Για τα 100α της γενέθλια, η MG μας προσκάλεσε στο φετινό φεστιβάλ του Goodwood, για να δούμε από κοντά μερικές από τις νέες δημιουργίες της, αλλά και να οδηγήσουμε για πρώτη φορά το αμιγώς ηλεκτρικό Cyberster.
Όπως κάθε χρόνοι έτσι και φέτος, γύρω στα μέσα του Ιουλίου διοργανώνεται το Goodwood Festival στο ομώνυμο κτήμα του Δούκα του Ρίτσμοντ στο Ανατολικό Σάσεξ. Πρόκειται για μία γιορτή, κατά την οποία οι απανταχού λάτρεις της αυτοκίνησης, του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και της τεχνολογίας, έχουν την ευκαιρία να δουν (και να ακούσουν!), πολλές νέες δημιουργίες διαφόρων κατασκευαστών, αλλά και πάμπολλα κλασσικά οχήματα από τον κόσμο των δύο, τεσσάρων (ή ακόμα και περισσότερων) τροχών.
Φέτος όμως η όλη εκδήλωση είχε έντονο βρετανικό χρώμα, καθώς συνέπεσε με τους εορτασμούς για τα 100 χρόνια από την ίδρυση μιας από τις πλέον ιστορικές εταιρείες, της MG, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Αυτό ήταν προφανές από την πρώτη κιόλας στιγμή, καθώς εμπρός από την έπαυλη έχει τοποθετηθεί το γλυπτό του Βρετανού καλλιτέχνη, Gerry Judah, το οποίο ήταν αφιερωμένο στην MG, συνδέοντας το roadster παρελθόν με το σήμερα, καθώς από την μία μεριά ήταν ένα MGB του 1962 και από την άλλη μεριά το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Cyberster.
Η MG στο Goodwod
Η MG δεν ήταν απλά η τιμώμενη εταιρεία αυτής γιορτής, αλλά διέθετε ένα πολύ εντυπωσιακό περίπτερο, γεμάτο από άκρως ενδιαφέρουσες δημιουργίες.
Εκτός από το Cyberster, την παράσταση έκλεψε το κλειστό αδελφάκι του, το GTS, το οποίο προς το παρών έχει την μορφή πρωτότυπου και αναμένεται να παρουσιαστεί την επόμενη χρονιά.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το Cyber GTS.
Εξέχουσα θέση είχε και μία νέα άφιξη για την MG, το νέο HS που είναι ο εκπρόσωπος της εταιρείας στην κατηγορία των C-SUV, το οποίο εφοδιάζεται με επαναφορτιζόμενα plug in σύνολα, όσο και με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που γνωρίσαμε πρόσφατα στο MG3, το οποίο έδωσε και αυτό το παρών στο περίπτερο της εταιρείας .
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το νέο MG HS.
Η MG όμως δεν αρκείται σε αυτά, αλλά έχει στραμμένο το βλέμμα και στο μέλλον, με το εντυπωσιακό πρωτότυπο EXE 181, μία μονοθέσια πρωτότυπη κατασκευή με χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή, με το οποίο η εταιρεία ίσως προσπαθήσει να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το νέο MG ΕΧΕ 181
Η πρώτη γνωριμία με το Cyberster
Το Cyberster εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της MG καθώς , επιβεβαιώνει την πολυαναμενόμενη επιστροφή στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων για την εμβληματική μάρκα, που σε αυτή την νέα ηλεκτρική εποχή, ξεκίνησε με το MG4 X-Power και θα συνεχιστεί αργότερα με το GTS.
Το κομψό στυλ των εξωτερικών επιφανειών του Cyberster αποτίει φόρο τιμής στα παλαιότερα roadster μοντέλα της MG, με το χαρακτηριστικό μακρύ καπό, το χαμηλό ρύγχος (όπου ξεχωρίζει το μεγάλο οκταγωνικό σήμα της εταιρείας) και τις καμπύλες επιφάνειές του να συνθέτουν ένα αρκούντως εντυπωσιακό σύνολο.
