Αφού «σήκωσε» σχεδόν κάθε βραβείο από τη στιγμή που πάτησε στο δρόμο, το Κia EV6 αποκτά ακόμα ένα χαρακτηριστικό ικανό να το κάνει ξεχωριστό: ως EV6 GT γίνεται το ισχυρότερο μοντέλο που έχει παράγει το εργοστάσιο αλλά και ένα από τα πιο δυνατά ηλεκτρικά μέχρι σήμερα.
Αν το κινέζικο ωροσκόπιο «έπιανε» και Κορέα, αυτή θα ήταν η χρονιά του δράκου για την Κia με το EV6. Ρωτάμε τους ανθρώπους του εργοστασίου αν έχει χτιστεί νέα πτέρυγα για να τοποθετήσουν τα βραβεία που απέσπασε -και συνεχίζει να κατακτά- το αμιγώς ηλεκτρικό crossover τους, συμπεριλαμβανομένου του Car of the Year για το 2022 και απλά χαμογελούν.
Πλέον, με την έκδοση EV6 GT, παράλληλα με άλλα αναγνωρισμένα χαρακτηριστικά, όπως είναι το κορυφαίο επίπεδο άνεσης, οι εξαιρετικοί χώροι, η απτή ποιότητα, η τεχνολογία γρήγορης φόρτισης και… η πραγματική αυτονομία, η Kia προσθέτει και τις επιδόσεις -όχι πως έλειπαν στην τετρακίνητη έκδοση- στα γνωρίσματα του μοντέλου της.
Kia EV6 GT: ηλεκτρικό Grand Tοurer
Εκ πρώτης όψεως οι βασικότερες διαφορές του EV6 GT από τις υπάρχουσες εκδόσεις φαίνεται να βρίσκονται στις στάνταρντ ζάντες των 21 ιντσών με τις πέντε ακτίνες και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S (255/40 R21) που σχεδιάστηκαν για την Kia (διαθέσιμα μόνο με την έκδοση GT), όπως και στις χρωματιστές δαγκάνες (τετραπίστονες εμπρός), που «πατούν» σε αεριζόμενους δίσκους 380 χλστ. εμπρός και 360 χλστ. πίσω (345 χλστ. στις απλές εκδόσεις).
Ωστόσο, συνολικά νέο είναι το καπό, όπως και ο προφυλακτήρας εμπρός, που σχεδιάστηκαν ειδικά για την έκδοση και τονίζουν περεταίρω το πλάτος του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος, η μεταμόρφωση σε GT είναι πιο εύκολα αντιληπτή, χάρη στην αεροτομή στην πέμπτη πόρτα και -κυρίως- στον διαχύτη στον προφυλακτήρα.
Εντός, νέα είναι τα μπάκετ καθίσματα με τη σουέντ επένδυση και την εξαιρετική στήριξη, ενώ τη διαφορετικότητα «υπενθυμίζουν» κάποια μεταλλικά λογότυπα «GT», ο πράσινος κρυφός φωτισμός, καθώς και ένα ριγέ μοτίβο στο ταμπλό και στο υποβραχιόνιο. Α! Και το έξτρα μπουτόν «GT Drivemode» στο τιμόνι με τις δύο ακτίνες. Σε επιμέρους λεπτομέρειες, ως ακόμα μια πινελιά «GT», το ηχοσύστημα της Meridian με το οποίο εξοπλίζεται η έκδοση φέρει μια λειτουργία Active Sound Design που προσομοιώνει έναν ήχο κινητήρα, προσαρμοζόμενο μάλιστα στο γούστο των επιβατών…
Kia EV6 GT: Το ταχύτερο Kia όλων των εποχών
Μέχρι πρόσφατα γράφαμε τι κρύβεται «κάτω από το καπό» για να προσδιοριστεί τεχνικά ένα αυτοκίνητο. Πλέον η συνταγή βρίσκεται στους άξονες όπου για το EV6 GT η Kia αναμενόμενα επέλεξε τετρακίνηση, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Εμπρός έχει τοποθετηθεί το μοτέρ που χρησιμοποιείται και στα «απλά» τετρακίνητα EV6, με απόδοση 160 kW (218 ίππους) από τις 4.400 έως τις 9.000 σ.α.λ.
Αυτό συνδυάζεται με έναν νέο κινητήρα πίσω, ο οποίος παράγει 270 kW (367 ίππους) από τις 6.800 έως τις 9.400 σ.α.λ., με τη συνδυαστική ισχύ των δύο να ανέρχεται σε 430 kW (585 ίππους) με 740 Nm ροπής (325 ίπποι και 605 Nm ροπή η «απλή» τετρακίνητη έκδοση). Ως αποτέλεσμα, η Kia ανακοινώνει 3,5 δλ. για το «0-100» αν και ακόμα εντυπωσιακότερη είναι η τελική ταχύτητα δεδομένου ότι πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα (5.2 δλ. και 185 χλμ./ώρα το AWD EV6).
Γι’ αυτήν την απόδοση τα εύσημα πηγαίνουν στον πίσω κινητήρα που φέρει μια σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας περιέλιξης «φουρκέτας» στο πακέτο πηνίων, που μειώνει τις απώλειες και βελτιώνει την απόκριση σε υψηλή ταχύτητα. Την ίδια ώρα, η μονάδα ισχύος του μετατροπέα υιοθετεί ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC), στοιχείο που ενισχύει την απόδοση του συστήματος κατά περίπου 2-3 %.
