X
Παρουσιάσεις

Το διπλό ατού του νέου Jeep Grand Cherokee 4xe

Η υβριδική τεχνολογία, που επιστρατεύτηκε για το νέο Grand Cherokee 4xe, πέρα από τα προφανή οφέλη στους τομείς της κατανάλωσης και των ρύπων, συνεισφέρει και στις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe αποτελεί ένα υπόδειγμα της προσαρμοστικότητας που έχει επιδείξει η αμερικανική εταιρεία στις απαιτήσεις των καιρών. Το σύνθημα των ανθρώπων της εταιρείας “protect DNA forever” είναι άκρως ενθαρρυντικό. Έτσι, ο εξηλεκτρισμός της γκάμας, που ήρθε για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις στις εκπομπές καυσαερίων, αποδείχθηκε απόλυτα συμβατός με τον χαρακτήρα της μάρκας. Η μεγάλη ροπή των ηλεκτροκινητήρων αποδεικνύεται ιδανική στις δύσκολες καταστάσεις και έτσι το 4xe που η εταιρεία λάνσαρε το 2021 με την υιοθέτηση υβριδικών συστημάτων μετάδοσης, δίκαια η εταιρεία το θεωρεί ως το νέο 4×4.

Jeep Grand Cherokee: Η ναυαρχίδα

Η πέμπτη γενιά του Grand Cherokee, ένα μοντέλο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1993 και ήδη μετρά 7 εκ. αντίτυπα, παρουσιάστηκε πριν από έναν περίπου χρόνο στην αμερικανική αγορά με μια πληθώρα κινητήρων, στην Ευρώπη όμως την αναμένουμε στους επόμενους μήνες αποκλειστικά σε μια plug-in υβριδική έκδοση, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ισπανία στο περιθώριο της παρουσίασης του ηλεκτρικού Jeep Avenger.

Το νέο Grand Cherokee 4xe εφοδιάζεται με έναν υπετροφοδοτούμενο 2λιτρο βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής τάσης, που συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 381 ίπποι και 637 Nm ροπής.

Το ηλεκτρικό σύστημα των 400V τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 96 στοιχείων με χωρητικότητα 17,3 kWh, η οποία φορτίζεται στα 7,2 kW και είναι σε θέση να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και 51χιλιόμετρα.

Εξωτερικά η πέμπτη γενιά του μοντέλου διατηρεί τις καθαρές γραμμές των προκατόχων της, αλλά και τη χαρακτηριστική διαμόρφωση στα τόξα των φτερών. Στο νέο Grand Cherokee ξεχωρίζει η shark-nose διαμόρφωση του ρύγχους και οι λεπτότερες πίσω κολώνες, εκεί όμως που εντοπίζεται η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στο εξαιρετικά ποιοτικό εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί συναντάμε ένα όμορφα σχεδιασμένο ταμπλό, όπου οι οθόνες έχουν κι εδώ τον πρώτο λόγο, χωρίς όμως να απουσιάζουν οι φυσικοί διακόπτες, όπως εκείνοι του κλιματισμού κάτω από την κεντρική οθόνη των 10,1” του συστήματος πολυμέσων Uconnect 5.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων υιοθετεί μια οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ αντίστοιχου μεγέθους είναι και η εκείνη που βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό, χωρίς όμως το περιεχόμενό της να είναι ορατό από τον οδηγό. Διαθέσιμο είναι και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της McIntosh με 19 ηχεία και συνολική ισχύ 950W.

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου και το μπουτόν για την επιλογή των κοντών σχέσεων, ο διακόπτης ρύθμισης της απόστασης από το έδαφος για την αερανάρτηση και οι επιλογές προγραμμάτων οδήγησης, που προσαρμόζουν τις λειτουργίες του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου.