Η υφασμάτινη οροφή διαθέτει ηλεκτρικό μηχανισμό για το άνοιγμα και το κλείσιμο, κάτι που ισχύει και για τις πόρτες, οι οποίες ανοίγουν προς τα πάνω. Αν και πολλοί περίμεναν ότι αυτό το στοιχείο του πρωτότυπου μοντέλου δεν θα πέρναγε στην παραγωγή, εντούτοις η MG απέδειξε για μία ακόμη φορά ότι διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία για τολμηρά εγχειρήματα.
Στο πίσω μέρος κάτω από μία λεπτή φωτιζόμενη μπάρα που καλύπτει ολόκληρο το πλάτος, βρίσκονται τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα τους να παραπέμπει σε βέλος. Η υφασμάτινη οροφή ενσωματώνεται αρμονικά στην σιλουέτα του Cybester, με τον πίσω όγκο να βρίσκεται ελαφρώς χαμηλότερα.
Το MG Cyberster έχει μήκος 4.535 χλστ., πλάτος 1.913 χλστ. και ύψος 1.329 χλστ., γεγονός που το καθιστά ελαφρώς μεγαλύτερο από την Porsche 718 Boxster και σημαντικά μεγαλύτερο από το Mazda MX-5.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το ταμπλό. Εμπρός από τον οδηγό βρίσκονται τρεις οθόνες για τις επιμέρους ενδείξεις, ενώ χαμηλά στην μεγάλη κονσόλα βρίσκεται μία ακόμη για τον χειρισμό του κλιματισμού, καθώς και διάφοροι διακόπτες. Το τιμόνι διαθέτει ενσωματωμένα paddles, με το δεξί να χρησιμοποιείται για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και το αριστερό για την ανάκτηση ενέργειας (σε τρείς βαθμίδες).
Στην Κίνα, όπου το μοντέλο έκανε ήδη το ντεμπούτο του, το Cyberster είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, δύο πισωκίνητες με μονό ηλεκτροκινητήρα και μία τετρακίνητη με δύο μοτέρ.
Για τις πισωκίνητες παραλλαγές διατίθεται δύο μπαταρίες, μία χωρητικότητας 64 kWh για την έκδοση με απόδοση 314 ίππων, ενώ η δυνατότερη παραλλαγή των 340 ίππων τροφοδοτείται από μία μπαταρία 77 kWh.
Σε ότι αφορά την κορυφαία τετρακίνητη εκδοχή του Cyberster, η συνδυαστική απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων ξεπερνάει τους 500 ίππους, με την ενέργεια να αποθηκεύεται στη μεγαλύτερη μπαταρία των 77kWh .
Για την πισωκίνητη έκδοση η επίδοση για τα 0-100 χλμ./ώρα βρίσκεται στα 4,9 δλ., ενώ στην τετρακίνητη έκδοση η αντίστοιχη επίδοση βελτιώνεται στα 3,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται περίπου στα 200 χλμ./ώρα.
Τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά του Cyberster θα ανακοινωθούν αργότερα, με την εταιρεία να κάνει λόγο για μία αυτονομία που ξεπερνάει τα 500 χλμ. στην μονοκινητήρια εκδοχή και τα 400 χλμ. στην δικινητήρια παραλλαγή.
Η εμπλοκή με την MG στο Goodwood ευτυχώς δεν περιορίστηκε μόνο σε οπτικά ερεθίσματα, καθώς είχαμε την ευκαιρία να ολοκληρώσουμε μερικούς σβέλτους γύρους στην ασφάλτινη πίστα του Goodwood, με την πισωκίνητη έκδοση του Cyberster, η οποία φέρει την ονομασία Trophy.
Η είσοδος στο Cybester δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αρκεί να έχεις την ευελιξία να γλιστρήσεις κάτω από την όρθια πόρτα. Κάθεσαι σχετικά ψηλά για τα δεδομένα των roadster, αλλά χαμηλότερα από κάθε λογής EV χάτσμπακ (πόσο δε μάλλον από τα ψιλωμένα ηλεκτρικά SUV). Ευτυχώς το πάχος της μπαταρίας που βρίσκεται από κάτω δεν επιβαρύνει ιδιαίτερα την κατάσταση, καθώς έχει διατηρηθεί σε λεπτά (της τάξεως των 110 χλστ.) επίπεδα.
