top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Citroën C4

Τεχνολογία και άνεση, μαζί με μία αναθεωρημένη εμφάνιση, έρχονται να ενισχύσουν την παρουσία του C4 στην μικρομεσαία κατηγορία.

Ύστερα από δύο δεκαετίες εμπορικής σταδιοδρομίας και τρείς γενιές μοντέλων, το Citroën C4 έχει γίνει από τους πανευρωπαϊκούς πρωταγωνιστές στην κατηγορία C, κάτι που καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι στο πρώτο μισό του 2024, βρέθηκε στην δεύτερη θέση των πωλήσεων, πίσω από το VW Golf.

H τελευταία γενιά του C4 λαναρίστηκε το 2020, ενώ το 2023 η γκάμα εμπλουτίστηκε με την κροσόβερ εκδοχή C4 X, η οποία δανείζεται μερικά στοιχεία από τα κλασικά σεντάν, προσφέροντας μια πιο ξεχωριστή αισθητική, με κουπέ τελείωμα, άπλετους χώρους και υψηλά επίπεδα άνεσης.

Θέλοντας λοιπόν η Citroën να ενισχύσει την παρουσία του C4 στην κατηγορίας του, ανανέωσε την εμφάνιση και των δύο παραλλαγών, εμπλουτίζοντας παράλληλα το οπλοστάσιο τους με περισσότερα στοιχεία άνεσης και τεχνολογίας.

Το νέο προσωπείο του Citroën C4

Η ανανέωση της εμφάνισης έφερε ένα ριζικά διαφορετικό ρύγχος, το οποίο κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο το νέο C4. Ειδικότερα ο επανασχεδιασμός επικεντρώθηκε στους μικρότερους προβολείς και τα λεπτότερα φώτα ημέρας, ενώ ένα νέο οβάλ λογότυπο Citroën δεσπόζει στο κέντρο, αντί της κλασικής μάσκας με τα διπλά chevron, που δίνουν αμέσως το στίγμα του νέου C4, όπως και στο C4 X.

Citroën

Όλες αυτές οι αλλαγές έγιναν με γνώμονα και την βελτίωση της αεροδυναμικής, όπως για παράδειγμα η διαμόρφωση στο τελείωμα των νέων προβολέων.

Citroën

Ανάλογα, οι αλλαγές συνεχίζονται και στο πίσω μέρος, με την ουσιαστικότερη διαφορά να εντοπίζεται στην μαύρη λωρίδα του πεντάθυρου μοντέλου, που ενσωματώνει τα νέα φώτα και την αναγραφή του ονόματος του κατασκευαστή.

Citroën

Αλλαγές έχουν γίνει επίσης στα πλαϊνά προστατευτικά, στις ζάντες, ενώ έχουν προστεθεί και δύο νέες αποχρώσεις στην διαθέσιμη παλέτα των χρωμάτων.

Citroën

Στο εσωτερικό οι οπτικές αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης, καθώς η εταιρεία προτίμησε να εστιάσει στους τομείς της άνεσης και της τεχνολογίας.

Citroën

Θεμέλιος λίθος στον τομέα της άνεσης, αποτελεί το πρόγραμμα Advanced Comfort, όπου πρωταγωνιστούν τα αναβαθμισμένα καθίσματα και η ανάρτηση με τα στάνταρ progressive hydraulic cushions.

Citroen C4 Hybrid

Mία νέα μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 7 ίντσες εκτελεί πλέον χρέη πίνακα οργάνων, με νέα γραφικά στην απεικόνιση των πληροφοριών. Αυτή πλαισιώνεται από ένα έγχρωμο head up display, καθώς και από μία οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, με δυνατότητα ασύρματης διασύνδεσης τηλεφώνου.

Citroën

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο προαιρετικός εξοπλισμός του πακέτου Connect Plus Pack, περιλαμβάνει πλέον τη δυνατότητα χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (ChatGPT) για τον χειρισμό διαφόρων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών.

Citroën

Στον τομέα της ασφάλειας, τα νέα Citroën C4 και C4 X, διαθέτουν μία πλήρη σουίτα έως και 20, συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης, προσαρμοζόμενο cruise control with Stop&Go και κάμερες οπισθοπορείας και περιμετρικής θέασης,

Citroen C4 Hybrid

Η γκάμα

Ήδη μέσα στην χρονιά που μας πέρασε, είχαν γίνει σημαντικές αλλαγές στην γκάμα των κινητήριων μονάδων του C4, με την υιοθέτηση των υβριδικών 48V συνόλων και την κατάργηση των πετρελαιοκίνητων παραλλαγών.

Citroën

Όπερ λοιπόν και στο ανανεωμένο Citroën C4, η σειρά κινητήρων περιλαμβάνει επιλογές ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις, αλλά και μια μη εξηλεκτρισμένη έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης για ορισμένες ;άλλες αγορές.

