Το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 6 ατενίζει το μέλλον, αξιοποιώντας την ίδια στιγμή σχεδιαστικές φόρμες από streamlined κατασκευές της προπολεμικής περιόδου.
Πέρασαν δύο χρόνια από την παρουσίαση του Prophecy Concept EV, του εντυπωσιακού πρωτότυπου της Hyundai που προμήνυε την άφιξη ενός 4θυρου μοντέλου παραγωγής. Το Ioniq 6, το οποίο παρουσιάστηκε πρόσφατα και αναμένεται στη χώρα μας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, υιοθετεί τον αντισυμβατικό σχεδιασμό του Prophecy και στοχεύει στην περιορισμένη κατηγορία των ηλεκτρικών sedan όπου αυτή τη στιγμή συναντάμε μόνο τα Tesla Model 3, BMW i4 και Polestar 2, ενώ προσεχώς θα προστεθεί και το VW ID.Aero.
Το Ioniq 6 διαθέτει ένα μοναδικό σχήμα που παραπέμπει σε αεροδυναμικά μοντέλα της δεκαετίας του ’30. Για άλλη μια φορά, όπως και στην περίπτωση του Hyundai Ioniq 5, πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στην κορεάτικη φίρμα γιατί σχεδιαστικά αποδεικνύεται πολύ πιο τολμηρή από τον ανταγωνισμό, με την εμφάνιση εν προκειμένω των ηλεκτρικών της μοντέλων να αποπνέουν μια ιδιαίτερη ποιότητα.
Το κατά 20 εκ. μεγαλύτερο σε μήκος Ioniq 6 (συνολικά 4.855 χλστ.), σε σχέση με το crossover αδελφάκι του, παρότι φαντάζει πιο upper class, ιδίως στο μαύρο χρώμα που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης στη Μαδρίτη, δεν θα διαφοροποιείται τιμολογιακά, καθώς από αγορά σε αγορά η απόκλιση της τιμής του σε σχέση με το Ioniq 5, μας είπαν πως δεν θα ξεπερνά τα 1000 ευρώ.
Όμως χάρη στο διαφορετικό κοινό στο οποίο απευθύνεται το «6άρι», θεωρείται πως θα αποφευχθεί ο ενδεχόμενος κανιβαλισμός ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Έτσι, ενώ το Ioniq 5 στοχεύει σε οικογένειες με ένα παιδί, το Ioniq 6, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, θα το επιλέξουν εργένηδες, στελέχη εταιρειών ή ζευγάρια.
Στην Ισπανία
Για την παρουσίαση του αυτοκινήτου η Hyundai επέλεξε σαν βάση το στάδιο της Ατλέτικο Μαδρίτης, όντας και χορηγός της ομάδας.
Από τα διαθέσιμα αυτοκίνητα στο γκαράζ του σταδίου, προτιμήσαμε αρχικά την πισωκίνητη εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh. Αυτός ο συνδυασμός αναμένεται πως θα είναι και ο δημοφιλέστερος, ενώ από τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις, αποτελεί ταυτόχρονα και τη χρυσή τομή ανάμεσα στους τομείς της απόδοσης και της αυτονομίας. Εν προκειμένω προσφέρει απόδοση 228 ίππων, μέγιστη ροπή 350 Nm και αυτονομία 614 χλμ., έναντι των 151 ίππων, 350 Nm και 429 χλμ. που εξασφαλίζει η επίσης πισωκίνητη έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία των 53 kWh.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η 4κίνητη παραλλαγή με μπαταρία 77,4 kWh, ίδιας δηλαδή χωρητικότητας με του «δικού μας» Ioniq 6, δυο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 325 ίππων, μέγιστη ροπή 605 Nm και αυτονομία 583 χλμ.
Με το αυτοκίνητο να μοιράζεται, μαζί με το Ioniq 5 και το Kia EV6, την ηλεκτρική πλατφόρμα του Hyundai Motor Group, την E–GMP (Electric-Global Modular Platform) και τα ίδια μηχανικά μέρη, το ενδιαφέρον αναγκαστικά εστιάζεται στα χαρακτηριστικά του αμαξώματος και όχι τόσο στην οδηγική εμπειρία, όπου όμως κι εκεί υπάρχουν διαφορές στα σημεία.
Πίσω από τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Ioniq 6, που ως ένα βαθμό θυμίζει και τις μεγάλες ηλεκτρικές Mercedes EQE και EQS, κρύβεται μια πολύ σοβαρή αεροδυναμική μελέτη χάρη στην οποία επετεύχθη ο εντυπωσιακά χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cd=0,21. Στοιχεία του αεροδυναμικού αυτού σχεδιασμού αποτελούν η διπλή αεροτομή στην ουρά, οι «κουρτίνες» στους εμπρός τροχούς για τον περιορισμό του διάκενου ανάμεσα στα ελαστικά και τα εμπρός φτερά, οι ενεργές εισαγωγές στο κάτω μέρος του ρύγχους και οι αναδυόμενες χειρολαβές, ενώ πιο μικρή συμβολή στον περιορισμό της οπισθέλκουσας έχουν οι έξτρα ηλεκτρονικοί καθρέφτες.
