H Fiat επιστρέφει στην κατηγορία Β, κάνοντας αμιγώς ηλεκτρικό ξεκίνημα, με το Fiat 600e, αλλά και αναμένοντας την προσθήκη και μιας εξηλεκτρισμένης ήπια υβριδικής έκδοσης στην γκάμα, μέσα στο 2024.
Τρία χρόνια μετά την εντυπωσιακή πορεία του ηλεκτρικού Fiat 500 στην κούρσα για το Car of the Year (2η θέση), οι Ιταλοί επιστρέφουν με το 600. Μεγαλύτερο σε όνομα, διαστάσεις, διαθέσιμους χώρους, αλλά και σε κινητήρα-μπαταρία, σε καμία περίπτωση δεν κρύβει τη συγγένειά του με το 500. Αντίθετα, «πατάει» πάνω της και μάλιστα παρουσιάζεται ως η αναβάθμιση εκείνου, πιθανότητα θέλοντας να κλέψει και μέρος της αίγλης του.
Η αρχή της πορείας του γίνεται με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση 600e, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά την γκάμα θα συμπληρώσει και μια υβριδική έκδοση 100 ίππων με 110 – 114 g CO2/km, που θα τροφοδοτείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1,2 λίτρων, συνεπικουρούμενο από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V.
Fiat 600: συνεχίζοντας την ιστορία
Ακριβώς όπως και ο μακρινός προκάτοχός του, το νέο Fiat 600 αποτελεί ένα παραδοσιακό ως προς τα γενικότερα χαρακτηριστικά οικογενειακό αυτοκίνητο, απλά, προφανώς απόλυτα προσαρμοσμένο στο σήμερα. Πεντάθυρο, πενταθέσιο τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας Β και εμφανώς είναι ικανό για μετακινήσεις και εκτός πόλης.
Για την ηλεκτρική έκδοση 600e, που όπως και το αδερφό Jeep Avenger βασίζεται στην πλατφόρμα multi energy CMP, οι λύσεις είναι ανάλογες εκείνων που βλέπουμε σε όλα τα ηλεκτρικά της Stellantis: μπαταρίες ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 54 kWh «υπόσχονται» αυτονομία άνω των 400 χλμ. στο μικτό κύκλο WLTP και άνω των 600 χλμ. στον αστικό κύκλο – εξακολουθούμε να διατηρούμε επιφυλάξεις για το τελευταίο.
Η φόρτιση υποστηρίζει έως 100 kW σε ρεύμα DC που σημαίνει ότι η μπαταρία φτάνει στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Για εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) ο on board φορτιστής είναι 11 kW και μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε κάτω από έξι ώρες. Από πλευράς επιδόσεων, το εργοστάσιο ανακοινώνει 4,4 δλ. από στάση μέχρι τα 50 χλμ./ώρα και 9 δλ. για το «0-100».
Ο κινητήρας των 115 kW έχει τρία προφίλ οδήγησης -eco, normal, sport-, ενώ, δυστυχώς για πολλούς, δεν υπάρχει λειτουργία one pedal drive.
Αναγνωρίσιμο Fiat 600
Το δυσκολότερο κατά τους σχεδιαστές της μάρκας ήταν να σεβαστούν την αρχική σχέση μεταξύ 500 και 600: τις σχετικές αναλογίες μεταξύ των 2 αυτοκινήτων της δεκαετίας του ’50.
Συγκριτικά με το σημερινό 500, το νέο 600 διαθέτει μια πιο επιβλητική μάσκα, η οποία και πάλι ωστόσο φέρει αυτά τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα. Η σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των δύο φυσικά εντοπίζονται στο πίσω μέρος, με αυτό του 600 να ακροβατεί κάπου μεταξύ χάτσμπακ και SUV, την ώρα που κατά τους σχεδιαστές του, η αεροτομή είναι μαύρη για να αναδεικνύει καλύτερα τα στρογγυλά σχήματα της οικογένειας 500.
Σε περίπτωση που κάποιος δεν είναι σε θέση να καταλάβει αν πρόκειται για κάτι καινούργιο ή για τη νέα γενιά του 500X, μια υπογραφή «600», τοποθετημένη εμπρός, πίσω, όσο και στα πλαϊνά μαρσπιέ, φροντίζει να ξεκαθαρίζει την ταυτότητα του μοντέλου. Συνολικά εξωτερικά το Fiat 600e «βγάζει» μια συμπαγή εικόνα, ίσως και χάρη στους τροχούς των 18 ιντσών που φορούσαν τα αυτοκίνητα κατά την παρουσίασή του στη γενέτειρά του, το Τορίνο.
