Βρεθήκαμε στη Μαδρίτη για μια πρώτη οδηγική γνωριμία των νέων Citroen C4 X και e-C4 X. Δύο προτάσεων που συνδυάζουν τη σιλουέτα ενός fastback, υιοθετώντας όμως παράλληλα στοιχεία από SUV αλλά και sedan μοντέλα.
Στα βήματα του ολοκαίνουργιου Citroen C5 X, με το οποίο σας ταξιδέψαμε πρόσφατα στη Θεσσαλία, η σχεδίαση των νέων Citroen C4 X και e-C4 X αμφισβητεί τους παραδοσιακούς ορισμούς των compact αμαξωμάτων, για να προσφέρει κάτι διαφορετικό, που συγκεντρώνει στοιχεία από fastback, SUV και sedan προτάσεις.
Στην Ισπανία, λοιπόν, και με δεδομένο ότι τα μοντέλα της παρουσίασης (όλα τα C4) κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Stellantis, στο Villaverde της Μαδρίτης.
Πριν όμως ξεκινήσουμε και θέλοντας να κάνουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή, αξίζει να θυμηθούμε ότι ο η κωδική ονομασία «C4» για τη Citroen δεν είναι τόσο νέα όσο πιστεύουν οι περισσότεροι, μιας και πρωτοεμφανίστηκε το 1928 έως το 1932. Η σύγχρονη ιστορία της C4 όμως ξεκίνησε το 2004, με μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση τόσο στο εσωτερικό της καμπίνας όσο και στην εξωτερική σχεδίαση, με ριζικά διαφορετική διαμόρφωση του πίσω μέρους μεταξύ 3θυρων και 5θυρων εκδόσεων. Από το 2010 και μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά, ενώ στην εξίσωση προστέθηκαν σταδιακά και κωδικοί όπως «Cactus», «Aircross» και «C-Cross».
Citroen C4 X και e-C4 X: Μεγαλύτερο εντός και εκτός
Με διαστάσεις 4.600×1.834×1.520 χλστ., τα Citroen C4 X και e-C4 X τοποθετούνται στην γκάμα της Citroen ανάμεσα στα C4 C-Cross και C5 X. Το μεταξόνιο των 2.670 χιλιοστών είναι ίδιο με το C4 C-Cross, καθώς και τα δύο βασίζονται στην πλατφόρμα CMP της εταιρείας, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,29 Cd.
Η διαμόρφωση του πίσω μέρους κρύβει έξυπνα τις διαστάσεις του αμαξώματος, και ιδιαίτερα το μήκος, χάρη στο οποίο ο χώρος των αποσκευών είναι 510 έως 1.360 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πίσω θέσεις.
Στο εσωτερικό των Citroen C4 X και e-C4 X, παρατηρείς αμέσως την άνεση και την ευρυχωρία αλλά και όλα εκείνα τα αγχολυτικά στοιχεία που σου παρέχουν, εξαιτίας και του γνωστού μας πλέον προγράμματος Citroen Advanced Comfort, με τα Advanced Comfort καθίσματα αλλά και την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions.
Η κορυφαία άνεση για τους επιβάτες γίνεται ιδιαίτερα αισθητή για τους πίσω, που έχουν στη διάθεσή τους εξαιρετικό χώρο για τα γόνατα επιπέδου 198 χιλιοστών και κλίση στην πλάτη του καθίσματος της τάξεως των 27 μοιρών. Το εξωτερικό του πλάτος των 1.834 χιλιοστών σημαίνει στην πράξη ότι τρία άτομα μπορούν να κάθονται άνετα πίσω, με αρκετό χώρο και χωρίς παραχωρήσεις.
Citroen C4 X και e-C4 X: Ασφάλεια και άνεση
Με έως και 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης κάτω από την «ομπρέλα» του ADAS, του συστήματος που εξελίχθηκε για τη βελτίωση της ασφάλειας κατά την οδήγηση, τα νέα C4 X και e-C4 X έρχονται με: αυτόματο φρενάρισμα και ειδοποίηση κινδύνου, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με Adaptive Cruise Control που αναλαμβάνει και τη στάση, αλλά και την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου στο μποτιλιάρισμα, σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού, προειδοποίηση για την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, έξυπνους προβολείς αυτόματης ενεργοποίησης και όλα όσα περιμένει κανείς από ένα πολυτελές αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Για πρόσθετη άνεση και ασφάλεια, στα Νέα Citroen C4 X και e-C4 X διατίθεται και το πακέτο διασυνδεδεμένων υπηρεσιών Citroen Connect που συμπληρώνουν το MyCitroen Drive Plus, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο C5 X.
