Ο λόγος για ένα plug-in υβριδικό SUV της κατηγορίας D, με βασικό όπλο την τιμή του, το BYD Seal U DM-i, το οποίο οδηγούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Κείμενο – Φωτογραφίες: Μανώλης Σαλούρος
Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα συγκεκριμένα, για μία πρώτη γνωριμία με ακόμη ένα μοντέλο της BYD, ένα «μεγάλο» plug–in υβριδικό SUV, το οποίο έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της η οποία απαρτίζεται σήμερα στη χώρα μας από τα ηλεκτρικά Atto 3, Seal και από τα επίσης ηλεκτρικά Seal U και Dolphin. Ο λόγος για το νέο BYD Seal U DM–i, το οποίο προτάσσει καταρχήν μια αρκετά ενδιαφέρουσα τεχνολογία, που παραπέμπει περισσότερο σε εκείνη που συναντά κανείς σήμερα στα EV.
BYD Seal U DM-i: Εκτός και εντός
Το BYD Seal U, με το χαρακτηριστικό προσδιοριστικό «DM–i» (βλ. Dual Mode–intelligent) στην ονομασία του, είναι ένα τυπικό από πλευράς μεγέθους SUV της κατηγορίας D, με διαστάσεις 4.775x1.890x1.670 χλστ και επίσης μεγάλο μεταξόνιο, που ανέρχεται στα 2.765 χλστ. Από κοντά και όσον αφορά τη σχεδίασή του, μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά αλλά καταφέρνει να είναι σύγχρονο και αρκούντως επιβλητικό, διατηρώντας ταυτόχρονα τους απαραίτητους σχεδιαστικούς δεσμούς με το έτερο μέλος της οικογένειας Seal. Στα χαρακτηριστικά του η διαμόρφωση σχήματος «Χ» στο εμπρός μέρος, οι λεπτοί προβολείς, οι έντονες ακμές στο πλάι και το τονισμένο πίσω μέρος, που με τη σειρά του ενισχύει την αίσθηση πλάτους της σιλουέτας.
Ανοίγοντας τις πόρτες του BYD Seal U DM–i οι χώροι είναι πραγματικά μεγάλοι και φιλόξενοι αν και θα θέλαμε και αντίστοιχο πορτ μπαγκάζ, το οποίο είναι των 425 λίτρων. Η ποιότητα κατασκευής και το συνολικό φινίρισμα είναι μέσα στα ευρωπαϊκά πρότυπα ενώ πλούσιο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρει. Ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση περιλαμβάνονται μέχρι και γυάλινη ηλιοροφή, δύο βάσεις ασύρματης φόρτισης κινητού, δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό, λειτουργία V2L για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών και πολλά άλλα.
Από εκεί και πέρα, η εργονομία δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα, όπως απροβλημάτιστα θα βρει κανείς και την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ η χαρακτηριστική κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών της BYD, που μπορεί να περιστραφεί κατά 90 μοίρες για κατακόρυφο ή οριζόντιο προσανατολισμό, σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, έχουν τον πρώτο λόγο, όπως και στα υπόλοιπα μέλη της γκάμας.
BYD Seal U DM-i: Στην πράξη
Η υβριδική τεχνολογία Dual Motor–intelligent αποτελεί αναμφισβήτητα τον βασικό πόλο έλξης του νέου -για τα ευρωπαϊκά δεδομένα- SUV της BYD. Στην έκδοση Boost, ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας με την ονομασία «Xiaoyun» χωρητικότητας 1,5 λίτρου, που λειτουργεί στον κύκλο Άτκινσον, με σχέση συμπίεσης 15,5:1 και μέγιστη απόδοση 98 ίππους (72 kW) και 122 Νm, συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που επίσης βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, ο οποίος αποδίδει ονομαστική ισχύ 145 kW. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στους 218 ίππους (160 kW) και στα 300 Nm, που περνούν αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 18,3 kWh και υποστηρίζει φόρτιση έως 11 kWh σε παροχή AC και μόλις 18 kWh σε DC. Σημειώστε εδώ, ότι η προσθιοκίνητη αυτή παραλλαγή του Seal U DM-i όταν συνοδεύεται από την ονομασία «Comfort», συνδυάζει όλα τα παραπάνω με μπαταρία χωρητικότητας 26,6 kWh.