Μετά τις απαραίτητες οδηγίες και συστάσεις του εκπαιδευτή/συνοδηγού, ξεκινάμε, έχοντας απαντήσει ότι σαφώς και προτιμάμε να οδηγήσουμε με ανοικτή την οροφή. Να θυμίσουμε ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που έχουμε την ευκαιρία για μία ευάερη ηλεκτρική οδήγηση και δεν θα επρόκειτο να την αφήσουμε ποτέ να πάει χαμένη.
Καθώς τα σηκωμένα παράθυρα και ο μικρός ανεμοθραύστης που ενώνει τα δύο ρολ μπαρ, κρατούν τον περισσότερα αέρα (το κράνος δεν σου επιτρέπει να ιώσεις το χάδι στα μαλλιά σου) έξω από την κόμπακτ καμπίνα, η ησυχία είναι «αέρινα» απόκοσμη. Δεν ακούγεται κανένα «θερμικό» μούγκρισμα από γύρω, τα λάστιχα σπανίως στριγκλίζουν, απουσιάζουν οι όποιοι μηχανικοί θόρυβοι από τον κιβώτιο ή την ανάρτηση και ευτυχώς που υπάρχουν οι οδηγίες του συνοδηγού.
Σε αυτή την χαλαρωτική ατμόσφαιρα, έρχεται να προστεθεί και η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, για να ολοκληρώσει μία εμπειρία, που όμοια της δεν έχουμε ξαναζήσει στο απαιτητικό περιβάλλον μιας πίστας. Δεν ξέρουμε πόσο πιο σκληροπυρηνικό θα είναι το τετρακίνητο Cyberster, το δικίνητο όμως μοιάζει με ένα ήπιο GT, όσο παράταιρο και αν φαίνεται αυτό για μία κατασκευή των 4(-) δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, με πίσω κίνηση και 300(+) ίππους.
Το τιμόνι αν και χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, έδειξε να είναι άμεσο, ενώ ακόμα και στις πολύ κλειστές στροφές, δεν προβληματιστήκαμε από τον τρόπο με τον οποίον το Cyberster βάζει κάτω την δύναμη. Για την πέδηση του αυτοκινήτου φροντίζουν φρένα της Brembo, με 4πίστονες δαγκάνες, ενώ και η ακαμψία του διθέσιου roadster έδειξε να διαχειρίζεται σωστά όλη αυτή την ισχύ.
Σε κάθε περίπτωση όμως το Cyberster έχει ένα μεγάλο προβάδισμα, καθώς επι του παρόντος δεν έχει απέναντι του κάποιον ανταγωνιστή (μετά την παύση των θερμικών Porsche Boxter, η ηλεκτρική παραλλαγή αναμένεται αρκετά αργότερα, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει το μέλλον του Tesla Roadster), πέρα από ορισμένες καταξιωμένες θερμικές κατασκευές, όπως το εμβληματικό Mazda MX-5 και η BMW Ζ4.
Αν σκεφτεί κανείς ότι οι τελευταίες σπορ κατασκευές της MG/Rover μόνο ευχάριστες αναμνήσεις δεν φέρνουν στο νου (βλέπε 220 Turbo και MG ZR), αλλά και το γεγονός ότι πέρα από κάποια θεωρητικά supercar, ετούτο είναι το πρώτο roadster που μας έρχεται από τα βάθη της Ασίας, τότε σίγουρα το Cyberster είναι κάτι πραγματικά αξιοθαύμαστο. Αν μάλιστα έχει και μία σχετικά ρεαλιστική τιμή (σε αυτή την κατεύθυνση δεν βοηθάει διόλου η επιβολή επιπλέον φόρων στα made in China οχήματα), τότε όλα θα ήταν ακόμα καλύτερα. To Cyberster αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη του γνωριμία με το ελληνικό κοινό, κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς αυτής, οπότε και θα έχει πια οριστικοποιηθεί η τιμή του._Σ.Τ.