Κάθεσαι ψηλά και εποπτεύεις ιδανικά το δρόμο, που είναι το ζητούμενο σε κάθε καθαρόαιμο τετρακίνητο το οποίο πρόκειται να κινηθεί σε ακραίες καταστάσεις. Από την αρχή κιόλας είναι ευπρόσδεκτη η παρουσία των ηλεκτροκινητήρων που συνεισφέρουν με τη ροπή τους και εξασφαλίζουν αθόρυβες μετακινήσεις, αν όμως πιέσεις περισσότερο σε ξενίζει ο ήχος του 4κύλινδρου θερμικού συνόλου, όπως χρόνο θέλει για να εξοικειωθείς και με την αίσθηση του πεντάλ του φρένου. Με δεδομένο πάντως το βάρος της κατασκευής (2,5 τόννοι), το Grand Cherokee 4xe επιταχύνει αρκετά σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ.), ενώ αναλόγως της διαδρομής η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Εκτός δρόμου

Εκεί όμως που το αυτοκίνητο δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες είναι όταν εγκαταλείψει την άσφαλτο. Στο πλαίσιο της παρουσίασης οι άνθρωποι της Jeep είχαν ετοιμάσει διάφορες απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές, τις οποίες ελάχιστα σύγχρονα αυτοκίνητα (μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού) είναι σε θέση να διασχίσουν.

Το νέο Grand Cherokee βασίζεται πλέον σε ένα αυτοφερόμενο πλαίσιο και προσφέρεται με δύο συστήματα τετρακίνησης, τα QuadraTrac II και QuadraDrive II, με το δεύτερο να εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Ταυτόχρονα, με την (έξτρα) αερανάρτηση Quadra-Lift η απόσταση από το έδαφος μπορεί να φτάσει έως και τα 275χλστ., επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να περάσει υδάτινο κόλλημα ύψους 61εκ.

Κάθεσαι ψηλά και εποπτεύεις ιδανικά το δρόμο, που είναι το ζητούμενο σε κάθε καθαρόαιμο τετρακίνητο.

Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις, Limited, Overland, Summit Reserve και Trailhawk, με την τελευταία να προορίζεται για πιο ακραία εκτός δρόμου χρήση, ενώ οι άνθρωποι της εταιρείας υπερηφανεύονται πως η συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου κατάφερε να ολοκληρώσει τη θρυλική διαδρομή Rubicon Trail κινούμενη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια!

Σημαντικό ρόλο στην κίνηση εκτός δρόμου παίζει και το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ροπής SelecTerrain το οποίο παραμετροποιεί τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος, των ηλεκτρονικών συστημάτων, του συστήματος διεύθυνσης και της τετρακίνησης, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος μέσω πέντε προγραμμάτων λειτουργίας (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand). Αξίζει να επισημάνουμε πως το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με 110 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Tο νέο Jeep Grand Cherokee 4xe, χωρίς αμφιβολία δεν στοχεύει να αντιπαρατεθεί με κάποιο γερμανικό SUV, το οποίο στην άσφαλτο μπορεί να σου βγάλει μια πιο “πολεμική” διάθεση. Στην πραγματικότητα, η ναυαρχίδα της Jeep αποτελεί ένα από τα ελάχιστα σημερινά αυτοκίνητα που μπορούν να σου μεταδώσουν το μικρόβιο της περιπέτειας, τα οποία τόσο μας έχουν λείψει και όλο αυτό με έναν ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα και χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Οι παραγγελίες του Jeep Grand Cherokee 4xe έχουν ήδη ανοίξει και στη χώρα μας (η τιμή εκκίνησης είναι 92.500 ευρώ), όμως τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στο τέλος του χρόνου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ

JEEP GRAND CHEROKEE 4xe

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.995 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ β/κ: 272 ίπποι/5.250 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ β/κ: 400 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 381 ίπποι/5.250 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 637 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 17,3 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.914×2.149×1.795χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.964 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 533 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.434 κιλά (2.503 με αερανάρτηση) >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα (190 χλμ./ώρα για την έκδοση Trailhawk) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 2,5-2,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 60 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 48 χλμ. >ΤΙΜΗ: 92.500 ευρώ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!