Στην έκδοση Design, ο 4κύλινδρος κινητήρας είναι κατά βάση ο ίδιος, αλλά υπερτροφοδοτούμενος, με χωρητικότητα μειωμένη κατά… 1 κ.εκ. και ισχύ 130 ίππων (96 kW), ενώ, πέραν του εμπρόσθιου ηλεκτροκινητήρα των 150 kW, το σύστημα μετάδοσης κίνησης με το κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης (όπως και στην Boost) περιλαμβάνει ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, που βρίσκεται στον πίσω άξονα, με ονομαστική ισχύ 120 kW. Συνδυαστικά το όλο «πακέτο» αποδίδει 324 ίππους (238 kW) και ροπή 550 Nm, συνεργαζόμενο με την ίδια μπαταρία με την έκδοση Boost.
Βασικό χαρακτηριστικό και των δύο διαθέσιμων παραλλαγών -οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια για αυτονομία 80 και 70 χλμ. στο πρόγραμμα «EV» ή σε μικτό υβριδικό drive mode στο «HEV», είτε παράλληλα είτε σειριακά- είναι ότι δίνουν προτεραιότητα στην ηλεκτρική λειτουργία.
Οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση του BYD Seal U DM–i, νιώθεις ότι είσαι περισσότερο μέσα σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV και λιγότερο ένα παραδοσιακό PHEV. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ηλεκτροκινητήρας έχει σχεδόν πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο (στο πρόγραμμα «HEV»), με αυτόν του θερμικού να είναι υποστηρικτικός, τροφοδοτώντας με ενέργεια την μπαταρία όταν χρειάζεται, αλλά και υποβοηθώντας τον ηλεκτροκινητήρα μόνο όταν και όπου χρειάζεται.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα, το κινεζικό SUV να προσφέρει μία κύλιση αθόρυβη, σβέλτη, χάρη στο απόθεμα ισχύος των τριών μονάδων του, και στο τέλος της ημέρας αρκετά αποδοτική, που είναι και το βασικό ζητούμενο. Ταυτόχρονα, το νέο PHEV της BYD δείχνει να πατά με σιγουριά, ασφάλεια στο δρόμο, ακόμη και όταν το πιέζεις, χωρίς όμως να θεωρείται σπορ η οδηγική συμπεριφορά του.
Με σαφή προσανατολισμό στην άνεση, η ανάρτηση του μεσαίου SUV –με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε όλες τις εκδόσεις– περιορίζει τις έντονες κλίσεις, απορροφώντας την ίδια στιγμή απρόσκοπτα τις ανωμαλίες του δρόμου. Ταυτόχρονα, το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση έρχεται να «δέσει» με το αγχολυτικό οδηγικό προφίλ που προτάσσει το BYD Seal U DM–i.
BYD Seal U DM-i: Στην Ελλάδα από 38.900 ευρώ
Το νέο BYD Seal U DM–i είναι διαθέσιμο προς πώληση στην ελληνική αγορά, με αρχική τιμή τα 38.900 ευρώ, τιμή που αντιστοιχεί στην δικίνητη έκδοση BOOST. Στην κορυφή της γκάμας η έκδοση DESIGN AWD στα 46.500 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική εγγύηση είναι 6 χρόνια ή 150.000 χλμ., για το σύστημα ηλεκτρικής μετάδοσης 8 χρόνια ή επίσης 150.000 χλμ. και για την μπαταρία 8 χρόνια ή 200.000 χλμ._Μ. Σαλ.
BYD SEAL U DM-i AWD (DESIGN)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Θερμικός κινητήρας βενζίνης 1.5 με τούρμπο + δύο ηλεκτρικοί κινητήρες >ΙΣΧΥΣ (η/κ εμπρός): 204 ίπποι >ΙΣΧΥΣ (η/κ πίσω): 163 ίπποι >ΙΣΧΥΣ (θ/κ): 130 ίπποι/5.200 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (θ/κ): 220 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 324 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 550 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 18,3 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.775x1.890x1.670 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425-1.440 λίτρα >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 1,2 λτ.100 χλμ. (WLTP) > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 26 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 70 χλμ. (WLTP) >ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kWh >ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 18 kWh
BYD SEAL U DM-i FWD (BOOST)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Θερμικός κινητήρας βενζίνης 1.5L με φυσική αναπνοή + ένας ηλεκτρικός κινητήρας > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 197 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 300 Nm > ΙΣΧΥΣ (θ/κ): 98 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (θ/κ): 122 Nm/4.000-4.500 σ.α.λ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 300 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 18,3 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.775×1.890×1.670 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425-1.440 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 0,9 λιτ.100 χλμ.(WLTP) > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 20,5 g/km > ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 80 χλμ. (WLTP) > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 18 kW