από τη βελτιωμένη ευρυχωρία, θα θέλαμε περισσότερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την Χ1, προκειμένου να τονίζεται ο δυναμικός χαρακτήρας του νέου SAC των Γερμανών.
Ο λεπτός πίνακας οργάνων, που φιλοξενεί την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, πλαισιώνεται στην καμπίνα από ένα «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πίνακα ελέγχου. Στο εμπρός τμήμα της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μία κεκλιμένη βάση για smartphone με έμμεσο φωτισμό και ασύρματη φόρτιση.
Τα νέας σχεδίασης καθίσματα προσφέρονται επίσης στη διάτρητη έκδοση Veganza και στη δερμάτινη Vernasca με ελκυστικό καπιτονέ, εναλλακτικά αντί της στάνταρντ υφασμάτινης ταπετσαρίας. Τις εντυπώσεις πάντως κλέβει ο συνδυασμός δέρματος και αλκαντάρα, που καλύπτει ακόμα και μέρος του ταμπλό.
Η νέα BMW X2 διαθέτει την πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive με τεχνολογία ταχείας πρόσβασης QuickSelect, που βασίζεται στο BMW Operating System 9.
Τα στάνταρντ και προαιρετικά συστήματα υποβοήθησης για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση που διαθέτει η νέα BMW X2 αυξάνουν την άνεση και την ασφάλεια τόσο στην καθημερινή οδήγηση όσο και σε μακρινά ταξίδια.
Στα στάνταρντ χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται η τελευταία έκδοση του συστήματος προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, το Cruise Control με λειτουργία πέδησης, το Speed Limit Info και το Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα κυκλοφορίας. Ο βοηθός στάθμευσης Parking Assistant με Reversing Assist Camera και Reversing Assistant ανήκει επίσης στον βασικό εξοπλισμό.
Η γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού, από την άλλη, περιλαμβάνει το Steering & Lane Control Assistant, το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το Active Navigation, τη λειτουργία προειδοποίησης εξόδου και το BMW Head-Up Display, καθώς και τις λειτουργίες Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και Remote Theft Recorder.
Οι υπάρχουσες λειτουργίες μπορούν να αναβαθμιστούν μέσω της δυνατότητας απομακρυσμένης αναβάθμισης λογισμικού Remote Software Upgrade, η οποία επιτρέπει επίσης την προσθήκη νέων λειτουργιών.
Η νέα BMW X2 και η νέα BMW iX2 θα παράγονται σε μια ενιαία γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg. Στο ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται επίσης οι μπαταρίες υψηλής τάσης για την αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή.
Το υπόβαθρο της νέας BMW X2
Όπως είναι αναμενόμενο, η γκάμα των εκδόσεων παραπέμπει στην Χ1, αν και αρχικά περιορίζεται σε δύο ηλεκτρικές (τη μονοκινητήρια iX2 20 των 204 ίππων και τη δικινητήρια iX2 30 των 313 ίππων), δύο ντίζελ (2.0 με 150 και 163 ίππους) και δύο βενζινοκίνητες (1.5 με 170 ίππους και 2.0 με 300 ίππους), όπου όλες οι θερμικές παραλλαγές συνδέονται στάνταρντ με το 7τάχυτο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη.
Το τεχνολογικά εξελιγμένο πλαίσιο της νέας Χ2 εξασφαλίζει μια απόλυτα αρμονική ισορροπία μεταξύ της σπορ, ευέλικτης συμπεριφοράς από τη μία πλευρά, και της άνεσης για μεγάλες αποστάσεις από την άλλη. Στοιχεία-κλειδιά εδώ είναι η δομή του αμαξώματος, η οποία μειώνει το βάρος και ταυτόχρονα αυξάνει την ακαμψία, το μακρύ μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και οι στοχευμένες αναβαθμίσεις στα εμπρός γόνατα και στη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων της πίσω ανάρτησης.
Η τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης των τροχών (ARB) με αισθητήρα ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα (near-actuator wheel slip limitation) είναι στάνταρντ στη νέα BMW X2, ωφελώντας τόσο τα επίπεδα πρόσφυσης όσο και την κατευθυντική ευστάθεια.
Η προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση «M» συνδυάζει τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με επιλεκτική απόσβεση βάσει της συχνότητας των κραδασμών με το σπορ σύστημα διεύθυνσης και τη μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά.
Σε αυτή την πρώτη επαφή επί πορτογαλικού εδάφους, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τις δύο τετρακίνητες «300άρες» της γκάμας, την ηλεκτρική iX2 xDrive30 και την X2 M35i xDrive.
Η X2 M35i xDrive επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι στα 250 χλμ./ώρα. Αξιοποιώντας την ειδική ρύθμιση του πλαισίου «M», με την έξυπνη τετρακίνηση BMW xDrive και τη στάνταρντ ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη απόσβεση δίνει μια πιο σπορτίφ υπόσταση (σε σχέση πάντα με την αντίστοιχη Χ1) σε αυτό το κορυφαίας απόδοσης 2λιτρο σύνολο, φροντίζοντας να διανθίσει την όλη εμπειρία με άφθονο «ηχόχρωμα».
Η αντίστοιχα κορυφαία ηλεκτρική παραλλαγή της γκάμας είναι επίσης τετρακίνητη, πιο ισχυρή, αλλά και σαφώς πιο βαριά (2.095 κιλά έναντι 1.770 της M35i), χαρίζοντας αυτήν τη γλυκιά «ηλεκτρική» κύλιση. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα στον εμπρός άξονα και ένα στον πίσω) αποδίδουν συνδυαστικά 313 ίππους, συμπεριλαμβανομένου του στιγμιαίου boost, και συνολική ροπή 494 Nm, χαρίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία των 64,8 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 417-449 χλμ., ενώ η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας (τρεις βαθμίδες, αυτόματο πρόγραμμα και δυνατότητα one pedal) και η λειτουργία MAX RANGE συμβάλλουν επίσης στην εξαιρετική αυτονομία.
Καθώς είναι και σημαντικά πιο φθηνή (χωρίς το όφελος της επιδότησης κοστίζει 56.560 ευρώ, έναντι 67.200 ευρώ της M35i), φαίνεται πως έχουμε να κάνουμε με τον προσωρινό νικητή αυτού του άτυπου διλήμματος. Για τα οριστικά συμπεράσματα θα χρειαστεί να περιμένουμε τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, όπου πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι έχει ήδη ξεκινήσει η λήψη παραγγελιών για τη νέα BMW X2._ Σ. Τ.
BMW iX2 xDrive30
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 313 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 494 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα μονού συνδέσμου >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 64,7 kWh (net) >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.554x1.845x1.560 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 167 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 525-1.400 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.095 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16,3 kWh/100 χλμ. >ΜΕΣΗ AYTONOMIA: 417 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11-22 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 130 kW >ΤΙΜΗ: 56.560 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ)
ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