Το νέο C4 X θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και diesel που εμφανίζουν κορυφαία τεχνολογία και ιδιαίτερα υψηλή φιλικότητα προς το περιβάλλον. Τα υπερτροφοδοτούμενα PureTech 1.2 με απόδοση 102 και 131 ίππων και μετάδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτόματο 8 σχέσεων αντίστοιχα και το 1.5 BlueHDi, με απόδοση ισχύος 131 ίππων και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο.
Για το αμιγώς ηλεκτρικό e-C4 X, οι Γάλλοι έχουν προβλέψει να το εφοδιάσουν με κορυφαία τεχνολογία σε ό,τι έχει να κάνει με τη φόρτιση. Η Citroen προσφέρει 8ετή εγγύηση (ή 160.000 χιλιόμετρα) για την καλή λειτουργία της μπαταρίας του αυτοκινήτου, διασφαλίζοντας το 70% της χωρητικότητας των 50 kWh της. Χάρη στην τεχνολογία των 400V που εξασφαλίζει η πλατφόρμα του μοντέλου, η γρήγορη φόρτιση είναι πραγματικά κορυφαίου επιπέδου.
Στο 80% η φόρτιση της μπαταρίας φτάνει μόλις σε 30 λεπτά της ώρας, χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC 100 kW, κάτι που σε πρακτικό επίπεδο σημαίνει πως κάθε λεπτό σύνδεσης στον ταχυφορτιστή το e-C4 X «κερδίζει» 10 χιλιόμετρα αυτονομίας, συμπληρώνοντας ιδανικά τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου που μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στα αστικά κέντρα, χωρίς κυκλοφοριακούς περιορισμούς.
Citroen C4 X και e-C4 X: Οδηγώντας
Στη Μαδρίτη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση C4 X PureTech 130 EAT 8 των 1.289 κιλών (1.225 το «100άρι» και 1.360 το «130άρι» diesel) και το αμιγώς ηλεκτρικό e-C4 X των 1.584 κιλών.
Αυτό που σημειώνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα οδηγώντας το μικρομεσαίο γαλλικό crossover με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών (ελαστικά 195/60 R18 σε όλην την γκάμα) είναι ότι κινείται με άνεση παντού και πάντα, χάρη στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.
Την ίδια ώρα η ικανή απόσταση από το έδαφος των 156 χλστ. του C4 Χ μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη αν το αυτοκίνητο πρέπει να κινηθεί σε ήπιους χωματόδρομους, αλλά έχει τις επιπτώσεις της στις κλίσεις του αμαξώματος, μόνο όμως όταν το σύνολο πιεστεί πραγματικά.
Στα πολύ θετικά του συνόλου συγκαταλέγεται το 8άρι αυτόματο κιβώτιο των Γάλλων, το οποίο διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο μετατροπέα ροπής αλλά και στην καλή κλιμάκωση των 8 σχέσεων, όπως και η απόδοση του μοτέρ των 131 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπής 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Το σύνολο επιταχύνει από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. (5,3 λίτρα στην έκδοση με τους 102 ίππους και 4,5 λίτρα στο diesel με τους 131).
Στο C4 X ο οδηγός μπορεί να επέμβει μέσω των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης Eco, Normal και Sport (σε ό,τι αφορά τη χαρτογράφηση των αλλαγών των σχέσεων), ενώ υπάρχει και δυνατότητα σειριακής επιλογής των σχέσεων μέσω των paddles αλλαγής που βρίσκονται στα μπράτσα του τιμονιού.
Στο e-C4 X η ισχύς των 136 ίππων, που εξασφαλίζει την επίδοση των 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. (στο Sport Mode), είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεσαι με ένα τέτοιο μοντέλο, με το σημαντικό όμως, όπως και σε κάθε ηλεκτρικό σύνολο, να είναι η σχεδόν άμεσα διαθέσιμη ροπή, στην περίπτωσή μας των 260 Nm. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα και αυτό στο Sport.
Σημειώστε εδώ ότι το e-C4 X με τον ηλεκτροκινητήρα των 100 kW έχει πιστοποιημένη αυτονομία σύμφωνα με το εργοστάσιο της τάξεως των 360 χλμ. και 479 σε αστικό κύκλο (WLTP), νούμερο απόλυτα εφικτό όπως διαπιστώσαμε στην Ισπανία και μέση κατανάλωση 15,0 – 15,4 kWh/100 χλμ.
Στην παρουσίαση της Μαδρίτης δεν μας γνωστοποιήθηκαν οι τιμές των Citroen C4 X και e-C4 X αλλά μάθαμε ότι η άφιξη των μοντέλων στην Ελλάδα υπολογίζεται στα τέλη Φεβρουαρίου._Μ. Σαλ.