X
Παρουσιάσεις

MINI Cooper SE: Το οδηγούμε στην Ισπανία

Πρώτη οδηγική γνωριμία με το αμιγώς ηλεκτρικό entry-level και μοντέλο της MINI, το Cooper E, και μάλιστα στην κορυφαία του εκδοχή ως MINI Cooper SE, απόδοσης 218 ίππων (160 kW) και αυτονομίας... 402 χλμ.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Bernhard Filser

Για ακόμα μία φορά στην αγαπημένη μας καταλανική πόλη, τη Βαρκελώνη, και συγκεκριμένα με επίκεντρο της παρουσίασης λίγο πιο δίπλα, στην παραλιακή τοποθεσία Σίτζες, αυτήν τη φορά για τη νέα εκδοχή του απόλυτου ηλεκτρικού gokart, το οποίο ανέκαθεν αποτελούσε μια σύγχρονη και αγαπημένη μας εκδοχή -αν και σημαντικά μεγαλύτερη- εκείνου του μοντέλου που έφερε μία ακόμα επανάσταση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία πριν από 65 χρόνια, το 1959.

MINI Cooper SE: Εξωτερικά

Σε αντίθεση με το προηγούμενο «Mini Electric», το νέο και επίσης 3θυρο ηλεκτρικό χάτσμπακ δανείζεται πλέον το θρυλικό όνομα «Cooper» και βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, η οποία έχει εξελιχθεί από τη Spotlight Automotive, μια κοινοπραξία με έδρα την Κίνα η οποία έχει σχηματιστεί από τη μητρική εταιρεία (BMW) και την τοπική Great Wall Motor. Είναι διαθέσιμο σε δύο προσθιοκίνητες εκδόσεις, την Cooper E, που τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων με μέγιστη ροπή 290 Nm, και την Cooper SE, με ισχύ 218 ίππων και ροπή 330 Nm.

Παρατηρώντας το εξωτερικά, το βλέμμα πέφτει αμέσως στους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς προβολείς, μαζί με τη νέας σχεδίασης οκταγωνική μάσκα, στοιχεία που καθορίζουν το εντυπωσιακό εμπρός τμήμα του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Cooper SE. Οι προβολείς LED με τις προαιρετικές φωτεινές υπογραφές τονίζουν το χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ τα διαφορετικά φωτιστικά μοτίβα ξεκινούν και τελειώνουν με ένα ειδικά ενορχηστρωμένο «animation» για το καλωσόρισμα ή τον αποχαιρετισμό.

Στην compact σιλουέτα, αν και έχει μεγαλώσει λίγο (3.858×1.756×1.460 χλστ. και μεταξόνιο: 2.526 χλστ.), είναι αναγνωρίσιμες οι χαρακτηριστικές αναλογίες MINI, όπως οι κοντοί πρόβολοι και ένα κοντό καπό, που έρχονται σε αντίθεση με το μακρύ μεταξόνιο. Η ανανεωμένη σχεδίασή του εμφανίζεται και στις απέριττες επιφάνειες του πίσω τμήματος με τα χωνευτά πίσω φώτα. Άξιο αναφοράς είναι ότι, χάρη στις περαιτέρω βελτιστοποιημένες αεροδυναμικές ιδιότητες, το όχημα προτάσσει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή cW 0,28. Σημειώστε, τέλος, ότι οι διαθέσιμες ζάντες του αυτοκινήτου είναι από 16 έως 18 ίντσες.

MINI Cooper SE: Στα εντός

Το νέο, μινιμαλιστικό εσωτερικό του MINI Cooper SE εντυπωσιάζει με τα ψηφιακά και φιλικά προς τον χρήστη χαρακτηριστικά του. Λιγότερα εξαρτήματα, τα οποία είναι έξυπνα σχεδιασμένα και εφαρμόζονται με υψηλά πρότυπα, μεταφέρουν με επιτυχία στο παρόν τη διάσημη αισθητική του κλασικού Mini.

Εντός του νέου MINI, λοιπόν, κυριαρχούν η στρογγυλή οθόνη OLED με διάμετρο 9,4 ίντσες (υποστηρίζεται από το λειτουργικό σύστημα MINI Operating System 9), η χαρακτηριστική μπάρα με τους διακόπτες δύο θέσεων και το νέας σχεδίασης τιμόνι. Το κυρτό ταμπλό «ντύνεται» για πρώτη φορά με υφασμάτινες επιφάνειες και συμβάλλει και αυτό με τον τρόπο του σε μια ατμόσφαιρα ευεξίας στο εσωτερικό του.

Πληθώρα λειτουργιών, όπως η πλοήγηση, η τηλεφωνία και η ψυχαγωγία, μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον πρώτο ολοκληρωμένο φωνητικό βοηθό της μάρκας. Η αλληλεπίδραση μέσω φωνητικού ελέγχου πραγματοποιείται στη στρογγυλή οθόνη OLED με τη μορφή ενός animation γραφικών στοιχείων, τυπογραφίας και ενός avatar.