Στο εσωτερικό η συγγένεια με το 500 «προκύπτει» από τα στρογγυλεμένα σχήματα, και το σχεδιασμό του τιμονιού με τις 2 ακτίνες, αν και κυρίως, η εικόνα είναι πολύ πιο κοντά σ’ εκείνην του Avenger. Συγκριτικά πάντως με το μοντέλο της Jeep, το 600e είναι κατά 9 εκ. μακρύτερο (4,17 μ.), αλλά κυρίως, πολύ πιο ευρύχωρο, κυρίως ως προς το χώρο για τους πίσω επιβάτες.
Οι τελευταίοι, έχουν ένα ικανοποιητικό άνοιγμα για να περάσουν στα διαιρούμενα σε ποσοστό 60/40 πίσω καθίσματα, ενώ επίσης, έχουν και ικανοποιητικό (σ.σ. για τα δεδομένα της κατηγορίας) χώρο για τα πόδια τους, την ώρα που απόλυτα ικανοποιητικός είναι ο αέρας πάνω από τα κεφάλια τους. Οι κερδισμένοι πάντως είναι οι εμπρός επιβάτες, για τους οποίους προβλέπονται ηλ. ρυθμιζόμενα καθίσματα, θερμαινόμενα σε 3 στάδια, και με λειτουργία μασάζ στην πλουσιότερη έκδοση.
Επιστρέφοντας στους χώρους, ο χώρος αποσκευών του 600e ανέρχεται σε 360 λίτρα, ενώ, επιπλέον, οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του (σ.σ. διαθέτει και αποθηκευτικό τούνελ αλά Avenger στην κεντρική κονσόλα) μπορούν να φιλοξενήσουν μικροαντικείμενα συνολικού όγκου 15 λίτρων.
Στο δρόμο
Με μεταξόνιο 2,56 μ. αλλά και κύκλο στροφής 10,5 μέτρα, η διαχείριση του 600e εντός πόλης είναι παιχνιδάκι, χάρη και στην απρόσκοπτη ορατότητα που έχει ο οδηγός του προς κάθε κατεύθυνση. Από πλευράς άνεσης, το “B” της Fiat κινείται στα καλά επίπεδα που… λάνσαρε με το 500, με την ανάρτηση να είναι όσο μαλακή χρειάζεται για να απορροφήσει ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας τις κακοτεχνίες των δρόμων και το τιμόνι αρκούντως ελαφρύ, καθότι κατά βάση θα χρησιμοποιηθεί εντός πόλης.
Σε τέτοιες συνθήκες, η κατανάλωση χωρίς προσπάθεια «πέφτει» και κάτω από τις 14 kWh, την ώρα που υπό περισσότερη πίεση θα ξεπεράσει και τις 17. Αυτά στη λειτουργία normal, καθώς, για όσους επιδιώκουν να προσεγγίσουν την αυτονομία που υπόσχεται ο κατασκευαστής, πάντα υπάρχει και η λειτουργία eco, που εκτός από την απόδοση του κινητήρα μειώνει κι εκείνη του κλιματισμού.
Το Νέο Fiat 600e είναι εξοπλισμένο με σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC), το Intelligent Speed Assist που διαβάζει τα όρια ταχύτητας, το Blind Spot Detection, που παρακολουθεί τα τυφλά σημεία, όπως και με λειτουργία Stop&Go, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση οδηγού με υπνηλία, αισθητήρες 360°, κάμερα οπισθοπορείας 180° κ.ά..
Από πλευράς άνεσης και συνδεσιμότητας, διαθέτει ηλεκτρικά ανοιγόμενη πέμπτη πόρτα hands free, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα 6 ηχείων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10,25″ με Navi, CarPlay και Android Auto ασύρματα, ενώ επίσης προσφέρει τις υπηρεσίες Uconnect για την υποστήριξη των πελατών σε καθημερινή βάση.
Fiat 600e στην Ελλάδα στο τέλος του έτους σε δύο εκδόσεις
Η πιο προσιτή έκδοση του Fiat 600e είναι η RED, που θα διατίθεται σε κόκκινο χρώμα, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, καθώς και σε μαύρο και λευκό.
Η δεύτερη και κορυφαία έκδοση, θα είναι η La Prima, σε 4 διαφορετικά χρώματα (κίτρινο, μπλε, πράσινο, σιελ).