Οι ήπια υβριδικές εκδόσεις 48V που συναντάμε στη βάση των C4 και C4 X, δίνουν έμφαση στην αποδοτικότητα. Διαθέσιμες σε δύο εκδόσεις απόδοσης, με 130 ίππους και 230 Nm ροπής, αλλά και 100 ίππους με 205 Nm ροπής.

Citroën

Συνδυάζουν τον γνωστό βενζινοκινητήρα PureTech με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 ίπποι) με 55 Nm ροπής. Η μπαταρία 48V φορτίζει κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, παρέχοντας έξτρα ροπή στις χαμηλές στροφές.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, οι συγκεκριμένες εκδόσεις, μπορούν υπό συνθήκες να πραγματοποιήσουν έως και το 50% των διαδρομών τους εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά. Έτσι, η κατανάλωση μπορεί με τη σειρά της να μειωθεί έως και 20%, καθιστώντας τις συγκεκριμένες εκδόσεις σημαντικά πιο αποδοτικές.

Citroën

Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης δύο ηλεκτρικές εκδόσεις 110 kW (150 ίπποι) με μπαταρία 50 kWh και 115 kW (156 ίπποι) με μπαταρία 54 kWh, που προσφέρουν αυτονομία που κυμαίνεται από 355 ως 415 χιλιόμετρα για το ë-C4 και από 360 έως 425 χιλιόμετρα για το ë-C4 X αντίστοιχα. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης 100 kW επιτρέπει την ανάκτηση του 80% της φόρτισης σε λιγότερο από 30 λεπτά,

Επί ισπανικού εδάφους

Για αυτή την πρώτη γνωριμία με τα ανανεωμένα Citroën C4 και  C4 X, βρεθήκαμε στα γνώριμα λημέρια της παραθαλάσσιας πόλης Sitges λίγο έξω από την Βαρκελώνη.

Το πρώτο στοιχείο που εισπράττεις ως οδηγός, αφορά στον τρόπο με τον οποίον κινείται το μικρομεσαίο μοντέλο του Γάλλου κατασκευαστή.

Citroën

Το πρόγραμμα Advanced Comfort βρίσκεται και πάλι σε πρώτο πλάνο, μόνο που τώρα φαίνεται ότι έχουν γίνει λιγότερες θυσίες στον βωμό της άνεσης, προς όφελος μιας πιο «γλυκιάς» ποιότητας κύλισης, χάρις σε αυτήν την προσέγγιση δύο σταδίων.

Το πρώτο στάδιο αφορά στα νέα καθίσματα με τις αυξημένες ποσότητες αφρώδους υλικού στο εσωτερικό τους. Μόνο που τώρα δεν έχεις πια την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μία πολυθρόνα στην οποία παλεύεις να κρατηθείς στις στροφές, αλλά σε ένα κάθισμα που έχει κάποια μπάκετ χαρακτηριστικά.

Citroen C4 Hybrid

Αυτό σημαίνει ότι έχει βελτιωθεί η πλευρική στήριξη (περισσότερο για τον κορμό και λιγότερο για τα πόδια), χωρίς όμως να έχεις να κάνεις με ένα σκληρό κάθισμα που κουράζει σε μεγάλες διαδρομές.

Citroën

Το δεύτερο στάδιο έχει να κάνει φυσικά με την ανάρτηση, όπου τα υδραυλικά bumpstop αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο. Το αποτέλεσμα είναι ότι το ανανεωμένο Citroën C4 συνεχίζει να αποτελεί ένα γνήσιο τέκνο γαλλικής άνεσης, απορροφώντας τις (ομολογουμένως λίγες) ατέλειες των ισπανικών δρόμων, χωρίς όμως να γέρνει υπερβολικά στις στροφές.

Citroën

Το C4 συνεχίζει πάντως να αφήνει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά σε άλλους ανταγωνιστές (βλέπε VW Golf και Ford Focus), κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην ελαφριά αίσθηση του τιμονιού του.

Σε ότι αφορά τώρα τους κινητήρες, σε αυτή την πρώτη παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία γεύση από τις ισχυρότερες παραλλαγές βενζίνης και ηλεκτρισμού.

Citroën

Σαφώς και η δεύτερη αφήνει καλύτερες εντυπώσεις με την άμεση απόκριση του μοτέρ και την απόλυτη ησυχία στην λειτουργία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η mild hybrid εκδοχή των 13 ίππων υπολείπεται, καθώς διαθέτει αρκετά ικανοποιητικό νεύρο, ενώ το κιβώτιο σε αστική χρήση λειτουργεί ομαλά, ενώ με λίγη προσοχή μπορεί να διατηρεί την μέση κατανάλωση γύρω στα 6 λτ./100 χλμ.

Η σταδιοδρομία των νέων Citroën C4 και C4 Χ στην ελληνική αγορά ξεκινάει άμεσα, καθώς ήδη ανακοινώθηκαν οι πρώτες τιμές._4Τ

Citroen C4 Hybrid 136

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ τούρμπο με 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 136 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 230 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 29 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 55 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.350×1.834×1.525 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-1.250 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.328 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 106 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 23.900 ευρώ (Hybrid 100ps)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