Απ’ έξω εμφάνιση, από μέσα άνεση
Αξίζει να επισημάνουμε κάποιες ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές πινελιές, όπως το νέο επίπεδο σήμα της Hyundai που συναντάμε στο καπό και θα υιοθετηθεί επίσης από τα επόμενα μοντέλα της εταιρείας, αλλά και το απανταχού μοτίβο των πίξελ, βασισμένη στον κώδικα μορς, όπου μια τετράδα στιγμών αντιστοιχεί στο γράμμα «Η».
Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν διέθετε τους ηλεκτρονικούς καθρέφτες, εντούτοις στο εσωτερικό στην άκρη του ταμπλό παραμένουν τα ανασηκωμένα «αυτιά» στα οποία κανονικά τοποθετούνται οι οθόνες όπου προβάλλεται η εκατέρωθεν του αυτοκινήτου πίσω κίνηση. Αν εξαιρέσουμε τα μέτρια ποιότητας πλαστικά των συγκεκριμένων καλυμμάτων, η συνολική εικόνα των υλικών κρίνεται πολύ καλή. Οι ηλεκτρονικοί καθρέφτες, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας στη συνέχεια μια άλλη έκδοση, παραμένουν λιγότερο λειτουργικοί σε σχέση με τους παραδοσιακούς καθρέφτες. Εν προκειμένω, πέρα των εγγενών προβλημάτων της συγκεκριμένης τεχνολογίας, άβολη είναι και η γωνία που είναι τοποθετημένη η αριστερή οθόνη σε σχέση με τον οδηγό.
Από εκεί και πέρα, ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του ένα ενιαίο ταμπλό στο οποίο ενσωματώνεται ο ψηφιακός πίνακας των 12,3’’ και η αντίστοιχου μεγέθους οθόνη του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου φωλιάζει στο δεξί μέρος της κολώνας του τιμονιού, όπως και στο Ioniq 5. Εκεί ήταν μια φυσική επιλογή, λόγω της απουσίας κεντρικής κονσόλας, που στο Ioniq 6 επανέρχεται ώστε να επιβάλει μια σαφή οριοθέτηση ανάμεσα στους δύο εμπρός επιβάτες. Στο άνω από τα δύο επιπεδά της είναι συγκεντρωμένοι οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, ενώ ακριβώς από κάτω υπάρχει ένας ικανός αποθηκευτικός χώρος. Τέλος, ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση, αλλά ίσως όχι τόσο πρακτική αποτελεί το συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.950 χλστ. (μόλις 50 χλστ. μικρότερο του Ioniq 5) εξασφαλίζει… εξωφρενικούς χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι υψηλότεροι εκ των οποίων θα πρέπει να κάνουν κάποιο συμβιβασμό όσο αφορά τον αέρα πάνω από το κεφάλι τους, ενώ το απόλυτα επίπεδο δάπεδο διευκολύνει την άνετη φιλοξενία και ενός τρίτου φιλοξενούμενου.
Όπως, πάντως προαναφέραμε, το αυτοκίνητο δεν προορίζεται για την ικανοποίηση των μεταφορικών αναγκών μιας μεγάλης οικογένειας, εξ ου και η απλά ικανοποιητική χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (401 λίτρα) ένεκα της κεκλιμένης duck tail διαμόρφωσης του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Επιπλέον αποθηκευτικό χώρο 45 λίτρων (15 στην 4κίνητη έκδοση) συναντάμε κάτω από το εμπρός καπό.
Τέλος, άξιο μνείας είναι το γεγονός πως στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί βιώσιμα υλικά. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού αυτά περιλαμβάνουν δέρμα οικολογικής επεξεργασίας ή ανακυκλωμένο ύφασμα PET στις επενδύσεις των καθισμάτων. Αντίστοιχα, βιολογικό δέρμα συναντάμε στο ταμπλό, βιολογικό ύφασμα PET στην οροφή και μοκέτα από ανακυκλωμένα δίχτυα αλιείας.
Στο δρόμο με το Hyundai Ioniq 6
Βολευόμαστε εύκολα στη θέση του οδηγού, με την περιφερειακή ορατότητα να είναι εξαιρετική ακόμα και προς τα πίσω, παρά την κεκλιμένη οροφή. Θέτουμε σε λειτουργία το αυτοκίνητο και ξαφνιαζόμαστε, καθώς είναι από τις ελάχιστες φορές σε ηλεκτρικό μοντέο που εκκινώντας αντικρίζεις στον υπολογιστή ταξιδίου διαθέσιμη εμβέλεια πάνω από 500 χλμ., όπως στην περίπτωσή μας που στην επιλογή Eco μας δόθηκε η υπόσχεση για 523 ανέμελα χιλιόμετρα πριν τον επόμενο ανεφοδιασμό. Κι αν το συγκεκριμένο πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης φιμώνει ως ένα βαθμό τον ηλεκτροκινητήρα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επίσης ανάμεσα στο sport και το normal που εξασφαλίζουν μια εξίσου ικανοποιητική αυτονομία αλλά και δυνατότητα σβέλτης οδήγησης σε κάθε είδους διαδρομή. Παρότι δεν διαθέτει τον εκρηκτικό χαρακτήρα άλλων ηλεκτρικών κατασκευών, το Ioniq 6 είναι απολαυστικό με τον γλυκό τρόπο που κινείται.
