Το προχωρημένο σχήμα του DS 4 δεν περνάει απαρατήρητο, ενώ η τεχνολογία που υιοθετεί προλογίζει τη σταδιακή μεταστροφή της DS σε πλήρως ηλεκτρική μάρκα έως το 2024.
Εντυπωσιακό το DS 4, το νέο crossover της γαλλικής φίρμας που πατάει στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα EMP2. Το «δικό μας», στο ιδιαίτερο χρώμα «Copper Gold», αναδεικνύει ιδανικά τις ανάγλυφες επιφάνειες του αμαξώματος.
Από κοντά διαπιστώνεις τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις του, οι οποίες δεν προκύπτουν από τις φωτογραφίες. Σημειώστε μήκος 4.400 χλστ., πλάτος 1.866, ύψος 1.470, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών (19άρες στον βασικό εξοπλισμό) καθώς και απόσταση περίπου 19 εκ. από το έδαφος, ώστε να ολοκληρωθούν οι πρώτες συστάσεις μαζί της.
Κομψότητα εντός και εκτός
Στο εμπρός μέρος, το κύριο χαρακτηριστικό είναι τα φώτα DS Matrix LED Vision, που συνδυάζουν τον τυπικό φωτισμό με αυτόν της κατεύθυνσης του τιμονιού. Το σύστημα αυτό συμπληρώνεται με τα φώτα ημέρας, τα οποία αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν (ολόκληρο το σύστημα περιλαμβάνει 150 LED). Τα «DS Wings» συνδέουν τους προβολείς με τη μάσκα, ενώ, ανάλογα με την έκδοση, αυτό αποτελείται από δύο μέρη με μοτίβα που προσομοιάζουν με διαμαντένια άκρα, τονίζοντας την αίσθηση της 3D μάσκας.
Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, τα πίσω φτερά εντείνουν τη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές άκρες στο αμάξωμα, ενώ ιδιαίτερα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Ανοίγοντας τις πόρτες του DS 4, το βλέμμα πέφτει αμέσως πάνω στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την απρόσκοπτη αναγνωσιμότητα και την καλή εργονομία, ενώ η ποιότητα των υλικών και η εντυπωσιακή εμφάνιση είναι τα πρώτα πράγματα που σημειώνεις, την ώρα που καταλαβαίνεις ότι και το μεταξόνιο των 2.675 χλστ. έχει παίξει το ρόλο του στη φιλόξενη καμπίνα.
Η νέα εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 σημείωσε σημαντική εξέλιξη, με 70% νέα μέρη ή μέρη με αποκλειστική χρήση τα οποία είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, δομικά μέρη θερμικής επεξεργασίας και πιο συμπαγή στοιχεία, όπως είναι η μονάδα κλιματισμού, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο για εκμετάλλευση σε άλλα σημεία και συγκρατώντας το συνολικό βάρος. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα (390 στο E-Tense) και η πόρτα του είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος.
DS 4: Στην πράξη
Με τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130, 180 και 225, και μία πετρελαιοκίνητη BlueHDi 130, οι εκδόσεις του DS 4 (σε κάθε περίπτωση με αυτόματο 8άρι) θα προσφέρονται με κατανάλωση από 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το πετρελαιοκίνητο, 5,9 λίτρα/100 χλμ. για το βενζινοκίνητο (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. και 135 γρ./χλμ. Αντίστοιχα, η κορυφαία έκδοση του μοντέλου είναι τετρακίνητη με απόδοση 360 ίππους.
Δε χάνουμε χρόνο και επιλέγουμε το DS 4 E-Tense 225, την plug-in υβριδική εκδοχή με συνδυαστική ισχύ 225 ίππων, καθώς η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου με τους 360 ίππους δεν ήταν διαθέσιμη στο Tannistest 2021. Οι υψηλές επιδόσεις και η εξαιρετική απόδοση της συγκεκριμένης μονάδας, που γίνονται αμέσως αντιληπτές στον οδηγό, προκύπτουν από τον 4κύλινδρο κινητήρα PureTech των 180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων με νέα μπαταρία 12,4 kWh, με τη χρήση του οποίου το μοντέλο έχει αυτονομία σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων έως και 55 χιλιόμετρα (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). Σημειώστε εδώ ότι ο χρόνος φόρτισης (σε 7,4 kW/32 A) είναι της τάξεως της μίας ώρας και σαράντα λεπτών.
Σε συνδυασμό με τη ροπή των 360 Nm, σύμφωνα με το εργοστάσιο, εξασφαλίζεται επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ., τελική ταχύτητα 233 χλμ./ώρα και η κάλυψη των πρώτων 1.000 μέτρων σε 27,3 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 29 γρ./χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι μέχρι το 2024 το DS 4 θα είναι διαθέσιμο και σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή, που θα βασίζεται στη νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών (104 kWh) και θα έχει αυτονομία 700 χλμ., σύμφωνα με τους Γάλλους.
Η ραφιναρισμένη ανάρτηση του μοντέλου απογειώνεται ως αίσθηση ακόμα πιο πολύ στους δρόμους-χαλί της Δανίας, με τις κλίσεις στα πατημένα κομμάτια να λάμπουν διά της… απουσίας τους και παρά τα 189 χλστ. που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος. Την ίδια ώρα, και το σύστημα διεύθυνσης είναι ανάλογο με την πολύ καλή εντύπωση που μας άφησε το μοντέλο, τόσο στην αίσθηση όσο και στις πληροφορίες._Μ. Σαλ.
Φωτογραφίες: Μιχάλης Σταυρόπουλος, Μανώλης Σαλούρος
DS 4: «Αποφυγή ταράνδου» στο Tannistest 2021
Ελαστικά: Goodyear Eagle F1 (245/40 R20)
Με ταχύτητα εισόδου 57 χλμ./ώρα διαγράφει ομαλά τη διαδρομή χωρίς να ενεργοποιείται το ESP. Στα 61 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο αρχίζει να υποστρέφει. Και πάλι ολοκληρώνει ομαλά τη διαδικασία χωρίς εμφανή παρέμβαση του ESP. Στα 65 χλμ./ώρα χτυπάει την τελευταία κορύνα – και πάλι χωρίς ESP. Το τελευταίο ενεργοποιείται ελαφρά στα 70 χλμ./ώρα, βοηθώντας στους ελιγμούς και στην επιτυχημένη ολοκλήρωση του elk test. Το τιμόνι, επίσης, προσφέρει καλό έλεγχο. Τα 75 χλμ./ώρα είναι πλέον πολλά, οπότε και αποτυγχάνει στην ολοκλήρωση της δοκιμασίας, υποστρέφοντας έντονα στην τρίτη στροφή.
DS 4: ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.558 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ: 225 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ: 320 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.400×1.866×1.470 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ. > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 189 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.653 κιλά > ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 430 (390 το E-TENSE 225) > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,7 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 233 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (WLPT): 1,3-1,4 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 29-32 γρ./χλμ.> ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Από 29.200 ευρώ (PureTech 130), από 38.200 ευρώ (E-Tense 225), από 31.200 ευρώ (BlueHDi 130)