Επιπλέον, στον ηλεκτροκινητήρα του «απλού» EV6 προβλέπεται εξωτερική ψύξη για το κάλυμμα του κινητήρα μόνο με νερό, ενώ στο EV6 GT, η απόδοση ψύξης συμπληρώνεται από τη λίπανση των πηνίων με λάδι, διατηρώντας σταθερές θερμοκρασίες ακόμη και σε ακραίες συνθήκες και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας σε συνεχώς υψηλές ταχύτητες.
Στις λεπτομέρειες
Στην πράξη, οδηγώντας το EV6 GT στη Στοκχόλμη και ειδικότερα εντός μιας πίστας δοκιμών φορτηγών της Volvo (κατάλληλα διαμορφωμένης) αλλά και στο δρόμο, εντυπωσιακός είναι ο προοδευτικός τρόπος που βγάζει τη δύναμή του, χωρίς ξεσπάσματα, με τη λιγότερη δυνατή απώλεια πρόσφυσης, ακόμα και σε κλειστές στροφές. Το αμάξωμα με το μεταξόνιο των 2.900 χλστ. έχει αδιάκοπη επαφή με το οδόστρωμα, χάρη και στα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα, την ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση και τις 2,3 στροφές από άκρη σε άκρη (2,67 στροφές στα τετρακίνητα EV6).
Ειδικότερα σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάρτηση, η πίσω, πολλαπλών συνδέσμων, έρχεται αυτούσια από το σημερινό τετρακίνητο, την ώρα που εμπρός, τα γόνατα ΜακΦέρσον εδράζουν σε δύο νέους βραχίονες για καλύτερη διαχείριση των κάθετων κινήσεων και διατήρηση σταθερής επαφής με το οδόστρωμα υπό αυξημένο φορτίο στις στροφές και σε επιφάνειες μεταβλητής ποιότητας.
Νέα είναι τα ελατήρια και συγκεκριμένα πιο μαλακά κατά 9% εμπρός και πιο άκαμπτα κατά 11% πίσω, τα οποία επίσης φέρνουν και κατά 5 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος το GT. Τέλος, 15% πιο σφιχτή είναι η πίσω αντιστρεπτική δοκός, ενώ στο EV6 GT έχει ενσωματωθεί και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της ροπής, με λειτουργίες Smart Traction και Smart Yaw Damping. Όλες αυτές οι αλλαγές σε συνδυασμό με τις έτσι κι αλλιώς τοποθετημένες στο δάπεδο μπαταρίες, έχουν φέρει ένα ιδανικό ζύγιασμα, της τάξης του 49:51 εμπρός/πίσω.
Ο οδηγός, πλέον των γνωστών λειτουργιών οδήγησης Eco, Normal και Sport, στη διάθεσή του έχει και το GT Drive Mode, μέσω ενός κουμπιού στο κάτω δεξί τμήμα του τιμονιού, που του επιτρέπει να παραμετροποιεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, επεμβαίνοντας στους ηλεκτροκινητήρες, το φρενάρισμα (με έξι στάδια), το τιμόνι, τα αμορτισέρ και στα συστήματα e-LSD και ESC στις ρυθμίσεις Sport ή Sport+.
Εντός πίστας, ακόμα και με το ESC απενεργοποιημένο, και με όλο και υψηλότερη ταχύτητα με τη συμπλήρωση κάθε γύρου, πρέπει να προκαλέσεις την υπερστροφή για να έρθει, αλλά ακόμα και τότε, το γρήγορο τιμόνι θα επαναφέρει προοδευτικά το βαρύ αμάξωμα στην τροχιά του, χωρίς να απαιτηθούν έξτρα διορθώσεις. Αυτή η ευστάθεια και η προοδευτικότητα είναι τα βασικότερα χαρακτηριστικά του EV6 GT, το οποίο πάντως διαθέτει και πρόγραμμα Drift, που στιγμιαία στέλνει έως και το 100% της ροπής στους πίσω τροχούς (σ.σ. υπό την προϋπόθεση ότι οι εμπρός τροχοί είναι σε κλίση), πριν τη διαμοιράσει και πάλι -στην έξοδο της στροφής- για τη βελτίωση της επιτάχυνσης.
Οι παραπάνω επεμβάσεις δεν έχουν επηρεάσει στο ελάχιστο τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά του EV6 στο δρόμο. Το κορεατικό crossover εξακολουθεί να συνδυάζει υποδειγματικά τη στιβαρότητα με την άνεση και την ποιοτική κύλιση, την ίδια ώρα που η μπαταρία ιόντων-λιθίου των 77,4 kWh αποδεικνύεται και εδώ «τίμια» (σ.σ. όπως σε σχεδόν κάθε κορεατική πρόταση), δείχνοντας πως είναι εφικτή η αυτονομία των 424 χλμ. που υπόσχεται το εργοστάσιο. Επιπλέον, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, το GT διαθέτει λειτουργία ταχείας φόρτισης, κάτι που εδώ σημαίνει ότι μπορεί από το 10 να φτάσει στο 80% της φόρτισής του σε 18 λεπτά σε ταχυφορτιστή.
Συνολικά η πρόταση θα μπορούσε να αποτελεί και μια επίδειξη ισχύος των Κορεατών, αφού δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως βάζοντας στην εξίσωση το τρίπτυχο ποιότητα-τεχνολογία-επιδόσεις, αυτήν τη στιγμή ο πλέον άμεσος ανταγωνιστής του Kia EV6 GT είναι η Porsche TaycanTurbo!
Στην παραγωγή οι Κορεάτες ετοιμάζονται να μπουν τον Σεπτέμβριο, με το λανσάρισμα του μοντέλου να προσδιορίζεται στα τέλη του έτους._ Ε. Ξ.