Στο δρόμο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει με τα paddles πίσω από το τιμόνι το επίπεδο ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Στη λειτουργία e-pedal, με την πιο ισχυρή ανάκτηση, το αυτοκίνητο επιβραδύνει ομαλά χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες και μπορεί να καλύψει το 95% των αναγκών επιβράδυνσης δίχως να χρειαστεί να καταφύγεις στα εξαιρετικά προοδευτικό πεντάλ των φρένων.
Η ανάρτηση, στο αυτοκίνητό μας, που ήταν εξοπλισμένο με τροχούς αλουμινίου 18 ιντσών και ελαστικά 225/55 R18, παρουσίαζε μια αρχοντική κύλιση στους ποιοτικούς ισπανικούς δρόμους, ενώ στα σαμαράκια οι όποιες αναπηδήσεις είναι αναμενόμενες για μια τέτοια βαριά ηλεκτρική κατασκευή. Πιο ξερή ήταν η απόσβεση στην 4κίνητη έκδοση που οδηγήσαμε στη συνέχεια, η οποία φορούσε ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά 245/40 R20. Σε κάθε περίπτωση το Ioniq 6 δείχνει εξαιρετικά στιβαρό ενώ απουσιάζουν οι τριγμοί μέσα στην καμπίνα, η οποία μάλιστα είναι ακόμα καλύτερα ηχομονωμένη σε σχέση με του Ioniq 5.
Στον τομέα των επιδόσεων η τιμή για το «0-100» διαμορφώνεται αντίστοιχα για τις τρεις εκδόσεις στα 8,8/7,4/5,1 δλ., ενώ η ανάρτηση και το τιμόνι του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, στοχεύουν σε μια πιο δυναμική οδήγηση σε σχέση με το, προσανατολισμένο στην άνεση, Ioniq 5, κάτι που δεν ήταν εφικτό να επιβεβαιώσουμε στη διαδρομή της παρουσίασης.
Hyundai Ioniq 6: Εκεί που κάνει τη διαφορά!
Αναμφίβολα, εκεί που το Ioniq 6 εντυπωσιάζει είναι στον τομέα της κατανάλωσης, κάτι στο οποίο συμβάλει και ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του. Με μέση ονομαστική κατανάλωση 14,3 kWh/100 χλμ. η πισωκίνητη έκδοση των 228 ίππων σημείωσε στη διαδρομή μας που περιελάμβανε κάθε τύπου οδηγικές συνθήκες, μεταξύ των οποίων και κατά ένα μεγάλο ποσοστό κίνηση σε αυτοκινητοδρόμους, μια τιμή περί τις 16 kWh/100 χλμ. που σπάνια συναντάμε ακόμα και σε μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα.
Επιπλέον σημειώστε την αρχιτεκτονική 800 volt του ηλεκτρικού συστήματος που εξασφαλίζει μέγιστη ισχύ φόρτισης στα 350 kW. Σε μια τέτοια περίπτωση ο ανεφοδιασμός για το 10-80% της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε μόλις 18 λεπτά.
Το Ioniq 6 είναι επίσης εξοπλισμένο με την τεχνολογία Vehicle to Load (V2L), η οποία διασφαλίζει ότι οι κάτοχοί του μπορούν να φορτίσουν οποιονδήποτε ηλεκτρικό εξοπλισμό με μέγιστη ισχύ 3,68 kW. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια παροχή 220 volt κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ για την τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών μπορεί να αξιοποιηθεί και η θύρα φόρτισης μέσω ενός ειδικού προσαρμογέα.
Κάτι αλλάζει
Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για την επερχόμενη υποχώρηση της κατηγορίας των SUV. Οι ανάγκες των ηλεκτρικών μοντέλων για αυξημένη αυτονομία στον αυτοκινητόδρομο, αναγκαστικά θα οδηγήσει σε χαμηλότερα αμαξώματα με βελτιωμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά.
Οι σχεδιαστές καλούνται να προσφέρουν αυτοκίνητα που πιο ξεχωριστή προσωπικότητα. Η Hyundai είναι από τις πρώτες εταιρείες που τολμούν να διαφοροποιηθούν, με το Ioniq 6, εν προκειμένω, πέρα της σχεδιαστικής πρωτοτυπίας να διαθέτει έναν συνολικά ολοκληρωμένο χαρακτήρα που ενσωματώνει κορυφαία χαρακτηριστικά όσο αφορά την ηλεκτρική του τεχνολογία._Μ.Σ.