Τα MINI «Experience Modes» δίνουν ακόμα μεγαλύτερη εκφραστικότητα στο εσωτερικό και προάγουν την εξατομίκευση του MINI Cooper SE. Επιπλέον, με δώδεκα αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες περιμετρικά, το Parking Assistant Plus απλοποιεί το παρκάρισμα και μπορεί να εντοπίσει με μεγαλύτερη σαφήνεια πιθανές θέσεις στάθμευσης.

Το Explore Mode προσφέρει επίσης μία μοναδική λύση για την κατηγορία, καθώς επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει και να παρκάρει εύκολα το νέο MINI Cooper SE ενώ βρίσκεται έξω από αυτό, χρησιμοποιώντας ένα smartphone, εάν ο χώρος στο πλάι είναι περιορισμένος και δεν μπορεί να εισέλθει στο αυτοκίνητο.

MINI Cooper SE: Οδηγώντας

Στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αποκλειστικά την «καλή» –SE έκδοση- των 218 ίππων, θυμίζουμε όμως εδώ ότι δεν είναι αυτή η βασική του αμιγώς ηλεκτρικού MINI. Εκείνη, η «Ε», αποδίδει 184 ίππους (135 kW) και 290 Nm ροπής, έχοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα.

Χάρη στην μπαταρία των 40,7 kWh και με δεδομένη τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία (14,3-13,8 kWh/100 χλμ.), προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 305 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP.

Όσον αφορά τη φόρτιση, το Cooper E έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης με ισχύ 75 kW, που του επιτρέπει να ανακτήσει ενέργεια από 10% έως 80% σε μόλις 28 λεπτά της ώρας.

Στα δικά μας, τώρα, το SE της γνωριμίας μας έχει ισχύ 218 ίππους (160 kW) και μέγιστη ροπή 330 Nm, απόδοση που την καταλαβαίνεις άμεσα με το βύθισμα το δεξιού πεντάλ, αφού το MINI Cooper SE επιταχύνει από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία των 54,2 kWh είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος και επιτρέπει στο σύνολο αυτονομία 402 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP και μέση κατανάλωση 14,7 – 14,1 kWh/100 χλμ., σύμφωνα με το εργοστάσιο. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε, ότι αυτός ο τομέας ήταν κάτι όπου χώλαινε αισθητά η προηγούμενη γενιά, ενώ, όπως διαπιστώσαμε στους δρόμους της Ισπανίας, πλέον η αυτονομία είναι αισθητά βελτιωμένη, με τη μέση κατανάλωση της γνωριμίας μας να κυμαίνεται στις 17 kWh/100 χλμ.

Με ταχεία φόρτιση σε συνεχές ρεύμα έως 95 kW, μόλις 30 λεπτά είναι αρκετά για τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80%. Σημειώστε εδώ μάλιστα ότι ο οδηγός του μπορεί να βελτιστοποιήσει τη διαδικασία φόρτισης ανά πάσα στιγμή με απλές και κατανοητές ρυθμίσεις και να τις προβάλλει εύκολα μέσω της εφαρμογής MINI App.

Στον γρήγορο ρυθμό, αποδεικνύεται ότι το καλό έχει γίνει ακόμα καλύτερο, κάτι το οποίο οφείλεται και στο ελαφρώς αυξημένο πλάτος του μετατροχίου καθώς και στο μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.526 χλστ.). Η αμεσότητα του συστήματος οδήγησης και η απουσία κλίσεων αποτελεί το σήμα κατατεθέν του MINI Cooper SE, με την ποιότητα κύλισης να είναι πραγματικά σε κορυφαίο επίπεδο.

Με απόλυτα οδηγοκεντρικά κριτήρια, το νέο ηλεκτρικό ΜΙΝΙ ίσως να μην έχει αντίπαλο στην κατηγορία του, με τον ανταγωνισμό να πρέπει να κινηθεί σε διαφορετικά μονοπάτια επιχειρηματολογίας στους επικείμενους διαξιφισμούς, εντός Ελλάδας αυτήν τη φορά, και μάλλον εκείνα θα πρέπει να περιστρέφονται γύρω από την αυτονομία, αν και μιλάμε για βελτιωμένο τομέα.

MINI Cooper SE: 37.450 ευρώ

Το νέο MINI Cooper E κοστίζει στην Ελλάδα 33.450 ευρώ, όσον αφορά την έκδοση με τους 184 ίππους και 37.450 αυτό της γνωριμίας μας, των 218 ίππων. Τιμές ιδιαιτέρως εντυπωσιακές για την κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς σε αυτές δε συνυπολογίζεται η κρατική επιδότηση.

MINI Cooper SE

ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι (160 kW)/7.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 330 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 54,2 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.858x1.756x1.460 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.526 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 210-800 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.605 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 14,7-14,1 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 402 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 30 λεπτά (95 kW) >ΤΙΜΗ: 37.450 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!