H τρίτη γενιά του Soul ανήκει στη γενιά των μοντέλων του κοντινού μέλλοντος, όντας ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με μεγάλη αυτονομία κίνησης, το οποίο φυσικά διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που διέκριναν το κορεατικό Β-SUV.
Η άποψη της Κia είναι ξεκάθαρη, και το βλέμμα της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας ως προς το μέλλον είναι αποκλειστικά στραμμένο στην ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο δείγμα γραφής αποτέλεσε το e-Nero, και τη σκυτάλη σήμερα παίρνει η τρίτη γενιά του Soul. Το urban SUV, το οποίο και αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας το 2009, όταν και παρουσιάστηκε, θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα, και μάλιστα σε δύο εκδόσεις με μπαταρίες διαφορετικής ενεργειακής χωρητικότητας. Αν και αμφιλεγόμενης σχεδίασης, το Soul αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένο για την Κia, αφού από το 2009 μέχρι και σήμερα έχουν πωληθεί σχεδόν 1.700.000 μονάδες. Οι αριθμοί πιστοποιούν την επιτυχία του εγχειρήματος, και σήμερα η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τη νεότερη γενιά, που φιλοδοξεί να διατηρήσει στοιχεία όπως τη σχεδίαση, την πρακτικότητα, το νεανικό χαρακτήρα και την εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας, και παράλληλα να τα συνδυάσει με τη σύγχρονη και φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία, αλλά και φυσικά όλα τα συστήματα ασφαλείας (και όχι μόνο) που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της σημερινής εποχής.
Σχεδιαστικά, μπορεί οι διαστάσεις του να άλλαξαν σημαντικά, αλλά ως προς τη σχεδίαση το σχετικό τμήμα δεν ξέφυγε από τις βασικές αρχές του αμαξώματος που γνωρίσαμε το 2009. Οι βασικές γραμμές διατηρούνται, αν και είναι εμφανές ότι έχει γίνει μία προσπάθεια… στρογγυλοποίησης των γωνιών. Τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED αποτελούν την ειδοποιό διαφορά, η οποία και ταιριάζει στο e-Soul. Μάλιστα, δίπλα τους φιλοξενείται και η υποδοχή της φόρτισης, θέση που επιλέχθηκε για πρακτικούς λόγους. Αντίστοιχα εντυπωσιακά είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, με το σύνολο να είναι αρκετά σύγχρονο και ταιριαστό με το χαρακτήρα της κατασκευής. Βέβαια, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η αισθητική είναι κάτι τελείως υποκειμενικό… Αυτό που δεν αλλάζει, όμως, είναι τα νούμερα, όπως αυτά των διαστάσεων. Το συνολικό μήκος του νέου Soul είναι κατά 55 χλστ. μεγαλύτερο σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς, ενώ κατά 30 χλστ. αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, με το ύψος του αμαξώματος να είναι και ελαφρώς μεγαλύτερο κατά 5 χλστ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι αυξημένοι οι χώροι στο εσωτερικό, τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια των επιβατών. Εξαίρεση αποτελεί η απόσταση για το κεφάλι των πίσω επιβατών, η οποία, αν και μικρότερη, μοιάζει επαρκής ακόμα και για κάποιους μεγαλόσωμους.
Περνώντας στο τεχνικό κομμάτι, το νέο, αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο Soul θα διατίθεται με δύο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του e-Nero, με το οποίο και μοιράζονται την τεχνολογία και τα μηχανικά μέρη. Η μικρή έκδοση έχει απόδοση 39,2 kWh και αποδίδει 136 ίππους και 395 Nm ροπής, με την αυτονομία να αγγίζει τα 276 χιλιόμετρα. Οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς, με τα πρώτα 100 χλμ. από στάση να έρχονται σε 9,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 155 χλμ./ώρα. Όσοι επιθυμούν μεγαλύτερη αυτονομία και καλύτερες επιδόσεις, θα μπορούν με το ανάλογο τίμημα να αποκτήσουν την ισχυρότερη, με την μπαταρία των 64 kWh και απόδοσης 204 ίππων. Η ροπή παραμένει στα 395 Nm, αλλά η αυτονομία εκτοξεύεται στα 452 χιλιόμετρα, ενώ οι επιδόσεις πλησιάζουν αυτές ενός… GTi, με τη διαδικασία του «0-100» να ολοκληρώνεται μόλις σε 7,9 δευτερόλεπτα. Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε είναι ότι για φόρτιση της τάξεως του 20%-80% στο σπίτι, απαιτούνται 6 ώρες και 10 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή μόλις 42 λεπτά!
