top icon
Δοκιμές

Opel Mokka 1.6 CDTi 4×4

Μετά τα Meriva και Astra, o νέος 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας βρίσκει θέση και στο Mokka, αφήνοντας πίσω τις όποιες παθογένειες εμφάνιζε ο αντίστοιχος των 1.700 κ.εκ. στο παρελθόν.

 

ΔΕΝ αποτελεί μυστικό ότι η Opel έχει ξεκινήσει μια επιθετική πολιτική, και συγκεκριμένα για την περίοδο 2014-2018, όπου και έχει προγραμματίσει να παρουσιάσει 27 νέα μοντέλα και 17 νέους κινητήρες. Ένας από αυτούς, τον οποίο μάλιστα έχουμε ήδη γνωρίσει στα Astra και Meriva, είναι ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας με απόδοση 136 ίππων. Πλέον, το αλουμινένιο σύνολο εφοδιάζει και το crossover της γερμανικής εταιρείας, το γνωστό μας Mokka. Μέχρι πρότινος η μοναδική έκδοση πετρελαίου που συναντούσε κανείς στην γκάμα του ήταν αυτή με τον παλιό 1.7 CDTi, ο οποίος μπορεί να διέθετε ικανοποιητική ισχύ και ροπή, αλλά ο τραχύς και θορυβώδης τρόπος λειτουργίας του αποτελούσε… αχίλλειο πτέρνα για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η Opel αντικατέστησε το συγκεκριμένο κινητήρα με τον νεότερο των 1,6 λίτρων. Ο νέος είναι σχεδιασμένος από λευκό χαρτί στο κέντρο εξέλιξης της εταιρείας στο Τορίνο, έχει αλουμινένιο μπλοκ και στρόφαλο με τέσσερα αντίβαρα, ενώ διαθέτει υψηλής πίεσης σύστημα common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Βέβαια, αυτό που απασχόλησε περισσότερο τους Γερμανούς τεχνικούς ήταν να ρίξουν το επίπεδο θορύβου, κάτι που εντέλει κατάφεραν με επιτυχία, χάρη στη βελτιστοποιημένη σχεδίαση των εξαρτημάτων του, στην αποδοτική διαδικασία καύσης με πολλαπλό ψεκασμό και στα πρόσθετα ηχομονωτικά μέτρα. Το Mokka θα διατίθεται αποκλειστικά με τον κινητήρα των 136 ίππων, και όχι με τον μικρότερο των 110, ενώ δύο θα είναι τα διαθέσιμα συστήματα μετάδοσης, προσθιοκίνητο και τετρακίνητο.

Οι 6 παραπάνω ίπποι της νέας γενιάς και τα 2 χλγμ. ροπής χαρίζουν, σύμφωνα με τα όργανα μετρήσεων, μια ελαφρά υπεροχή στο νέο Mokka. Τόσο το «0-100» (10,6 δλ. αντί για 11,5) όσο και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (80-110 με 4η: 6,1 δλ. αντί 7,4 και 120-140 με 6η: 9,4 δλ. αντί για 10,7) είναι ελαφρώς βελτιωμένα, ενώ το ίδιο ισχύει και για την κατανάλωση, αφού κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας μαζί του η μέση τιμή άγγιξε τα 7,4 λίτρα, σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά κινητήρα, που απαιτούσε 8,1 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το σημείο που σε κερδίζει, όμως, είναι η λειτουργία του. Κατ’ αρχάς τα επίπεδα θορύβου είναι πολύ χαμηλά, ενώ δεν υφίστανται οι κραδασμοί που ταλαιπωρούσαν τους επιβαίνοντες στο παρελθόν και που θύμιζαν ταξί! Παράλληλα, ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά περίπου από τις 1.400-1.500 σ.α.λ., σε αντίθεση με τον 1.700άρη, που είχε σημαντική υστέρηση κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Βέβαια, λόγω του αυξημένου βάρους, δεν μπορείς να πεις ότι βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά σίγουρα κινείσαι σβέλτα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλευόμενος και τη μεγάλη τιμή της ροπής στις χαμηλές στροφές. Φυσικά, τα βασικά οδηγικά χαρακτηριστικά του δεν έχουν αλλοιωθεί, με το Mokka να διακρίνεται για τον πιο… ασφάλτινο χαρακτήρα του. Είναι ομοιογενές και οι αντιδράσεις του αναμφίβολα προοδευτικές, αν και θα προβληματίσουν οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος. Βέβαια, αυτό απορρέει από το γεγονός ότι η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά μαλακή, με το γερμανικό crossover να διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η τιμή εκκίνησης της δικίνητης έκδοσης ξεκινάει με απόσυρση από τα 23.600 ευρώ, και με τον νέο πετρελαιοκινητήρα παύει να υστερεί πλέον σε έναν αναμφίβολα νευραλγικό τομέα._ 4Τ

ΥΠΕΡ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ/ΚΛΙΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