Διαφοροποιήσεις όμως έχει δεχθεί και το πλαίσιο του νέου e-Soul, και συγκεκριμένα μία σειρά από ενισχύσεις που έχουν βελτιώσει τη στρεπτική του ακαμψία κατά 24,7% σε σχέση με της προγενέστερης γενιάς. Η τοποθέτηση των μπαταριών του ηλεκτροκινητήρα έχει γίνει στο πάτωμα του αυτοκινήτου, κάτι που βοηθάει τα μέγιστα στην καλύτερη κατανομή του βάρους, με το τελευταίο να έχει δεχθεί σημαντικές ενισχύσεις στο χώρο όπου φιλοξενούνται οι μπαταρίες. Στον τομέα της ανάρτησης, μπροστά διατηρούνται τα γόνατα ΜακΦέρσον, αλλά πίσω πλέον συναντάμε αρχιτεκτονική πολλαπλών συνδέσμων, αντί για ημιάκαμπτο άξονα που διέθετε στο παρελθόν. Λύση που έχει σημαντικό αντίκτυπο τόσο στην οδική συμπεριφορά όσο και στην ποιότητα κύλισης.
Μπορεί σχεδιαστικά οι βασικές αρχές του Soul να είναι ευδιάκριτες, αλλά στο εσωτερικό η εικόνα είναι εξαιρετικά αναβαθμισμένη. Η σχεδίαση του ταμπλό, αλλά και τα περισσότερα τμήματα του εσωτερικού είναι τελείως καινούργια, συνδυάζοντας τα νεανικά στοιχεία με την πολυτέλεια. Παράλληλα, η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, με πολύ καλά υλικά και αντίστοιχη συναρμογή, ενώ ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακά πλαστικά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών κλέβουν τις εντυπώσεις, με το e-Soul να είναι σύμφωνο με τις προσταγές της εποχής, διαθέτοντας Apple Car Play, Android Auto, αλλά και Live Connected Services σε συνεργασία με την TomTom. Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας που συναντάμε και στα περισσότερα μοντέλα της Κia. Για πρώτη φορά στο Soul είδαμε το νέο σύστημα ενημέρωσης και διασκέδασης UVO Connect, το οποίο προσφέρει μία σειρά από υπηρεσίες σχετικές με το αυτοκίνητο, μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό.
Έχοντας στη διάθεσή μας την ισχυρότερη έκδοση των 204 ίππων, κινούμενοι στους δρόμους εντός αλλά και εκτός Φρανκφούρτης, αμέσως διακρίναμε το φιλικό χαρακτήρα της κατασκευής. Τίποτα διαφορετικό, με το νέο e-Soul να αποδεικνύεται εξαιρετικά εύχρηστο και πρακτικό μέσα στο κλεινόν άστυ. Μέσω του συστήματος Drive Mode Select, o οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Eco+, Eco, Normal και Sport), με το καθένα να έχει ανάλογες με την ονομασία του παραμέτρους, σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας ή την απόδοση. Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε είναι η δυνατότητα που παρέχεται στον οδηγό να ρυθμίζει την ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα μέσω των δύο paddles πίσω από το τιμόνι, γεγονός που βοηθά στη βελτίωση της αποδοτικότητας κατά τη μετακίνηση, ενώ μπορεί να ενημερώνεται διαρκώς για την ενέργεια που έχει διάθεσή του, με τη βοήθεια του συστήματος Smart Eco Pedal Guide. Όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτό που εντυπωσιάζει -εκτός από την απόλυτη ηρεμία που επικρατεί στο εσωτερικό- είναι η απόκριση στο γκάζι! Στο πρόγραμμα Sport η αμεσότητα στην πίεση του πεντάλ είναι εντυπωσιακή, χωρίς κομπιάσματα, με την τιμή των σχεδόν 400 Nm ροπής να δίνει μία εικόνα για τον τρόπο επιτάχυνσης του e-Soul. Σε πιο ήρεμους ρυθμούς, και με το πρόγραμμα ECO, επικρατεί ηρεμία στο ευρύχωρο και ευχάριστο εσωτερικό του κορεατικού B-SUV, με την ανάρτηση να λειτουργεί εξαιρετικά στην καλή γερμανική άσφαλτο. Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή για τα δεδομένα της κατασκευής, αλλά αυτή με τη σειρά της συμβάλλει στη φιλική, προβλέψιμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά του e-Soul. Μπορεί να διαθέτει 204 ίππους, αλλά φυσικά δεν είναι σπορ κατασκευή, και το διακρίνεις αμέσως μόλις υπερβάλεις, ειδικά με το βάρος των σχεδόν 1.700 κιλών, σε καμία περίπτωση όμως δε σε τρομάζει με τις αντιδράσεις του.
Το νέο Kia e-Soul είναι αυτό ακριβώς που δείχνει. Μια σύγχρονη, ηλεκτρική αλλά ρεαλιστικά πρακτική λύση του μέλλοντος, σύμφωνη με τα «θέλω» του σήμερα. Παράλληλα, διατηρώντας -αλλά σαφώς βελτιωμένα- όλα τα στοιχεία που το διέκριναν στο παρελθόν, αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση με έντονη οικολογική συνείδηση. Βέβαια, στη χώρα μας θα αργήσουμε να το δούμε, αφού αναμένεται μέσα στο 2020._ Π. Τ.